Informacje prasowe

Orange Fab nagradza start-upy i zaprasza do współpracy kolejne

06 października 2015
Orange Fab nagradza start-upy i zaprasza do współpracy kolejne

Aplikacja do pomocy drogowej, płatności bit coinami a także beacony - to start-upowe rozwiązania wyróżnione w zakończonej właśnie II edycji programu Orange Fab. Wkrótce zostaną wdrożone we współpracy z Orange Polska. Rusza już nabór do III edycji tego programu.  Tym razem będą mogły brać w nim udział  także  start-up’y z innych krajów Europy Środkowo – Wschodniej.

Do programu można się zgłosić poprzez stronę http://orangefab.pl/apply/.

Na poprawę jakości życia naszych klientów wpływamy nie tylko dzięki budowaniu jak najszerszej dostępności usług, ale także dzięki stałemu ich rozwijaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań. Innowacyjność jest jednym z filarów naszej strategii. Nie tylko sami prowadzimy badania w Orange Labs, ale także pomagamy innym realizować świetne pomysły, które ułatwiają życie, poprawiają komunikację, aktywizują lokalne społeczności. Wspieramy je naszym doświadczeniem i zapleczem technologicznym, aby mogły wejść na rynek. Wszyscy na tym korzystają - powiedział   Piotr Muszyński, wiceprezes Orange Polska.

Orange Fab to program współpracy z innowacyjnymi małymi i średnimi firmami, posiadającymi gotowe technologicznie rozwiązania, które mogą być rozwijane z Orange. Do ostatniej edycji programu zgłosiło się ponad 100 projektów (łącznie w obu edycjach wzięło udział 214 startupów). Oceniał je zespół ekspertów i mentorów. Najlepsi mają szansę na rozwój swojego produktu, nawiązanie nowych kontaktów biznesowych, wsparcie finansowe (do 40 tys. zł) i współpracę z Orange.

Najlepsze pomysły mogą trafić do wdrożenia wewnątrz Orange Polska, ale możliwy jest też dwukierunkowy transfer innowacji do/z krajów Grupy Orange. Innowacja zgłoszona w Polsce może być wdrożona we Francji i na odwrót.

Rozwój innowacji wymaga odpowiedniego środowiska umożliwiającego współpracę, budowanie na wiedzy i pomysłach innych oraz wzajemną inspirację. Dlatego otwartość dużych firm pracujących z najnowszymi technologiami jest kluczowa dla innowacyjności i konkurencyjności każdej gospodarki.

Na badania i rozwój Orange Polska przeznacza rocznie 50 - 60 mln zł. W Orange Labs opracowywane są rozwiązania dopasowane do wszystkich grup klientów, w tym osób starszych i z niepełnosprawnościami. Orange Polska w ramach działań badawczo – rozwojowych współpracuje nie tylko z polskimi uczelniami ale i z 22 podmiotami z całego świata.

Firma rozwija też twórczy potencjał społeczny. Obok Orange Fab prowadzi także inne programy promujące innowacyjność. Business Intelligence Hackathon API (BIHAPI) wspiera tworzenie innowacyjnych rozwiązań informatycznych na bazie otwartych danych dostarczanych przez miasta i samorządy. Uczestnicy konkursu tworzą usługi na potrzeby lokalnej społeczności.. Z kolei dzięki projektowi Imagine with Orange każdy może podzielić się swoimi pomysłami z ludźmi na całym świecie. Zgłoszone poprzez platformę internetową http://imagine.orange.pl pomysły są widoczne dla wszystkich zainteresowanych. Tysiące ludzi dowiadują się o nich, mogą je skomentować, wzbogacić. To społeczność wybiera najbardziej trafne i pomysłowe propozycje.

Kontakt:

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com 

https://twitter.com/RzecznikOrange


Informacje prasowe

Supernova: najszybszy domowy internet 600 Mb/s

01 października 2015
Supernova: najszybszy domowy internet 600 Mb/s

Najszybszy w Polsce domowy internet o prędkości aż 600 Mb/s jest od dziś dostępnyw ofercie Orange Polska. Nowoczesna światłowodowa technologia zapewnia doskonałą jakość, niezawodność oraz wyjątkowy komfort korzystania z sieci i multimediów na wielu urządzeniach jednocześnie. Z superszybkiego internetu  Orange może obecnie skorzystać niemal 400 tys. gospodarstw domowych, a do końca roku zasięg sieci światłowodowej zwiększy się do 720 tys. w 16 miastach Polski.

- W dzisiejszym, coraz bardziej cyfrowym świecie, prędkość internetu jest jednym z najważniejszych kryteriów przy wyborze oferty. Cieszę się, że dziś możemy zaoferować najszybszy w Polsce domowy internet. Jestem przekonany, że spełni oczekiwania najbardziej wymagających internautów, zarówno jeśli chodzi o jakość, proces instalacji i obsługę - powiedział Bruno Duthoit, prezes Orange Polska. - Chcemy zapewnić klientom dostęp do szybkiego internetu wszędzie tam, gdzie jest im potrzebny, dlatego inwestujemy zarówno w sieć stacjonarną jak i mobilną. Prócz inwestycji w światłowody, rozszerzamy zasięg najszybszego mobilnego internetu LTE, z którego może już korzystać blisko 80 % Polaków. To bardzo znaczący wkład w upowszechnienie szybkiego internetu w kraju, który jest jednym z fundamentów rozwoju - dodał.

Supernova, światłowodowy internet od Orange, jest dostępna w 3 opcjach prędkości: 100 Mb/s, 300 Mb/s i 600 Mb/s. Ze wszystkich opcji prędkości można już korzystać lub będzie można w najbliższych tygodniach w Warszawie, Lublinie, Białymstoku, Bydgoszczy, Katowicach, Łodzi, Szczecinie, Wrocławiu, Elblągu, Sosnowcu i Zielonej Górze. Natomiast w Krakowie, Opolu, Piotrkowie Trybunalskim, Mysłowicach i Gdańsku, Supernova będzie początkowo dostępna w 2 opcjach prędkości: 100 Mb/s i 300 Mb/s.

Tegoroczne inwestycje Orange Polska w sieć FTTH (z ang. Fiber-To-The-Home, czyli światłowód do domu) realizowane na terenie 16 miast to znaczący wkład w lokalne gospodarki. W sumie w 2015 roku firma przeznaczy na ten cel do 450 mln złotych, które trafią do ok. 250 lokalnych dostawców, podwykonawców i firm projektujących.

Światłowód doprowadzony bezpośrednio do domu czy mieszkania zapewnia całej rodzinie komfortowe korzystanie z najszybszego internetu i multimedialnej rozrywki. Pozwala na błyskawiczne pobieranie multimediów z sieci, oglądanie filmów w jakości HD on-line,  granie w internecie, nawet jeśli wszyscy domownicy korzystają z dostępu do internetu jednocześnie na wielu urządzeniach. Duża prędkość wysyłania danych do sieci (60 Mb/s w przypadku opcji 600 Mb/s) ułatwia zamieszczenie własnych treści w internecie - opublikowanie filmu wideo w jakości HD na portalu społecznościowym zajmie dosłownie kilka sekund.

Światłowodowy internet Orange jest dostępny także w FunPack-u, czyli pakiecie z telewizją HD, pakietami kanałów nc+ oraz telefonem domowym. Cały zestaw można kupić praktycznie w cenie samego internetu. Klienci znajdą w nim także nowoczesny modem z najszybszym WiFi oraz dekoder z nagrywarką.  Abonament FunPacka przy umowie na 24 miesiące z internetem w opcji 100, 300 i 600 Mb/s wynosi odpowiednio: 69,99 zł, 79,99 zł i 109,99 zł.

Klienci usług stacjonarnych, w tym internetu Supernova czy FunPack-a, mogą na korzystnych warunkach dokupić mobilne plany taryfowe. Do wyboru są trzy Smart Plany Open odpowiadające na różne potrzeby użytkowników. Każdy z nich jest aż o 30 zł tańszy niż w standardowej ofercie.  Orange oferuje również atrakcyjny pakiet składający się z FunPacka i mobilnego internetu: przykładowo, FunPack (czyli domowy internet o prędkości 300 lub 600 Mb/s, telewizja i telefon domowy) w pakiecie z internetem mobilnym 5 GB można kupić - w zależności od prędkości internetu – za 109,90 zł lub 139,90 zł miesięcznie. Tablet i router klienci otrzymają za symboliczną złotówkę każdy.

Szczegółowe informacje na temat internetu światłowodowego Supernova i jego zasięgu można uzyskać pod numerem 801234 567 (koszt połączenia zgodnie z planem taryfowym klienta) oraz na stronie internetowej www.orange.pl/ftth

Prezentacja:http://biuroprasowe.orange.pl/biuroprasowe/mediateka/uslugi-i-produkty/prezentacja-supernova

****

Inwestycje FTTH wspierają realizację Europejskie Agendy Cyfrowej. Orange Polska angażuje się także w budowę regionalnych sieci szerokopasmowych. Ukończyliśmy sieci w województwie lubuskim (ponad 1400 km światłowodów) i pomorskim (1800 km).  Ich wartość to ponad 300 mln zł, a finansowane były głównie ze środków własnych, wspartych funduszami unijnymi. Orange Polska uczestniczy też w podobnych projektach prowadzonych przez Urzędy Marszałkowskie w województwach warmińsko-mazurskim, podkarpackim i łódzkim. Działania edukacyjne i projekty społeczne realizowanych przez Fundację Orange sprawiają, że Orange Polska wywiera pozytywny wpływ nie tylko na  zwiększenie dostępności szybkiego internetu, ale też wzrost kompetencji cyfrowych Polaków.

Kontakt:

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska

e-mail: biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange


Informacje prasowe

Orange Insights: Bezpieczeństwo IT okiem dużych firm i korporacji

30 września 2015
Orange Insights: Bezpieczeństwo IT okiem dużych firm i korporacji

Orange Polska rozpoczyna drugą edycję cyklu raportów Orange Insights. Tym razem celem  badania było określenie, jak jest postrzegane bezpieczeństwo informatyczne w dużych przedsiębiorstwach, jakie są trendy oraz kierunki ich działań w tym zakresie. Na podstawie badania powstał raport, którego kluczowe wnioski to:

· 81 proc. respondentów twierdzi, że ich przedsiębiorstwa nie są w stanie funkcjonować bez systemów informatycznych, a 84 proc. uważa, że bezpieczeństwo IT to kluczowy obszar pozwalający na ciągłość działania firmy.

· Jako największe zagrożenie w budowaniu bezpieczeństwa informatycznego, firmy wskazują na trudność w zapewnieniu ciągłości funkcjonowania systemów – 35 proc.

· Duże firmy mają kłopoty z bezpieczeństwem danych w internecie – to problem dla  61 proc. z nich. Drugim, co do ważności problemem - 50 proc. wskazań, jest zabezpieczenie urządzeń mobilnych.

· Według badanych największymi zagrożeniami związanymi z informatyzacją przedsiębiorstw jest cyberprzestępczość – 53 proc. oraz nadużycia ze strony pracowników – 52 proc.

Rola informatyzacji w dużych firmach

Zgodnie z wynikami pierwszej edycji badania, zdecydowana większość przedstawicieli dużych firm, bo aż 81 proc. uważa, że ich przedsiębiorstwo nie jest w stanie funkcjonować bez systemów informatycznych. Z kolei 82 proc. twierdzi, że systemy informatyczne wspierają zarządzanie wszystkimi funkcjami w przedsiębiorstwie. Dlatego też, bezpieczeństwo IT jest dla nich kluczowym obszarem pozwalającym na ciągłość działania firmy. Uważa tak większość, bo aż 84 proc. respondentów. Przedsiębiorcy wskazali też  obszary, które ze względu na ogólne bezpieczeństwo są ich zdaniem najważniejsze dla funkcjonowania firm. Na pierwszym miejscu wymienili finanse - 33 proc. wskazań, a na drugim szeroko rozumiane IT - 22 proc.

Duże firmy doskonale zdają sobie sprawę ze znaczenia bezpieczeństwa w informatyzacji. Nie bez powodu ich przedstawiciele pytani o to, co kojarzy im się z bezpieczeństwem prowadzenia biznesu na pierwszym miejscu wymieniają bezpieczeństwo danych. Hakerzy i cyberprzestępcy cały czas pracują nad tym, jak zdobyć poufne informacje, jak je wykraść i przekuć na biznes. W ubiegłym roku nasz Security Operator Center, czyli centrum monitorujące sieć zaobserwowało ok. 100 tys. podejrzeń ataków na klientów. Liczba tego typu incydentów wzrosła o około 40% i z całą pewnością będzie rosła nadal. Co ciekawe, ataki dotyczyły w większości firm i przybierały różne formy – od prób wyłudzenia danych odnośnie kont i lokat oszczędnościowych w bankach, przez kradzież prywatnych danych użytkowników serwisów społecznościowych, aż po próby ataków związanych z blokowaniem funkcjonowania całej placówki. Już teraz takie działania przekładają się na pogorszenie wizerunku firmy, zmniejszenie jej wiarygodności, przerwy w dostarczaniu usług, a także zmniejszenie przychodów. Niestety w dzisiejszych czasach już nikt nie może czuć się w pełni bezpieczny – zauważamy, że coraz częściej atakowane są również mniejsze firmy jak i zwykli użytkownicy. Dlatego inwestowanie i dbanie o rozwój bezpieczeństwa IT to dziś konieczność, niezależnie od skali prowadzonej działalności – komentuje wyniki badania Tomasz Matuła, Dyrektor Infrastruktury IT i Bezpieczeństwa Teleinformatycznego w Orange Polska.

Zagrożenia dla przedsiębiorstw

Przedstawiciele dużych firm, proszeni o wskazanie trzech najważniejszych zagrożeń w budowaniu bezpieczeństwa informatycznego przedsiębiorstwa najczęściej wymieniają:

· Zapewnienie ciągłości funkcjonowania systemów – 35 proc. wskazań.

· Budowanie świadomości dbania o bezpieczeństwo wśród pracowników – 18 proc.

· Zapewnienie wystarczających środków finansowych na bezpieczeństwo IT – 10 proc.

Jednocześnie zdecydowana większość ankietowanych - 86 proc. zgodnie twierdzi, że właśnie zapewnianie ciągłości funkcjonowania systemów to obszar bezpieczeństwa informatycznego, w którym ich przedsiębiorstwa radzą sobie najlepiej. Aż 85 proc. firm uważa, że równie dobrze radzi sobie z zabezpieczaniem danych, w tym danych osobowych. Z kolei 79 proc. przedsiębiorstw dobrze wywiązuje się z kontrolowania dostępu pracowników do systemów i informacji.

Na podstawie odpowiedzi firm biorących udział w badaniu przygotowano też listę zagrożeń, których najbardziej obawiają duże przedsiębiorstwa w zakresie bezpieczeństwa danych i systemów informatycznych. Na pierwszym miejscu uplasowała się cyberprzestępczość wskazana przez ponad połowę respondentów – 53 proc. Prawie tyle samo firm obawia się nieuczciwości pracowników – 52 proc. Z kolei 46 proc. wskazało jako zagrożenie awarię serwerów/komputerów i łączy.

Trendy w bezpieczeństwie IT

Na postawie wspomnianych wyżej wyników można wnosić, że głównym trendem na nadchodzące lata będzie inwestowanie w środki zabezpieczające przed cyberatakami oraz nieuczciwością pracowników. Wyraźne trendy mogą wskazywać również odpowiedzi badanych, na temat obszarów bezpieczeństwa informatycznego, z którymi radzą sobie najgorzej:

· Duże firmy radzą sobie najgorzej z bezpieczeństwem danych firmy umieszczonych w internecie – problem ten wskazało aż 61 proc. z nich.

· Co druga firma ma problem z zabezpieczaniem urządzeń mobilnych (jak laptopy, telefony, smartfony i tablety) przed atakami.

Cyberataki, bezpieczeństwo danych w internecie, uczciwość pracowników czy zabezpieczenia mobilne to często system naczyń połączonych. Przeciętna a nawet duża firma ma problem z zapanowaniem nad tymi wszystkimi obszarami. Wymaga to budowy kompetencji w zespole i narzędzi, które wspierają taki zespół - jest to drogie, trudne, wymagające ludzi i czasu na stworzenie z nich zespołu. Większość firm, nawet tych dużych, nie jest w stanie na tyle skutecznie kształcić, edukować i monitorować (w przypadku np. wycieku informacji) pracowników odpowiedzialnych za sieć i bezpieczeństwo, by byli w stanie skutecznie chronić firmę. Wymaga to wysokich kompetencji w wielu różnych dziedzinach - od sieci, typowego bezpieczeństwa czy środowiska klienckiego, aż po systemy aplikacji. Tutaj więc rodzą się możliwości dla firm oferujących outsourcing rozwiązań IT. Dlaczego? Bo potrafią to robić dobrze, posiadają kompetencje, wiedzę nie tylko w zakresie technologii, ale również tego, jak dzięki wdrożonym narzędziom, procesom i procedurom, najszybciej pomóc i likwidować konkretne problemy – komentuje Matuła.

Finansowanie bezpieczeństwa IT*

Mimo wysokiej świadomości znaczenia bezpieczeństwa IT dla biznesu i funkcjonowania przedsiębiorstwa, duże firmy wcale nie ponoszą na nie dużych wydatków. Prawie połowa z nich wydaje na bezpieczeństwo od 1 do 10 proc. swojego budżetu IT. Co trzecia decyduje się przeznaczyć od 11 do 20 proc swojego budżetu IT na bezpieczeństwo, a zaledwie 16 proc. przekazuje na ten cel więcej niż 20 proc. ogólnych środków.

Fakt, że firmy nie przekazują dużych środków na bezpieczeństwo IT potwierdzają dane obrazujące o ile procent wzrosły wydatki na bezpieczeństwo IT w ciągu ostatniego roku. Można dojść do wniosku, że firmy zaczęły traktować kwestię bezpieczeństwa IT poważniej niż miało to miejsce dotychczas, jednak jednocześnie pokazuje jak mało uwagi poświęcały tej dziedzinie dotąd. W przypadku 8 proc firm wydatki wzrosły o ponad 80 proc. Co czwarta firma zwiększyła swoje wydatki w tym obszarze o 20 do 49 proc, niewiele mniej, bo 24 proc. zdecydowało się zwiększyć budżet bezpieczeństwa IT o 1 do 9 proc. Zdecydowana większość firm, bo aż 42 proc z nich powiększyło wydatki o 10 do 19 proc.

*Wyniki dla 75 firm, które zgodziły się udostępnić swoje wewnętrze informacje odnośnie budżetów.

Charakterystyka przedsiębiorstw inwestujących w bezpieczeństwo IT

W drugiej edycji badania Orange Insights wzięło udział 336 managerów, w tym 58 prezesów i właścicieli, 134 szefów IT, 60 dyrektorów finansowych. Pozostali badani są odpowiedzialni za inne obszary w strukturach top managementu: operacje, administracja, strategia, sprzedaż. Badani pracują w największych przedsiębiorstwach zarówno polskich jak i tych z kapitałem zagranicznym. Połowa z nich reprezentuje kluczowych graczy rynkowych, a co czwarty jest zatrudniony w firmie będącej liderem w swojej branży. Większość respondentów stanowią przedstawiciele sektora produkcji – 58 proc., co trzeci pracuje w usługach – 29 proc., a pozostali w handlu – 13 proc.

Na temat badania

Orange Insights, to już druga edycja cyklu raportów przygotowanych na podstawie badań przeprowadzonych przez ICAN Research na zlecenie Orange Polska wśród działających w Polsce przedsiębiorców. Pierwszy z raportów dotyczył dużych firm, zatrudniających powyżej 250 pracowników. Jego tematem było postrzeganie roli i ważności informatyzacji przedsiębiorstw.

W drugiej edycji badania Orange Insights dotyczącej dużych firm i korporacji zrealizowano łącznie 336 ankiet. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD (po przeważeniu wielkość próby wyniosła 327 ankiet). Badanie zostało zrealizowane metodą CATI/CAWI. Wzięły w nim udział osoby decyzyjne w dużych firmach i korporacjach w zakresie inwestycji w sprzęt, oprogramowanie i technologie informatyczne – prezesi, właściciele, dyrektorzy finansowi, operacyjni oraz szefowie IT.

Wyniki kolejnych raportów będą udostępniane przez Orange co miesiąc.

Kontakt:

Wojciech Jabczyński

Rzecznik Orange Polska

biuro.prasowe@orange.com

https://twitter.com/RzecznikOrange

Mediateka

Scroll to Top