Informacje prasowe

Orange Flex świętuje piąte urodziny. Swoich klientów zaprasza do FLEXOTERII i urodzinowych promocji

8 maja 2024

Orange Flex świętuje piąte urodziny. Swoich klientów zaprasza do FLEXOTERII i urodzinowych promocji

Orange Flex ma już pięć lat. Z okazji urodzin klienci mogą wziąć udział w loterii, w której można wygrać bony na wakacje, e-bilety na koncerty i vouchery do kina. Flexowicze mogą także kupić taniej słuchawki Samsung, a w aplikacji czekają na nich niespodzianki z oferty Flex. Wszystkie urodzinowe atrakcje startują już jutro. Loteria i promocje w aplikacji potrwają 4 tygodnie. 

We FLEXOTERII, która wystartuje 9 maja rano, do zdobycia jest 555 nagród. Do tego co tydzień inna niespodzianka w aplikacji. A w tym tygodniu dodatkowo 50% rabat na słuchawki Samsung Buds FE.

Loteria Orange Flex

W loterii Orange Flex do zdobycia będzie:

  • 5 bonów do serwisu wakacje.pl o wartości 5000 zł,
  • 50 voucherów do serwisu eBilet o wartości 500 zł,
  • 500 e-kart podarunkowych na dwuosobowy seans filmowy 2D w Cinema City.

Aby wziąć udział we FLEXOTERII, należy wygenerować w aplikacji Orange Flex kod, a następnie wejść na podaną stronę WWW i go zarejestrować. W każdym tygodniu użytkownik może wygenerować jeden kod, a tym samym łącznie zagrać cztery razy, by zwiększyć swoją szansę na nagrody. Rejestracja kodów w loterii potrwa do 5.06.

Każdy kod pobrany w aplikacji, oprócz tego, że jest losem w loterii, umożliwia jednocześnie skorzystanie z promocji niespodzianek, obejmujących ofertę Orange Flex. Pierwsza już jutro!

Rabat 50% na słuchawki w Sklepie Flex

Od 9 maja w Sklepie Flex można kupić słuchawki Samsung Buds FE w cenie 239 zł zamiast 479 zł. Aby skorzystać z niższej ceny, należy wygenerować kod w Klubie Flex. Jeden użytkownik może kupić jeden produkt. Liczba produktów objętych promocją jest ograniczona, a akcja potrwa do wyczerpania puli objętej rabatem.

5 lat aplikacji, czyli jak zmieniał się Flex

Z Orange Flex korzysta już ponad 360 tys. klientów. A jak to się zaczęło? Orange Flex zadebiutował 10 maja 2019 r., a w ofercie było wtedy… aż 10 Planów do wyboru. Co ciekawe, za 35 zł, czyli cenę obecnego Planu 45 GB, użytkownicy mieli wtedy 10 GB, natomiast za 80 zł (obecny najwyższy Plan z opcją internetu bez limitu i trzech dodatkowych SIM-ów) – 100 GB.

Większe pakiety internetu to niejedyna zmiana na plus. Przez pięć lat aplikacja Orange Flex wzbogaciła się o wiele funkcji, dzięki którym obecnie użytkownicy mają nieporównanie więcej możliwości.

flex

Najważniejsze zmiany to wprowadzenie kart eSIM, opcji przekazywania GB znajomym, Klubu i Sklepu Flex, internetu UNLMTD oraz zwiększenie liczby dodatkowych bezpłatnych kart SIM lub eSIM z 1 do 3 w zależności od Planu. Tylko w ciągu ostatniego roku  Orange Flex wzbogacił się o:

  • Sejf GB, dzięki któremu GB nie przepadają i można je wykorzystać w ciągu 6 miesięcy, a nie jak dotąd miesiąca rozliczeniowego,
  • usługę przekazania numeru innej osobie w 100% cyfrowo, bez konieczności podpisywania dokumentów w salonie,
  • pakiety roamingowe Tu i Tam oraz Brytyjski, które umożliwiają korzystanie z internetu za granicą w bardzo przystępnych cenach;
  • subskrypcję roczną, w której można zyskać 12 miesięcy Planu 45 GB w cenie 10.

Orange Flex w swoim DNA ma również troskę o środowisko. W 2021 roku zyskał status usługi telekomunikacyjnej neutralnej klimatycznie. Od startu akcji EKO GB w 2020 r. Flex – dzięki swoim użytkownikom – posadził 58 000 m² Lasu Na Zawsze. Dzięki kolejnej edycji 10 000 m² lasów zostanie objęte ochroną.

 

Udostępnij: Orange Flex świętuje piąte urodziny. Swoich klientów zaprasza do FLEXOTERII i urodzinowych promocji

Informacje prasowe

Orange Polska ma własne rozwiązanie metawersalne do prezentacji zaawansowanych rozwiązań dla biznesu

7 maja 2024

Orange Polska ma własne rozwiązanie metawersalne do prezentacji zaawansowanych rozwiązań dla biznesu

Orange Business Metaverse to środowisko metawersalne, w którym Orange Polska będzie prezentować klientom biznesowym usługi: Smart City i sieci kampusowe 5G. Wirtualna i interaktywna przestrzeń pozwala w angażujący sposób pokazać działanie zaawansowanych technologicznie rozwiązań – w dowolnym miejscu z użyciem gogli VR. Operator planuje także dostarczać rozwiązania i projekty metawersalne dla firm wspólnie z BlueSoft i Integrated Solutions – spółkami z Grupy Orange

– Z punktu widzenia rynku biznesowego metaverse to silnie rozwijający się trend. Jako Grupa Orange Polska jesteśmy od lat zaufanym partnerem przedsiębiorstw, firm, instytucji i miast w Polsce w ich cyfrowej transformacji oraz jednym z liderów rynku ICT. Metaverse wpisuje się w ciągłe doskonalenie doświadczeń klientów biznesowych i dlatego jest dla nas jednym z kluczowych elementów do realizacji tego celu – mówi Bożena Leśniewska, wiceprezeska Orange Polska ds. Rynku Biznesowego. – Dziś zaczynamy korzystać z rozwiązania metawersalnego stworzonego do prezentowania własnych zaawansowanych rozwiązań dla biznesu. Jesteśmy także gotowi, by wykorzystać tę technologię i rozwijać kompetencje w ramach spółek Grupy Orange Polska, aby projektować i budować tego typu rozwiązania dla innych firm, korporacji i szeroko rozumianego Przemysłu 4.0 – dodaje Bożena Leśniewska.

Technologia metaverse umożliwia m.in. realizację wirtualnych spotkań, prezentacji i szkoleń w bardziej angażującej i interakcyjnej formie niż tradycyjne metody, budować cyfrowe bliźniaki (ang. digital twins) przestrzeni co wprost przekłada się na poprawę efektywności i optymalizację kluczowych procesów biznesowych. Metaverse może pomóc firmom docierać do klientów i partnerów z całego świata. Dzięki temu firmy mogą osiągać większy zasięg i skalowalność swoich działań biznesowych. Metaverse może w końcu stać się kolejnym etapem ewolucji internetu i zmienić sposób, w jaki ludzie korzystają z sieci. Zamiast pasywnego przeglądania treści, użytkownicy mogą aktywnie uczestniczyć w wirtualnych środowiskach. To również daje firmom nowe możliwości.

W raporcie McKinsey & Company „Value Creation in the Metaverse” z 2022 r. telekomunikacja została wymieniona wśród branż, które wyniosą największe korzyści z metaverse, a według firmy Meta, wartość samego tylko polskiego rynku metaverse będzie w 2035 roku wynosić 10 miliardów dolarów.

Orange Polska zamierza także wykorzystać technologię metaverse do nawiązywania partnerstw i współpracy z innymi firmami, takimi jak dostawcy treści oraz rozwiązań i zastosowań metawersowych, czy producenci sprzętu VR. Właśnie w oparciu o takie specjalistyczne partnerstwo z Connected Realities – firmą technologiczną specjalizująca się w dostarczaniu rozwiązań VR/AR i metaverse – powstało rozwiązanie Orange Business Metaverse. Aby umówić się na spotkanie w przestrzeni metawersalnej Orange Polska, wystarczy wypełnić formularz na dedykowanej stronie: www.orange.pl/duze-firmy/orange-business-metaverse

Mediateka

Udostępnij: Orange Polska ma własne rozwiązanie metawersalne do prezentacji zaawansowanych rozwiązań dla biznesu

Informacje prasowe

Raport CERT Orange Polska za rok 2023: trzykrotnie więcej fałszywych stron wyłudzających dane

25 kwietnia 2024

Raport CERT Orange Polska za rok 2023: trzykrotnie więcej fałszywych stron wyłudzających dane

Rekordową liczbę, bo ponad 360 tysięcy fałszywych stron internetowych, zablokował w ubiegłym roku CERT Orange Polska. To niemal trzykrotnie więcej niż rok wcześniej. W linki prowadzące do stron stworzonych przez oszustów kliknęło około 5,5 mln internautów. Dzięki blokadzie CyberTarczy uniknęli jednak utraty danych czy oszczędności.

– Minęło dziesięć lat odkąd opublikowaliśmy nasz pierwszy Raport CERT Orange Polska, by dzielić się wiedzą naszych ekspertów z internautami. Widzimy, jak bardzo zmienił się krajobraz zagrożeń w tym czasie. 10 lat temu najpowszechniejszym zagrożeniem były niechciane wiadomości, spam. Dziś mamy do czynienia z wyrafinowanymi atakami socjotechnicznymi, fałszywymi stronami internetowymi tworzonymi na masową skalę, co roku padają kolejne rekordy siły ataków DDoS, pojawia się nowe złośliwe oprogramowanie wykradające dane z naszych urządzeń. Przez lata doskonaliliśmy nasze kompetencje i narzędzia, dzięki czemu coraz skuteczniej blokujemy zagrożenia. Ale cieszy nas również fakt, że po latach wzrostów w końcu wyhamowała liczba osób, które kliknęły w niebezpieczne linki. To znaczy, że świadomość wśród internautów jest coraz większa, edukacja przynosi efekty – mówi Piotr Jaworski, członek zarządu ds. Sieci i Technologii Orange Polska.

Jak wynika z najnowszego raportu CERT Orange Polska, niechlubnym liderem na liście najpowszechniejszych zagrożeń pozostaje phishing ( 44%), na kolejnych miejscach utrzymują się ataki DDoS ( 18%) oraz złośliwe oprogramowanie (15%). Choć lista TOP3 nie zmieniła się znacząco na przestrzeni ostatnich kilku lat, zmienia się charakter tych zagrożeń.

Phishing – fałszywe inwestycje i oszustwa na kupującego

W 2023 trzykrotnie wzrosła nie tylko łączna liczba blokad CyberTarczy, ale też liczba blokad typu „wildcard”, które na większą skalę pojawiły się w 2022 roku, a które dotyczą dużej liczby subdomen, tworzonych masowo na bazie jednej fałszywej domeny. W 2022 roku CyberTarcza  wykonała 13 tysięcy takich blokad, a w 2023 aż 38 tysięcy.

W 2023 roku internauci najczęściej klikali w fałszywe linki zachęcające do inwestycji, z kolei pod względem liczby blokowanych stron na pierwszym miejscu znalazły się wszelkiego rodzaju strony z płatnościami, w tym popularne oszustwo „na kupującego”.

Ataki DDoS – wielowektorowe i rekordowo silne

Rekord 2023 roku pod względem natężenia ataku DDoS padł w styczniu, kiedy odnotowano atak o sile niemal 544 Gb/s. Wg danych CERT Orange Polska, nadal utrzymuje się trend mocnych, ale krótkich ataków: podobnie jak w 2022 roku, zdecydowana większość z nich trwała poniżej 10 minut. Jednak w 2023 roku obserwowano także ataki złożone, wielowektorowe oraz długie. To tzw. Web DDoS Tsunami, które potrafią trwać wiele godzin lub nawet dni podczas wielokrotnych fal ataków czy ataki aplikacyjne na usługę DNS tzw. DNS Water Torture, które osiągały między 50 a 300 tys. zapytań na sekundę.

Złośliwe oprogramowanie wykradające dane

W instalowaniu złośliwego oprogramowania na urządzeniach ofiar dużą rolę odgrywa socjotechnika, zmanipulowanie użytkownika w taki sposób, by sam pobrał i uruchomił podsuwany przez przestępców plik. Do tego celu przestępcy używają phishingu, czy tzw. malvertisment –  reklamy, w których umieszczane są linki prowadzące do złośliwych stron.

Jeśli chodzi o rodzaje złośliwego oprogramowania, to najistotniejszy przyrost w roku 2023 dotyczył oprogramowania szpiegowskiego (spyware), wykradającego różne wrażliwe dane z urządzeń swoich ofiar, by następnie wprowadzić je na rynek cyberprzestępców. W porównaniu do roku poprzedniego odnotowano wzrost o blisko 40%. Tu swoją wiodącą rolę zaznaczył Agent Tesla, który był dominujący w mejlach phishingowych do polskich internautów.

–Rok 2023 to mocny sygnał od strony zaawansowanych zagrożeń typu DDoS, podatności, oprogramowania szpiegującego, wycieków danych powiązanych ze stealerami, a także wyrafinowanego phishingu. Rozwój i poziom zaawansowania części zagrożeń mogą powodować, że będą one coraz trudniejsze do wykrycia i zablokowania. Tym bardziej cieszy fakt, że nasza skuteczność w tym zakresie stale rośnie. Dzięki automatyzacji powstrzymujemy działanie kolejnych rodzin złośliwego oprogramowania dotykającego polskich internautów, a także złośliwych reklam w mediach społecznościowych – powiedział Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska

Cyberodporność wspiera ciągłość biznesu

Bezpieczeństwo stanowi coraz większe wyzwanie także dla firm i instytucji. Coraz ważniejsze staje się regularne badanie firmowych zabezpieczeń nie tylko w formie audytów, które zweryfikują kluczowe procesy i procedury, ale też

poprzez testowanie bezpieczeństwa z wykorzystaniem m.in. skanerów podatności. Istotne są także działania, które obejmują threat hunting –  wykrywanie zagrożeń we wczesnym stadium czy regularne testy penetracyjne infrastruktury i aplikacji. Te aktywności ujawniają słabe punkty, doskonalą obronę i zapewniają, że systemy, a zwłaszcza dojrzałość i świadomość bezpieczeństwa w organizacji rozwija się równolegle ze zmiennym krajobrazem zagrożeń.

– Wspieramy naszych klientów w budowaniu cyberodporności organizacji. Kładziemy nacisk nie tylko na stosowanie nowych technologii, ale też na edukację, jak coraz lepiej chronić firmy przed cyberatakami. Do tego wykorzystujemy m.in. testy socjotechniczne oraz nasze Centrum Doświadczeń Cyberbezpieczeństwa, w którym na bazie  fikcyjnego ataku na firmę mogą  zobaczyć jak zagrożenia wpływają na pracę firmy i uczą się jak im przeciwdziałać – mówi Piotr Markowicz, dyrektor Strategii i Rozwoju ICT w Orange Polska.

Raport CERT Orange Polska za rok 2023 jest dostępny tu 

Warto na bieżąco śledzić aktualności i ostrzeżenia na stronach CERT Orange Polska, na Twitterze @CERT_OPL, a także w każdy czwartek na blogu Orange.  Wiadomości z linkami, które wzbudzają nasz niepokój –  SMS-y lub wiadomości z  komunikatorów, czy podejrzane reklamy w mediach społecznościowych, warto przesłać na numer 508 700 900.  Pozwoli to na skuteczniejszą ochronę wielu osób przed oszustwem. Wysłanie wiadomości na 508 700 900 jest darmowe dla klientów usług mobilnych Orange Polska.

Mediateka

Udostępnij: Raport CERT Orange Polska za rok 2023: trzykrotnie więcej fałszywych stron wyłudzających dane

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej