Informacje prasowe

Orange i Roovee zbudowały system rowerów miejskich w Ostrołęce

02 maja 2019
Orange i Roovee zbudowały system rowerów miejskich w Ostrołęce

Mieszkańcy Ostrołęki od 2 maja mogą poruszać się po swoim mieście rowerami miejskimi. We współpracy z władzami samorządowymi system wypożyczania rowerów zbudowało konsorcjum Orange Polska i firmy Roovee.

Na system składa się 35 rowerów, 225 stojaków, 6 stref parkowania i 6 stacji napraw. Rowery wyposażone są w komputer pokładowy oraz czujnik ruchu. Wewnątrz każdego z nich znajdzie się karta SIM. Pozwoli to na przesyłanie danych przez sieć mobilną Orange do serwerów zarządzających całym systemem. Będą one wykorzystywane do naliczania opłat oraz analizowanie gdzie, kto i jak długo korzysta z rowerów. Pozwoli to lepiej zarządzać systemem m.in. ustawiać jednoślady tam, gdzie są najbardziej potrzebne.

- Jest mi niezmiernie miło oddać w ręce ostrołęczan rowery miejskie. Mam nadzieję, że system ten usprawni komunikację w mieście, stanowić będzie również alternatywę dla komunikacji samochodowej, co przyczyni się do poprawy zdrowia i kondycji naszych mieszkańców. Zachęcam do korzystania z rowerów. Pierwsze 30 minut jazdy jest bezpłatne pod warunkiem zwrócenia roweru do dowolnej stacji. Jeśli system będzie cieszyć się zainteresowaniem mieszkańców nie wykluczam jego rozbudowy o kolejne rowery i stacje w innych częściach miasta - powiedział Łukasz Kulik, prezydent Ostrołęki.

- Orange Polska jest sprawdzonym partnerem samorządów w budowaniu rozwiązań z dziedziny smart city. Zapewniają one tańsze i efektywniejsze funkcjonowanie systemów miejskich oraz wygodę i lepszy standard życia mieszkańców. Oferujemy szeroki zakres usług bazujących na Internecie Rzeczy (IoT) – od zdalnego odczytu liczników wody, przez inteligentne oświetlenie po bike sharing - powiedział Maciej Kocięcki, dyrektor marketingu IoT, M2M i API Orange Polska.

Nowoczesne rozwiązania tworzone przez Orange i jego partnerów działają już w wielu miastach w całym kraju, m.in. niedawno otwarty pierwszy w Polsce system automatycznego wypożyczania górskich rowerów elektrycznych w Dusznikach-Zdroju czy inteligentne systemy zdalnego odczytu wody Smart Water wdrożone w Krośnie Odrzańskim, Kościanie i podwarszawskich Ząbkach.

Więcej na temat projektów IoT Orange Polska przeczytasz w tekście: Czas na Internet Rzeczy, czyli tak wygląda 40% rynku IoT w Polsce


Informacje prasowe

Dobry kwartał Orange Polska. Dalszy wzrost przychodów, przybywa klientów światłowodu, usług konwergentnych i mobilnych

29 kwietnia 2019
Dobry kwartał Orange Polska. Dalszy wzrost przychodów, przybywa klientów światłowodu, usług konwergentnych i mobilnych

Pierwszy kwartał 2019 był udany pod względem komercyjnym. Liczba klientów internetu światłowodowego wzrosła o 61 proc. w porównaniu do 1 kwartału ubiegłego roku. W zasięgu Orange Światłowodu jest 3,5 mln gospodarstw domowych. W tym czasie wzrosła także baza użytkowników usług konwergentnych oraz usług mobilnych. Wpłynęło to na utrzymanie trendu wzrostu przychodów – były one o 2,6 proc. wyższe niż rok wcześniej.

„W minionym kwartale, zgodnie ze strategią Orange.One koncentrowaliśmy się na budowaniu wartości, w tym na konwergencji usług i monetyzacji światłowodów. Odświeżyliśmy ofertę Orange Love - stworzyliśmy nowe pakiety dla klientów poszukujących bogatszych treści telewizyjnych i większych pakietów danych mobilnych. Coraz więcej klientów decyduje się na ofertę konwergentną - powiedział  Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska - Nasza sieć światłowodowa  dociera obecnie do niemal 25 proc. wszystkich gospodarstw domowych w Polsce. W największych miastach zasięg jest już bliski 50 proc. Sieć światłowodowa jest naszym kluczowym atutem, który daje nam dużą przewagę na konkurencyjnym rynku. Dlatego pod koniec kwietnia zdecydowaliśmy się rozszerzyć ofertę łącza gigabitowego na cały kraj”.

Wyniki komercyjne: konwergencja zwiększa lojalność klientów

Skupienie się na dostarczaniu konwergentnych pakietów usług mobilnych i stacjonarnych przynosi efekt w postaci zwiększenia lojalności klientów i w konsekwencji większej  sprzedaży usług. W 1 kwartale przybyło 41 tys. użytkowników usług konwergentnych co oznacza wzrost o 17 proc. rok do roku. Z pakietów korzysta już 59 proc. klientów szerokopasmowego internetu i 47 proc. indywidualnych klientów usług mobilnych. Łączna liczba usług w pakietach przekroczyła 5,2 mln.

Powiększa się liczba klientów stacjonarnego dostępu szerokopasmowego, co w głównej mierze wynika z szybkiego wzrostu liczby użytkowników Orange Światłowodu. W 1 kwartale przybyło 34 tys. i jest ich już łącznie ponad 400 tys. czyli  o 61 proc. więcej niż rok wcześniej. O 48 tys. - czyli 2,3 proc. rok do roku - zwiększyła się liczba abonentów usług mobilnych.

Wyniki finansowe: przychody konsekwentnie rosną

W 1 kwartale przychody wyniosły 2 mld 778 mln złotych. To o 70 mln złotych czyli 2,6 proc. więcej niż przed rokiem. Miało na to wpływ kilka czynników – przede wszystkim wysoki wzrost przychodów z usług konwergentnych (27 proc. rok do roku) oraz z usług IT i integratorskich (31 proc. rok do roku). Rozwój odsprzedaży energii elektrycznej doprowadził również do wzrostu pozostałych przychodów.

Wskaźnik EBITDAaL (nowy wskaźnik rentowności operacyjnej wprowadzony pod nowych standardem rachunkowości MSSF 16)  za 1 kwartał wyniósł 643 mln zł i był o 2,4 proc. niższy rok do roku. Jednak po uwzględnieniu niższych niż przed rokiem zysków ze sprzedaży nieruchomości wskaźnik ten jest właściwie stabilny. Koszty pośrednie (z wyłączeniem zysków ze sprzedaży aktywów) spadły o 4 proc. rok do roku.

Nakłady inwestycyjne na poziomie 463 mln złotych były o niemal jedną trzecią wyższe niż przed rokiem i odzwierciedlały inny rozkład inwestycji w trakcie roku. Są one zgodne z całorocznym planem.

Całoroczne prognozy podtrzymane

Wyniki finansowe w 1 kwartale były zgodne z oczekiwaniami firmy, dlatego Orange Polska podtrzymuje  prognozy wzrostu zarówno przychodów, jak i EBITDAaL w 2019 r., a także prognozy dotyczące nakładów inwestycyjnych.

Operator będzie kontynuował strategię zorientowaną na budowanie wartości firmy i optymalizacji kosztów pośrednich. Takie podejście pozwoli zwiększyć rentowność w nadchodzących kwartałach.

Pełna treść raportu przedstawiającego szczegółowe wyniki finansowe i komercyjne dostępna jest na stronie: http://www.orange-ir.pl

Infografika do pobrania.


Informacje prasowe

Orange Polska wzmacnia swój biznes ICT. Operator kupuje BlueSoft żeby tworzyć kompleksowe rozwiązania dla firm.

29 kwietnia 2019
Orange Polska wzmacnia swój biznes ICT. Operator kupuje BlueSoft żeby tworzyć kompleksowe rozwiązania dla firm.

Orange Polska podpisał wstępną umowę kupna 100% udziałów w BlueSoft Sp. z o.o., specjalizującym się w tworzeniu oprogramowania i aplikacji dla biznesu. Dzięki temu operator zyskuje kompetencje kluczowe dla rozwoju pełnej oferty dla cyfryzacji polskich firm. Akwizycja jest ważnym krokiem do realizacji strategii Orange Polska na rynku ICT.

Rozszerzając wiedzę i doświadczenie operatora telekomunikacyjnego oraz integratora ICT o możliwości tworzenia oprogramowania, Orange Polska będzie mógł jeszcze lepiej wspierać firmy w ich rozwoju i cyfrowej transformacji. Bluesoft, jako część grupy Orange Polska wzmocni swoją rynkową pozycję, wiarygodność i potencjał finansowy.

- Usługi ICT są jednym z kluczowych czynników wzrostu w naszej strategii Orange.One, obok konwergencji i światłowodów. Dlatego z radością witamy Bluesoft w grupie Orange Polska. Wspólnie będziemy mogli stworzyć wyjątkową dla polskiego rynku ofertę, kompleksową i skrojoną do potrzeb firm. Ta transakcja wzmocni nasze kompetencje cyfrowe i związane z ICT. Razem będziemy mogli rozwijać się szybciej – powiedział Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Podpisanie ostatecznej umowy kupna nastąpi po uzyskaniu zgody UOKiK na tę transakcję. Po dołączeniu do Orange Polska, Bluesoft pozostanie odrębną spółką. Struktura firmy pozostanie bez zmian. Na czele Bluesoft pozostanie dotychczasowy prezes zarządu.

- Wejście do grupy Orange Polska to dla Bluesoft szansa na bardziej dynamiczny rozwój. Zyskujemy stabilnego partnera, o znaczącym potencjale i doświadczeniu na rynku telekomunikacyjnym i integratorskim. Razem mamy możliwość realizacji największych projektów IT w kraju i za granicą, a marka Bluesoft zyska większą rozpoznawalność na globalnym rynku. To ważny krok dla naszej firmy i cieszę się, że będę mógł poprowadzić ją ku tym nowym możliwościom  – mówi Wojciech Pawiński, prezes Bluesoft.

- Bluesoft da nam kompetencje, które doskonale uzupełniają naszą ofertę dla biznesu. Dzięki temu stworzymy kompleksowe rozwiązania IT “end-to-end” zawierające - obok realizowanych już dziś przez Orange i Integrated Solutions usług telekomunikacyjnych oraz infrastruktury IT, hostingu czy bezpieczeństwa - także aplikacje dopasowane do potrzeb firm umożliwiające im dalszy rozwój w cyfrowym świecie. Będziemy też mogli zbudować przewagę konkurencyjną zarówno nad innymi telekomami, jak również firmami zajmującymi się wyłącznie usługami integratorskimi. Z radością witamy kluczowych menedżerów z grupy Bluesoft, którym firma zawdzięcza swój dotychczasowy sukces - powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes zarządu ds. Rynku Biznesowego Orange Polska.

Rynek ICT rośnie dynamicznie, zwłaszcza w dziedzinie aplikacji i rozwiązań chmurowych. Cyfryzacja biznesu jest dziś kluczowym zadaniem firm, niezależnie od branży i wielkości. Dlatego rozwój usług ICT  to jeden z kluczowych elementów strategii Orange Polska. Zakłada ona podwojenie przychodów z ICT do 2020 roku. W 2018 roku, przychody Orange Polska z podstawowych usług ICT, takich jak infrastruktura IT, sieć i  bezpieczeństwo wzrosły o 16% rok do roku, natomiast, jeśli chodzi o nowe usługi ICT, takie jak oprogramowanie czy aplikacje, wzrost wynosił aż 73%. To ilustruje potencjał tej branży i zapotrzebowanie firm na nowoczesne cyfrowe rozwiązania.

Bluesoft działa na rynku od 15 lat. Dla firmy pracuje około 650 osób, przede wszystkim konsultantów i programistów. Osiąga przychody na poziomie około 120 mln złotych rocznie. Z usług Bluesoft korzysta ponad 80 firm na całym świecie.

Adres strony: bluesoft.com

Mediateka

Scroll to Top