Informacje prasowe

Ponad 3000 stacji bazowych superszybkiego, mobilnego internetu 5G od Orange

30 grudnia 2024
Ponad 3000 stacji bazowych superszybkiego, mobilnego internetu 5G od Orange

Najnowocześniejsza technologia mobilna 5G, umożliwiająca korzystanie z internetu w smartfonie z prędkością nawet ponad 1 Gb/s, jest już dostępna dla klientów sieci Orange w blisko 500 miastach i miejscowościach. Od początku roku operator udostępnił tę technologię na ponad 3000 stacji bazowych obejmując zasięgiem około 37% mieszkańców kraju. 

Superszybki internet 5G w telefonie to szybka i stabilna łączność, np. podczas spotkań online w pracy, wideo rozmowy w świetnej jakości, błyskawiczne przesyłanie i pobieranie plików takich jak zdjęcia czy wideo, a także możliwość korzystania z multimedialnej rozrywki – streamingu filmów czy transmisji na żywo w jakości 4K oraz grania bez zacięć i lagów.

Jak skorzystać z 5G jakości Orange

Wystarczy:

  • być w zasięgu 5G
  • mieć smartfon lub router obsługujący technologię 5G
  • mieć kartę SIM 4G LTE lub eSIM,
  • w ustawieniach telefonu wybrać sieć 5G oraz włączyć VoLTE
  • korzystać z oferty umożliwiającej dostęp do 5G.

W ostatnich tygodniach operator udostępnił - bez dodatkowych opłat i bez ograniczeń czasowych - możliwość korzystania z 5G klientom indywidualnym korzystającym z ofert mobilnych na abonament i na kartę w Orange, którzy wcześniej nie mieli takiej możliwości w swoich planach taryfowych.

Więcej informacji na www.orange.pl/5g.


Informacje prasowe

Nie przescrolluj życia. Kampania Fundacji Orange przypomina, by dbać o relacje z innymi

19 grudnia 2024
Nie przescrolluj życia. Kampania Fundacji Orange przypomina, by dbać o relacje z innymi

Każdego dnia przewijamy na ekranach smartfonów, tabletów i komputerów dziesiątki metrów treści. Fundacja Orange w kampanii „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę, że intensywne korzystanie z internetu może powodować zaniedbywanie relacji z innymi. Na stronie nieprzescrolluj.pl przygotowano porady o tym, jak dbać o równowagę i zdrowe nawyki cyfrowe. Fundacja wspiera w edukacji na ten temat szkoły i przedszkola.

Dorośli i dzieci coraz więcej czasu spędzają online, a internet stał się ważną częścią ich życia. Trudno jest zachować umiar i dbać o równowagę w obliczu licznych powiadomień, newsów i niekończących się atrakcji online. Dodatkowo, algorytmy wielu aplikacji i mediów cyfrowych analizują aktywność użytkowników(czek), dobierają i podsuwają im treści tak, aby na długo utrzymać ich uwagę. Godzinami przewijamy więc ekrany naszych urządzeń – scrollujemy.

Relacje z ludźmi w erze smartfona

Z raportu higieny cyfrowej Polek i Polaków wynika, że jedynie 14,3% badanych osób kontroluje swój czas ekranowy, 21,9% ogranicza liczbę powiadomień w telefonie/komputerze[i]. Jedną z konsekwencji nadmiernego korzystania z technologii może być zaniedbywanie relacji z innymi. Ignorowanie ich na rzecz patrzenia w ekran ma już swoją nazwę – to phubbing (czyt. fabing).

„Żyjemy w czasach, kiedy kompetencje społeczne, empatia i obdarowywanie innych uwagą nabierają szczególnego znaczenia. Dom, przedszkole, szkoła, najbliższe otoczenie dziecka to ważne przestrzenie kształtowania tych umiejętności. Do tego nawiązuje właśnie nasza kampania” – mówi Anna Kowalik-Mizgalska, Prezeska Fundacji Orange.

„Nie przescrolluj życia”

Kampania społeczna „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową i zachęca do refleksji o tym, jakie miejsce w naszym życiu zajmują technologie. Fundacja szczególnie kieruje ją do osób dorosłych. To, w jaki sposób korzystają z urządzeń ekranowych, wpływa na dzieci i młodzież i daje im przykład.

Spot "Nie przescrolluj życia" znajdziesz tutaj.

Spot filmowy opowiada historię ojca, który, spędzając dużo czasu online, traci ważne momenty z życia swojego syna. Każda scena pokazuje upływ czasu – syn dorasta, ojciec się starzeje, a motyw scrollowania ekranu „przewija” kolejne etapy.

Higiena cyfrowa na ratunek

Higiena cyfrowa to nie tylko kontrola ilości czasu, ale też świadomość tego, jaki wpływ mają na nas różne cyfrowe aktywności. To chronienie się przed zagrożeniami, nieodpowiednimi treściami online, przed przeciążeniem informacyjnym i stresem.

Na stronie http://nieprzescrolluj.pl/ Fundacja Orange zamieściła krótkie porady o tym, jak dbać o nawyki cyfrowe. Wśród nich: monitorowanie czasu, nieużywanie urządzeń ekranowych przed snem, przy jedzeniu, troska o kontakt z bliskimi i z naturą. W dbaniu o balans znaczenie ma też dobór odpowiednich treści, z którymi mamy kontakt w internecie – ważne, by były adekwatne do wieku, bezpieczne, nie powodowały niepokoju czy porównywania się z innymi, prowadząc do obniżenia nastroju czy samooceny. Na stronie dostępne są też materiały dodatkowe np. broszury o nadużywaniu urządzeń ekranowych przez dzieci i młodzież, artykuły o FOMO i e-uzależnieniach czy test higieny cyfrowej od Fundacji Instytut Cyfrowego Obywatelstwa.

Chroń i ucz dzieci

Dzieci, bardziej niż dorośli, narażone są na zachwianie równowagi codziennych zajęć. Dlatego warto interesować się ich cyfrową aktywnością, towarzyszyć, rozmawiać, pytać, co je w internecie śmieszy, co jest trudne, czego się tam dowiadują. Warto też dbać o wspólny czas bez urządzeń i po prostu dawać młodym osobom dobry przykład.

Odpowiednią edukację mogą prowadzić też placówki. Na stronie kampanii można sprawdzić, do jakich bezpłatnych programów Fundacji mogą przystępować szkoły, przedszkola oraz nauczyciele(lki), aby poszerzać swoje kompetencje i lepiej rozumieć wyzwania powodowane cyfrowym rozwojem. Nabór zgłoszeń do kilku z nich ruszy już w marcu.

W spocie filmowym „Nie przescrolluj życia” nie są widoczne twarze osób poniżej 18 roku życia w sposób możliwy do ich rozpoznania zgodnie z polityką Fundacji o niepublikowaniu wizerunków dzieci.

Kampanię społeczną dla Fundacji Orange przygotował zespół Orange Polska we współpracy z agencją GONG. Produkcję  i postprodukcję spotu Orange powierzył domom Tyrka i Miło Posproduction, za reżyserię odpowiadał Tomasz Knittel. Media zaplanował dom mediowy Value Media.

_________________________

[i] Bigaj, M. (red.), Woynarowska, M. (red.), Ciesiołkiewicz, K., Klimowicz, M., Panczyk, M. (2023). Higiena cyfrowa dorosłych użytkowniczek i użytkowników internetu w Polsce. Warszawa: Wydawnictwo Newsline. → www.higienacyfrowa.pl / Badanie przeprowadzono metodą CAWI na grupie 1067 respondentów reprezentatywnej dla osób powyżej 18 r.ż. mieszkających w Polsce i używających internetu.


Informacje prasowe

Charli xcx pierwszą headlinerką Orange Warsaw Festival 2025

16 grudnia 2024
Charli xcx pierwszą headlinerką Orange Warsaw Festival 2025

Supergwiazda popu i elektroniki,  niekwestionowana współczesna ikona popkultury przejmie Orange Stage 31 maja. W przyszłym roku OWF i cała Warszawa będą brat! Widzimy się w dniach 30-31 maja, na Torze Wyścigów Konnych Służewiec w Warszawie! Early Bird Tickets w sprzedaży w styczniu na www.orangewarsawfestival.pl.  

Poruszając się płynnie pomiędzy undergroundem a mainstreamem, w ciągu ostatniej dekady Charli xcx zdobyła uznanie krytyków za swój innowacyjny styl, a jej nowatorskie podejście do muzyki zmieniło popkulturę.

W czerwcu artystka wydała swój szósty album studyjny „BRAT”, który stał się najbardziej cenionym albumem tego roku i zajął pierwsze miejsce w sprzedaży m.in. w UK, trafiając do Top 10 w blisko 20 krajach. Płyta zdobyła nominację do prestiżowej Mercury Prize i aż 7 nominacji do nadchodzących nagród Grammy. W sposób zdecydowany i bezdyskusyjny wpisała się również w globalną świadomość, czego potwierdzeniem może być chociażby oficjalne uznanie „brat” za słowo roku przez Collins English Dictionary. Potwierdzeniem kulturowego znaczenia albumu jest także jego bezdyskusyjna pozycja numer 1 w wielu prestiżowych podsumowaniach tego roku - "BRAT" to między innymi zwycięzca rankingów płytowych takich serwisów jak Billboard, Rolling Stone, Stereogum, NME czy Consequence of Sound.

Odważna kampania Charli sprawiła, że artystka wywołała swoimi występami DJ-skimi „PARTYGIRL” paraliże drogowe na całym świecie, podbiła internet dzięki viralowym filmikom oraz zaskakującym współpracom z takimi artystami jak Billie Eilish, Lorde, Troye Sivan, Addison Rae, Robyn, Yung Lean, Julia Fox, Chloë Sevigny i Rachel Sennott, a także wprowadziła nowy odcień zieleni do światowego leksykonu społecznego.

W październiku Charli xcx wydała „Brat and it's completely different but also still brat” - zupełnie nową wersję albumu, która zawiera reinterpretacje i innowacyjne przeróbki utworów z „BRAT” z udziałem takich artystów jak Julian Casablancas, Bon Iver, The 1975, Shygirl, Ariana Grande, Caroline Polachek i wielu innych.

Mediateka

Scroll to Top