Informacje prasowe

Rekordowe Orange VOD

17 kwietnia 2020
Rekordowe Orange VOD

W świąteczny weekend padł rekord wypożyczeń filmów w Orange VOD. Klienci Telewizji Orange chętnie oglądali najnowsze produkcje, także te, które ze względu na koronawirusa nie mogły pojawić się w kinach. Wypożyczeń było o 50% więcej w porównaniu do weekendów sprzed epidemii i o 23% więcej niż we wcześniejsze weekendy po wprowadzeniu stanu epidemii.

Od połowy marca Orange wspiera klientów w trudnym czasie i dostarcza im filmową rozrywkę na najwyższym poziomie. W obecnej sytuacji, kiedy nie można obejrzeć filmowych nowości na kinowym ekranie, premiery przeniosły się do Orange VOD. Filmy, które nie mogły wejść na kinowe afisze ze względu na ograniczenia spowodowane pandemią lub były wyświetlane w kinach przez zaledwie kilka tygodni, są udostępniane na  życzenie. To między innymi produkcje takie jak: „Sala Samobójców. Hejter”, „Bad Boy”, „Bloodshot”, „Mayday”, czy nagrodzony trzema Oskarami „1917”. Można także obejrzeć megahity: „Ptaki nocy (i fantastyczna emancypacja pewnej Harley Quinn)” w jakości 4K, „Dżentelmeni”, „Gorący temat”, a pod koniec kwietnia m.in.: „Jumanji: Następny poziom” oraz „Judy”.

Dzięki akcji „Orange VOD razem z Tobą”, można oglądać filmy za 1 złoty każdy. Co tydzień udostępnianych jest 6 różnych tytułów do wyboru. Między innymi: „Królowa Śniegu: Po drugiej stronie lustra”, „Mali pogromcy duchów”, „Niewinne kłamstewka 2”, „Powrót”. Można je obejrzeć do 4 maja.

W marcu Orange zaproponował także miłośnikom filmów promocję na ponad 80 filmów w obniżonych cenach. Do 19 kwietnia klienci mogą zobaczyć komedie, kino familijne czy dramaty.


Informacje prasowe

Jak wzmocnić kompetencje cyfrowe dzieci i nauczycieli? Zgłoś szkołę do programów Fundacji Orange.

16 kwietnia 2020
Jak wzmocnić kompetencje cyfrowe dzieci i nauczycieli? Zgłoś szkołę do programów Fundacji Orange.

Przeniesienie nauczania ze szkolnych klas do internetu na czas epidemii pokazało, jak istotne są cyfrowe kompetencje uczniów i nauczycieli. Fundacja Orange od lat pomaga im je zdobywać. Teraz zaprasza szkoły do udziału w kolejnej edycji bezpłatnych programów edukacyjnych, które zapewnią nowoczesne zajęcia dla dzieci, naukę programowania, szkolenia dla nauczycieli i sprzęt multimedialny dla szkół. Zgłoszenia do MegaMisji i #SuperKoderów można składać do 15 maja.

- Dziś, kiedy tak wiele aktywności nagle zostało przeniesionych do sieci, umiejętność korzystania z aplikacji, świadomość zagrożeń w internecie i odpowiedzialne podejście do technologii  nabierają jeszcze większego znaczenia. Nasze programy edukacyjne uczą dzieci zdrowych nawyków cyfrowych, podstaw programowania i robotyki. Choć otwieramy już kolejną ich edycję, tym razem jeszcze bardziej zmotywowani zapraszamy do niej szkoły - mówi Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange. – Nauczyciele bardzo dobrze oceniają poprzednie edycje, bo Fundacja przygotowuje ich do prowadzenia zajęć. Dzięki temu sami zyskują nowe umiejętności, a także więcej odwagi i otwartości na nowe technologie w nauczaniu– dodaje.

Coraz młodsze dzieci sięgają po smartfony, a w internecie poszukują głównie rozrywki i komunikacji. To od poziomu ich cyfrowych kompetencji i odpowiedniej edukacji zależy, czy z technologii będą korzystać odpowiedzialnie i kreatywnie, podejmując  wartościowe i rozwijające aktywności. Te dobrze przygotowane sprawniej też radzą sobie z udziałem w zdalnej nauce.

Programy Fundacji Orange dla szkół podstawowych to cykl zajęć, w czasie których uczniowie kształcą zdrowe nawyki cyfrowe i poznają podstawy programowania i robotyki. To cenna lekcja o tym, że nowe media to nie tylko zabawa i gry, ale możliwość rozwoju umiejętności, które z pewnością będą niezbędne w przyszłości. Już dziś istnieje ogromna potrzeba przygotowania programistów.

Od rozpoznawania fake newsów do programowania robotów

MegaMisja dla klas 1-3 to 10-miesięczny cykl zajęć, w czasie których dzieci uczą się, jak zachować bezpieczeństwo i umiar w korzystaniu ze smartfonów, jak chronić swoją prywatność w sieci, odróżniać informacje od reklamy, przestrzegać netykiety i praw autorskich, a także jak zrobić grafikę i film. Szkoły otrzymują od Fundacji sprzęt multimedialny - tablety, audiobooki, książki, zabawki edukacyjne, a nauczyciele zyskują nowe kompetencje. Na realizację zajęć wystarczy 1 godzina tygodniowo w czasie lekcji lub na świetlicy. Program bazuje na scenariuszach przygotowanych przez specjalistów. Najbardziej aktywne placówki odwiedza honorowy ambasador programu – Grzegorz Kasdepke, autor bestsellerowych książek dla dzieci.

#SuperKoderzy dla klas 4-8 to nauka podstaw programowania i robotyki nie tylko na informatyce, ale również na lekcjach przyrody, historii, fizyki, muzyki, języka polskiego czy języków obcych. Jedna z trzynastu ścieżek do wyboru jest przeznaczona także dla szkół specjalnych i klas integracyjnych (opracowana m.in. we współpracy z Zytą Czechowską – Nauczycielką Roku 2019). W czasie zajęć dzieci konstruują roboty, stacje pogodowe, tworzą pierwsze strony www i komponują muzykę w oparciu o kody. Rozwijają kreatywność, umiejętność logicznego myślenia i pracy w grupie, które będą bardzo pożądane na rynku pracy. Nauczyciele prowadzący zajęcia nie muszą być specjalistami od technologii, bo Fundacja zapewnia im profesjonalne, darmowe szkolenia. Placówki zakwalifikowane do udziału otrzymują dotację na zakup multimediów, w tym zestawów robotów.

Do tej pory już prawie 27000 dzieci z 1000 szkół wzięło udział w MegaMisji, a 10000 dzieci z 500 szkół w #SuperKoderach.

Jak się zgłosić?

Tegoroczny nabór do MegaMisji i #SuperKoderów potrwa do 15 maja. Szkoły mogą zgłaszać się do obu programów lub tylko jednego, wypełniając prosty formularz online na https://fundacja.orange.pl/nabor-szkol i rozwiązując wspólnie z uczniami zadanie rekrutacyjne. Przygotowano je z uwzględnieniem realiów zdalnego nauczania. Komisja oceni je pod kątem pomysłowości, zaangażowania dzieci i wykorzystania cyfrowych narzędzi. Listę szkół przyjętych do programów opublikuje w czerwcu, aby zajęcia mogły zacząć się od nowego roku szkolnego.

Obie inicjatywy są bezpłatne, wpisują się w podstawę programową i mają patronaty Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Cyfryzacji.

******

Fundacja Orange od 15 lat uczy, jak mądrze i bezpiecznie korzystać z nowych technologii. Prowadzi autorskie projekty edukacyjne, w których dba o cyfrowe kompetencje dzieci, młodzieży i nauczycieli. Uczy programowania, druku 3d, podstaw edukacji medialnej, a w 100 małych miejscowościach otworzyła multimedialne Pracownie Orange wyposażone w darmowy Internet i sprzęt. Współprowadzi FabLab powered by Orange w Gdańsku i w Warszawie. Koordynuje największy program wolontariatu pracowniczego w Polsce. Jest jedyną fundacją korporacyjną wśród marek telekomunikacyjnych w Polsce. Więcej informacji: www.fundacja.orange.pl; www.facebook.com/FundacjaOrange.


Informacje prasowe

#zostanwdomu z Orange, czyli sieć w czasach epidemii

08 kwietnia 2020
#zostanwdomu z Orange, czyli sieć w czasach epidemii

Zagrożenie koronawirusem oraz wiążące się z tym przeniesienie edukacji i pracy w tryb online przełożyło się na zwiększony ruch w sieci Orange. Klienci więcej korzystają z internetu, ale przede wszystkim zdecydowanie dłużej rozmawiają przez komórki. Zarówno sieć światłowodowa, jak i sieć mobilna 4G Orange Polska radzą sobie z większym ruchem spowodowanym koniecznością pozostania w domu. 

W tej nowej dla wszystkich sytuacji Polacy znacznie częściej załatwiają swoje sprawy przez telefon, kontaktują  się z bliskimi, a pytanie o zdrowie stało się aktualne, jak nigdy dotąd. W tryb online przeszły firmy i edukacja, zamiast spotkań używamy tele- i wideokonferencji,  pracujemy w chmurze, pobieramy i przesyłamy materiały edukacyjne czy dokumenty przygotowywane w pracy. Minione trzy tygodnie potwierdzają, że sieć Orange Polska jest gotowa, aby zapewnić tak niezbędną teraz łączność. To rezultat prowadzonych od lat inwestycji w sieć dostępową, doprowadzaną bezpośrednio do domów klientów, ale również w sieć transportową, rdzeniową i węzły usługowe. Tysiące kilometrów światłowodowych „autostrad”, tysiące stacji bazowych i umiejętne zarządzanie ruchem i  pasmem radiowym pozwala nam zapewnić, że klienci mogą pozostawać w kontakcie z bliskimi i załatwiać niezbędne sprawy – powiedział Piotr Jaworski, członek zarządu Orange Polska ds. sieci i technologii.

Tak pracują telekomunikacyjne autostrady

Chcemy się słyszeć

Od początku wprowadzenia zmian w organizacji życia publicznego związanych z pandemią klienci Orange zdecydowanie dłużej rozmawiają przez komórki. Łącznie na takich rozmowach spędzają o 40% więcej czasu niż przed epidemią. Rekordowa była pod tym względem godzina 11.00 w środę, 25 marca.

Od połowy marca ruch głosowy w sieci mobilnej utrzymuje się na podobnym, wyższym poziomie. Zmieniły się za to pory, w których dzwonimy: obecnie szczyt takich rozmów przypada na godziny pracy, natomiast wcześniej dzwoniliśmy głównie wieczorem. Wyjątkami były chwile tuż po kolejnych ogłoszeniach rządu, dotyczących stanu zagrożenia epidemicznego. Dotyczyło to także połączeń międzynarodowych.

Edukacja i praca przeniosły się do sieci

Od poniedziałku, 16 marca, szkoły i uczelnie wyższe zostały zamknięte, a edukacja przeniosła się do sieci. W tym czasie również wiele firm pracuje zdalnie. Odzwierciedleniem tych zmian w pierwszym tygodniu po zamknięciu szkół był wyraźny, o ponad 40 proc. większy niż zwykle ruch danych w stacjonarnej sieci internetowej Orange. Przejście na zdalny tryb funkcjonowania było widoczne także w przypadku sieci mobilnej, przez którą w pierwszym tygodniu ogólnopolskiej kwarantanny w porównaniu do średniego zużycia w poprzednich tygodniach, przepłynęło o ok. 1/4 więcej danych.

W kolejnych dniach (23.03-5.04)  ilość przesyłanych danych ustabilizowała się na nowych, wyższych poziomach. Co ciekawe, wprowadzenie powszechnych lekcji on-line 25 marca nie wpłynęło na zmianę ruchu w sieci. Klienci Orange, korzystając z sieci mobilnej przesyłali tygodniowo średnio o ok. 1/5 więcej danych niż przed epidemią. Użytkownicy internetu stacjonarnego od Orange przetransferowali w tym okresie o ok. 1/3 więcej danych niż na początku marca.

Na dobre zmienił się także model ruchu w sieci. Od połowy marca, w robocze dni tygodnia przypomina on typowy, weekendowy ruch: znacznie rośnie już od rana, w ciągu dnia utrzymuje się na stałym poziomie, a wieczorem notuje kolejny, mniejszy już wzrost.

Zobacz, jak działa sieć komórkowa

Orange Razem z Tobą

Orange promując akcję #zostanwdomu przygotował dla klientów szereg udogodnień: 200 GB internetu na zdalną naukę za 1 zł miesięcznie w Orange Flex, darmowe gigabajty dla abonentów usług głosowych Orange i nju mobile, odroczenie terminu płatności faktur dla seniorów, miesiąc światłowodu za 0 zł, narzędzia do pracy zdalnej dla biznesu, odkodowane kanały telewizyjne, czy filmy za 1 zł w Orange VOD. Szczegóły i aktualne akcje można znaleźć na stronie: Razem z Tobą https://www.orange.pl/view/razem 

W zasięgu sieci światłowodowej Orange znajduje się obecnie 4,3 mln gospodarstw domowych i firm w 146 miastach. Ze stacjonarnego internetu szerokopasmowego od Orange na koniec 2019 r. korzystało ponad 2,6 mln klientów, z tego ponad 520 tys. z łącza światłowodowego. Ponad 15,2 mln klientów korzysta z sieci mobilnej operatora. W zasięgu sieci 4G LTE znajduje się ponad 99% populacji kraju.

Pobierz infografikę.

Scroll to Top