Informacje prasowe

TP testuje internet o prędkości 80 Mb/s

26 maja 2010
TP testuje internet o prędkości 80 Mb/s

Telekomunikacja Polska testuje internet o prędkości 80 Mb/s w technologii VDSL2. Będą z niego do końca czerwca korzystać studenci Politechniki Warszawskiej w domu studenckim „Riviera" oraz „Mikrus". To pierwszy test tego rozwiązania w globalnej Grupie France Telecom.

Usługi, które TP testuje, są realizowane w najnowszej wersji technologii VDSL2. W porównaniu z dotychczas stosowanymi odmianami, które pozwalają zaoferować internet o prędkości 20 - 50 Mb/s, nowa wersja umożliwia osiągniecie jeszcze większej przepływności, nawet przekraczającej 100Mb/s.

W testach TP uczestniczy ponad 100 studentów - prócz internetu o prędkości 80 Mb/s, część z nich korzysta także z telewizji IPTV. To bardzo świadomi, wymagający i zaawansowani internauci - większość studiuje na Wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych. Ponadto fakt, że bardzo intensywnie korzystają z internetu pozwala zweryfikować działanie technologii w trudnych warunkach, przy znacznym obciążeniu sieci. TP będzie też mogła ocenić możliwości komercyjnych wdrożeń w przyszłości.

Testy z udziałem studentów Politechniki Warszawskiej to kontynuacja dotychczasowej współpracy z TP tą uczelnią. Centrum Badawczo Rozwojowe Grupy TP (Orange Labs) od 2001 roku prowadzi projekty badawcze z Instytutem Telekomunikacji PW nad technikami dostępowymi xDSL (pierwotnie ADSL, obecnie VDSL2).

Co na temat internetu 80 Mb/s mówią studenci uczestniczący w testach? Zapraszamy na www.blog.tp.pl


Informacje prasowe

TP przyjęta do Stałej Platformy Atomium Culture

24 maja 2010
TP przyjęta do Stałej Platformy Atomium Culture

Telekomunikacja Polska została przyjęta do grona członków Stałej Platformy Atomium Culture (A.C.). - inicjatywy, do której należą najważniejsze europejskie uniwersytety, prestiżowe tytuły prasowe i wiodące przedsiębiorstwa.

Najważniejsze cele Atomium Culture  to:

  • budowa w Europie społeczeństwa opartego na wiedzy,
  • umożliwienie i stymulowanie efektywnej współpracy pomiędzy podmiotami budującymi trzy filary Atomium Culture (nauka, media, biznes),
  • ciągła, kreatywna i konstruktywna konfrontacja zaangażowanych podmiotów z nowymi możliwościami i alternatywnymi spojrzeniami na różne zagadnienia,
  • popularyzacja osiągnięć naukowych, a zwłaszcza ich praktycznego wymiaru, dzięki przystępnej komunikacji skierowanej do szerokiej publiczności przez opiniotwórcze tytuły prasowe,
  • wkład w budowę Europejskiego Obszaru Badawczego (European Research Area).

Atomium Culture dociera już do stu tysięcy badaczy, miliona studentów i dziesięciu milionów czytelników w Europie.

TP będzie aktywnie brać udział w działaniach Atomium Culture, w szczególności poprzez Orange Labs Polska, które mają bogate doświadczenia i osiągnięcia oraz szeroką sieć kontaktów w dziedzinie badań i rozwoju.

Grono przedsiębiorstw skupionych w Atomium Culture jest elitarne - do Stałej Platformy należą giganci: Bayer, Microsoft, Shell, Siemens oraz Vattenfall. W Polsce, obok Telekomunikacji Polskiej, do A.C. należą Uniwersytet Jagielloński oraz „Rzeczpospolita",  reprezentujące pozostałe dwa filary Platformy:

Więcej informacji o Atomium Culture na stronie: http://atomiumculture.eu/


Informacje prasowe

Telekomunikacja Polska i PZPN współpracują na rzecz bezpieczeństwa na stadionach piłkarskich

24 maja 2010
Telekomunikacja Polska i PZPN współpracują na rzecz bezpieczeństwa na stadionach piłkarskich

Telekomunikacja Polska oraz Polski Związek Piłki Nożnej podjęły współpracę w zakresie stworzenia systemu do obsługi Centralnej Bazy Danych Kibiców (CBDK). Rozwiązanie to przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa na stadionach. Jego wprowadzenie przewidują postanowienia Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych.

Zgodnie z ustawą, organizator meczu piłki nożnej musi zapewnić identyfikację osób uczestniczących w imprezie. Telekomunikacja Polska stworzy system zapewniający przepływ danych pomiędzy istniejącymi systemami stadionowymi a centralną bazą, obsługiwaną przez PZPN. Zastosowane rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo na stadionach piłkarskich.

W przypadku rozgrywek ligi zawodowej i reprezentacji Polski w piłce nożnej archiwizowane będą: imię i nazwisko, wizerunek twarzy oraz numer pesel każdego kibica (w przypadku obcokrajowców - numer paszportu).

Całość będzie połączona z systemami sprzedaży biletów, co pozwoli na szerokie i skuteczne egzekwowanie zakazów stadionowych, niezależnie od miejsca ich wydania. CBDK usprawni także internetowy zakup biletów, obsługę Klubu Kibica oraz programów lojalnościowych.

W sprawie stworzenia systemu do obsługi Centralnej Bazy Danych Kibiców TP i PZPN podpisały list intencyjny. Umowa zostanie zawarta jeszcze w tym roku.

 

Osoba kontaktowa: 

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Grupy TP

Tel.: 22 527 19 39

E-mail: wojciech.jabczynski@telekomunikacja.pl

Osoba kontaktowa: 

Agnieszka Olejkowska, Rzecznik PZPN

Tel.: 22 551 23 06

E-mail: agnieszka.olejkowska@pzpn.pl

Scroll to Top