Odpowiedzialny biznes

Dobry dialog

24 czerwca 2011

Dobry dialog

Pisałam jakiś czas temu o naszych spotkaniach z organizacjami konsumenckimi i o tym ile z tego korzyści. To jedna z dobrych praktyk tak zwanego „dialogu z interesariuszami”. Brzmi trochę strasznie, ale nie znajduję lepszego terminu na określenie „procesu konsultacji, jakie dana organizacja prowadzi ze wszystkimi grupami ważnymi dla jej funkcjonowania”.

Z kim rozmawiać i jak? Jakie wybrać narzędzia? Jak dotrzeć do tych, którzy „głosu nie mają”? O czym rozmawiać, aby nie pominąć tych najważniejszych kwestii?…. na te i inne pytania pomagają organizacjom odpowiedzieć standardy AA1000. To zbiór zasad, narzędzi i sposobów weryfikacji dialogu z interesariuszami. Od niedawna są one dostępne bezpłatnie także w języku polskim. Wspólnie z CSRinfo, AccountAbility i pod patronatem Ministerstwa Gospodarki przygotowaliśmy polską wersję tych standardów, a w ubiegłym tygodniu podczas konferencji mieliśmy okazję przedstawić efekty naszej pracy.

Fot. Jacek Wajszczak

Więcej o standardach AA 1000 i roli dialogu z interesariuszami znajdziecie na stronie www.aa1000.pl.

A do Was mam pytanie – może pomożecie mi znaleźć nazwę dla procesu „dialogu z interesariuszami?”. Dla autorów najlepszych pomysłów mam Serce i Rozum.

P.S. Szkoda, że nazwa „Warto rozmawiać” już zajęta ;(

Udostępnij: Dobry dialog

Informacje prasowe

TP wspiera wprowadzenie standardów AA1000

17 marca 2011

TP wspiera wprowadzenie standardów AA1000

CSRinfo i Telekomunikacja Polska umożliwią polskim przedsiębiorcom i organizacjom dostęp do międzynarodowych standardów AccountAbility – AA1000. To praktyczne narzędzie pokazujące jak budować relacje firmy z otoczeniem i prowadzić dialog.

– Wprowadzenie standardów AccountAbility na polski rynek to unikalny projekt. Realizacja dialogu z interesariuszami według standardów AA1000 jest dużym wyzwaniem i Grupa TP postanowiła je podjąć. Wierzę, że nasze doświadczenia okażą się inspirujące dla innych przedsiębiorców powiedział Tomasz Nowakowski, dyrektor wykonawczy Grupy TP ds. Korporacyjnych.

– Prowadzenie dialogu z interesariuszami jest kluczową praktyką społecznej odpowiedzialności biznesu. Standardy AA1000 są niezwykle pomocne. Uważam, że to know-how, które oferują powinno być dostępne polskim firmom. Mam nadzieję, że przyczyni się ono do upowszechnienia dobrej praktyki dialogu. Warto pamiętać, że oparty o zaufanie i przejrzysty dialog z otoczeniem przyczynia się do budowania kapitału społecznego, którego nam w Polsce brakuje – uważa Liliana Anam, Manager CSRinfo.

Standardy AA1000 są udostępniane bezpłatnie. Rozwijają odpowiedzialność i przejrzystość firmy. Skorzystanie z nich przez polskie przedsiębiorstwa będzie możliwe dzięki podjęciu współpracy z międzynarodową organizacją AccountAbility przez CSRinfo.

Z kolei TP zdecydowała się wesprzeć projekt finansowo i jednocześnie rozpoczęła w 2011 roku proces dialogu zgodnie z wytycznymi AccountAbility. Firma udostępni też swoje doświadczenia z praktycznej adaptacji zasad standardu AA1000.

AccountAbility to uznany, międzynarodowy think-tank, a jego standardy stosowane są na całym świecie, między innymi przez korporacje i organizacje pozarządowe. Standardy z serii AA1000 są wynikiem przeprowadzonego z interesariuszami dialogu. Jak dotąd zostały przetłumaczone na osiem języków.

Udostępnij: TP wspiera wprowadzenie standardów AA1000

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej