Oferta

Zakupy w Serwisach Apple na fakturze od Orange

12 sierpnia 2020

Zakupy w Serwisach Apple na fakturze od Orange

Klienci, którzy korzystają z telefonu komórkowego z abonamentem mogą opłaty za aplikacje, gry, filmy, muzykę i książki w Serwisach Apple doliczyć do rachunku telefonicznego Orange. To pilotaż dla wszystkich planów abonamentowych, także Orange Love oraz planów firmowych. W ten sposób  można realizować opłaty jednorazowe jak i cykliczne. Skorzystanie z tej metody płatności nie wiążę się z dodatkowymi opłatami i jest alternatywą dla płatności kartą kredytową.

Bezpieczne zakupy przez telefon

Aby zapłacić za zakupy, nie trzeba podawać swoich danych, numeru konta bankowego lub karty płatniczej. Należy jedynie na swoim urządzeniu Apple ustawić Operatora Orange, jako domyślną metodę płatności. Należy wejść w „Informacje o płatności”, wybrać „Telefon komórkowy” a następnie kliknąć „Gotowe”. Po kliku sekundach ustawienia zostaną zapisane.  Dodatkowo w opcji dodania płatności do rachunku obowiązują miesięczne limity płatności. Dobrze mieć wydatki pod kontrolą!

Więcej informacji w poradniku.

Udostępnij: Zakupy w Serwisach Apple na fakturze od Orange

Oferta

iPhone XS: dla fanów marki i pięknych zdjęć

10 października 2018

iPhone XS: dla fanów marki i pięknych zdjęć

Działające bez zarzutu odblokowanie twarzą, czyli Face ID, przedni aparat robiący wyjątkowo ładne selfie, wyświetlacz OLED oraz łatwa obsługa jedną dłonią – to najważniejsze cechy nowego iPhone XS.

Od blisko dwóch tygodni w Orange Polska są dostępne najnowsze iPhony, XS i XS Max. Najwierniejsi fani Apple od razu pobiegli po smartfony kultowej marki. Jeśli jednak, podobnie jak ja, nie używacie na co dzień tych produktów, zobaczcie mój test i zdecydujcie, czy warto zacząć właśnie od modelu XS.

Testowałam mniejszy iPhone, o przekątnej ekranu 5,8 cala. W momencie, gdy większość producentów decyduje się ekrany o wielkości 6 cali, iPhone zdecydował się pójść pod prąd. Ma to swoje dobre strony – XS można łatwo obsługiwać jedną dłonią, co jest niemożliwe w przypadku drugiego premierowego modelu, iPhone XS Max. Czyli każdy znajdzie coś dla siebie.

iPhonie, powiedz przecie…

Już kilka dni po premierze iPhona XS, w sieci pojawiły się wzmianki o tym, że przedni aparat robi podejrzanie ładne selfie. Youtuberzy i influencerzy pisali o tym, że na zdjęciach ich twarz wygląda jak pokryta makijażem, albo wygładzona filtrem udającym pędzel malarski. Użytkownicy twierdzili, że tryb piękna, czyli „beauty mode” działa automatycznie i nie można go wyłączyć. Sprawa dorobiła się w mediach społecznościowych #beautygate. Czy nowy iPhone XS rzeczywiście upiększa selfie? Odpowiedź znajdziecie w moim video.

Wyjątkowy aparat, czyli Smart HDR

Nowy iPhone może pochwalić się kilkoma funkcjami, które na pewno przypadną do gustu fanom fotografii smartfonowej. Funkcja rozmywania tła na już zrobionym zdjęciu, smart HDR, dzięki któremu zdjęcia robione pod słońce nadal wyglądają pięknie, czy możliwość robienia zdjęć pod wodą sprawiają, ze iPhone XS staje się  konkurencją nawet dla lustrzanek.

Jeśli chodzi o wodoodporność, to XS ma najwyższą dotąd klasę wodoodporności – IP68, co oznacza, że wytrzymuje 30 minut, na głębokości 2 metrów.

Problemy z ładowaniem? Nie zauważyłam

Tuż po premierze iPhona XS i XS Max w sieci pojawiały się wzmianki, że oba modele mają problem z ładowaniem przy wygaszonym ekranie. W modelu, który testowałam, ten problem się nie pojawił. Apple przyznał jednak, że błąd występuje i szybko udostępnił nową aktualizację iOS 12.01, która rozwiązuje ten problem.

Który Kupić?

Jeśli nadal nie wiecie, który kupić, zobaczcie moje wcześniejsze testy.

Udostępnij: iPhone XS: dla fanów marki i pięknych zdjęć

Oferta

Sprawdź smartfony w Orange zanim ulegniesz pokusie „Najniższej gwarantowanej ceny” na billboardach Play

27 września 2018

Sprawdź smartfony w Orange zanim ulegniesz pokusie „Najniższej gwarantowanej ceny” na billboardach Play

Wczoraj na Twittera wrzuciłem porównanie cen trzech telefonów, o których „najniższej gwarantowanej cenie” zapewnia nasza fioletowa konkurencja. Słabo sprawdzali. Klienci Orange, którzy chcą dokupić do swojej umowy dodatkowe telefony zapłacą za nie mniej. 

Szybkie porównanie wybranych cen – prócz waloru obalającego hasło konkurencji na billboardach – dało mi sposobność by jeszcze raz przypomnieć o naszym sklepie ze smartfonami bez umowy. Działa on od lipca br. Nasi klienci mogą dokupić w nim telefon bez konieczności zawierania nowego kontraktu. Raty to prawdziwe 0% (RRSO 0%). Ceny są bardzo atrakcyjne i je także porównaliśmy z propozycjami Playa. I tak powstała druga grafika, którą znajdziecie także w nagłówku tekstu. Tutaj, co prawda żadnych gwarancji już nie ma, ale i tak możecie sporo zaoszczędzić.

 

Ale to nie wszystko, bo na przykład ceny dwóch świetnych flagowców –  Huawei P20 Pro i iPhone X 64GB także prezentują się dużo lepiej naszej ofercie ratalnej niż u naszej  fioletowej konkurencji. Zapłacicie za nie odpowiednio 3 180 zł  i 4 400 zł. Dobrze prezentują się też ceny nowych iPhone XS i XS Max w przedsprzedaży.

 

Spore znaczenie dla wielu z Was może mieć także to, że klienci Orange nie muszą decydować się na kredyt konsumencki z banku. Dzięki temu wzięcie telefonu na raty od Orange nie obciąża Waszej historii kredytowej. Przy ocenie wiarygodności bierzemy pod uwagę to, czy płacicie regularnie rachunki.

Udostępnij: Sprawdź smartfony w Orange zanim ulegniesz pokusie „Najniższej gwarantowanej ceny” na billboardach Play

Urządzenia

Wjechał iPhone 8 RED

25 kwietnia 2018

Wjechał iPhone 8 RED

Po raz kolejny Apple wypuścił smartfony w kolorze (choć tu nie tylko o kolor się rozchodzi) czerwonym.  Każdy zakup iPhone 8 i iPhone 8 Plus (PRODUCT) RED bezpośrednio wspiera Globalny Fundusz na rzecz walki z AIDS. Więc warto. Po za tym jest po prostu ładny, a co więcej iPhone 8 (PRODUCT) RED właśnie wjechał na naszą stronę 😉

Tym bardziej że zaszła spora zmiana w wyglądzie w porównaniu z czerwonym iPhone 7. Tym razem front telefonu jest czarny, co moim zdaniem jest strzałem w 10. Ale co prawda to prawda – mi po prostu czarne telefony bardziej odpowiadają.

Opakowanie iPhone 8 (Product) RED

Sam iPhone 8 dla przypomnienia to bardzo solidny flagowiec, działający w oparciu o iOS (zadziwieni prawda?), wyposażony w nowe wyświetlacze Retina HD. Mniejsza wersja ma ekran o przekątnej 4,7 cala, a większa – 5,5 cala. Do tego dorzućcie ładowanie bezprzewodowe, bardzo mocny procesor i sporo RAM. Generalnie – iPhone wywołuje dużo emocji albo się go bardzo lubi (są nawet wyznawcy), albo nie przepada. Generalnie wybór należy do Was. Pamiętajcie jednak, że nie tylko telefon śliczny, ale i cel szczytny, więc zachęcam.

W Orange iPhone 8 (PRODUCT) RED wyceniony jest dokładnie tak samo jak urządzenie w innym kolorze. Tutaj link do i Phone 8 (PRODUCT) RED na stronie orange.pl.  Wystarczy, zmienić kolor na czerwony. iPhone 8 Plus (PRODUCT) RED wjedzie w przyszłym tygodniu.

Jeżeli chcecie zdecydować się nową umowę i przy okazji kupić czerwonego iPhone 8 warto przyjrzeć się ofercie w Planie Optymalnym. To rozsądna kwota na start (799 zł) i miesięczna opłata za telefon (102 zł). Tradycyjnie, decydując się na nową umowę Plan Wzbogacony zapewni Wam obniżenie kwoty na start (do 199 zł) i delikatne podniesienie miesięcznej opłaty. W sumie w Planie Wzbogaconym zapłacicie za ten telefon nieco ponad 3127 zł. Tradycyjnie przedłużający umowę nie płacą nic na start. Tutaj wraz z wyborem bogatszego pakietu minut, GB i SMS spada miesięczna opłata za telefon, więc dużo zależy od Waszych preferencji. Jest także Orange Love, w którym za telefon zapłacicie 149 zł na start, a miesięczna opłata wyniesie Was 132 zł.

 

Udostępnij: Wjechał iPhone 8 RED

Urządzenia

Sceptyka tydzień z iSprzętami

14 kwietnia 2018

Sceptyka tydzień z iSprzętami

Choć od premiery iPhone’a 2G produkty Apple zawojowały rynek urządzeń mobilnych, mnie nieprzerwanie ciężko przekonać do produktów z jabłkiem w logo. Od zawsze korzystam z pecetów, używam smartfonów z Androidem i jest mi z tym dobrze. Nie potrzebuję zmiany. Gdy jednak nadarzyła się okazja, zdecydowałem się, by przez tydzień (z wyjątkiem godzin pracy i firmowego peceta) używać wyłącznie urządzeń Apple – MacBooka Pro z 15-calowym ekranem, 12,9-calowego iPada Pro i oczywiście iPhone’a, model 8 Plus.

Sprzęt warty pół samochodu

W zasadzie każdy z elementów tego zestawu już od początku robił wrażenie. Telefon – bo dostałem egzemplarz w kolorze… różowym, tablet – rany, jaki on jest ogromny, laptop… Cóż, o nim mógłbym pisać najwięcej. Lekki, smukły, idealnie spasowany, z niekończącą się chyba baterią – wiedziałem, że spodoba mi się najbardziej z testowanych sprzętów. No i wspominając o wrażeniach nie można zapomnieć o ostatnim, ale nie najmniej istotnym. Podpisując protokół wypożyczenia zdałem sobie sprawę, że wrzucając sprzęty do bagażnika podwoję wartość niespełna półrocznego służbowego samochodu. 20 tysięcy złotych (z czego mocno ponad połowa to MacBook). Zaskoczenie? Chyb… chociaż nie – po prostu zdecydowanie nie. Apple nie ukrywa, że swoje produkty pozycjonuje przede wszystkim w kierunku użytkowników biznesowych, dla których istotniejsza od kwoty do wydania jest jakość sprzętu i współpraca jego elementów w ramach ekosystemu. A tu nawet niżej podpisany zatwardziały pecetowiec/Androidowiec przyzna, że sadowniczy system nie ma konkurencji.

DEP, VPP i nie tylko, czyli magiczne akronimy

Na początek parę słów o tym, czego nie widać. „Napisz o DEPie” – usłyszałem, odbierając sprzęt do testów. O ile z punktu widzenia zwykłego użytkownika Device Enrollment Program to coś, co kompletnie go nie obchodzi, to – paradoksalnie – wielki plus całego ekosystemu. Na użytkowanie sprzętów mobilnych powinniśmy bowiem spojrzeć z dwóch perspektyw. Pierwsza to Twoja, czy moja, generalnie – zwykłego użytkownika. Dla nas sprzęt ma po prostu działać. Przy korzystaniu z urządzeń służbowych obowiązują oczywiście jakieś obostrzenia, polityki bezpieczeństwa, możliwość zdalnego wymazania, ale to generalnie problem administratora. To on, jak będzie musiał znaleźć telefon „Pani Hermiony z księgowości”, czy też zdalnie wymazać dane z tabletu „Prezesa Severusa”, to „coś sobie tam zainstaluje”.

Sęk w tym, że właśnie nie musi niczego instalować, a odpowiedniej konfiguracji można dokonać tak naprawdę już wtedy, gdy sprzęt zejdzie z linii w fabryce. Gdy my odfoliowujemy pudełko z naszym sprzętem, to wszystko jest już skonfigurowane. Zrobiło to na mnie spore wrażenie. Podobnie zresztą jak VPP, czyli Volume Purchase Program. Zainstalować aplikacje, najlepiej dedykowane dla różnych grup pracowników? Kupić X licencji i rozdystrybuować je po odpowiednich urządzeniach? Żaden problem. I nie wymaga to instalacji żadnego zewnętrznego softu. No i oczywiście konteneryzacja – pełne logiczne rozdzielenie treści prywatnych i służbowych, bez możliwości interakcji między nimi.

Jeden sprzęt z trzema ekranami

Dobra, marzenia administratorów firmowych sieci to jedno, ale jak się z tego wszystkiego na co dzień korzysta? Zanim zacząłem testy, słyszałem peany o pracy na „sprzęcie, działającym w ramach jednego, spójnego ekosystemu”. I tak jak niezmiernie mierzi mnie ostentacyjny marketing Apple, tak – cholera – to działa!

Możliwość odpisania na maila na dowolnym urządzeniu już od dawna nie jest dla mnie żadnym szokiem, ale obsługa SMSów z poziomu komputera to już coś, co zrobiło na mnie spore wrażenie. Głęboka integracja elementów ekosystemu – możliwość odpisania na wiadomość wysłaną na iPhone’a na klawiaturze MacBooka, intuicyjne odpalenie na iPadzie prezentacji przygotowanej na MacBooku, odebranie na komputerze rozmowy z telefonu, wrażenie, że wszystkie trzy urządzenia tak naprawdę stanowią jedność z trzema ekranami – to po prostu znacząco ułatwia codzienną pracę.

Touchbar rozwalił system

Jak wspominałem wcześniej, największe wrażenie z trzech testowanych urządzeń zrobił na mnie MacBook Pro. Aluminiowa obudowa, fakt, iż mamy do czynienia ze sprzętem cieniutkim i lekkim, bateria, która przy nieprzesadnym korzystaniu wytrzymała kilka dni… OK, to wszystko jest super, ale na mnie największe wrażenie zrobił… touchbar. Chwaląc się testami na Twitterze przynajmniej od kilku obserwujących usłyszałem, że „to przecież tylko gadżet”. No właśnie kurczę nie! Podszedłem doń bardzo sceptycznie, jak do wszystkiego, co wymyślone w Cupertino ;), a tymczasem korzystałem z jego funkcji od pierwszej minuty, przez cały okres testów. Menu kontekstowe na dotykowym pasku, przyjmujące odpowiedni kształt i funkcje w zależności od otwartej aplikacji to rzecz genialna w swojej prostocie. Youtube? Mamy przyciski obsługi wideo i możliwość płynnego przewijania paskiem, bez zasłaniania obrazu, bez przycięć, jak na sprzęcie do montażu. Spotify? Głośność i zmiany utworów. Office? Najpopularniejsze opcje, zależne od otwartej aplikacji. Google Inbox? Skróty do obsługi maila. Intuicyjne i oczywiste. Touchbar rozwalił system.

Profesjonalne rysunki bez kawałka papieru

Niemal 13-calowego iPada Pro potraktowałem bardziej jako ciekawostkę. Mam przyjemność być w gronie tych wyjątkowych ludzi, którzy od lat regularnie korzystają z tabletów, jednak dla mnie nawet 10 cali to za dużo, a ośmiocalowca używam do oglądania seriali w drodze autobusem do pracy. Tymczasem – ironia nieprzypadkowa, wybaczcie, ale nie mogłem się powstrzymać – ktoś, kto korzysta z iPada Pro raczej nie jeździ autobusem. Ten piekielnie drogi sprzęt, zwłaszcza w połączeniu z Apple Pencil, wyobrażam sobie przede wszystkim jako narzędzie pracy profesjonalnych grafików. Na ekranie mieści się nieporównywalnie więcej, niż na 8-calowym maleństwie, dokładamy do tego profesjonalny rysik, jedną lub kilka profesjonalnych aplikacji, parę/naście godzin/dni pracy i możemy zobaczyć dzieło sztuki, do powstania którego zużyto całe zero kartek papieru, ocalając przynajmniej jedno drzewo. Mój syn też trochę porysował, ale zdecydowanie bardziej podobało mu się granie w Clash Royale na ekranie wielkości mojego telewizora z lat wczesnego liceum 🙂

No i – last, but not least – iPhone. Z trzech testowanych urządzeń to z niego korzystałem najczęściej, acz nie ukrywam, że wtedy, kiedy mogłem, na SMSy odpowiadałem na komputerze, a filmy po dotarciu do domu „przerzucałem” na wielki ekran iPada. Nigdy nie ukrywałem, że gdy zastanawiam się nad telefonem dla siebie, pierwszy poziom wyboru to „Android albo… nie” 🙂 Nie zmienia to jednak faktu, że użytkownikom iPhone’ów zazdroszczę szybkości i płynności działania ich urządzeń. Model 8 Plus nie stanowił pod tym względem różnicy – niezależnie od tego ile i jak wymagających aplikacji otworzyłem, działał płynnie, a przy próbie przełączenia okazało się, że te otwarte wcześniej wciąż działają. Tak, wciąż brakowało mi możliwości ustawienia sobie na pulpitach takich widżetów, jakie chcę, ale jestem w stanie zrozumieć ludzi, którym to nie przeszkadza. Jeśli też jesteście w tym gronie 😉 – zajrzyjcie do naszego sklepu.

To może uzależnić

Tydzień z mobilnymi (no bo – było nie było – MacBooka da się bez problemu schować do plecaka) produktami Apple w zasadzie nie zmienił mojej opinii o produktach z Cupertino. Na pewno nie na gorsze 😉 Od kiedy pamiętam, byłem zdania, że kluczem do sukcesu sprzętów z nadgryzionym jabłkiem w logo jest ich współdziałanie ramach ekosystemu Apple. Gdy miałem okazję to sprawdzić, jedynie utwierdziłem się w takim przekonaniu.

O ile zwykłego użytkownika może boleć portfel, gdy dotrze do kasy, może mieć pewność, że dostanie sprzęt, który nie zawiedzie go przez długie lata, będzie bezpieczny (o ile sam nie złamie na nim zabezpieczeń), ale kluczem wydaje się być fakt, że te wszystkie urządzenia naprawdę działają razem jak jedno. To może uzależnić i przestaje mnie dziwić to, że są ludzie, którzy (czasami nawet na przekór rozsądkowi 😉 ) dokładają do swojego „parku maszyn” kolejne sprzęty z jabłkiem. I – choć Apple to wciąż nie moja bajka – kurczę, jestem w stanie ich zrozumieć. No i ten touchbar…

Sprzęt do testów otrzymałem dzięki uprzejmości firmy Cortland.

Udostępnij: Sceptyka tydzień z iSprzętami

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej