Reklama

Marketing „nisz”

29 lipca 2010

Marketing „nisz”

Coraz bardziej popularne staje się kierowanie akcji marketingowych do starannie wyselekcjonowanych grup klientów, dotąd uważanych za „niszowych”. Okazało się, że te „nisze” są naprawdę dość liczne, stąd obecna ilość „przekazów” skierowanych do konkretnych grup: osób 50+, młodych matek, aktywnych mężczyzn przed 40tką, rodziców, etc. I nie jest to tylko komunikacja marketingowa, ale również tworzenie nowych produktów.

Z naszego podwórka: telekomy na przykład odkryły, że seniorzy są zwolennikami prostych telefonów, za to z dużym wyświetlaczem i sporymi przyciskami. Jedna z sieci z kolei pokazała w swoich spotach osobę głuchoniemą używającą nowego modelu komórki. Była już też nawet sieć komórkowa agresywnie komunikowana do młodych i aktywnych mężczyzn hetero oraz inna skierowana do osób związanych z pewną stacją radiową. Producenci piwa tworzą kolejne marki dla kobiet, a ci od napojów gazowanych ich wersje „light”, dla dbających o linię. Wielkomiejskie dobrze zarabiające kobiety natomiast nagle oszalały na punkcie kompletowania drogich koralików w formie bransoletki.

A co łączy waszym zdaniem IBM, Star Alliance, Kinotekę, Google, Mazurkas Travel, Superapteka.pl i Westin? Właśnie to wąskie „targetowanie”, w tym wypadku marketing skierowany do kilkumilionowej rzeszy nieheteroseksualnych klientów w Polsce. Można się było o tym przekonać, kiedy blisko 10-tysięczny tłum w towarzystwie wielkich banerów reklamowych na mobilnych platformach przeszedł ostatnio przez stolicę w ramach pierwszej w naszej części Europy parady środowisk LGBTQ i ich przyjaciół. Wspomniane firmy dały jasny sygnał, że na pieniądzach tych klientów również bardzo im zależy, szczególnie, że podobno wydają ich więcej…

Co generalnie myślicie o targetowaniu „nisz” i jakie mielibyście na to pomysły? Czy przeszkadzałoby wam kierowanie komunikacji jednocześnie do różnych grup klienckich?  No i czy wtedy dalej bylibyście „Orange”? A może nawet jeszcze bardziej? 🙂

PanteraFlats small.JPG

Udostępnij: Marketing „nisz”

Informacje prasowe

Orange najaktywniejszym sponsorem w Polsce

24 czerwca 2009

Orange najaktywniejszym sponsorem w Polsce

Marka Orange jest najaktywniejszym sponsorem w Polsce – według badania „Sponsoring Monitor 2009”, przygotowanego przez ARC Rynek i Opinia. Respondenci wskazywali ją najczęściej jako pierwszą, w spontanicznych odpowiedziach na zapytanie o marki, które ich zdaniem najczęściej angażują się w działania sponsoringowe.

Wyniki badania „Sponsoring Monitor 2009”, to potwierdzenie, że obrana przez nas strategia sponsoringowa jest skuteczna, a jej wykonanie bardzo efektywne. Dzięki niej marka jest trwale kojarzona z interesującymi nas obszarami, świetnie rozpoznawana i zapamiętywana przez odbiorców – mówi dyrektor ds. sponsoringu Grupy TP, Piotr Gołos. Wybierając projekty sponsoringowe zawsze staramy się, aby wspierane przez nas wydarzenia trafiały do jak najszerszej grupy naszych klientów. Chcemy promować markę, zgodnie z jej wartościami, w atmosferze pozytywnych emocji i wspólnej zabawy, docierając do klientów w ich wolnym czasie – dodaje.

Kluczowe obszary zaangażowania Orange w Polsce to sport, muzyka oraz film. Marka od lat związana jest z piłką nożną, była sponsorem polskiej Ekstraklasy a od lutego br sponsoruje Reprezentację Polski. W muzyce stawia na spektakularne koncerty z udziałem gwiazd o światowym formacie, dzięki temu w Polsce gościli: Sting, Seal, Grace Jones, Macy Gray i George Michael. Jest też też sponsorem unikalnej imprezy kulturalnej – Orange Warsaw Festiwal. Zaangażowanie w film to między innymi najnowsze projekty: „Środy z Orange”  oraz plenerowy Orange Kino Letnie.

Pierwsza fala tegorocznej edycji badania „Sponsoring Monitor 2009” została zrealizowana przez ARC Rynek i Opinia metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=415 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat.

Udostępnij: Orange najaktywniejszym sponsorem w Polsce

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej