Odpowiedzialny biznes

Co robimy w Internecie

10 maja 2012

Co robimy w Internecie

W jednym z filmów Jerzego Stuhra jego „filmowa córka” pyta: „Co ty mi możesz powiedzieć, czego ja nie znajdę w Internecie?” W zasadzie można tam znaleźć wszystko o wszystkich. Firma GO-Gulf.com opracowała informacje dotyczące tego, co internauci robią w sieci, jakie witryny internetowe są najczęściej odwiedzane itp.
Z udostępnionych danych wynika, że na świecie jest 2,1 miliarda internatów, którzy według GO-Gulf.com stanowią 30 proc. ogółu ludności. Analitycy obliczyli, że w sieci spędzają oni łącznie 35 miliardów minut, a statystyczny użytkownik sieci spędza miesięcznie 16 godzin w Internecie.
Prawie ¼ czasu użytkownicy sieci poświęcają na korzystanie z portali społecznościowych. Jeżeli ta informacje specjalnie nie dziwi, to już ciekawe może być, że tylko 5 proc. czasu przeznaczają na zakupy online. Natomiast najczęstsza aktywność to wciąż korzystanie z poczty i wyszukiwarek. Więcej informacji znajdziecie na http://www.go-gulf.com/blog/online-time
72752ef18fa92d0e0ebdc184436dc33d24e
A co Wy najczęściej robicie w sieci?

Udostępnij: Co robimy w Internecie

Odpowiedzialny biznes

Internet jest kobietą

8 marca 2010

Internet jest kobietą

Internet jest kobietą! To nie trawestacja słynnego zdania z „Seksmisji”. To wynik badań za 2009 rok. Internet nie jest już typowym męskim medium. I nie potrzeba do tego parytetów. Ponad połowa użytkowników to my – kobiety właśnie. Po raz pierwszy przeprowadzono segmenatcję całego rynku. Już teraz wiadomo czego w internecie szukamy, jakie jesteśmy jako użytkownicy internetu. Reklamodawcy internetowi mają nas jak „na talerzu”. A niektórzy mówią, że jesteśmy nieodgadnione!?

kobieta w sieci

Wg raportu Gemius wyróżniono 5 typów. NORMALESKI (32%) to panie z ustabilizowaną sytuacją życiową, często mężatki i matki, nierezygnujące z kariery zawodowej. Podzielają wartości pragmatyczne, cenią życie rodzinne, zdrowie i pracę. Dobrze wykształcone, nie traktują zakupów jako rozrywki samej w sobie. SIATKARKI (25%) – często można spotkać je idące z siatkami pełnymi zakupów dla całej rodziny. Są internetowymi odpowiednikami Matki Polki. Poświęcają się dla rodziny, nie realizują własnych pasji. Mieszkają głównie w mniejszych miejscowościach i na wsi, są gorzej wykształcone niż pozostałe grupy. Niezbyt lubią zakupy, ale są otwarte na promocje konsumenckie. SZAFIARKI ( 13%) są dobrze sytuowane, wykształcone, młode. Są singielkami bądź pozostają w wolnych związkach. Interesują się  modą i nowinkami, cenią niezależność i możliwość samorealizacji. Ich główne hobby to zakupy i to markowe. W wolnym czasie chodzą do klubów i kina. KULTURYSTKI (10%) – to młode pasjonatki kina, teatru i książek, które nie przegapią żadnego znaczącego wydarzenia kulturalnego. Często są to studentki, które wolą wydać zarobione pieniądze na spektakl niż na modę. Nie lubią promocji oraz unikają dużych centrów handlowych. TENISISTKI (20%) to najmłodsze internautki. Są to dziewczyny w wieku licealnym, często zamieszkujące mniejsze miejscowości, dla których ważne są takie wartości, jak miłość, przyjaźń i wiara. W wolnym czasie lubią robić zakupy. To mało świadome konsumentki, ich słabością są katalogi wysyłkowe.

Udostępnij: Internet jest kobietą

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej