Odpowiedzialny biznes

Co się mówi o czytelnikach blogów firmowych?

3 września 2015

Co się mówi o czytelnikach blogów firmowych?

Dowiedziałem się dzisiaj, że Wam – naszym czytelnikom bardzo dobrze się powodzi. Jesteście nawet „innowatorami” – jako pierwsi macie nowe produkty.  Co czwarty z Was komentuje co najmniej raz dziennie wpisy w internecie, co zdaniem niektórych sprawia, że jesteście „heavy userami” mediów społecznościowych. Taki oto obraz czytelników blogów firmowych wyłania się z badania portalu… blogifirmowe.com. Mnie osobiście najbardziej cieszy to, że 80% z Was uznało treści, które publikuje się na blogach firmowych, czyli także u nas, za wiarygodne.

Chcecie dowiedzieć się o sobie więcej? Zajrzyjcie tutaj.

 

Udostępnij: Co się mówi o czytelnikach blogów firmowych?

Odpowiedzialny biznes

Firmowa blogosfera 2014

2 grudnia 2014

Firmowa blogosfera 2014

Już jutro odbędzie się konferencja Blog firmowy roku 2014. Podczas niej poznamy zarówno najlepsze blogi jak i wyniki badania polskiej korpoblogosfery. Kilka faktów dotyczących badań zdradził nam Dominik Kaznowski.

77763ef7924c48b9793f65827eed437e456Czy tegoroczne wyniki badań zaskoczyły Cię?
Dominik Kaznowski: Obserwuję zjawisko blogów firmowych niema od samego początku, to znaczy jakieś 7 lat. Stąd być może nie dziwią mnie specjalne wyniki badań. Nie mniej jednak ciekawe są wyniki dotyczące szybkości odpowiadania na komentarze użytkowników na blogach – 90 proc. firm robi to w ciągu 24h. Rośnie też istotnie spektrum wykorzystania blogów jak narzędzi komunikacji firmowej – zaczynało się od promocji, a teraz blogi sa wykorzystywane do obsługi klienta, budowanie relacji z mediami czy inwestorami.

Po co firmy blogują?
Powodów jest wiele, ale można je zgrupować w dwie podstawowe kategorie – pierwsza związana z zarządzaniem reputacją marki, głównie poprzez budowanie wizerunku i pozycji eksperckiej firmy; druga – budowanie relacji z klientami i partnerami firmy (edukacja klientów, pomoc, obsługa klienta, mniej formalna, naturalna komunikacja).

Z badań wynika, że 85 proc. firm uważa że blogi spełniają swoje zadanie i realizują cel (z czego 23 proc, że zdecydowanie tak). Też tak uważasz?
Tak. Dotyczy to zwłaszcza blogów prowadzonych regularnie od kilku lat. Ciekawy i aktualny blog firmowy jest pierwszym krokiem do szerszego zainteresowania się tym co robi firma. Strona internetowa jest statyczna i nie daje prawie żadnej możliwości interakcji z firmą.

Spadła częstotliwość publikacji wpisów. Na 49 % blogów wpisy są publikowane kilka razy w miesiącu lub raz w miesiącu). Jak myślisz, z czego wynika mniejsze zaangażowanie?
Myślę, że to efekt stopniowego dojrzewania rynku oraz krystalizowania się strategii blogowych poszczególnych firm. Dużą rolę odgrywa tu doświadczenie osób piszących blogi firmowe. Po kilku latach tworzenia firmowej społeczności, autorzy wiedzą już jak dostosowywać częstotliwość wpisów do oczekiwań czytelników.

914d748cb8cd75943baa66e91c83c6c452d

Widzimy jednocześnie, że blogi korporacyjne zdobyły zaufanie czytelników. O wiele częściej dzielą się tekstami w sieciach społecznościowych.
Tak. Rzeczywiście zmieniło się podejście firm do własnych blogów. Jeszcze parę lat temu blogi nie był tak bardzo eksponowane w komunikacji firm. Teraz się to zmieniło i wpisy są udostępniane chętnie w serwisach społecznościowych oraz znalazły stałe miejsce na stronach firmowych. Myślę, że to jeden z elementów zwiększonej skuteczności blogów – ich większa widoczność w komunikacji firm.

Za to coraz rzadziej powołują się na blogi portale – jak myślisz, dlaczego?
To raczej pytanie do portali 😉 Ale wydaje mi się, że firmom piszącym blogi zależy przed wszystkim na uniezależnieniu się od innych mediów i tworzeniu własnych.

5d21617b84ebaee3bdbc2724f4aca386225

Na jakim etapie wg Ciebie jest korpoblogosfera. Czy ciągle się rozwija, czy też obserwujesz jej schyłek?
To realnie istniejąca społeczność. Może jeszcze niezbyt wielka, ale na bieżąco monitorujemy ponad 600 polskich blogów firmowych, a co 3 firma pisząca bloga na bieżąco śledzi blogi firm konkurencyjnych.

Jakie są jej silne a jakie słabe strony firmowej blogosfery?
Silna strona – to działa. Blog jest bardzo dobrym narzędzie pokazywania kompetencji firm i budowania relacji. Blogi bardzo dobrze sprawdzają się wśród firm posiadających złożone lub nowoczesne produkty i usługi (wymagające edukacji rynku) oraz do budowania relacji. Wadą jest wciąż mała skala wykorzystania blogów (oczywiście w relacji do adaptacji innych narzędzi social media).

Jaka wg Ciebie jest definicja dobrego/najlepszego bloga?
„Blog smart” – to jedna z najlepszych zasad. Blog jet emanacją kultury organizacyjnej firmy. Jeśli pracujemy w ciekawej organizacji, albo pasjonujemy się tym co robimy – będzie to widać na blogu.

Udostępnij: Firmowa blogosfera 2014

Odpowiedzialny biznes

Rzecznik nie będzie samotnym blogerem

18 listopada 2009

Rzecznik nie będzie samotnym blogerem

Dowiedziałem się dzisiaj, że Wam – naszym czytelnikom bardzo dobrze się powodzi. Jesteście nawet „innowatorami” – jako pierwsi macie nowe produkty.  Co czwarty z Was komentuje co najmniej raz dziennie wpisy w internecie, co zdaniem niektórych sprawia, że jesteście „heavy userami” mediów społecznościowych. Taki oto obraz czytelników blogów firmowych wyłania się z badania portalu… blogifirmowe.com. Mnie osobiście najbardziej cieszy to, że 80% z Was uznało treści, które publikuje się na blogach firmowych, czyli także u nas, za wiarygodne.

Chcecie dowiedzieć się o sobie więcej? Zajrzyjcie tutaj.

 

Udostępnij: Rzecznik nie będzie samotnym blogerem

Innowacje

Drodzy Internauci :)

18 listopada 2009

Drodzy Internauci :)

Po wielu tygodniach, wypełnionych przygotowaniami, dzisiaj nadeszła długo oczekiwana chwila – ruszamy z projektem blogów firmowych. Zanim projekt rozkręci się na dobre, chcemy, żebyście nas trochę poznali i zobaczyli, skąd w ogóle pomysł. Zapraszam Was więc do obejrzenia filmu – myślę, że pozwoli lepiej zrozumieć, o co nam chodzi. Czytajcie nas (i oglądajcie), bo warto.
Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor departamentu PR Grupy TP

Udostępnij: Drodzy Internauci :)

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej