
- rozmiar tekstu
- RSS
-
20 maja 2021
10 kwietnia 2019
„Rozwój usług ICT, szczególnie usług chmurowych, jest niezbędny w cyfrowej transformacji biznesu, w której Orange Polska wspiera polskich przedsiębiorców. Stawiamy na profesjonalne usługi i współzarządzanie z klientem jego światem IT, wykorzystując najlepsze rozwiązania liderów chmurowych z Google na czele” – powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes Orange Polska ds. Rynku Biznesowego.
„Mamy nadzieję, że dzięki współpracy z Orange Polska, usługi Google Cloud będą bardziej dostępne dla polskich firm. Migracja do chmury jest dzisiaj jednym z kluczowych elementów rozwoju i cyfrowej transformacji przedsiębiorstw. Wierzymy, że szybka adopcja technologii opartych o rozwiązania w chmurze może mieć krytyczne znaczenie dla budowania przewagi konkurencyjnej polskiej gospodarki. Niewątpliwie Orange, jako technologiczny doradca firm i instytucji, może odegrać kluczową rolę w tym procesie” – powiedziała Magdalena Dziewguć, Territory Manager Central Europe, Google Cloud.
Współpraca Orange Polska z Google Colud rozpoczęła się w 2017 roku, obejmując rozwiązania G Suite. Obecnie potencjał Google Cloud Platform stanowić będzie ogromne wsparcie w ważnych dla Orange Polska dziedzinach jak Big Data, analityka, uczenie maszynowe, sztuczna inteligencja (AI), Internet Rzeczy (IoT), robotyzacja procesów (RPA) oraz aplikacje internetowe i mobilne.
Orange Polska jest jednym z największych i najbardziej wszechstronnych dostawców usług dla biznesu wykorzystujących chmurę. Segment ten rośnie w firmie w tempie 30 proc. rok do roku. Dzięki firmie Integrated Solutions – integratora IT należącego do Orange Polska, operator dostarcza rozwiązania „szyte na miarę” i dostosowane do specyfiki konkretnego odbiorcy.
Orange Polska zapewnia m.in. infrastrukturę serwerową w modelach Infrastructure as a Service (IaaS) oraz Platform as a Service oraz (PaaS). Klient nie musi się troszczyć o serwery, połączenia sieciowe, bezpieczeństwo fizyczne. Płaci tylko za te zasoby, których faktycznie korzysta. Orange dostarcza także narzędzia pracy biurowej: poczta, komunikator, współdzielone zasoby plikowe – aplikacje wspierające pracę biurową i komunikację pracowników w firmie.
Polska, podobnie jak inne kraje w regionie centralnej i wschodniej Europy, jest na początku drogi we wdrażaniu zaawansowanych rozwiązań chmurowych. Korzysta z nich jedynie 11 proc. polskich firm w porównaniu do 65 proc. firm w Finlandii.
Polscy przedsiębiorcy dostrzegają potrzebę i korzyści wynikające z cyfryzacji biznesu oraz zastosowania nowych technologii. Według badań International Data Corporation (IDC), rynek chmurowy w Polsce w ciągu najbliższych 3 lat podwoi swoją wartość. Szacuje się, że w 2022 r. będzie wart ok. 593.5 miliona dolarów.
W czwartej już edycji tego wyjątkowego wydarzenia, inspirowanego Mobile World Congress w Barcelonie, biorą udział m.in. Integrated Solutions, Google, Comarch, Ericsson, Nokia, Cisco, ZTE, Huawei, Samsung, Xiaomi, Linux Polska, Arbor, Motorola, Salesforce, Corning, FancyFon.
„Zmieniamy wizerunek Orange jako firmy telekomunikacyjnej, rozszerzamy naszą ofertę o kolejne nowoczesne rozwiązania cyfrowe ICT. Stajemy się partnerem w cyfrowej transformacji przedsiębiorstw w Polsce, pracujemy nad tworzeniem rozwiązań, które są ważne dla różnych sektorów gospodarki. Dlatego współpracujemy z naszymi partnerami, zarówno dużymi, jak i średnimi i małymi graczami na rynku, a także start-upami” – powiedziała otwierając konferencję Bożena Leśniewska, wiceprezes Orange Polska ds. Rynku Biznesowego.
Na program Innovation Garden Summit składają się wystąpienia ekspertów, 50 warsztatów tematycznych z dziedziny technologii, marketingu, strategii i rozwoju firmy oraz pokazy innowacyjnych rozwiązań sprowadzonych specjalnie z wystaw światowych. Szczegółowy program https://innovationgardenssummit.pl
Wystąpią m.in. Jean-François Fallacher – prezes Orange Polska, Javier Garcia Gomez – CTO Europe and Latin America Ericsson, Rafael De Fermin – Senior Vice President IP Optics Networks Europe Middle East & Africa Nokia, Paul Michael Scanlan – CTO Huawei, Emmanuel de la Gardette – CTO ZTE.
Odbędzie się Debata Oksfordzka, podczas które klienci Orange Polska będą spierać się z partnerami technologicznymi co napędza rozwój – potrzeby klienta czy potencjał technologii.
Partnerzy Orange zaprezentują nowinki technologiczne i rozwiązania, które właśnie wkraczają na polski rynek lub wkrótce się na nim pojawią.
– Ericsson kolejny raz uczestniczy w Orange Innovation Gardens Summit, aktywnie angażuje się w program konferencji. W tym roku eksperci Ericsson podzielą się swoją wiedzą oraz zaprezentują pionierskie rozwiązania nowych technologii. Nasze wystąpienia oraz warsztaty poświęcone będą technologii 5G, AI, badaniom konsumenckim. Odwiedzając stoisko Ericsson, zobaczycie miasto 5G – powiedział Martin Mellor, szef firmy Ericsson w Polsce.
Lynux przedstawi rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję do monitoringu i analizy usług oraz zapewniające stabilne działanie systemów IT.
Comarch pokaże rozwiązania z dziedziny analizy danych – jak wykorzystać różnorodne systemy funkcjonujące w firmie jako potencjalne źródła informacji o Kliencie, jak trafnie rekomendować produkty i usługi oraz jak podejmować decyzje w oparciu o dane wzbogacone o nowoczesne rozwiązania z dziedziny uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji.
Specjaliści z Cisco przedstawią rozwiązanie pozwalające zbudować kompletną platformę obliczeniową Data Center.
Xiaomi zaprezentuje najnowsze smartfony, zegarki oraz inteligentne urządzenia Smart Home, takie jak oczyszczacz powietrza, szczoteczka do zębów czy waga.
Z doświadczeniami partnerów Orange, zarówno technologicznymi jak i klienckimi, będą się mogli zapoznać także pracownicy.
– Świadczenie outsourcingu IT jest ważnym elementem oferty Orange Polska. W naszych usługach dla biznesu nie ograniczamy się jedynie do zapewnienia łączności. Dostarczamy infrastrukturę m.in IT dostępną w chmurze w modelu IaaS, kolokację, czy usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa, a nawet wirtualny Helpdesk. Wykorzystujemy zdobywane przez lata wiedzę i doświadczenie, które teraz pozwalają nam dostarczać klientom innowacyjne, cyfrowe rozwiązania – mówi Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego Orange Polska.
Pobierz grafikę podsumowującą wynik badania
86% ankietowanych w badaniu firmy jako powód wyboru outsourcingu usług IT wskazało redukcję kosztów. Zwracają także uwagę, na jego rolę w usprawnianiu procesów operacyjnych w firmie (74% ankietowanych) oraz możliwość szybkiego wdrożenia rozwiązań IT (70% ankietowanych). Obok stabilności dostawcy, firmy jako czynnik wyboru dostawcy wskazywały także zaufanie do partnera. Było one istotne dla 37% z pośród największych firm biorących udział w badaniu oraz 36% firm dużych.
Znaczenie miała także funkcjonalność rozwiązań (odpowiednio 38% i 32%) i zrozumienie dla biznesu klienta (35% i 31%) czy kompetencje dostawcy (31% i 39%). Cenę jako czynnik wyboru oferty wskazało 19% największych z firm, które wzięły udział w badaniu Orange Insights oraz 34% firm dużych. Najmniej istotnymi kryteriami, wskazanymi przez mniej niż 10% ankietowanych jest specjalizacja oraz polecenie innej osoby.
W 2016 r. z takich usług korzystała niespełna połowa z największych firm ankietowanych w ramach Orange Insights, w 2017 już ponad 2/3, a w 2018 ponad 90%. Wśród firm, które nie korzystały z outsourcingu IT znacznie spadła liczba deklarujących brak zaufania do zewnętrznych dostawców jako główną przyczynę. W 2018 r. został on wskazany w 29% przypadków, podczas gdy w 2017 r. aż w 48%. W przeciągu roku spadł – z 31% do 24% także odsetek respondentów, którzy wskazywali na bezpieczeństwo systemów jako powód, dla którego nie chcą korzystać z outsourcingu IT. Pokazuje to, że choć wprowadzenie zewnętrznych firm do niedawna było uważane za zbyt niebezpieczne ze względu na ochronę produktów i usług sprzedawanych przez firmę korzystającą z outsourcingu to podejście się zmieniło.
***
9 na 10 z firm biorących udział w badaniu Harvard Business Review przeprowadzonym przez Polska ICAN Institute korzysta z outsourcingu informatycznego. Objęło ono zarówno największe spośród działających w Polsce firm, jak i duże krajowe przedsiębiorstwa. W bieżącej edycji badania Orange Insights, obejmującej duże firmy i korporacje, przeprowadzono łącznie 313 ankiet. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD. Badanie zostało zrealizowane metodą CATI/CAWI.
Podczas pierwszej polskiej edycji konkursu SingularityU Poland Global Impact Challenge, międzynarodowej jury wybrało startupy, który w ciągu 10 lat zmienią życie miliarda ludzi na świecie. Okazuje się, że takie projekty funkcjonują na naszym rodzimym rynku. Rozstrzygnięcie konkursu odbyło się 24 maja br. w Campus Warsaw. Zobaczcie materiał z tego wydarzenia.
Kamil Adamczyk ze zwycięskiego startupu Cardio Technology, zapowiada, że za pomocą opracowanego implantu będzie walczyć z glejakiem wielopostaciowym mózgu. Kamil ma już doświadczenie jako przedsiębiorca – w startupie Inteliclinic stworzył Neuroon, czyli maskę do monitorowania snu. Więcej na ten temat mogliście dowiedzieć się z „Generacji Startup” z udziałem Kamila.
Drugi zwycięzca, Wojciech Daniło ze startupu Luna, obiecuje, że jego rozwiązanie zmieni sposób przetwarzania danych, w takich dziedzinach, jak bioinformatyka, internet rzeczy, czy data science. Swoje rozwiązanie porównał do rewolucji, jaką w przetwarzaniu danych dokonał Microsoft Excel.
Zwycięzcy spędzą dwa miesiące w Dolinie Krzemowej, pracując nad swoimi rozwiązaniami. To oznacza, że polscy przedsiębiorcy mają realne szanse namieszać na międzynarodowym rynku.
Global Impact Challenge to konkurs dla przedsiębiorców, którzy mających potencjał i ambicję do zmieniania świata. Organizatorem jest Singularity University, międzynarodowa fundacja, którą do Polski sprowadził jej absolwent, Sebastian Kulczyk. Na świecie konkursy odbywają się od 2010 roku. Sieć SingularityU Global liczy 60 oddziałów na całym świecie. Ubiegłoroczne wydarzenia zgromadziły 13 000 uczestników. Orange Polska był partnerem tegorocznego finału konkursu.
Potrzebę wspieranie startupów rozumie i realizuje coraz więcej firm, widząc w nich zwinność i innowacyjność, która ma potencjał ogromnych zmian. Podczas finału Global Impact Challenge w panelu poświęconym wspieraniu Innowacji, Bożena Leśniewska, wiceprezes ds. rynku biznesowego w Orange Polska opowiadała, jak nasza firma realizuje tę misję. Od ponad pięciu lat w ramach programu akceleracyjnego Orange Fab przyjrzeliśmy się zgłoszeniom od 744 przedsiębiorców, 28 zaprosiliśmy do współpracy, a 8 rozwiązań wdrożyliśmy. Dzięki programowi możecie komunikować się z Orange Polska i Nju Mobile poprzez Messenger, korzystać z inteligentego miejskiego systemu oświetlenia LED, a wkrótce także korzystać z systemu rezerwacji parkingów, bezprzewodowych ładowarek w salonach Orange, czy solarnych ławek z Wi Fi.
Co sądzicie o nagrodzonych startupach?
Dodano do koszyka.