Odpowiedzialny biznes

Działania CSR Orange docenione

1 lipca 2022

Działania CSR Orange docenione

Już 16 raz poznaliśmy laureatów Ranking Odpowiedzialnych Firm (ROF). Orange Polska zajął pierwsze miejsce w kategorii „telekomunikacja, technologia, media i rozrywka” oraz drugie miejsce w zestawieniu ogólnym.

Ranking Odpowiedzialnych Firm należy do najbardziej cenionych konkursów dla firm, w których oceniana jest społeczna odpowiedzialność i zrównoważony rozwoju. Organizatorzy dokładnie „prześwietlają” wpływ firmy na środowisko, społeczność lokalną i gospodarkę, kwestie pracownicze oraz relacje z dostawcami. Kompleksowej ocenie poddana jest też polityka CSR i podejmowane działania. Nie wystarczy zadeklarować, co się robi. Firma musi to udowodnić, dostarczając konkretne przykłady działań.

W tym roku do rankingowej weryfikacji przystąpiło ponad 100 firm. Tylko 70 zakończyło ten proces sukcesem, natomiast 60 udało się uzyskać ponad 50 pkt., co oznaczało, że zakwalifikowały się do rankingu. Maksymalna liczba punków wynosiła 100. W tym roku lider rankingu – ING Bank Śląski uzyskał 98 punktów.

Najlepsi z najlepszych

Z roku na rok – wraz z rosnącą rolą CSR w Polsce – rośnie poziom trudności. To sprawia, że nawet dla firm zaawansowanych w realizację strategii zrównoważonego rozwoju, wynik nie jest oczywisty. Tym bardziej cieszy nas fakt, że od początku rankingu znajdujemy się w gronie liderów.

Podsumowując punktację ze wszystkich 16 lat – wspólnie z firmą DB Schenker zajmujemy pierwsze miejsce. Znajdujemy się też w gronie 7 firm, które startują w rankingu od początku. Przygodę z ROF zaczynaliśmy jeszcze jako Telekomunikacja Polska. Łącznie w historii rankingu brało udział 250 firm. To przedsiębiorstwa najbardziej zaawansowane na polskim rynku w zakresie jakości zarządzania zrównoważonym rozwojem.

Odpowiedzialność wpisana do strategii

Idea społecznej odpowiedzialności biznesu z powodzeniem może być stałym elementem zarządzania, sposobem w jaki firma prowadzi działalność, kształtuje relacje z klientami oraz buduje zaangażowanie i lojalność pracowników. Aby tak się stało, CSR powinien stać podstawą strategii biznesowej i procesów zarządzania, fundamentem jej kultury organizacyjnej. Nieskromnie powiem, że jesteśmy przykładem dokładnie takiego podejścia. „Odpowiedzialność” jest jednym z filarów naszej strategii .Grow.

***

Autorami rankingu są prof. Bolesław Rok z Centrum Badań Przedsiębiorczości Pozytywnego Wpływu Akademii Leona Koźmińskiego oraz Jarosław Horodecki, analityk. Partnerem ROF 2022 jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Partnerem merytorycznym odpowiedzialnym za przegląd odpowiedzi – Deloitte, natomiast partnerem medialnym jest Dziennik Gazeta Prawna.

Udostępnij: Działania CSR Orange docenione

Bezpieczeństwo

Edukować od najmłodszych lat

3 września 2015

Edukować od najmłodszych lat

Koniec tego dobrego. Pogoda się psuje, na ulicach więcej aut, wracają korki… Nie ma siły na następstwo czasu – skończyły się wakacje! A skoro tak, to wracamy do szkoły (tzn. ja nie, ale moje dzieci jak najbardziej)! Pytanie, czy znajdzie się w niej miejsce na naukę o bezpieczeństwie w internecie?

O tym, jak bardzo jest to potrzebne, nie muszę powtarzać, bo piszę o tym na łamach Bloga Orange regularnie od wielu lat. Waga coraz bardziej się przesuwa i coraz częściej spotykamy się z tym, że to dzieci wiedzą o Sieci więcej od rodziców, tym bardziej ważne jest więc, by od samego początku uczyć je, jak zachować się online w sposób odpowiedzialny i o różnicach – a w zasadzie w wielu przypadkach o ich braku – między życiem online i offline.

Jak sobie z tym poradzić, skoro – wyżej sam o tym napisałem – często to dzieci wiedzą więcej, niż my? Ano choćby zaglądając na strony Bezpiecznie Tu i Tam, gdzie znajdziemy link do Portalu Edukacyjnego Orange. Koleżanki i koledzy z działu CSR (Społecznej Odpowiedzialności Biznesu) nie tylko opisują tam działania Orange Polska m.in. w zakresie dbania o bezpieczeństwo dzieci w sieci, ale – co równie ważne – zgromadzili pod tym adresem szeroką bazę wiedzy, zawierającą materiały nie tylko dla dzieci i młodzieży, ale także dla rodziców oraz nauczycieli. Zaręczam, że wystarczy tego na mnóstwo ciekawych lekcji, a także na to, by w naszym potomstwie wyrobić chęć dalszego dążenia do wiedzy w tym zakresie.

Moje dzieci już wiedzą, że w bezpiecznym haśle nie wolno dawać imion, dat, czy następujących po sobie na klawiaturze znaków. A Wasze?

Udostępnij: Edukować od najmłodszych lat

Odpowiedzialny biznes

Piszemy Raport CSR – cz.3

11 marca 2014

Piszemy Raport CSR – cz.3

Po pierwsze dziękuję za Wasz udział w wybieraniu tematów do pierwszego rozdziału Raportu Społecznego, w którym przedstawiamy firmę. Znajdą się tu podstawowe dane o Orange Polska, nasza oferta, strategia w kontekście wyzwań społecznych i ekologicznych, kwestie dotyczące etyki.

Zwróciliście uwagę, że warto pokazać zarówno rys historyczny, jak i naszą wizję przyszłości i rozwoju firmy. Podkreślacie i słusznie – rolę dialogu w wypracowywaniu naszych projektów – jak najbardziej – opiszemy nasz sposób komunikacji i współpracy z interesariuszami.
W tym rozdziale powinno znaleźć się też miejsce na opisanie Fundacji Orange i programów oraz roli, jaką nowe technologie odgrywają w realizacji programów społecznych. Ciekawi Was też nasze miejsce w Grupie Orange – choć przyznam, że trudno będzie przedstawić podobieństwa i różnice między nami „Orangami” – to pewnie temat na inną opowieść, ale podstawowe informacje znajdą się w Raporcie.

Tymczasem zabieramy się do kolejnej części, którą poświęcimy tematowi integracji cyfrowej. To jeden z 4 priorytetów strategii społecznej odpowiedzialności Orange Polska. Dla nas to ważne, bo chcemy, aby każdy mógł korzystać z możliwości cyfrowego świata, niezależnie od umiejętności, miejsca zamieszkania, wieku czy sprawności.

Szczypior – wspomniał już o Pracowniach Orange – jak najbardziej, to jeden z projektów, które warto tu opisać. Oprócz tego kwestie takie jak dostępność usług dla osób z niepełnosprawnościami, edukacja seniorów w zakresie nowych technologii, czy program wsparcia dla bibliotek.

Jakie tematy w tym obszarze interesują Was najbardziej?

d22f1abaf5ebea22b19b9d1f2d00a1a8651

P.S. Nagrody w tym tygodniu wędrują do szczypiora i tosh – proszę Was o kontakt na odpowiedzialny.biznes@orange.com.

Udostępnij: Piszemy Raport CSR – cz.3

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej