Odpowiedzialny biznes

Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

29 marca 2019

Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

Czy tischnerowskie „myślenie według wartości” można pogodzić z myśleniem managera i zarządzaniem? Na to pytanie szukaliśmy odpowiedzi podczas spotkań ekspertów z różnych środowisk – biznesu, organizacji pozarządowych i nauki, a efektem tych rozmów jest publikacja „Zarządzanie z ludzką twarzą. Personalizm jako narzędzie rozwoju firm, organizacji i instytucji”, która powstała we współpracy z Laboratorium Więzi i Komitetem Dialogu Społecznego.

Te spotkania i publikacja to również jedna z dobrych praktyk, które znalazły się w nowym Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki” Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Oprócz tej, z naszej firmy zgłosiliśmy też takie działania, jak: procedura due dilligence w procesie oceny dostawców, aktualizacja strategi CSR, program szkoleniowy Maker Woman, budowanie kultury organizacyjnej opartej na feedbacku, webinaria dla pracowników o społecznej odpowiedzialności biznesu, akcja ekologiczna „Uwalniamy wodę z butelek” w naszych biurach, Kodeks dla dostawców, projekt na rzecz budowania dialogu „Wyłącz Ego. Zrozum drugiego” realizowany wspólnie z Nansen Center for Peace and Dialogue, aplikacja dla dzieci MegaMisja z Psotnikiem, czy program edukacyjny dla szkół #SuperKoderzy.

W raporcie znajdziecie ponadto ponad 1500 praktyk z 228 innych firm przedstawionych w 7 obszarach według ISO 26 000 – ład organizacyjny, prawa człowieka, uczciwe praktyki operacyjne, praktyki z zakresu pracy, środowisko, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki”, wydany już po raz 17., stanowi podsumowanie tego, co działo się temacie społecznej odpowiedzialności biznesu w minionym roku. Jest to źródło inspiracji dla organizacji, które chcą dowiedzieć się, co nowego dzieje się w obszarze zrównoważonego rozwoju w Polsce.

okładka "Raportu Odpowiedzialny Bzines w Polsce 2018. Dobre praktyki"

Udostępnij: Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

Odpowiedzialny biznes

7 lat z Kartą Różnorodności!

14 lutego 2019

7 lat z Kartą Różnorodności!

Karta Różnorodności obecna jest już w naszym kraju od 7 lat!
Karta jest zobowiązaniem, podpisywanym przez organizacje, które decydują się na wprowadzenie zakazu dyskryminacji w miejscu pracy i działania na rzecz tworzenia i promocji różnorodności oraz wyraża gotowość firmy do zaangażowania wszystkich osób zatrudnionych oraz partnerów biznesowych i społecznych w te działania. To międzynarodowa inicjatywa realizowana pod patronatem Komisji Europejskiej, obecna już w 22 krajach UE www.kartaroznorodnosci.pl. W Polsce już 246 firm, instytucji publicznych, samorządów lokalnych i organizacji społecznych podpisało Kartę.

Siedem lat temu, w roku 2012, w dniu inauguracji Karty Różnorodności, która miała miejsce w kancelarii Premiera Rady Ministrów, 14 firm z kapitałem francuskim działających w Polsce zadeklarowało, że będzie wdrażało i promowało ideę równych szans oraz zarządzania różnorodnością w swoich organizacjach. Polska była wówczas pierwszym krajem z bloku państw Europy Środkowo-Wschodniej, w którym pojawiła się Karta. Orange Polska jest sygnatariuszem Karty i jej opiekunem w Polsce od początku.

Z okazji jubileuszu karty zapraszamy na debatę online dziś w godzinach 12:00-13:00 na Facebooku Karty Różnorodności.

Wspólnie z zaproszonymi ekspertkami porozmawiamy o tym, gdzie jesteśmy dziś, jeśli chodzi o zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy i poza nim. Pokażemy przykłady działań, które mogą zainspirować inne organizacje, przypomnimy jak firmy mogą i wspierają zmiany w swoim otoczeniu i czego potrzebują, by ich działania były bardziej skuteczne.

z serii Obywatelski biznes w otwartym społeczeństwie Wydawnictwa Nieoczywistego pod patronatem Forum Odpowiedzialnego Biznesu, pod redakcją prof. Izabeli Warwas we współpracy z dr hab. Elwirą Gross-Gołacką, dr hab. prof. Ewą Mazur-Wierzbicką oraz mgr Barbarą Sajkiewicz. W publikacji znajdziecie tak opis tego, jak zaradzanie różnorodnością wygląda w Orange Polska.Partnerami publikacji są: Emitel, Henkel Polska, Nestle Polska, Orange Polska, Skanska w Polsce, Nestle Polska.

Konkurs:

Mamy dla Was egzemplarze wspomnianej publikacji – prześlemy je do 5 osób, które najlepiej napiszą – Czym według nich jest dobre zarządzanie różnorodnością w organizacji.

Udostępnij: 7 lat z Kartą Różnorodności!

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej