Odpowiedzialny biznes

Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

29 marca 2019

Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

Czy tischnerowskie „myślenie według wartości” można pogodzić z myśleniem managera i zarządzaniem? Na to pytanie szukaliśmy odpowiedzi podczas spotkań ekspertów z różnych środowisk – biznesu, organizacji pozarządowych i nauki, a efektem tych rozmów jest publikacja „Zarządzanie z ludzką twarzą. Personalizm jako narzędzie rozwoju firm, organizacji i instytucji”, która powstała we współpracy z Laboratorium Więzi i Komitetem Dialogu Społecznego.

Te spotkania i publikacja to również jedna z dobrych praktyk, które znalazły się w nowym Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki” Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Oprócz tej, z naszej firmy zgłosiliśmy też takie działania, jak: procedura due dilligence w procesie oceny dostawców, aktualizacja strategi CSR, program szkoleniowy Maker Woman, budowanie kultury organizacyjnej opartej na feedbacku, webinaria dla pracowników o społecznej odpowiedzialności biznesu, akcja ekologiczna „Uwalniamy wodę z butelek” w naszych biurach, Kodeks dla dostawców, projekt na rzecz budowania dialogu „Wyłącz Ego. Zrozum drugiego” realizowany wspólnie z Nansen Center for Peace and Dialogue, aplikacja dla dzieci MegaMisja z Psotnikiem, czy program edukacyjny dla szkół #SuperKoderzy.

W raporcie znajdziecie ponadto ponad 1500 praktyk z 228 innych firm przedstawionych w 7 obszarach według ISO 26 000 – ład organizacyjny, prawa człowieka, uczciwe praktyki operacyjne, praktyki z zakresu pracy, środowisko, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki”, wydany już po raz 17., stanowi podsumowanie tego, co działo się temacie społecznej odpowiedzialności biznesu w minionym roku. Jest to źródło inspiracji dla organizacji, które chcą dowiedzieć się, co nowego dzieje się w obszarze zrównoważonego rozwoju w Polsce.

okładka "Raportu Odpowiedzialny Bzines w Polsce 2018. Dobre praktyki"

Udostępnij: Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

Odpowiedzialny biznes

Biznes uczy

21 listopada 2016

Biznes uczy

Okazuje się, że biznes uczy nie tylko zasad gry rynkowej, zarządzania projektami czy współpracy w zespole.
Edukacja to jeden z najważniejszych obszarów zaangażowania społecznego biznesu. Firmy dzielą się swoją wiedzą z zakresu zdrowia, ekologii, konsumpcji, rynku pracy, stylu życia, kultury, technologii, nauki i rozwoju czy bezpieczeństwa. Swoje działania edukacyjne kierują do dzieci i seniorów, małych społeczności i dużych aglomeracji miejskich, do dostawców, rolników czy młodych mam. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Do listy najbardziej znaczących inicjatyw, którą zainicjowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu zgłoszono ponad 300 projektów. Ostatecznie na liście znalazło się ich 271. Kapituła wybrała 51 najbardziej znaczących inicjatyw, które następnie poddano głosowaniu internautów. Tak wybrano 10 najważniejszych, a wśród nich 3 nasze projekty – Bezpiecznie Tu i Tam, MegaMisja i Kluby Sportowe Orange!

Dziękujemy za Wasze głosy!
5762e8ccff60db8fffbea4dd889eb70ae46

Udostępnij: Biznes uczy

Odpowiedzialny biznes

Zagłosuj na projekty edukacyjne!

24 października 2016

Zagłosuj na projekty edukacyjne!

Bezpiecznie Tu i Tam, MegaMisja i Kluby Sportowe Orange – to nasze projekty, które znalazły się na liście 51 najbardziej znaczących inicjatyw edukacyjnych biznesu przygotowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz dziennik „Rzeczpospolita”. Najlepsze projekty zostaną wyłonione w głosowaniu internautów. Liczymy na Twój głos.

Wyboru projektów dokonali eksperci z różnych dziedzin i przedstawiciele różnych sektorów, m.in. administracji publicznej, środowiska akademickiego, organizacji pozarządowych i skupiających biznes. Inicjatywy były oceniane pod kątem: istotności podejmowanego problemu, spójności z postępowaniem firmy, jakości prowadzonych działań, a także nowatorskiego podejścia.

Jednym z ważnych dla nas tematów jest bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie i przygotowanie młodych ludzi do świadomego korzystania z nowych mediów. Działania te realizowane są w ramach programu Bezpiecznie Tu i Tam, który łączy działania edukacyjne Fundacji Orange oraz wszelkie nasze usługi dotyczące bezpieczeństwa klientów. Uczymy dzieci, rodziców i nauczycieli, co zrobić, aby dzieci były w sieci bezpiecznie.

MegaMisja to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange dla szkół podstawowych, w których działają świetlice. Celem programu jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji wychowawców świetlic oraz ich uczniów. Zależy nam, by najmłodsi byli bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów, a nauczyciele mieli dostęp do sprawdzonych materiałów, dzięki którym mogą prowadzić nowoczesne zajęcia w świetlicy.

Kluby Sportowe Orange udowadniają, że internet oraz nowe technologie mogą wspierać i motywować do sportowego rozwoju, zamiast stanowić niewygodną alternatywę. Tworząc 100 multidyscyplinarnych klubów, otworzyliśmy furtkę do rozwoju sportowych pasji mieszkańców małych i średnich miejscowości.

Jeśli uważacie, że te projekty edukacyjne są ważne, oddajcie na nie głos. Na te i inne edukacyjne projekty biznesu  można głosować na stronie  glosowanie.odpowiedzialnybiznes.pl do 13 listopada.
Finaliści Listy – najbardziej znaczące inicjatywy edukacyjne w Polsce – zostaną ogłoszeni podczas 6. Targów CSR, 17 listopada br. na stadionie PGE Narodowym w Warszawie.

9bc238b52faa14210b6fe50d2cb0335774a

Udostępnij: Zagłosuj na projekty edukacyjne!

Odpowiedzialny biznes

Praktyka czyni mistrza!

5 kwietnia 2016

Praktyka czyni mistrza!

Metoda małych kroków sprawdza się także we wdrażaniu społecznej odpowiedzialności w firmie. Nie trzeba od razu budować strategii CSR czy systemu zarządzania – choć oczywiście taki jest punkt docelowy – ale zacząć od jednego projektu, zobaczyć jak działa, jakie korzyści przynosi firmie, jej klientom, pracownikom, społeczności lokalnej czy środowisku.

Można też zobaczyć, jak to robią inni – zainspirować się dobrym przykładem i przenieść go do swojej organizacji czy firmy.

Nieocenioną bazą inspiracji CSR jest publikowany co roku przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Znajdziecie w nim 452  przykłady projektów z 7 obszarów normy ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki z zakresu pracy, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.

Wśród tych dobrych praktyk jest też kilkanaście przykładów z naszej firmy:  badanie wpływu społecznego Orange Polska, edukacja pracowników w zakresie przeciwdziałanie korupcji czy różnorodności, dedykowana obsługa Klientów Senior, on-linowe spotkania dla seniorów z cyklu e-motywacja, grywalizacyjny program dla pracowników Orange Polska, kurs internetowy Bezpiecznie Tu i Tam dla rodziców i pedagogów o bezpieczeństwie dziecka w sieci, MegaMisja – program edukacji cyfrowej dla dzieci ze świetlic szkolnych, Kluby Sportowe Orange – program edukacji sportowej dla dzieci i młodzieży, Buyback – program skupu używanych telefonów komórkowych oraz tłumacz migowy dla klientów Orange. Tymi praktykami my podzieliliśmy się z innymi.

Zobaczcie, jakie projekty CSRowe prowadzone są też w innych firmach. I zainspirujecie się na wiosnę;)
262393dead3066af89b65a99f23036ba52d

Udostępnij: Praktyka czyni mistrza!

Odpowiedzialny biznes

Odpowiedzialność przede wszystkim!

3 stycznia 2016

Odpowiedzialność przede wszystkim!

Czy tischnerowskie „myślenie według wartości” można pogodzić z myśleniem managera i zarządzaniem? Na to pytanie szukaliśmy odpowiedzi podczas spotkań ekspertów z różnych środowisk – biznesu, organizacji pozarządowych i nauki, a efektem tych rozmów jest publikacja „Zarządzanie z ludzką twarzą. Personalizm jako narzędzie rozwoju firm, organizacji i instytucji”, która powstała we współpracy z Laboratorium Więzi i Komitetem Dialogu Społecznego.

Te spotkania i publikacja to również jedna z dobrych praktyk, które znalazły się w nowym Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki” Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Oprócz tej, z naszej firmy zgłosiliśmy też takie działania, jak: procedura due dilligence w procesie oceny dostawców, aktualizacja strategi CSR, program szkoleniowy Maker Woman, budowanie kultury organizacyjnej opartej na feedbacku, webinaria dla pracowników o społecznej odpowiedzialności biznesu, akcja ekologiczna „Uwalniamy wodę z butelek” w naszych biurach, Kodeks dla dostawców, projekt na rzecz budowania dialogu „Wyłącz Ego. Zrozum drugiego” realizowany wspólnie z Nansen Center for Peace and Dialogue, aplikacja dla dzieci MegaMisja z Psotnikiem, czy program edukacyjny dla szkół #SuperKoderzy.

W raporcie znajdziecie ponadto ponad 1500 praktyk z 228 innych firm przedstawionych w 7 obszarach według ISO 26 000 – ład organizacyjny, prawa człowieka, uczciwe praktyki operacyjne, praktyki z zakresu pracy, środowisko, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki”, wydany już po raz 17., stanowi podsumowanie tego, co działo się temacie społecznej odpowiedzialności biznesu w minionym roku. Jest to źródło inspiracji dla organizacji, które chcą dowiedzieć się, co nowego dzieje się w obszarze zrównoważonego rozwoju w Polsce.

okładka "Raportu Odpowiedzialny Bzines w Polsce 2018. Dobre praktyki"

Udostępnij: Odpowiedzialność przede wszystkim!

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej