Odpowiedzialny biznes

Dobre praktyki Orange Polska

20 kwietnia 2021

Dobre praktyki Orange Polska

Właśnie ukazał się kolejny, 19. już Raport Dobrych Praktyk Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Można w nim znaleźć także dobre praktyki CSR z Orange Polska.

Co roku zgłaszamy do Raportu nasze projekty i programy. Do tej pory znalazło się w nim ponad 130 informacji o naszych działaniach z zakresu społecznej odpowiedzialności. W tegorocznej edycji dokładamy kolejnych 10.

Praktyki Orange Polska

Miniony rok upłynął nam pod hasłem COVID-19. Dlatego wiele z naszych aktywności dotyczyło przeciwdziałania skutkom pandemii. W raporcie możecie przeczytać o działaniach Orange pod hasłem #jesteśmyzwami, skierowanych do służby zdrowia, klientów oraz dzieci i nauczycieli, realizowanych przez naszych wolontariuszy. Opowiedzieliśmy też o tym, jakie działania podjęliśmy wobec naszych pracowników. Pokazaliśmy, co robimy, aby nowy model pracy zdalnej był bardziej przyjazny i abyśmy jako pracownicy mogli czuć się bezpiecznie.

Dodatkowo, aby lepiej rozumieć naszą rolę i odpowiedzialność w czasach pandemii zaprosiliśmy naszych interesariuszy do dialogu na ten temat. Materiał zebrany w ramach ankiet i spotkań służy nam do opracowywania nowej strategii społecznej odpowiedzialności Orange Polska.

Wśród naszych dobrych praktyk znajdziecie też inne tematy. Jednym z nich jest zarządzanie różnorodnością.

Tego obszaru dotyczy projekt Razem.Lokalnie. Poprzez społeczność lokalnych ambasadorów zachęcamy kobiety do ubiegania się o stanowiska kierownicze, zapraszamy do pracy w obszarach IT i działań na rzecz lokalnych społeczności. Inicjatywa ta daje szansę pracowniczkom i pracownikom z różnych lokalizacji na udział w spotkaniach inspiracyjnych oraz w działaniach rozwojowych tj. mentoring, coaching czy shadowing.

Drugą praktyką z tego obszaru jest projekt „WłączOne” motywujący kobiety do pracy w technologiach. Zależy nam na wzmacnianiu wizerunku kobiet profesjonalistek w technologiach. W praktyce liczymy na zwiększenie liczby zgłoszeń do pracy utalentowanych absolwentek z uczelni oraz kobiet posiadających już doświadczenie w tym obszarze.

Opisaliśmy też warsztaty on-line dla seniorów w zakresie nowych technologii. Ze stacjonarnych spotkań przenieśliśmy się do sieci. Pokazujemy starszym klientom, jak użyteczny może być smartfon i internet nie tylko w czasie pandemii.

Ważnym dla nas tematem jest także ekologia i działania na rzecz klimatu. W raporcie opisaliśmy naszą kampanię społeczną pod hasłem „Drugie życie telefonu” i portal edukacyjno – informacyjny „Razem dla planety”.

Opowiedzieliśmy też o tym, że powołaliśmy w firmie doradcę ds. polityki klimatycznej, aby w sposób kompleksowy zarządzać naszym wpływem na klimat.

O Raporcie

Tegoroczna edycja Raportu FOB zawiera 1958 przykładów dobrych praktyk, które zostały zgłoszone przez 225 firm. Na tę liczbę składają się dwie grupy praktyk – nowe oraz długoletnie. W tym roku firmy zgłosiły do raportu 1013 nowych projektów. Długoletnie inicjatywy stanowią kontynuację praktyk z lat ubiegłych i jest ich w raporcie 945.

Dobre praktyki pokazane są w ujęciu 7 obszarów ISO 26 000: Zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej (631 dobrych praktyk), Praktyki z zakresu pracy (525), Środowisko (382), Prawa człowieka (110), Zagadnienia konsumenckie (107), Uczciwe praktyki operacyjne (106), Ład organizacyjny (97). Praktyki znajdują też odniesienie do 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju.

Zapraszamy do lektury tegorocznego Raportu Dobrych Praktyk FOB oraz zapoznania się z projektami z poprzednich lat w bazie dobrych praktyk CSR. Dla mnie to nieocenione źródło wiedzy na temat tego, co dzieje się w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju w Polsce. To także źródło inspiracji dla  nowych inicjatyw.

baner z haśłem pobierz Raport Dobrych Praktyk FOB 2020

Udostępnij: Dobre praktyki Orange Polska

Odpowiedzialny biznes

Nagroda za 15 lat współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu

16 kwietnia 2020

Nagroda za 15 lat współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Podczas premiery Raportu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2019. Dobre praktyki”, która odbyła się dziś (16 kwietnia), długoletni partnerzy Forum Odpowiedzialnego Biznesu zostali wyróżnieni za dotychczasową, wieloletnią współpracę na rzecz zrównoważonego rozwoju biznesu. Wśród wyróżnionych z okazji 15-lecia współpracy znalazł się Orange Polska.

Jesteśmy od wielu lat aktywnym uczestnikiem Programu Partnerstwa FOB. To kompleksowy program współpracy z firmami, które aktywnie uczestniczą w upowszechnianiu idei CSR w Polsce. Firmy nie tylko dzielą się własnym doświadczeniem poprzez prezentacje dobrych praktyk czy merytoryczny wkład w publikacje tematyczne dotyczące zrównoważonego rozwoju, ale także stale uzupełniają swoją wiedzę i systematycznie doskonalą swoje działania w zakresie społecznej odpowiedzialności.

Co roku dzielimy się też naszymi projektami w Raporcie Dobrych Praktyk FOB. To wyjątkowa publikacja, w której można znaleźć projekty firm społecznie odpowiedzialnych.

W tegorocznym, 18. już Raporcie, poznajemy kolejnych 1696 dobrych przykładów z firm, które chcą maksymalizować swój pozytywny wpływ społeczny, lepiej zarządzać różnorodnością, chronić środowisko, wspierać edukację konsumentów czy współpracować ze środowiskiem lokalnym. Jest w czym wybierać.

W publikacji  znajdziecie też 10 dobrych praktyk z Orange Polska:
• Platforma Otwarta MegaMisja
• #Ideathon
• Budowanie otwartej komunikacji
• Pomagajmy Gigabajtami
• Kampania społeczna #jestnaswiecej
• Klauzula CSR w umowach
• FabLab Gdańsk powered by Orange
• Domena ryzyk społecznych w systemie zarzadzania ryzkiem
• Razem.One
• Kampania – Mamy wielką moc. Mamy wielką odpowiedzialność.

Te praktyki dołączą do kilku tysięcy projektów, które można znaleźć w bazie dobrych praktyk FOB. To niewyczerpane źródło wiedzy o tym, co działo się i dzieje w firmach w zakresie zrównoważonego rozwoju. W tej bazie jest też ponad 100 projektów z naszej firmy.

okłada Raportu Dobrych Praktyk FOB 2019

Udostępnij: Nagroda za 15 lat współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Odpowiedzialny biznes

Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

29 marca 2019

Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

Czy tischnerowskie „myślenie według wartości” można pogodzić z myśleniem managera i zarządzaniem? Na to pytanie szukaliśmy odpowiedzi podczas spotkań ekspertów z różnych środowisk – biznesu, organizacji pozarządowych i nauki, a efektem tych rozmów jest publikacja „Zarządzanie z ludzką twarzą. Personalizm jako narzędzie rozwoju firm, organizacji i instytucji”, która powstała we współpracy z Laboratorium Więzi i Komitetem Dialogu Społecznego.

Te spotkania i publikacja to również jedna z dobrych praktyk, które znalazły się w nowym Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki” Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Oprócz tej, z naszej firmy zgłosiliśmy też takie działania, jak: procedura due dilligence w procesie oceny dostawców, aktualizacja strategi CSR, program szkoleniowy Maker Woman, budowanie kultury organizacyjnej opartej na feedbacku, webinaria dla pracowników o społecznej odpowiedzialności biznesu, akcja ekologiczna „Uwalniamy wodę z butelek” w naszych biurach, Kodeks dla dostawców, projekt na rzecz budowania dialogu „Wyłącz Ego. Zrozum drugiego” realizowany wspólnie z Nansen Center for Peace and Dialogue, aplikacja dla dzieci MegaMisja z Psotnikiem, czy program edukacyjny dla szkół #SuperKoderzy.

W raporcie znajdziecie ponadto ponad 1500 praktyk z 228 innych firm przedstawionych w 7 obszarach według ISO 26 000 – ład organizacyjny, prawa człowieka, uczciwe praktyki operacyjne, praktyki z zakresu pracy, środowisko, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2018. Dobre praktyki”, wydany już po raz 17., stanowi podsumowanie tego, co działo się temacie społecznej odpowiedzialności biznesu w minionym roku. Jest to źródło inspiracji dla organizacji, które chcą dowiedzieć się, co nowego dzieje się w obszarze zrównoważonego rozwoju w Polsce.

okładka "Raportu Odpowiedzialny Bzines w Polsce 2018. Dobre praktyki"

Udostępnij: Dobre praktyki odpowiedzialnego biznesu

Odpowiedzialny biznes

Biznes uczy

21 listopada 2016

Biznes uczy

Okazuje się, że biznes uczy nie tylko zasad gry rynkowej, zarządzania projektami czy współpracy w zespole.
Edukacja to jeden z najważniejszych obszarów zaangażowania społecznego biznesu. Firmy dzielą się swoją wiedzą z zakresu zdrowia, ekologii, konsumpcji, rynku pracy, stylu życia, kultury, technologii, nauki i rozwoju czy bezpieczeństwa. Swoje działania edukacyjne kierują do dzieci i seniorów, małych społeczności i dużych aglomeracji miejskich, do dostawców, rolników czy młodych mam. Każdy znajdzie coś dla siebie.

Do listy najbardziej znaczących inicjatyw, którą zainicjowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu zgłoszono ponad 300 projektów. Ostatecznie na liście znalazło się ich 271. Kapituła wybrała 51 najbardziej znaczących inicjatyw, które następnie poddano głosowaniu internautów. Tak wybrano 10 najważniejszych, a wśród nich 3 nasze projekty – Bezpiecznie Tu i Tam, MegaMisja i Kluby Sportowe Orange!

Dziękujemy za Wasze głosy!
5762e8ccff60db8fffbea4dd889eb70ae46

Udostępnij: Biznes uczy

Odpowiedzialny biznes

Zagłosuj na projekty edukacyjne!

24 października 2016

Zagłosuj na projekty edukacyjne!

Bezpiecznie Tu i Tam, MegaMisja i Kluby Sportowe Orange – to nasze projekty, które znalazły się na liście 51 najbardziej znaczących inicjatyw edukacyjnych biznesu przygotowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz dziennik „Rzeczpospolita”. Najlepsze projekty zostaną wyłonione w głosowaniu internautów. Liczymy na Twój głos.

Wyboru projektów dokonali eksperci z różnych dziedzin i przedstawiciele różnych sektorów, m.in. administracji publicznej, środowiska akademickiego, organizacji pozarządowych i skupiających biznes. Inicjatywy były oceniane pod kątem: istotności podejmowanego problemu, spójności z postępowaniem firmy, jakości prowadzonych działań, a także nowatorskiego podejścia.

Jednym z ważnych dla nas tematów jest bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie i przygotowanie młodych ludzi do świadomego korzystania z nowych mediów. Działania te realizowane są w ramach programu Bezpiecznie Tu i Tam, który łączy działania edukacyjne Fundacji Orange oraz wszelkie nasze usługi dotyczące bezpieczeństwa klientów. Uczymy dzieci, rodziców i nauczycieli, co zrobić, aby dzieci były w sieci bezpiecznie.

MegaMisja to ogólnopolski program edukacyjny Fundacji Orange dla szkół podstawowych, w których działają świetlice. Celem programu jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji wychowawców świetlic oraz ich uczniów. Zależy nam, by najmłodsi byli bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów, a nauczyciele mieli dostęp do sprawdzonych materiałów, dzięki którym mogą prowadzić nowoczesne zajęcia w świetlicy.

Kluby Sportowe Orange udowadniają, że internet oraz nowe technologie mogą wspierać i motywować do sportowego rozwoju, zamiast stanowić niewygodną alternatywę. Tworząc 100 multidyscyplinarnych klubów, otworzyliśmy furtkę do rozwoju sportowych pasji mieszkańców małych i średnich miejscowości.

Jeśli uważacie, że te projekty edukacyjne są ważne, oddajcie na nie głos. Na te i inne edukacyjne projekty biznesu  można głosować na stronie  glosowanie.odpowiedzialnybiznes.pl do 13 listopada.
Finaliści Listy – najbardziej znaczące inicjatywy edukacyjne w Polsce – zostaną ogłoszeni podczas 6. Targów CSR, 17 listopada br. na stadionie PGE Narodowym w Warszawie.

9bc238b52faa14210b6fe50d2cb0335774a

Udostępnij: Zagłosuj na projekty edukacyjne!

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej