Odpowiedzialny biznes

Rok działania infolinii obywatelskiej

9 maja 2013

Rok działania infolinii obywatelskiej

Minął rok od uruchomienia infolinii obywatelskiej 800 676 676 w biurze Rzecznika Praw Obywatelskich. To dobra okazja do podsumowań.

Z jakimi problemami dzwonią ludzie? Skargi na funkcjonowanie organów administracji publicznej i urzędników, sądów i prokuratury, organów rentowych (ZUS, KRUS), placówek zdrowia, prośby o wyjaśnienie przepisów, interwencję. Często dzwonią z poczucia bezradności, które spotyka ich w starciu z rzeczywistością urzędniczą i przepisami.

A jaka nasza w tym rola? Infolinia obywatelska została uruchomiona przez Orange Polska na zasadach niekomercyjnych. Dzięki nam każdy może zadzwonić do biura Rzecznika Praw Obywatelskich za darmo.

Zapraszam na krótki wywiad z prof. Ireną Lipowicz – Rzecznikiem Praw Obywatelskich

 

PlayWyłącz głos

 

Na koniec trochę statystyki. Przeprowadzono ok. 29 tys. rozmów telefonicznych: dla porównania, pisemnie biuro otrzymało ponad 60 tys. spraw, a osobiście przyjęto tylko w Warszawie ponad 2 tys. interesantów. Ponad 12 tys. to zgłoszenia nowych spraw i problemów, reszta telefonów – dotyczyła sprawdzenia postępu w toczących się postępowaniach. Rozmowy te trwały łącznie 8.730.820 sekund, czyli 2.425 godziny. Najwięcej spraw dotyczyło prawa karnego, cywilnego albo administracyjno – gospodarczego, nieco mniej przypadków prawa pracy, prawa konstytucyjnego czy wstępnej oceny wniosków.

Udostępnij: Rok działania infolinii obywatelskiej

Odpowiedzialny biznes

Infolinia Obywatelska

9 sierpnia 2012

Infolinia Obywatelska

Dziś rano Rzecznik Praw Obywatelskich prof. Irena Lipowicz była gościem w Poranku Radia TOK FM, gdzie mówiła między innymi o Infolinii Obywatelskiej 800 676 676, na którą każdy może zadzwonić, aby przedstawić swoją sprawę i uzyskać pomoc oraz informacje prawne. Uruchomiliśmy ją na zasadach niekomercyjnych dla biura Pani Rzecznik w kwietniu tego roku. Co ważne linia jest bezpłatna dla osób dzwoniących.

Niedawno dostałam podsumowanie działania tego telefonu. A więc trochę statystyki – kto dzwoni i dlaczego?  W lipcu było 2039 rozmów telefonicznych, a od początku funkcjonowania przeprowadzono ich ponad  7000. Sprawy, z którymi zwracają się ludzie dotyczą przede wszystkim prawa karnego (ok. 1900 telefonów), prawa cywilnego (ok. 1850 telefonów), prawa administracyjnego i gospodarczego (ok. 1250) oraz prawa pracy (ok. 1150).

A w odpowiedzi? – 50 % rozmów to wyjaśnienia, wskazanie przysługujących środków działania i wiedzy pozwalającej na samodzielne poradzenie sobie z problemem. Ok. 12 % rozmów kończy się sporządzeniem wniosku do Rzecznika Praw Obywatelskich. W ok. 15 % przypadków wskazano inną jednostkę właściwą do rozpatrzenia sprawy.

Kontakt przez infolinię stanowi już prawie 50 % wniosków pisemnych i ponad ośmiokrotnie przekracza liczbę przyjętych w Biurze Rzecznika interesantów.

92b85a54e5c8e314903025290ae5b40fd82

Jak widać – taka infolinia jest nam potrzebna. A więc jeśli macie sprawy do Rzecznika Spraw Obywatelskich – dzwońcie – 800 676 676.

Udostępnij: Infolinia Obywatelska

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej