Innowacje

Przyszłość jest dziś. Ekologia w wersji smart.

16 października 2020

Przyszłość jest dziś. Ekologia w wersji smart.

Zachęcam do posłuchania kolejnego odcinka technologicznego podcastu Polityki Insight „Przyszłość jest dziś”, którego partnerem jest Orange Polska. Warto wiedzieć więcej.

Tym razem o miastach, w których technologia pomaga dbać o środowisko. Najpierw Ewa Chodkiewicz z WWF wyjaśnia różnicę między gospodarką linearną a gospodarką obiegu zamkniętego i podaje kilka przykładów jej zastosowania. Sebastian Grabowski z Orange Polska opowiada, jak internet rzeczy pomoże nam w skutecznym radzeniu sobie z gospodarowaniem odpadami i nie tylko nimi.

Na koniec prezydent Bolesławca Piotr Roman przedstawia, jak to wszystko sprawdza się w realnym świecie i podnosi jakość życia mieszkańców. W mieście rozwiązania IoT funkcjonują w wodociągach, wspierają zarządzanie oświetleniem i obsługują system rowerów miejskich. Cieszymy się, że to wszystko dzieje się we współpracy z Orange.

Podcast posłuchacie na: SoundCloud i Spotify.

Udostępnij: Przyszłość jest dziś. Ekologia w wersji smart.

Urządzenia

Orange będzie mocniej współpracować z OPPO

15 października 2020

Orange będzie mocniej współpracować z OPPO

Dzisiaj na poziomie europejskim ogłosiliśmy zawiązanie partnerstwa z OPPO w zakresie wspólnych innowacji, które pomogą w dostarczaniu nowoczesnych usług Orange w smartfonach OPPO oraz urządzeniach Internetu Rzeczy. Naszym celem jest wspólne tworzenie takich rozwiązań, które sprostają zmieniającym się potrzebom klientom. Informację na temat szczegółów porozumienia znajdziecie tutaj.

Widzimy potencjał do współpracy

Jeśli chodzi o Polskę współpraca z OPPO szybko się rozwija. W ostatnim roku w naszej ofercie pojawiło się kilka urządzeń chińskiego koncernu. Dariusz Chróścik, która odpowiada w Orange Polska za zarządzanie portfolio smartfonów i urządzeń, dostrzega rosnący potencjał marki. – Chodzi o zastosowane technologie, jakość urządzeń i ich wygląd. Dlatego w czwartym kwartale tego roku nasi klienci mogą spodziewać się jeszcze większej oferty OPPO.

Wykorzystamy eSIM i 5G

Ważnym elementem współpracy będzie wykorzystywanie eSIM, którego Orange jest pionierem w Polsce. Z takiego rozwiązania w smartfonach i zegarkach korzysta już blisko 60 tys. klientów. Drugi aspekt to oczywiście technologia 5G i na tej bazie rozwój mobilnych usług przyszłości.  Na koniec polecam Wam nasze dwie wideo recenzje smartfonów OPPO: Reno 3 Pro i A72.

Udostępnij: Orange będzie mocniej współpracować z OPPO

Odpowiedzialny biznes

Cyfrowa szkoła z ludzką twarzą

5 września 2019

Cyfrowa szkoła z ludzką twarzą

Właśnie rozpoczęliśmy duży projekt Lekcja:Enter, w ramach którego 75 000 nauczycieli z całej Polski podniesie swoje kompetencje cyfrowe. Przy tej okazji spotkaliśmy się z osobą, która zjadła zęby na wprowadzaniu nowatorskich rozwiązań w szkole. Specjalnie dla Was rozmowa z Oktawią Gorzeńską, dyrektorem ZSO 8 w Gdyni, pierwszej Microsoft Flagship School w Europie Centralnej.

 

BK: Często słyszymy o innowacji. Czym konkretnie jest ona w szkole?

OG: Kiedy mówimy o innowacji, przede wszystkim musimy spojrzeć na szkołę całościowo. Zobaczyć, jak możemy zmienić w niej kulturę pracy. W innowacyjnej szkole ludzie mają przestrzeń do podejmowania inicjatyw, maja prawo do błędu. Stawiamy na współpracę, a nie na rywalizację. Kluczowe jest to, by dyrektor jako lider wzmacniał ludzi, dawał im twórczą przestrzeń. W szkole wszystko zaczyna się od zespołu nauczycieli. Jeżeli oni są wzmocnieni i mają kompetencje, to w dobry sposób pracują z młodymi ludźmi.

Mówi Pani jak rasowy menedżer z dobrze zarządzanej firmy.

Raczej jak dobry przywódca. Nasza szkoła jest systemowa, duża, po przejściu trudnej transformacji: byliśmy gimnazjum, potem przekształciliśmy się w liceum, teraz będziemy zespołem szkół łączącym podstawówkę i liceum. A wszystko to w krótkim czasie. Takie doświadczenia pokazują, że wszystko jest możliwe, jeśli ma się dar i chęć włączania ludzi. Czasem trzeba usiąść przy stole i w otwartej dyskusji zdjąć z siebie dyrektorską rolę.

Ma Pani trudne zadanie – częste zmiany w wielkiej szkole, a cały kontekst wymusza na Pani trudne decyzje. Mimo to, przez cały czas, gdy rozmawiamy o szkole – jest Pani uśmiechnięta.

Edukacja to moja pasja. Jestem blogerką edukacyjną i współnicjatorką ruchu #wiosnaedukacji na rzecz zmiany edukacyjnej. Edukacja to największa część mojego życia. Wynika to zresztą z moich trudnych doświadczeń w szkole. Gdy byłam dzieckiem, szkoła była dość siermiężna. Pamiętam wpatrywanie się w okno w klasie starej, pruskiej szkoły w jednym z wielkopolskich miasteczek – i pragnienie, by wyjść poza ciasne i duszne mury szkoły. Motywacją były także złe doświadczenia szkolne mojego syna – stąd pasja, by zmieniać szkołę i pociągać do tego ludzi.

W Fundacji Orange czasem marzymy, żeby wszyscy nauczyciele mieli takie podejście! A nasze główne zadanie to praca z technologiami w edukacji. Jak Pani widzi ich rolę? Jak je dobrze i mądrze wprowadzać do szkoły?

Technologia jest bardzo ważna, ale jest tylko narzędziem. Czymś, co powinno nam towarzyszyć. W naszej szkole jest jej dużo, ale powinna być niewidoczna. Ważne, żeby cyfrowa szkoła miała ludzką twarz. Człowiek jest najważniejszy, a technologia wspiera procesy edukacyjne, sieciowanie, otwiera okno na świat, pomaga w organizacji pracy. Czy wspiera komunikację, która zazwyczaj w szkołach szwankuje. Np. dzięki skype’owi w klasie możemy zaprosić eksperta z dowolnego zakątka świata. Dla przykładu: po lekcji o wulkanach, można zabrać uczniów na wycieczkę na wulkan na San Salvadorze, którą prowadzi ekspert (można go znaleźć na platformie Microsoft Education), a po lekcji o rafie koralowej połączyć się z Australijczykiem, który jest specjalistą od takich ekosystemów i odpowiada na wszystkie pytania uczniów z tego tematu. Możemy przeprowadzić „mystery Skype”, gdzie uczniowie zgadują, z kim mają do czynienia, świetnie się przy tym bawiąc i… tworząc strategię zadawania pytań.

Reasumując, nie wyobrażam sobie szkoły bez technologii, ale należy stosować ją z głową, a najważniejsza jest celowość działań.

Skoro już mówimy o lekcjach: jak rozpoczęliście zajęcia w tym roku?

Miałam osiem rozpoczęć roku szkolnego. Nie żartuję! Wystartowaliśmy ze szkołą w nowej lokalizacji, z wielką społecznością ponad 1200 uczniów i 105 nauczycieli. Założyliśmy, że chcemy zbudować dobrą atmosferę na cały rok. Wyświechtane hasło „witaj szkoło” poszło precz i zaczęliśmy, mówiąc „cieszymy się, że jesteś z nami”.

My z kolei ruszyliśmy z ogólnopolskim projektem Lekcja:Enter. Jak widzi Pani wartość takich działań?

To bardzo potrzebny projekt. Śledzę informacje o nim od początku, wczytałam się w założenia. Myślę, że spaja i łączy wiele ważnych aspektów: po pierwsze, pokazuje możliwości sieci i zasobów cyfrowych, wskazuje,  jak nauczyciel może poruszać się w cyfrowym świecie i radzić sobie w nim. Po drugie, powoduje, że nauczyciel staje się twórcą. Zabójstwem edukacji jest powtarzanie po innych, odtwórcze nauczanie. Sytuacja, w której nauczyciel sam może tworzyć sytuację w klasie w autorski sposób to po prostu petarda!

Dziękuję za miłe słowa i rozmowę!

Oktawia Gorzeńska, dyrektor ZSO 8 w Gdyni

Przeczytaj także: To, co wymyśliłem, ma sens, mimo, że jest trochę szalone – rozmowa z Piotrem, który skonstruował profesjonalne organy z rur PCV.
Premiera polskiej wersji międzynarodowej aplikacji – rozmowa z prof. Lechem Mankiewiczem z wydziału Fizyki Teoretycznej PAN

 

Lekcja:Enter to największy obecnie projekt edukacji cyfrowej w Polsce skierowany do szkół. Przez cztery lata udzielimy wsparcia około 100 placówkom edukacyjnym na szkolenia dla nauczycieli z lepszego wykorzystywania nowych technologii i e-zasobów w edukacji dzieci i młodzieży. Dostaną od nas wsparcie finansowe oraz merytorycznie, aby móc jak najlepiej przygotować szkolenia dla pedagogów w swoim regionie. Projekt finansowany ze środków UE prowadzimy wspólnie z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Instytutem Spraw Publicznych. Więcej informacji znajdziecie pod adresem: https://fundacja.orange.pl/nasze-programy/lekcjaenter oraz w informacji prasowej. 

Infografika - projekt Lekcja:Enter

Udostępnij: Cyfrowa szkoła z ludzką twarzą

Innowacje

Innovations Garden Summit 2019 pod znakiem 5G

16 kwietnia 2019

Innovations Garden Summit 2019 pod znakiem 5G

Innovations Garden Summit zmieniają się z roku na rok. W tym roku była to prawdziwe Wydarzenie przez duże „W”. Z arcyciekawymi dyskusjami i prelekcjami, które w tym roku upłynęły przede wszystkim pod znakiem 5G, lecz także chmury, IoT, cyberbezpieczeństwa oraz automatyzacji. Sporo działo się także na prezentacjach znajdujących się na korytarzach, lecz o tym napisała już wczoraj Marta. Mam dla Was mam masę świetnych zdjęć, które pozwolą obejrzeć całe wydarzenie prawie jakbyście tam byli.

O 5G mówili pierwszego dnia między innymi prezes Orange Polska i Javier Garcia Gomez  CTO Ericsson na Europę i Amerykę Łacińską. Z kolei o chmurze bardzo ciekawie o chmurze mówił Ionut Scarlat z Orange Polska, Jakub Skuratowicz z Google Cloud czy Zbigniew Swoczyna z Integrated Solutions.

Drugi dzień zaczął się od panelu o cyberbezpieczeństwie, w dużym stopniu inspirowanej raportem CERT Orange Polska 2018, który prowadził Piotr Jaworski, który szefuje u nas całą siecią i technologią. Pałeczkę przekazał Przemysławowi Dębie, który odpowiada u nas za bezpieczeństwo systemów teleinformatycznych. Razem z Przemysławem Gamdzykiem z Evention, Cezarym Piekarskim ze Standard Chartered Bank oraz Krzysztofem Sierota z Wirtualnej Polski dyskutowali o tym jak bezpiecznie wdrażać innowacje. Wydaje się nudne? Wręcz przeciwnie! Ten temat jest niezwykle ciekawy, bo projektowanie nowych wdrożeń, oprogramowania czy innowacji od razu w taki sposób, by zapewniały cyberbezpieczeństwo jest bardzo trudne.

Cześć „konferencyjną” zamykała debata która miała odpowiedzieć na pytanie: „Co napędza rozwój: potrzeby klienta, czy potencjał technologii?”. Często jest tak, że technologia już jest i wystarczy ją tylko kreatywnie dostosować do potrzeb klienta. Czasem, jak w przypadku 5G technologia dopiero powstaje, lecz już potrafimy oszacować jej możliwości i sytuacje, gdzie znajdzie zastosowanie. Panel zebrał wiele mądrych głów, brała w nim między innymi udział Bożena Leśniewska, wiceprezes Orange Polska ds. rynku biznesowego, Piotr Jaworski, Przemysław Gdański, prezes BNP Paribas, Tomasz Staszelis odpowiedzialny za cyfryzację w Grupie Polpharma, Martin Mellor, szef Ericsson w Polsce czy Artur Czerwinski Dyrektor ds. Cyfryzacji Cisco.

A jaka jest Wasza opinia? Czy to potrzeby napędzają rozwój, czy tworzona technologia.

Udostępnij: Innovations Garden Summit 2019 pod znakiem 5G

Obsługa i Relacje z Klientami

Umowa na ekranie tabletu – wywiad

13 grudnia 2018

Umowa na ekranie tabletu – wywiad

Już w ponad 20 salonach możecie podpisać umowę na ekranie tabletu. Dzisiaj napisaliśmy o tym w komunikacie prasowym. Gdy nad nim pracowaliśmy pojawiło się jednak kilka pytań. Zadałem je Karolinie i Mateuszowi, którzy przy projekcie pracowali i wiedzą o nim wszystko.

Zacznijmy od początku – przychodzę do salonu, chcę podpisać umowę i zamiast kartki papieru dostaję pod nos tablet. Czym taka umowa różni się od tej papierowej?

Karolina Gorzewska: Nie dostaniesz nic pod nos. Po prostu konsultant Cię zapyta i zachęci do podpisania umowy w taki sposób. Swoją drogą zaskoczyło nas pozytywne przyjęcie przez klientów tej możliwości.

Mateusz Hankus: W ciągu niespełna miesiąca w dwudziestu salonach skorzystało z niej już ponad trzy tysiące osób i to nie tylko tych młodych, jakby mogło się wydawać.

KG: Wracając do pytania, taka umowa niczym nie różni się od podpisanej na papierze. Z perspektywy klienta różnica polega jedynie na tym, że podpis składa na ekranie i jeżeli poda adres e-mail, trafią na niego wszystkie dokumenty.

Czyli mogę się nie zgodzić na podpisanie umowy na tablecie?

MH: Oczywiście, ale podpisaniu umowy na ekranie całość przebiega szybciej i nie wyjdziesz z salonu ze stertą papieru.

KG: To argument, który przemawia do klientów, szczególnie że mniej zużytego papieru oznacza mniej wyciętych drzew. Wydaje mi się także, że to coś, co nas wyróżnia i co klienci chcą przetestować, choćby z samej ciekawości.

Umowę i regulamin dostaję na maila. A co jeżeli ktoś nie ma adresu mailowego?

MH: Przede wszystkim dokumenty te – co dość oczywiste – przed podpisaniem będziesz mógł przeczytać na ekranie tabletu.

KG: Jeżeli klient nie ma adresu mailowego, lub nie chce go podać, to otrzymuje jedną kopię dokumentów. Konsultant drukuje mu po prostu podpisane elektronicznie egzemplarze.

Klient i tak dostaje papier, więc czy cała procedura ma wtedy sens?

MH: W takim przypadku wszystko i tak przebiega szybciej i prościej po naszej stronie. Nie trzeba archiwizować papierowych wersji dokumentów i przesyłać ich między salonem a archiwum. Wszystko się dzieje zdalnie, co oszczędza czas, pieniądze, a także olbrzymie ilości papieru.

Na ekranie zostawiamy nasz podpis, czy mamy pewność że ktoś go nie podrobi lub skorzysta z niego do zakupów na nasz koszt?

KG: Dane z elektronicznych dokumentów trafiają do naszych systemów informatycznych, gdzie są bezpieczne. Nie od parady mamy w naszych strukturach CERT, czyli zespół super speców od cyberbezpieczeństwa i bardzo mocno rozbudowane zasady bezpieczeństwa.

MH: Sam podpis jest zabezpieczony przed możliwością podrobienia, skopiowania i przeniesienia na inne dokumenty. Nie powiem Ci w jaki sposób, by nie kusić potencjalnych przestępców. Pilotaż usługi trwał przez rok, byśmy mieli pewność, że wszystko jest bardzo bezpieczne.

Czy wszystkie umowy z Orange można podpisać w ten sposób?

KG: Prawie wszystkie. Jest mała grupa wyłączona z różnych powodów. Chodzi przede wszystkim o sytuacje, w których są trudności proceduralne, lub takie, które były bardzo czasochłonne, a korzystają z nich pojedynczy klienci.

Kiedyś pisałem na blogu o wyłączaniu serwera w3cache.tpnet.pl, z którego korzystało jeszcze 1,6 % klientów. Rozumiem, że mówimy o podobnej skali? 

KG: Tak, mowa tu na przykład o usługach, na które decyduje się 200 osób w skali roku, a liczba ta cały czas spada.

Skoro to rozwiązanie ma tyle zalet, czemu nie działa od razu we wszystkich salonach?

MH: Powód jest bardzo prosty – do każdego salonu wybieramy się osobiście,  szkolimy sprzedawców i odpowiadamy na ich pytania. Dostarczamy także  sprzęt z odpowiednim oprogramowaniem. Chcemy by wszystko było dopięte na ostatni guzik, a wszyscy dokładnie wiedzieli jak to działa.

Dzięki za rozmowę i życzę powodzenia, bo jeżeli faktycznie macie do odpalenia w ten sposób ponad 180 salonów w nieco ponad trzy miesiące, to czeka Was sporo jeżdżenia po Polsce.

A jeżeli macie jakieś pytania, zapraszam do komentowania. Możecie też sami sprawdzić jak to działa. Poniżej pełna lista salonów, gdzie możecie spróbować jak to działa 😉

 

Białystok Wrocławska 20
Białystok Czesława Miłosza 2
Gdańsk Rajska 10
Gdańsk Grunwaldzka 141
Katowice Roździeńskiego 200
Lublin Al. Spółdzielczości Pracy 30-36
Lublin Orkana 4
Lublin Al. Unii Lubelskiej 2
Lublin Zana 19
Płock Wyszogrodzka 127
Płock Tysiąclecia 2a
Szczecin Pl. Lotników 7
Szczecin Bohaterów Warszawy 42
Warszawa Okrzei 34
Warszawa Wołoska 12
Warszawa Al. Jerozolimskie 160
Warszawa Głębocka 15
Warszawa Złota 59
Warszawa Ostrobramska 75c
Warszawa Targowa 72

Udostępnij: Umowa na ekranie tabletu – wywiad

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej