Innowacje

Jaki masz pomysł na mobilne finanse?

8 maja 2015

Jaki masz pomysł na mobilne finanse?

Wybitne pomysły pojawiają się w najmniej oczekiwanych momentach: chwilę przed zaśnięciem, kiedy pole świadomości zawęża się jak migawka w aparacie fotograficznym, we śnie albo podczas biegania. Archimedes dokonał odkrycia w kąpieli, Newton – pod jabłonią 🙂 Nie bez powodu wiele równań i złotych myśli zapisano na serwetce w kawiarni. Nasza wyobraźnia chadza własnymi ścieżkami i zamiast sprowadzać ją na utarte tory, warto pozwolić jej działać …i zbierać owoce.

Pierwsza kampania Imagine with Orange poświęcona Inteligentnym miastom przyniosła 272 doskonałe pomysły z całego świata. Społeczność wybrała trzy zwycięskie aplikacje:

  1. City365 – mobilna aplikacja oparta o mapy, która informuje o wszystkich ofertach i przecenach w mieście
  2. Pengin – wyszukaj i spotkaj się z 7 osobami z okolicy, mającymi podobne zainteresowania. Dlaczego 7? To taka ilość informacji, którą człowiek może zapamiętać na raz
  3. Kontrola wydatków, dzięki fotografowaniu rachunków. Bez ręcznego wprowadzania danych, i bez papierów w kieszeni.

Zwycięzcy zebrali w sumie 2077 głosów od użytkowników z całego świata. Międzynarodowe jury postanowiło przyznać  również własne nagrody. Wśród zwycięzców jest jeden pomysł z PL:

  1. Sport wpływający na inteligentne miasta
  2. FindThat mobilna aplikacja, pozwalająca znaleźć produkt, który chcemy kupić, który wcześniej został sfotografowany
  3. Pomysł z Polski – Beaconowa nawigacja w metrze dla osób niewidomych

Gratulujemy!

Wyobraźnia jednak stale pracuje i już od zeszłego tygodnia trwa nowa kampania, tym razem poświęcona mobilnym finansom.

Jeśli masz pomysł, jak zmienić usługi takie jak: bankowość internetowa, kontrolowanie wydatków, płatności, karty kredytowe, elektroniczny portfel, transfery i przekazy pieniędzy, wiesz, jak powinna wyglądać cyfrowa waluta przyszłości, masz pomysł na aplikację do zarządzania naszymi finansami, nie czekaj, tylko wejdź na platformę Imagine with Orange i zgłoś swój pomysł.

Autorzy najciekawszych idei mogą wygrać bezprzewodowy projektor multimedialny lub wyjazd do Paryża na warsztaty z zespołem ds. innowacji. Kampania w Polsce, Francji, Rumunii i na Wybrzeżu Kości Słoniowej potrwa do 2-go lipca.

Liczę na Wasze pomysły – w poprzedniej kampanii czytelnicy bloga pokazali mega kreatywność! 🙂

Udostępnij: Jaki masz pomysł na mobilne finanse?

Innowacje

Jak rozpoznać dobry pomysł (i co z nim zrobić)?

27 lutego 2015

Jak rozpoznać dobry pomysł (i co z nim zrobić)?

Ile wart jest dobry pomysł? Miliony, albo okrągłe zero, w zależności od tego, kogo zapytamy. Niektórzy  twierdzą, że dobry pomysł jest bezcenny, bo bez niego nic nie powstanie. Inni, że wartość pomysłu można ocenić dopiero po jego realizacji. Granica między bezcenny,  a bezwartościowy jest w tym przypadku bardzo cienka.

Czarno- biały film z małomówną zakonnicą w głównej roli nie brzmi jak pewny zdobywca Oscara, prawda? Latająca maszyna braci Wright długo była tylko mrzonką. Pierwszy samochód z fabryki Forda? Komu to potrzebne, skoro mamy powozy konne – mówili zapewne współcześni Amerykanie.

Jak więc rozpoznać DOBRY pomysł? Nie ma gotowej metody, jednak patrząc wstecz na wynalazki, które zmieniły świat można dostrzec pewne prawidłowości.

1. Potrafisz przekazać go w jednym zdaniu. Steve Jobs nie przekonywał współczesnych do iPoda, przedstawiając jego specyfikację. Opisał swój pomysł jednym zdaniem: „1000 piosenek w Twojej kieszeni” i wszystko było jasne. Einstein zawarł teorię względności w jednym równaniu.  A jak w paru słowach brzmi twój pomysł?

2. Rozwiązuje realny problem (najlepiej twój, lub bliskiej ci osoby). Twórca pierwszego telefonu, Antonio Meucci skonstruował urządzenie dla swojej chorej żony. Kobieta mogła zadzwonić z sypialni do laboratorium, znajdującym się na parterze domu.

Podobnie było w przypadku specjalnego czepka, który chroni osoby przechodzące chemioterapię przed utratą włosów. Angielski producent chłodziarek do piwa stworzył go dla chorej żony.

J.K. Rowling wymyśliła Harry’ego Pottera, aby zająć czymś swoją chorującą córeczkę. Zamiast opowiadać jej dobrze znane bajki, wymyśliła postać małego czarodzieja z blizną na czole. Dziewczynka wciąż domagała się kolejnych części opowieści i tak  powstała pierwsza częśc serii. Dzisiaj Harrego zna juz chyba każdy mieszkaniec, a seria sprzedała się na świecie w  ponad 450 milionach egzmeplarzy.

3. Gdy o nim myślisz, czujesz motyle w brzuchu. Myśląc o swoim  pomyśle czujesz motyle w brzuchu, mrowienie wzdłuż kręgosłupa, lub ciepło w splocie słonecznym? Jeśli ciało daje ci takie sygnały, to wiedz, że coś się dzieje 🙂 W psychologii mówi się o stanie flow, czyli przepływu. Prawdopodobnie doświadczał go Alan Turing, gdy dzień i noc pracował nad swoją maszyną, Steve Jobs, dla którego tworzenie sprzętów Apple było estetyczną przyjemnością, Michał Anioł, malując sklepienie Kaplicy Sykstyńskiej i wszyscy wielcy twórcy, którzy zapominali się w swojej pracy.

Jeśli praca, czy nawet rozmyślanie nad swoim pomysłem jest radością samą w sobie, sprawia, że nie myślisz o tym, czy się uda, tylko działasz, doświadczasz flow. A od tego już krok do powodzenia w realizacji twojej idei.

* * *

To jak, upewniliście się, że Wasze pomysły są dobre? Pokażcie je światu. W konkursie „Imagine with Orange”, w kampanii poświęconej inteligentnym miastom, mamy już 133 pomysły z całego świata, które doczekały się 1641 komentarzy. Wśród nich jest kilka prawdziwych perełek 🙂

Kampania potrwa do 31 marca, więc macie jeszcze chwilę, żeby podzielić się swoimi pomysłami.  Tutaj jest trochę łatwiej, niż np. w Orange Fabie – nie musicie mieć gotowej usługi, ani zarejestrowanej firmy . Potrzebny jest po prostu dobry pomysł. Zgłaszacie go tutaj i czekacie na komentarze od innych użytkowników, a potem – na informację od nas.

To jak, zmieniamy razem świat?

Udostępnij: Jak rozpoznać dobry pomysł (i co z nim zrobić)?

Informacje prasowe

Imagine with Orange – Twój pomysł może zmienić świat

10 lutego 2015

Imagine with Orange – Twój pomysł może zmienić świat

Siłą napędową rozwoju społeczeństw i technologii są nowatorskie pomysły na rozwiązywanie pojawiających się problemów. Dzięki Orange każdy może teraz dzielić się swoimi pomysłami z ludźmi na całym świecie. Polska dołączyła do międzynarodowego programu Imagine with Orange, który umożliwia zgłaszanie swoich koncepcji i pomaga w ich realizacji.

Każdy, kto chciałby podzielić się pomysłem na usprawnienia lub innowacje, może to zrobić za pośrednictwem platformy internetowej http://imagine.orange.pl

Program Imagine with Orange ma na celu włączenie społeczeństwa do współtworzenia innowacji. Zgłoszone pomysły są widoczne dla wszystkich zainteresowanych. Setki, tysiące ludzi dowiadują się o nich, mogą je skomentować, wzbogacić, a przede wszystkim oddać na nie swój głos. To społeczność wybiera najbardziej trafne i pomysłowe propozycje. W Orange przywiązujemy dużą wagę do wspierania innowacyjności, zarówno poprzez szukanie pomysłów wśród pracowników, jak i przez programy nastawione na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw  m.in. Orange Fab, czy BIHAPI. W sieci placówek Orange Labs prowadzimy również na szeroką skalę prace badawczo-rozwojowe – powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes zarządu Orange Polska.

Raz na kwartał w ramach Imagine with Orange uruchamiana jest kampania poświęcona zagadnieniom z różnych obszarów, takich jak e-zdrowie, rozrywka, zakupy, etc. Obecna kampania poświęcona jest tematyce inteligentnych miast (Smart City). Zbierane są pomysły na to, jak usługi cyfrowe mogą usprawnić takie dziedziny jak transport publiczny, energetyka, czy zarządzanie nieruchomościami. Uczestnicy z Polski mogą zgłaszać swoje pomysły od 13 lutego do 20 marca 2015.

Aby zgłosić swój pomysł wystarczy zalogować się na platformie http://imagine.orange.pl, gdzie można również przeglądać i komentować pomysły innych uczestników.

Dzięki takiemu modelowi lokalne pomysły mogą być rozwijane na skalę globalną. To czyni platformę Imagine with Orange unikalną inicjatywą skupiającą osoby, które chcą brać udział w zmianach zachodzących wokół nich.

Osoby, których pomysły będą najlepiej ocenione, zostaną zaproszone do Paryża i wezmą udział w warsztatach z zespołem ds. innowacji w Orange. Ich pomysły mogą następnie zostać włączone do strumienia innowacji w Orange lub dać początek nowym przedsięwzięciom czy startup-om, które Orange wesprze dzięki współpracy z lokalnymi partnerami.

Prezentacja nt. Imagine with Orange http://imagine.orange.com/pl/cms/about

Orange Polska na rozwój innowacyjnych usług i technologii przeznacza rocznie 50 – 60 mln zł. W Orange Labs opracowywane są rozwiązania dopasowane do wszystkich grup klientów, w tym osób starszych i z niepełnosprawnościami.

Więcej o innowacjach w Orange Polska http://www.orange.pl/OrangeLabs2.phtml
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Imagine with Orange – Twój pomysł może zmienić świat

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej