Odpowiedzialny biznes

10 przykazań pozytywnego internauty

19 czerwca 2019

10 przykazań pozytywnego internauty

Na ulicach młodzież w białych koszulach, nauczyciele obładowani bombonierkami i naręczami kwiatów.  Czyli mamy wakacje! Zapewne oprócz zdobywania szczytów i odkrywania dzikich plaż spędzicie też trochę czasu w sieci. Dlatego przypominamy o kampanii #jestnaswiecej Fundacji Orange, w której wyrażamy sprzeciw wobec hejtu.

Wybrałem najważniejsze zasady, których powinniśmy się trzymać, żeby internet był miejscem tak pięknym, jak moje ulubione łąki w dolinach Beskidu Niskiego.

Zasady kierujemy do młodzieży, ale kto z nas nie czuje się młody? Zaczynamy!

Pierwsze: reaguj

Jeśli widzisz hejt, reaguj. Zgłoś komentarz do administratora, pokaż, że nie zgadzasz się na złe traktowanie innych. Nie bądź w sieci bezczynny, tak jak nie byłbyś bezczynny widząc na ulicy maltretowane dziecko.

Drugie: nie daj się

Postaw granicę. Napisz hejterowi, że jest hejterem. Pokaż, że trzymasz głowę wysoko, że w sieci nie ma miejsca na obelżywe słowa. Zamanifestuj, że #jestnaswiecej – niech przyłączą się do Ciebie inni, którzy nie akceptują chamstwa. A jeśli nie wiesz, jakich użyć słów – możesz użyć naszego gifa z serwisu giphy:

via GIPHY

Trzecie: keep calm

Nie daj się sprowokować, odpisuj spokojnie i rzeczowo. Zawsze staraj się o konstruktywną, kulturalną dyskusję. Bądź dostojny jak angielska królowa. Możemy przecież pięknie się różnić.

Czwarte: rozmawiaj

No dobrze, piszesz rzeczowo i sympatycznie, ale i tak ktoś Cię zmieszał z błotem? Zdarza się… Porozmawiaj o tym z bliskimi, nie zamykaj się w sobie. Zobaczysz, że #jestnaswiecej, że niejedna osoba ma już podobne doświadczenia za sobą i będzie dla Ciebie wsparciem.

via GIPHY

Piąte: broń słabszych

Widzisz, jak obrażają, wyśmiewają innych? Wstaw się za ofiarą, pozytywnie komentuj, okaż jej wsparcie. Nie ważne, jakiej jesteś płci – tutaj jest jedno wyjście. Bądź pozytywnym wojownikiem, jak śpiewał Muniek Staszczyk. Sięgnij do rycerskiego kodeksu i nie bój się chronić tych, którzy mają mniej siły.

Szóste: hejt bez lajków

Nigdy nie szeruj ani nie lajkuj hejtu. Nieważne, czy to komentarz, czy obrazek, który kogoś obraża – nie wzmacniaj jego siły. Nie zasilaj swoim paliwem hejterskiej maszyny. Nawet, jeśli coś w pierwszej chwili wydaje się zabawne, przed kliknięciem „Lubię to” warto się trzy razy zastanowić: czy to nie wyrządzi nikomu krzywdy?

Siódme: przede wszystkim szacunek

Nigdy nie upokarzaj drugiej osoby. Zastanów się, czy miło byłoby Ci przeczytać pod swoim adresem komentarz, który masz ochotę wpisać. Czy powiedziałbyś tak komuś najbliższemu, kogo bardzo cenisz?

keep calm and show respect

#jestnaswiecej szanujących się nawzajem w internecie!

Ósme: argumenty

Nigdy nie krytykuj kogoś za wygląd, pochodzenie, rodzinę, religię czy orientację. Używaj rzeczowych argumentów. Wytęż głowę i nie oszczędzaj Google’a. Szukaj potwierdzeń w badaniach, liczbach, autorytetach, doświadczeniach, analogiach. Retoryka, czyli sztuka budowania wypowiedzi pełnej mocnych argumentów, ma jakieś 2400 lat. Warto skorzystać z tych doświadczeń 🙂

Dziewiąte: power off

Masz ochotę napisać komentarz, w którym wylejesz to, co kipi wewnątrz? Lepiej odłóż telefon, odejdź od komputera, ochłoń. Popatrz przez okno, weź trzy głębokie wdechy i przypomnij sobie, że po drugiej stronie siedzi człowiek taki jak Ty.

Dziesiąte: popsułeś – napraw

Zdarza się, że już za późno – że komuś się od nas już dostało, a styl był w negatywnych emocjach nie do przyjęcia. Nie ma co się zamartwiać. Pomyśl o człowieku. Nie bój się skasować komentarza, a ofiarę hejtu – po prostu przeprosić. Nie musi być z patosem! Bądź jak Bart Simpson:

via GIPHY

Hejt to poważna sprawa i kilka krótkich porad na pewno nie rozwiąże wszystkich problemów. Jeśli nadal szukasz odpowiedzi na pytanie „jak poradzić sobie z hejtem?” – po prostu kliknij w link. Jeśli potrzebujesz specjalistycznej pomocy, polecam telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116111, czynny codziennie w godzinach 12.00 – 2.00. Jeśli chcesz wyrazić sprzeciw wobec hejtu, dołącz do #jestnaswiecej – ogólnopolskiej akcji pozytywnych wojowników!

Partnerem akcji, który bardzo wsparł przygotowanie treści strony jestnaswiecej.pl jest Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Honorowym patronatem kampanię objęło Ministerstwo Cyfryzacji.

Udostępnij: 10 przykazań pozytywnego internauty

Reklama

Są wakacje, czas na lody

10 czerwca 2019

Są wakacje, czas na lody

A jak wakacje, to lodów można mieć dwa razy więcej. Zupełnie jak internetu po każdym doładowaniu w Orange na kartę. Pisała o tym całkiem niedawno Marta. O tu. Wiecie dlaczego w wakacje można sobie pozwolić bezkarnie na dwa razy więcej lodów? Ja mam taką teorię, że jak coś jest białe (na przykład lody waniliowe), to ma tyle kalorii co śnieg. U mnie działa. 😉 A jeśli już jesteśmy przy lodach, to wolicie świderki czy gałki? Ja te drugie. A co wybiorą nasi uroczy Robert Górski i Mikołaj Cieślak w najnowszej kampanii Orange na kartę? Zobaczcie sami.

I garść informacji nie związanych z lodami. Za kreację materiału odpowiada agencja Leo Burnett. Produkcją spotu zajęło się M5. Postprodukcją Lemon/ ICE. Reżyserię powierzyliśmy Michałowi Gaździe. A media zaplanował i kupił dom mediowy Initiative Media.

To jak – świderki czy gałki? 🙂

Udostępnij: Są wakacje, czas na lody

Inne

#jestnaswiecej – podsumowanie dwóch tygodni kampanii

5 kwietnia 2019

#jestnaswiecej – podsumowanie dwóch tygodni kampanii

Dokładnie dwa tygodnie temu  przedstawiłem Wam naszą nową kampanię społeczną, w której sprzeciwiamy się hejtowi. Pokazujemy, że hejterzy są w mniejszości.

Dziś mogę ze spokojem powiedzieć, że #jestnaswiecej

A świadczą o tym liczby i fakty:

  • Manifest Tomsona i Barona – ambasadorów akcji – na samym Facebooku dotarł do 1 337 076 odbiorców;
  • 328 szkół, placówek, Pracowni Orange, świetlic i innych miejsc zamówiło 34 460 sznurówek. W każdym miejscu młodzież skorzysta z lekcji o hejcie;
  • na instagramie pojawiło się do dziś 414 postów oznaczonych #jestnaswiecej,
  • strony www.jestnaswiecej.pl i podstrona Fundacji zanotowały 6424 unikalnych użytkowników;
  • do akcji dołączył sam Adam Bodnar, Rzecznik Praw Obywatelskich. Zobaczcie jego wpis na instagramie: (Dziękujemy!)

  • odcinek Nieprzygotowanych „Negatywne komentarze” przygotowany we współpracy z nami ma dziś ponad 321 000 wyświetleń. Jeśli jeszcze nie widzieliście, polecam!

Dostaliśmy też wiele głosów uznania, informacji o chęci wsparcia akcji. Bardzo się cieszymy, że tak wiele osób widzi problem hejtu i wspiera akcję #jestnaswiecej. Chcemy w ten sposób choć trochę pomóc tym, którzy doświadczają hejtu i zadbać o lepszą jakość internetu. A bez Was na pewno nam się to nie uda!

 

Udostępnij: #jestnaswiecej – podsumowanie dwóch tygodni kampanii

Reklama

W Love dla Firm nowa kampania

25 marca 2019

W Love dla Firm nowa kampania

A w niej dwa plany komórkowe w cenie jednego, czyli za 28,78 zł + VAT miesięcznie. Pamiętajcie, że już co druga firma w Polsce jest w Orange. Nic dziwnego. Dodatkowo tylko teraz najnowsze smartfony Samsung Galaxy S10e i S10 w kolorze niebieskim na wyłączność w Orange. To zanim Was zaproszę do obejrzenia naszego nowego spotu, załączam garść informacji praktycznych. Za kreację odpowiada Havas Warsaw. Produkcją zajęła się Film Produkcja. Postprodukcja to Miło. Reżyserem spotu jest Michał Gazda, a media zaplanował i kupił dom mediowy Initiative Media.

Udostępnij: W Love dla Firm nowa kampania

Reklama

Prezent na święta od Orange

20 listopada 2018

Prezent na święta od Orange

To już oficjalne. W telewizji, galeriach handlowych, na ulicach… wszędzie mamy święta. W Orange w najlepsze trwają już świąteczne kampanie ofert dla firm i na kartę, a teraz kolejna, z ofertą dla klientów indywidualnych. Jest to historia o tym, jak hołdując polskiej tradycji, przygotować się na niezapowiedzianego gościa. Komunikacja zbudowana jest wokół elementu zaskoczenia, który tylko pozornie zakłóca trwającą kolację świąteczną. Choć pojawienie się gościa budzi konsternację, finalnie pokazuje, jak powinny wyglądać prawdziwe święta. Bo polskie święta są o dzieleniu się. Ich podstawą jest mnogość potraw, pełny stół i prezent dla każdego. Jego brak to dyshonor dla gospodarzy. Jak kończy się nasza historia? Zapraszam do obejrzenia spotu.

I jeszcze garść informacji. Za kreację odpowiedzialna jest agencja Leo Burnett. Produkcją zajęło się Dynamo, postprodukcją Studio Delapost, a media zaplanował i kupił dom mediowy Initiative Media. Spot wyreżyserował Michał Gazda.

 

Udostępnij: Prezent na święta od Orange

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej