Odpowiedzialny biznes

Z Anią Guzik #jestnaswiecej w Jurczycach

2 grudnia 2019

Z Anią Guzik #jestnaswiecej w Jurczycach

Znacie naszą akcję #jestnaswiecej przeciwko hejtowi w sieci. Coraz częściej widzimy pomarańczowe sznurówki w szkołach czy na zdjęciach na Instagramie. Bardzo nas to cieszy! Ale mamy też świadomość, że nie każdy słyszał o kampanii i możemy dotrzeć jeszcze do wielu młodych ludzi, którzy borykają się z problemem hejtu. Poprosiliśmy o pomoc w tym Pracownie Orange, które przygotowały pomysły na happeningi w swoich miejscowościach. To właśnie Jurczyce (gmina Skawina) zwyciężyły swoim niesztampowym pomysłem.

Ania Guzik przeciwko hejtowi

Nagrodą i podziękowaniem za udział Pracowni w kampanii było spotkanie z aktorką Anią Guzik, która przyłączyła się do kampanii Fundacji Orange.

Hejt w internecie to dziś niestety powszechne zjawisko i nie tylko najmłodsi nie wiedzą, jak skutecznie sobie z nim poradzić. Negatywne komentarze i opinie mogą dotknąć każdego z nas, dlatego w ramach akcji #jestnaswiecej uświadamiamy jego konsekwencje i uczymy, jak nie dopuścić do rozprzestrzeniania się tego zjawiska – powiedziała w sobotę w Jurczycach.

Ania Guzik w #jestnaswiecej, Pracownia Orange w Jurczycach

Ania Guzik w #jestnaswiecej!

Mural #jestnaswiecej w Jurczycach

Główną atrakcją wydarzenia było malowanie muralu. To praca, która naprawdę połączyła pokolenia, każdy chętny odcisnął na honorowej ścianie w swoją dłoń, a aktorka – złożyła autograf. Taka praca zostanie już na długo i wraz z symbolami #jestnaswiecej będzie przypominać, że Pracownia Orange to miejsce bez hejtu.

Ania Guzik w #jestnaswiecej, Pracownia Orange w Jurczycach

Ania przyczyniła się do stworzenia muralu w Pracowni Orange w Jurczycach

Ania Guzik w #jestnaswiecej, Pracownia Orange w Jurczycach

 

Autograf Ani Guzik na muralu w Pracowni Orange w Jurczycach.

Kto za tym stoi?

Takie wydarzenia nie byłyby możliwe bez tworzących je ludzi. Siłą napędową jest w Jurczycach Jerzy Kłępa, lider pracowni i jednocześnie sołtys. Wspierają go członkowie stowarzyszenia Razem dla Wszystkich w Jurczycach, które prowadzi Pracownię Orange. Jest to w pełni społeczna działalność, ekipa stowarzyszenia godzi tworzenie Pracowni ze swoją pracą zawodową. Efekty są widoczne: w zimne sobotnie południe pracownia tętni życiem, przyszli do niej nie tylko mieszkańcy Jurczyc, ale tez okolicznych miejscowości, dziennikarze ze Skawiny, a przede wszystkim – duża grupa dzieci i młodzieży. Zdjęcia najwięcej powiedzą o świetnym klimacie w Pracowni:

Międzypokoleniowy mural będzie przypominał, że Pracownia Orange jest miejscem bez hejtu

 

 

Pracownia nie powstałaby bez zaangażowanej, zgranej społeczności Jurczyc

 

Cieszę się, że mogliśmy spotkać się z tak świetnymi ludźmi! Dziękuję.

Zdjęcia: Alicja Szulc

 

Udostępnij: Z Anią Guzik #jestnaswiecej w Jurczycach

Reklama

Świętne okazje dla firm

22 listopada 2019

Świętne okazje dla firm

Aaaaaaa, miesiąc do Świąt! 🙂 Przerwy reklamowe ociekają Mikołajami, choinkami i śniegiem. No i oczywiście brokatem, do którego mam słabość. 😉 Mam swoich faworytów (coroczny wzrusz przy oświetlonych ciężarówkach wiozących napoje w puszkach w każdy zakątek Polski). W Orange też już Święta na całego. Ruszyła kampania dla klientów indywidualnych, na kartę, a od dziś w telewizji również świętne okazje dla firm z Samsungiem Galaxy S10e.

Kampanię wspólnie z Orange przygotowali:

– Havas Warsaw (kreacja)

– Graffiti (produkcja)

– Ice Image (postprodukcja)

– Initiative Media (zakup mediów)

– Michał Gazda (reżyseria)

Ho, ho, ho! 🙂

Udostępnij: Świętne okazje dla firm

Reklama

All I want for Christmas…

8 listopada 2019

All I want for Christmas…

Tak, to już ten czas! 🙂 Mój ulubiony w roku. Świąteczne dekoracje, śnieg, choinka (ubrałam ją w zeszłym roku już na początku grudnia, żeby dłużej się cieszyć), Mariah Carey w tle (wczoraj zainaugurowałam sezon All I want for Christmas w pracy – nie wszyscy byli zadowoleni, ale nawet Grinch na końcu filmu polubił Święta)  i… prezenty. A jak prezenty to nie tylko te od najbliższych, ale również od Orange. I uwierzcie mi – w tym roku nie są to skarpetki!  😉 Mamy dla Was telewizor i drugi smartfon za złotówkę. Także tworząc swoją listę tego, co chcecie komu podarować miejcie na uwadze nasze propozycje. Nowy telefon, to zawsze dobry pomysł. Ja mam już swoją listę. A Wy? Jeśli nie, to czas się za to zabierać.

Tymczasem zapraszam Was do obejrzenia nowych, świątecznych reklam przygotowanych przez Orange Polska we współpracy z:  Leo Burnett (kreacja), Tyrka Studio (produkcja), Miło (postprodukcja), Initiative Media (zakup mediów) i Michał Gazda (reżyseria).

Ho, ho, ho i Merry Christmas Kochani! 🙂

Udostępnij: All I want for Christmas…

Odpowiedzialny biznes

Bądź kumplem! Włączamy się w kampanię

5 listopada 2019

Bądź kumplem! Włączamy się w kampanię

Pamiętacie, jak w szkole gnębiono słabszych? Kojarzycie klasowego kozła ofiarnego? Na pewno każdy z nas potrafi przypomnieć sobie takie sceny z podstawówki, które – wiemy to jako dorośli – nie powinny się wydarzyć.

A jak to wygląda dzisiaj?

Cóż, dzieci coraz rzadziej funkcjonują w grupie, np. na podwórku. Obserwujemy też coraz większą indywidualizację. A to na pewno nie ułatwia sytuacji tym słabszym. Jak deklarują rodzice, aż 45% uczniów jest poniżanych, ośmieszanych, wyśmiewanych (badanie SW Research na zlecenie Cartoon Network). Samo pojawienie się internetu stworzyło nowe obszary komunikacji – także tej agresywnej. Cyberprzemoc często pojawia się równolegle z przemocą offline, ale może być bardziej nasilona. Jak mówią wspomniane badania, aż 1/3 uczniów doświadcza hejtu, cyberprzemocy czy agresji elektronicznej. Jednocześnie aż 35% rodziców nie wie, jak sobie z tym radzić.

Po prostu: bądź kumplem!

Dlatego Fundacja Orange już po raz kolejny dołącza do kampanii Cartoon Network „Bądź kumplem – nie dokuczaj”. Podpisujemy się obiema rękami pod wezwaniem Roberta Lewandowskiego, ambasadora kampanii, do koleżeństwa i życzliwości:

Wartości kampanii „Bądź kumplem, nie dokuczaj!” są mi bardzo bliskie, ponieważ moja codzienna praca wymaga gry zespołowej i dobrej komunikacji w drużynie. Problem dokuczania czy cyberprzemocy występuje bardzo często w szkołach lub wśród rówieśników. Nie tylko dzieci nie wiedzą, w jaki sposób sobie z nim poradzić, wsparcia potrzebują również rodzice – mówi Robert Lewandowski.

Wiemy o tym dobrze, pracując regularnie ze szkołami czy prowadząc kampanię społeczną #jestnaswiecej skierowaną przeciwko hejtowi w sieci. Jak wiecie, jako fundacja firmy technologicznej, promujemy przede wszystkim dobre relacje w sieci. Mamy jednak pełną świadomość, że trudno je oddzielić od zwykłej życzliwości wobec innych. Jak pokazują twórcy badań EU Kids online 2018 Polska, cyberprzemoc ma zazwyczaj swoje źródło w braku poprawnych relacji i wsparcia ze strony najbliższego otoczenia. Rzadko też występuje w oderwaniu od tradycyjnych form przemocy. Dlatego zachęcamy: dbajmy po koleżeństwo i pozytywne relacje, szczególnie u dzieci.

Postawmy się cyfrowym huliganom

Przez udział w kampanii i nasze regularne działania chcemy pokazać, że cyfrowe technologie mogą pomagać w tworzeniu pozytywnych więzi. Przypominamy też, że hejterzy są głośną grupą, ale jest ich zadziwiająco niewielu. Pisałem o tym wcześniej, gdy zapoczątkowaliśmy kampanię #jestnaswiecej. Warto też, żebyśmy odkurzyli takie pojęcia jak netykieta czy pomyśleli, jak z szacunkiem dla innych używać smartfona.

Jeśli zainteresowałem Was ideą, wejdźcie na stronę kampanii. Znajdziecie tam informacje o kampanii, materiały dla nauczycieli, „kodeks kumpla”, filmy, porady o tym jak radzić sobie z dokuczaniem znajdziecie na stronie https://badzkumplem.cartoonnetwork.pl. Na pewno możecie polecić te treści znajomym nauczycielom czy Waszym znajomym z sieci społecznościowych.

Kampania społeczna Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” pod patronatem honorowym Ministerstwa Cyfryzacji i Rzecznika Praw Dziecka, Akcję wspierają partnerzy merytoryczni: Fundacja Orange, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Lifetube, oraz Nintu.

Udostępnij: Bądź kumplem! Włączamy się w kampanię

Reklama

Statuetka Effie dla Orange na Kartę

29 października 2019

Statuetka Effie dla Orange na Kartę

Uwaga! Będę się chwalić. 🙂

Podczas wczorajszej jubileuszowej XX gali SAR Effie Awards Poland, która odbyła się w Teatrze Wielkim Operze Narodowej, Orange na kartę otrzymał brązową statuetkę w kategorii Usługi za kampanię Trudna przyjaźń z Robertem Górskim i Mikołajem Cieślakiem, realizowaną wspólnie z agencją Leo Burnett i domem mediowym Initiative Media.

Ponadto Orange został zaliczony do grona dwudziestu najbardziej efektywnych komunikacyjnie firm 20-lecia, będąc jedną z najczęściej nagradzanych marek w historii polskiej edycji Effie Awards.

Siła i wyjątkowość konkursu Effie Awards polega na nagradzaniu efektów rynkowych kampanii reklamowych, a nie dobrego pomysłu czy urody kampanii. Liczy się połączenie planowania strategicznego, badania rynku, planowania i zakupu mediów oraz kreacji.

W sumie podczas gali wręczono 19 brązowych, 31 srebrnych i 6 złotych statuetek.  W tegorocznej edycji konkursu Effie Awards nominacje uzyskały 94 kampanie w 23 kategoriach.

Effie Awards to jedyny prestiżowy konkurs marketingowy ceniony na całym świecie. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu, a w Polsce jest obecny od 1999 roku.

Jeżeli chcecie poczytać o najnowszych promocjach w Orange na kartę zajrzyjcie tutaj.

Udostępnij: Statuetka Effie dla Orange na Kartę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej