Informacje prasowe

Bilety autobusowe do kupienia telefonem Orange i nie tylko.

20 grudnia 2013

Bilety autobusowe do kupienia telefonem Orange i nie tylko.

Na początku przyszłego roku pasażerowie komunikacji miejskiej w Krakowie będą mogli zapłacić za bilet telefonem komórkowym, wykorzystując technologię NFC. Stolica Małopolski będzie pierwszym miastem w Polsce, w którym pasażerowie będą mogli skorzystać z tego nowoczesnego rozwiązania.

Projekt Bilety NFC w komunikacji miejskiej w Krakowie powstał dzięki współpracy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, firmą SkyCash Poland oraz Orange Polska. Wystarczy, że pasażer zbliży telefon komórkowy z zainstalowaną aplikacją SkyCash do naklejki przedstawiającej najpopularniejsze bilety komunikacji miejskiej zakodowane w postaci tagów NFC oraz kodów QR lub zeskanuje kod a następnie, po pojawieniu się na wyświetlaczu telefonu wybranego biletu, zatwierdzi jego zakup.  Taki sposób realizowania opłat za przejazdy nie wymaga posiadania gotówki, karty płatniczej czy biletu papierowego i pozwala na proste i wygodne korzystanie z komunikacji miejskiej przez całą dobę.

Orange Polska, za projekt Bilety NFC w komunikacji miejskiej w Krakowie, został już uhonorowany Nagrodą Innowacyjności w Transporcie i tytułem Ambasadora Innowacyjności 2013. Zostało ono przyznane za wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań umożliwiających płatności za przejazd, dzięki aplikacji zainstalowanej w telefonie oraz wykorzystaniu najnowszych  technologii w codziennym życiu pasażera i użytkownika telefonu komórkowego. Nagroda została wręczona podczas gali II Forum Innowacji Transportowych w Warszawie.

* * *
Technologia NFC to standard komunikacji bezprzewodowej pomiędzy różnego typu urzadzeniami. Jest wykorzystywany m.in. w kartach płatniczych, którymi można  płacić „zbliżeniowo” oraz telefonach komórkowych do parowania telefonu ze słuchawką Bluetooth czy do odczytywania wizytówek lub do płacenia telefonem, kiedy to na karcie SIM NFC znajduje się bankowa karta płatnicza, np. Orange Cash.

Kody QR to kody dwuwymiarowe, w których zakodowane są różne informacje. Rozpoznajemy je jako niewielkie kwadratowe mozaiki. Mogą być używane w zasadzie wszędzie: w gazetkach reklamowych, mogą zawierać w sobie kartę pokładową na samolot bądź kupon zniżkowy do sklepu.
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Bilety autobusowe do kupienia telefonem Orange i nie tylko.

Informacje prasowe

Jak wspierać rozwój szybkiego Internetu w Polsce

25 października 2012

Jak wspierać rozwój szybkiego Internetu w Polsce

Bez polityki regulacyjnej, tworzącej zachęty inwestycyjne, realizacja celów Agendy Cyfrowej może okazać  się niemożliwa do zrealizowania – wynika m.in. z najnowszego raportu globalnej firmy konsultingowej AT Kearney. Pełna analiza polskiego rynku telekomunikacyjnego została zaprezentowana dziś w trakcie tegorocznego walnego zgromadzenia Stowarzyszenia Europejskich Operatorów Sieci Telekomunikacyjnych ETNO.
Z raportu AT Karney wynika, że w ostatnich latach polityka regulacyjna doprowadziła do zwiększenia konkurencji na polskim rynku telekomunikacyjnym. Analitycy zauważają, że aby rozwijać ten sektor warto wykorzystać międzynarodowe doświadczenia, które mogą sprawdzić się na polskim rynku. Wskazują, że fundamentalnym wyzwaniem dla Polski jest dalsza stymulacja popytu na szybki Internet. Jednak prócz inwestycji w technologie nie mniej ważna jest edukacja społeczeństwa, jak skutecznie z nich korzystać. Według raportu impulsem do rozwoju inwestycji w szerokopasmowy Internet mogą być dodatkowe zachęty regulacyjne dla rozwoju infrastruktury i zwiększenia popytu na tego typu usługi.

– Wszyscy zrozumieli, że dla żadnego operatora samodzielne inwestycje nie będą opłacalne. Musimy to robić wspólnie i stworzyć model, który pozwoli na partycypację w kosztach i podział obszarów inwestycji tak, by się nie dublowały – tłumaczy Maciej Witucki, prezes Orange Polska. – Kluczowe dla opłacalności działań są warunki inwestowania, w tym otoczenie regulacyjne. Warunkiem przyspieszenia jest kompromis regulacji i konkurencji. Otoczenie regulacyjne, które aktywnie wesprze skoordynowane inwestycje np. telekomunikacji z energetyką, przedsiębiorstwami komunalnymi i drogowymi, może istotnie wpłynąć na obniżenie kosztów budowy oraz modernizację sieci telekomunikacyjnej w kierunku NGA, a tym samym realizacji założeń Agendy Cyfrowej – dodaje.

Raport przygotowany przez firmę A.T. Kearney przedstawia sytuację w sektorze z uwzględnieniem znaczenia decyzji regulacyjnych dla rozwoju rynku. Opisuje także główne trendy, a przede wszystkim wzrost konkurencyjności i zaostrzanie się walki o klienta, analizuje stopień realizacji agendy cyfrowej przez Polskę oraz zachowania użytkowników internetu w Polsce. Na tej podstawie AT Kerney przedstawia możliwe scenariusze rozwoju rynku, które będą wpływały na przyszłość sektora i użytkowników internetu.

Szczegóły raportu zaprezentowano dziś w Krakowie na Walnym Zgromadzeniu ETNO. To pierwsze w historii spotkanie tej organizacji w naszym kraju. Orange Polska jest gospodarzem tego wydarzenia.

Stowarzyszenie ETNO (European Telecommunications Network Operators Association) zostało powołane w maju 1992 r. Należą do niego europejscy operatorzy sieci telekomunikacyjnych: stacjonarnych i mobilnych. Głównym celem organizacji jest prowadzenie dialogu między członkami ETNO, a władzami Unii Europejskiej, poszczególnymi krajami członkowskimi oraz instytucjami zainteresowanymi rozwijaniem Europejskiego Społeczeństwa Informacyjnego.

Więcej informacji: tutaj

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska
22 527 19 39
biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Jak wspierać rozwój szybkiego Internetu w Polsce

Odpowiedzialny biznes

Jak wspierać szybki Internet?

25 października 2012

Jak wspierać szybki Internet?

Dzisiaj jestem w Krakowie, gdzie spotykają się przedstawiciele największych europejskich operatorów skupionych w organizacji ETNO.   Nie będę nudził Was opisami obrad i konferencji natomiast bardziej zainteresowach tematyką wspierania rozwoju szybkiego Internetu oraz regulacji rynkowych polecam kilka ciekawych publikacji, które pojawiły się przy tej okazji. Po pierwsze wywiad z szefową naszych regulacji Martą Brzozą na rpkom.pl, a po drugie raport firmy AT Kearney, który opisuje aktualną sytuację na polskim rynku oraz różne drogi jego rozwoju. Myślę, że to dobra lektura dla tych co chcą wiedzieć więcej i zrozumieć jak ważne jest rozsądne wspieranie inwestycji przy zachowaniu zdrowych zasad konkurencji.

3d6749f6e7472acc67d32b38a3048c2f338

Udostępnij: Jak wspierać szybki Internet?

Informacje prasowe

Orange Polska gospodarzem walnego zgromadzenia europejskich operatorów

23 października 2012

Orange Polska gospodarzem walnego zgromadzenia europejskich operatorów

W dniach 25-26 października odbędzie się w Krakowie 42 Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia Europejskich Operatorów Sieci Telekomunikacyjnych (ETNO). Po raz pierwszy w historii przedstawiciele europejskich operatorów spotykają się w Polsce. Orange Polska jest gospodarzem tego wydarzenia.

Podczas obrad przedstawiony zostanie m.in. najnowszy raport globalnej firmy konsultingowej AT Kearney dotyczący polskiego rynku telekomunikacyjnego.

Stowarzyszenie ETNO (European Telecommunications Network Operators’ Association) zostało powołane w maju 1992 r. Należą do niego europejscy operatorzy sieci telekomunikacyjnych: stacjonarnych i mobilnych. Głównym celem organizacji jest prowadzenie dialogu między członkami ETNO, a władzami Unii Europejskiej, poszczególnymi krajami członkowskimi oraz instytucjami zainteresowanymi rozwijaniem Europejskiego Społeczeństwa Informacyjnego.

ETNO przedstawia propozycje 39 członków stowarzyszenia instytucjom unijnym, popiera rozwiązania prawne budujące przejrzyste i przyjazne relacje na europejskim rynku telekomunikacyjnym, zajmuje się dystrybucją i wymianą informacji. Poprzez współpracę wszystkich członków stowarzyszenia, ETNO stara się poprawiać działalność operatorów, by zwiększać korzyści, jakie mogą czerpać ich klienci.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska
22 527 19 39
biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange Polska gospodarzem walnego zgromadzenia europejskich operatorów

Innowacje

Superszybki mobilny net w Krakowie

6 października 2010

Superszybki mobilny net w Krakowie

Na początku przyszłego roku pasażerowie komunikacji miejskiej w Krakowie będą mogli zapłacić za bilet telefonem komórkowym, wykorzystując technologię NFC. Stolica Małopolski będzie pierwszym miastem w Polsce, w którym pasażerowie będą mogli skorzystać z tego nowoczesnego rozwiązania.

Projekt Bilety NFC w komunikacji miejskiej w Krakowie powstał dzięki współpracy Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie, firmą SkyCash Poland oraz Orange Polska. Wystarczy, że pasażer zbliży telefon komórkowy z zainstalowaną aplikacją SkyCash do naklejki przedstawiającej najpopularniejsze bilety komunikacji miejskiej zakodowane w postaci tagów NFC oraz kodów QR lub zeskanuje kod a następnie, po pojawieniu się na wyświetlaczu telefonu wybranego biletu, zatwierdzi jego zakup.  Taki sposób realizowania opłat za przejazdy nie wymaga posiadania gotówki, karty płatniczej czy biletu papierowego i pozwala na proste i wygodne korzystanie z komunikacji miejskiej przez całą dobę.

Orange Polska, za projekt Bilety NFC w komunikacji miejskiej w Krakowie, został już uhonorowany Nagrodą Innowacyjności w Transporcie i tytułem Ambasadora Innowacyjności 2013. Zostało ono przyznane za wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań umożliwiających płatności za przejazd, dzięki aplikacji zainstalowanej w telefonie oraz wykorzystaniu najnowszych  technologii w codziennym życiu pasażera i użytkownika telefonu komórkowego. Nagroda została wręczona podczas gali II Forum Innowacji Transportowych w Warszawie.

* * *
Technologia NFC to standard komunikacji bezprzewodowej pomiędzy różnego typu urzadzeniami. Jest wykorzystywany m.in. w kartach płatniczych, którymi można  płacić „zbliżeniowo” oraz telefonach komórkowych do parowania telefonu ze słuchawką Bluetooth czy do odczytywania wizytówek lub do płacenia telefonem, kiedy to na karcie SIM NFC znajduje się bankowa karta płatnicza, np. Orange Cash.

Kody QR to kody dwuwymiarowe, w których zakodowane są różne informacje. Rozpoznajemy je jako niewielkie kwadratowe mozaiki. Mogą być używane w zasadzie wszędzie: w gazetkach reklamowych, mogą zawierać w sobie kartę pokładową na samolot bądź kupon zniżkowy do sklepu.
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Superszybki mobilny net w Krakowie

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej