Odpowiedzialny biznes

Po co nauczycielom cyfrowe kompetencje?

24 listopada 2021

Po co nauczycielom cyfrowe kompetencje?

Już 35 tysięcy nauczycieli rozwinęło swoje cyfrowe kompetencje w projekcie Lekcja:Enter. Jesteśmy na półmetku realizacji jednej z największych inicjatyw dydaktyki cyfrowej w Polsce. Zależy nam na tym, aby szkoły jak najlepiej z niej skorzystały.

Sprzęt to nie wszystko

Internet, komputery, tablice multimedialne, roboty – to pierwszy ważny krok w zmianie polskiej szkoły. Ale nawet najlepiej wyposażona placówka nie będzie realizować nowoczesnej edukacji bez kompetentnych nauczycieli i bez pomysłów na mądre użycie tych sprzętów. Zależy nam, żeby uczniowie mieli możliwość zdobywania wiedzy drogą własnych doświadczeń, z pomocą narzędzi cyfrowych (wśród których dorastają i będą żyć) i w towarzystwie nauczycieli, którzy są otwarci na technologie i potrafią z nich sprawnie korzystać.

O to dbamy w projekcie Lekcja:Enter. To bezpłatne szkolenia dla nauczycieli i nauczycielek w całej Polsce, na których dowiadują się, testują i ćwiczą, jak zmienić sposób prowadzenia lekcji, by bardziej angażowały uczniów i  wykorzystywały cyfrowe możliwości. Deficyty w tym zakresie istniały od dawna, a ostatnio zostały dodatkowo uwydatnione przez pandemię i naukę zdalną.

Lekcja:Enter na półmetku

W Lekcji:Enter działamy z pełną motywacją, choć po drodze lekko nie było. Koncepcja rodziła się na długo przed pandemią, sam projekt wystartował w 2019 roku i nikt wtedy nie sądził, że szkolenia, lekcje, spotkania przeniosą się online. Jesteśmy właśnie na półmetku realizacji projektu, a to dobry moment na podsumowanie. Do tej pory:

  • W szkoleniach wzięło udział 36000 nauczycielek i nauczycieli z ponad 4700 szkół.
  • W ramach tych szkoleń przygotowali 70000 scenariuszy lekcji z użyciem cyfrowych narzędzi i e-zasobów.
  • Lekcja:Enter to zadowoleni i bardziej kompetentni nauczyciele, czego dowodzą m.in.niezależne badania przeprowadzone na zlecenie KPRM wśród ponad 12 tys. uczestników:
    92% z nich uważa, że dzięki szkoleniom wzrosły ich kompetencje cyfrowe
    83% poleciłoby udział w nich
    92% uważa, że są przygotowani do stosowania zdobytej wiedzy na lekcjach z uczniami (co jest dla nas największym sukcesem!).

Dodatkowo, 30% szkół w projekcie pochodzi z małych miejscowości i wsi. Inicjatywa potrwa do 2023 roku, obejmując swoim zasięgiem łącznie 75 tysięcy nauczycieli. Realizuje ją Fundacja Orange wspólnie z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Instytutem Spraw Publicznych, ze środków UE. To jeden z największych projektów edukacji cyfrowej dla szkół w Polsce. Cieszy nas, że możemy angażować się w podnoszenie cyfrowych kompetencji nauczycieli i nauczycielek.

Jak wspierać cyfryzację edukacji?

Lekcja:Enter to także spotkania sieciujące, w których biorą udział przedstawiciele samorządów, ośrodków doskonalenia nauczycieli, edukatorzy oraz pracownicy i dyrektorzy szkół. Spotkania te zaowocowały takimi oto rekomendacjami i wnioskami:

LekcjaEnter

 

Co dalej?

Kolejny krok należy do nauczycieli i dyrektorów szkół :). Warto zgłosić szkołę na szkolenia Lekcji:Enter i dowiedzieć się, jak:

  • prowadzić atrakcyjne lekcje odpowiadające współczesnym potrzebom uczniów
  • odpowiedzialnie i bezpiecznie używać technologii
  • korzystać z aktywizujących i angażujących metod nauczania
  • tworzyć własne edukacyjne treści cyfrowe.

Szczegóły i wykaz placówek realizujących szkolenia znajdziecie na stronie Lekcji:Enter.

Moi uczniowie bardzo doceniają te zmiany, chętniej się uczą i sami sięgają po narzędzia cyfrowe. Nasze lekcje są teraz lepsze.– mówi Izabela Siewniak, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej, Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Balinie. Jak mogą wyglądać takie lekcje? Więcej o tym w jednym z poprzednich wpisów na blogu.

Udostępnij: Po co nauczycielom cyfrowe kompetencje?

Odpowiedzialny biznes

Roboty na etyce?

13 października 2021

Roboty na etyce?

Często słyszę, że szkoła nie idzie z duchem czasu. Dzieci (i dorosłych) otaczają internet, smartfony, asystenci głosowi, aplikacje, gry, komunikatory, a szkoła za tym nie nadąża. I że wyraźnie obnażyła to także nauka zdalna.
To tylko fragment rzeczywistości. W Fundacji Orange znamy wielu nauczycieli i nauczycielek otwartych na to, żeby podążać za potrzebami uczniów wychowywanych w cyfrowym świecie. Ostatnio poznaliśmy ich jeszcze więcej. I czekamy na kolejnych 🙂 Na przykład w projekcie darmowych szkoleń dla nauczycieli „Lekcja:Enter”.

Nie o gadżety chodzi

Mija kilka dni od ogłoszenia wyników konkursu Nauczyciel Jutr@, który Fundacja Orange zorganizowała razem z Głosem Nauczycielskim. Na uroczystej Gali w Zamku Królewskim w Warszawie wyróżnienie to odebrała Joanna Mikusek-Przystajko, nauczycielka etyki i pedagożka ze Społecznego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kudowie Zdroju.

I choć na lekcji u Pani Joanny dzieci programują roboty, które jeżdżą od jednej wartości etycznej do drugiej, to nie o technologie tu chodzi. Mam poczucie że poznając technologię cyfrową odkryłam świat moich uczniów, świat ich codzienności – mówi Laureatka. I dodaje, że jej odważniejsze przejście na „drugą stronę cyfrowej mocy” w czasie edukacji zdalnej motywowane było tym, żeby po prostu „nie stracić” uczniów w tym trudnym czasie.

Fundacja Orange

Naszą nagrodą dla zwyciężczyni jest wizyta studyjna w szkole w Finlandii – kraju, który słynie z jednego z najlepszych systemów edukacyjnych na świecie.

Wśród nominowanych znaleźli się także wspaniali wychowawcy: Marek Grzywna z SP nr 23 w Toruniu, Michalina Ignaciuk z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Osiek” w Gdańsku, Agata Karolczyk-Kozyra z I LO z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Tomasza Zana we Wschowie, Aleksandra Schoen-Kamińska z SP nr 6 im. Lotników Polskich w Pile.

Nauczyciel Jutr@

W konkursie szukaliśmy nauczycieli, którzy niekoniecznie są geekami, ale którzy próbują, eksperymentują, bo chcą  lepiej rozumieć świat uczniów. A technologia im w tym pomaga. Nauczyciel Jutr@ pokazuje, że  mimo wyzwań nauki zdalnej można zacząć uczyć inaczej. Kryzys przekuć w szansę.

Nasz konkurs towarzyszy znanemu konkursowi Nauczyciel Roku, który organizuje Głos Nauczycielski już od prawie 20 lat. To bardzo prestiżowe wyróżnienie, a nauczyciele, którzy je zdobywają, stają się ważnymi postaciami świata edukacji. Nauczycielem Roku 2021 został Dariusz Martynowicz z Małopolskiej Szkoły Gościnności w Myślenicach.

Sto lat Nauczycielom i Nauczycielkom

Wtorkowa gala pełna była emocji i pięknych wzruszeń. Dobrze jest nam w towarzystwie ludzi, którym ZALEŻY, którym się chce i którzy w swoim zawodzie widzą społeczną misję.
14 października to Dzień Edukacji Narodowej, powszechnie zwany po prostu Dniem Nauczyciela. Wszystkim Nauczycielom i Nauczycielkom życzymy niesłabnącego entuzjazmu, energii i radości z pracy!

A gdybyście potrzebowali wsparcia w rozwoju cyfrowych umiejętności i nowoczesnych metod nauczania – zapraszamy na darmowe szkolenia „Lekcji:Enter” w całym kraju. Tu każdy dzień jest Dniem Nauczyciela! 🙂

Udostępnij: Roboty na etyce?

Informacje prasowe

Jak zmieniać szkoły na lepsze dzięki technologiom? Rusza nabór wniosków do projektu „Lekcja:Enter”, który podniesie cyfrowe kompetencje nauczycieli.

27 lutego 2020

Jak zmieniać szkoły na lepsze dzięki technologiom? Rusza nabór wniosków do projektu „Lekcja:Enter”, który podniesie cyfrowe kompetencje nauczycieli.

Druga edycja „Lekcji:Enter” startuje 2 marca. Placówki doskonalenia nauczycieli z całego kraju mogą składać wnioski o dofinansowanie na organizację szkoleń z wykorzystania e-zasobów w edukacji. Oprócz grantu otrzymają pełne wsparcie – trenerów do prowadzenia tych szkoleń przygotują eksperci. Za inicjatywę odpowiada Fundacja Orange w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytutem Spraw Publicznych.

Jak pokazują badania[*1], ponad połowa uczniów uważa, że internet odgrywa w ich edukacji pozytywną rolę. Jednocześnie ci sami uczniowie mówią, że jeśli nauczyciele korzystają z sieci podczas lekcji, to głównie by pokazać film (81,2%) lub prezentację (77,6%). Dzięki udziałowi w „Lekcji:Enter” nauczyciele poznają zastosowanie e-zasobów i aplikacji edukacyjnych i nauczą się, jak twórczo i ciekawie korzystać z nich w swojej codziennej pracy.

Projekt powstał, żeby wspierać szkoły i nauczycieli w prowadzeniu atrakcyjnych, nowoczesnych lekcji, dzięki którym uczniowie zobaczą, że internet to nie tylko rozrywka i komunikacja, ale też dostęp do bogatych źródeł wiedzy, możliwość udziału w konferencjach i webinarach z ekspertami, wirtualne wycieczki do odległych zakątków świata czy e-wizyty w największych muzeach. Przewodnikami po tych edukacyjnych zasobach mają być nauczyciele i do tej właśnie roli przygotuje ich „Lekcja:Enter”. To największy projekt edukacji cyfrowej dla szkół w Polsce – obejmie aż 75 tys. nauczycieli.

Szkolenia dla nich organizować mają placówki doskonalenia z całej Polski. Na ten cel mogą otrzymać grant oraz wsparcie ekspertów „Lekcji:Enter”, którzy przygotują trenerów do prowadzenia tych szkoleń. Już 2 marca rusza nabór wniosków do drugiej edycji projektu.

Jak ubiegać się o wsparcie?

Wnioski składać mogą publiczne i niepubliczne ośrodki doskonalenia nauczycieli – samodzielnie lub w partnerstwie z jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi lub szkołami wyższymi. Formularz zgłoszeniowy dostępny będzie na  www.lekcjaenter.pl od 2 marca do 28 kwietnia 2020. Maksymalna kwota grantu to 450 tys. zł.

Zachęcamy do udziału w „Lekcji:Enter” instytucje, które chcą mieć wpływ na rozwój kompetencji cyfrowych nauczycieli, a w efekcie uczniów w swoich regionach. Placówkom, które chcą się zgłosić do projektu, gwarantujemy wsparcie na każdym etapie zarówno aplikowania, jak i realizacji projektu – mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

W marcu, w 11 miastach wojewódzkich, odbędą się spotkania informacyjne, podczas których konsultanci odpowiedzą na pytania zainteresowanych, pokażą, jak wypełnić formularz aplikacyjny i przygotować niezbędne formalności. Daty i miejsca spotkań dostępne są tutaj

Lista placówek, które otrzymają wsparcie, zostanie ogłoszona w lipcu. Oprócz przyznania dofinansowania, eksperci „Lekcji:Enter” przygotują 4 trenerów z każdego regionu do prowadzenia szkoleń dla trenerów lokalnych, a ci będą przekazywać wiedzę dalej – nauczycielom. Taka konstrukcja projektu pozwoli na przeszkolenie w ciągu 4 lat aż 75 tys. nauczycieli – po 15% nauczycieli z każdego województwa, w tym 30% z małych miejscowości i wsi. Każdy z nich,  wykorzystując nowe umiejętności, ma szansę zmienić sposób swojej pracy z dziećmi i młodzieżą, a  nowe technologie wykorzystywać kreatywnie i skutecznie, prezentując uczniom ich wartościowe strony.

W ramach projektu przygotowaliśmy szereg materiałów dla nauczycieli: webinaria, instrukcje korzystania z konkretnych aplikacji  i narzędzi cyfrowych, scenariusze zajęć,pokazujące nauczycielom korzyści z wprowadzania nowych technologii do zajęć z uczniami – podsumowuje Jacek Królikowski, prezes zarządu Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Szkolenia  przeznaczone  są dla  nauczycieli  edukacji  wczesnoszkolnej,  a  także  przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, humanistycznych, artystycznych i   informatycznych  w szkołach podstawowych i średnich. Już teraz mogą oni zgłaszać się na szkolenia prowadzone przez placówki, które zakwalifikowały się do pierwszej edycji projektu. Więcej szczegółów na https://lekcjaenter.pl/strona/19/o-szkoleniach

Projekt „Lekcja:Enter” jest realizowany ze środków UE. Dofinansowanie zostało przyznane przez Centrum Projektów Polska  Cyfrowa  w  ramach  działania  3.1  „Działania  szkoleniowe  na  rzecz  rozwoju  kompetencji cyfrowych” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

[*1] Nastolatki 3.0 (NASK PBS 2019)

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Jak zmieniać szkoły na lepsze dzięki technologiom? Rusza nabór wniosków do projektu „Lekcja:Enter”, który podniesie cyfrowe kompetencje nauczycieli.

Odpowiedzialny biznes

Cyfrowa szkoła z ludzką twarzą

5 września 2019

Cyfrowa szkoła z ludzką twarzą

Właśnie rozpoczęliśmy duży projekt Lekcja:Enter, w ramach którego 75 000 nauczycieli z całej Polski podniesie swoje kompetencje cyfrowe. Przy tej okazji spotkaliśmy się z osobą, która zjadła zęby na wprowadzaniu nowatorskich rozwiązań w szkole. Specjalnie dla Was rozmowa z Oktawią Gorzeńską, dyrektorem ZSO 8 w Gdyni, pierwszej Microsoft Flagship School w Europie Centralnej.

 

BK: Często słyszymy o innowacji. Czym konkretnie jest ona w szkole?

OG: Kiedy mówimy o innowacji, przede wszystkim musimy spojrzeć na szkołę całościowo. Zobaczyć, jak możemy zmienić w niej kulturę pracy. W innowacyjnej szkole ludzie mają przestrzeń do podejmowania inicjatyw, maja prawo do błędu. Stawiamy na współpracę, a nie na rywalizację. Kluczowe jest to, by dyrektor jako lider wzmacniał ludzi, dawał im twórczą przestrzeń. W szkole wszystko zaczyna się od zespołu nauczycieli. Jeżeli oni są wzmocnieni i mają kompetencje, to w dobry sposób pracują z młodymi ludźmi.

Mówi Pani jak rasowy menedżer z dobrze zarządzanej firmy.

Raczej jak dobry przywódca. Nasza szkoła jest systemowa, duża, po przejściu trudnej transformacji: byliśmy gimnazjum, potem przekształciliśmy się w liceum, teraz będziemy zespołem szkół łączącym podstawówkę i liceum. A wszystko to w krótkim czasie. Takie doświadczenia pokazują, że wszystko jest możliwe, jeśli ma się dar i chęć włączania ludzi. Czasem trzeba usiąść przy stole i w otwartej dyskusji zdjąć z siebie dyrektorską rolę.

Ma Pani trudne zadanie – częste zmiany w wielkiej szkole, a cały kontekst wymusza na Pani trudne decyzje. Mimo to, przez cały czas, gdy rozmawiamy o szkole – jest Pani uśmiechnięta.

Edukacja to moja pasja. Jestem blogerką edukacyjną i współnicjatorką ruchu #wiosnaedukacji na rzecz zmiany edukacyjnej. Edukacja to największa część mojego życia. Wynika to zresztą z moich trudnych doświadczeń w szkole. Gdy byłam dzieckiem, szkoła była dość siermiężna. Pamiętam wpatrywanie się w okno w klasie starej, pruskiej szkoły w jednym z wielkopolskich miasteczek – i pragnienie, by wyjść poza ciasne i duszne mury szkoły. Motywacją były także złe doświadczenia szkolne mojego syna – stąd pasja, by zmieniać szkołę i pociągać do tego ludzi.

W Fundacji Orange czasem marzymy, żeby wszyscy nauczyciele mieli takie podejście! A nasze główne zadanie to praca z technologiami w edukacji. Jak Pani widzi ich rolę? Jak je dobrze i mądrze wprowadzać do szkoły?

Technologia jest bardzo ważna, ale jest tylko narzędziem. Czymś, co powinno nam towarzyszyć. W naszej szkole jest jej dużo, ale powinna być niewidoczna. Ważne, żeby cyfrowa szkoła miała ludzką twarz. Człowiek jest najważniejszy, a technologia wspiera procesy edukacyjne, sieciowanie, otwiera okno na świat, pomaga w organizacji pracy. Czy wspiera komunikację, która zazwyczaj w szkołach szwankuje. Np. dzięki skype’owi w klasie możemy zaprosić eksperta z dowolnego zakątka świata. Dla przykładu: po lekcji o wulkanach, można zabrać uczniów na wycieczkę na wulkan na San Salvadorze, którą prowadzi ekspert (można go znaleźć na platformie Microsoft Education), a po lekcji o rafie koralowej połączyć się z Australijczykiem, który jest specjalistą od takich ekosystemów i odpowiada na wszystkie pytania uczniów z tego tematu. Możemy przeprowadzić „mystery Skype”, gdzie uczniowie zgadują, z kim mają do czynienia, świetnie się przy tym bawiąc i… tworząc strategię zadawania pytań.

Reasumując, nie wyobrażam sobie szkoły bez technologii, ale należy stosować ją z głową, a najważniejsza jest celowość działań.

Skoro już mówimy o lekcjach: jak rozpoczęliście zajęcia w tym roku?

Miałam osiem rozpoczęć roku szkolnego. Nie żartuję! Wystartowaliśmy ze szkołą w nowej lokalizacji, z wielką społecznością ponad 1200 uczniów i 105 nauczycieli. Założyliśmy, że chcemy zbudować dobrą atmosferę na cały rok. Wyświechtane hasło „witaj szkoło” poszło precz i zaczęliśmy, mówiąc „cieszymy się, że jesteś z nami”.

My z kolei ruszyliśmy z ogólnopolskim projektem Lekcja:Enter. Jak widzi Pani wartość takich działań?

To bardzo potrzebny projekt. Śledzę informacje o nim od początku, wczytałam się w założenia. Myślę, że spaja i łączy wiele ważnych aspektów: po pierwsze, pokazuje możliwości sieci i zasobów cyfrowych, wskazuje,  jak nauczyciel może poruszać się w cyfrowym świecie i radzić sobie w nim. Po drugie, powoduje, że nauczyciel staje się twórcą. Zabójstwem edukacji jest powtarzanie po innych, odtwórcze nauczanie. Sytuacja, w której nauczyciel sam może tworzyć sytuację w klasie w autorski sposób to po prostu petarda!

Dziękuję za miłe słowa i rozmowę!

Oktawia Gorzeńska, dyrektor ZSO 8 w Gdyni

Przeczytaj także: To, co wymyśliłem, ma sens, mimo, że jest trochę szalone – rozmowa z Piotrem, który skonstruował profesjonalne organy z rur PCV.
Premiera polskiej wersji międzynarodowej aplikacji – rozmowa z prof. Lechem Mankiewiczem z wydziału Fizyki Teoretycznej PAN

 

Lekcja:Enter to największy obecnie projekt edukacji cyfrowej w Polsce skierowany do szkół. Przez cztery lata udzielimy wsparcia około 100 placówkom edukacyjnym na szkolenia dla nauczycieli z lepszego wykorzystywania nowych technologii i e-zasobów w edukacji dzieci i młodzieży. Dostaną od nas wsparcie finansowe oraz merytorycznie, aby móc jak najlepiej przygotować szkolenia dla pedagogów w swoim regionie. Projekt finansowany ze środków UE prowadzimy wspólnie z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Instytutem Spraw Publicznych. Więcej informacji znajdziecie pod adresem: https://fundacja.orange.pl/nasze-programy/lekcjaenter oraz w informacji prasowej. 

Infografika - projekt Lekcja:Enter

Udostępnij: Cyfrowa szkoła z ludzką twarzą

Informacje prasowe

Nowoczesna szkoła z projektem Lekcja:Enter. Rusza nabór instytucji, które będą odpowiedzialne za szkolenia nauczycieli z wykorzystania cyfrowych narzędzi w edukacji.

28 sierpnia 2019

Nowoczesna szkoła z projektem Lekcja:Enter. Rusza nabór instytucji, które będą odpowiedzialne za szkolenia nauczycieli z wykorzystania cyfrowych narzędzi w edukacji.

2 września rusza nabór grantów na szkolenia dla nauczycieli. Ci, którzy wezmą w nich udział, dowiedzą się, jak lepiej i efektywniej wykorzystywać cyfrowe technologie w codziennej pracy z dziećmi i młodzieżą. To pierwszy etap Lekcji:Enter, największego projektu edukacji cyfrowej dla szkół. W ciągu 4 lat w szkoleniach weźmie udział ponad 75 000 nauczycieli, w tym 30% z małych miejscowości i wsi. Projekt prowadzi Fundacja Orange w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Instytutem Spraw Publicznych.

Wnioski o granty na realizację szkoleń mogą składać publiczne i niepubliczne placówki doskonalenia nauczycieli – samodzielnie bądź w partnerstwie z Jednostkami Samorządu Terytorialnego, organizacjami pozarządowymi lub szkołami wyższymi. Aplikować można na www.lekcjaenter.pl od 2 do 23 września. Lista grantobiorców zostanie ogłoszona pod koniec listopada, a maksymalna kwota grantu to 450 tys. zł. [Jak aplikować?]

Jak wynika z badań EU Kids Online 2018, tylko nieco ponad 12% uczniów korzysta z internetu podczas lekcji, niespełna 3% komunikuje się online z nauczycielami, np. aby przesłać im pracę domową. Dzięki projektowi Lekcja:Enter, internet i narzędzia cyfrowe mają szansę stać się wartościowym dodatkiem do poszerzania wiedzy, zajęcia szkolne bardziej atrakcyjne i zgodne z potrzebami uczniów. Nauczyciele rozwiną w nim swoje cyfrowe kompetencje.

Wszystko to wpisuje się w misję Fundacji Orange –  naukę mądrego, bezpiecznego i kreatywnego korzystania z nowych technologii. Cieszymy się, że możemy realizować projekt tak ważny dla polskich szkół. Kompetencje cyfrowe są dziś kluczowe na rynku pracy i wspólnie musimy zadbać o to, żeby nauka była ciekawa i angażująca, a szkoła skutecznie przygotowywała do życia i pracy w szybko zmieniającej się rzeczywistości — mówi Ewa Krupa, prezes Fundacji Orange.

Szkolenia będą przeznaczone dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, a także przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, humanistycznych, artystycznych i informatycznych w szkołach podstawowych i średnich. Weźmie w nich udział po 15% nauczycieli z każdego województwa.

Naszym zadaniem jest pomóc nauczycielom umiejętnie  włączać zasoby cyfrowe do programów nauczania oraz wykorzystywać je do tworzenia własnych materiałów np. scenariuszy zajęć – mówi Jacek Królikowski, prezes Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. – Dzięki internetowej platformie edukacyjnej będą mogli dzielić się swoimi doświadczeniami z wykorzystaniem technologii w dydaktyce – dodaje.

Projekt jest jednym z kluczowych elementów transformacji cyfrowej polskich szkół, w tym rozwoju kompetencji nauczycieli. W powiązaniu z takimi działaniami jak m.in.: Ogólnopolska Sieć Edukacyjna, Program Aktywna Tablica, Centrum Mistrzostwa Informatycznego, Platformy z e-zasobami edukacyjnymi www.epodreczniki.pl, wierzę, że znacznie przyczyni się do polubienia szkoły przez uczniów – powiedział dyrektor Rafał Lew-Starowicz, z Ministerstwa Edukacji Narodowej, którego departament jest odpowiedzialny za innowacje w edukacji.

Jak będzie przebiegał projekt Lekcja:Enter?

Już na etapie składania wniosku każda instytucja ubiegająca się o grant wyznaczy 4 trenerów regionalnych, którym zespół Lekcji:Enter zapewni szkolenia merytoryczne. Następnie grantobiorcy przeprowadzą rekrutację trenerów lokalnych, którzy w kolejnym etapie dotrą ze szkoleniami do nauczycieli z wybranych szkół. Ci następnie, wykorzystując nowe umiejętności, będą prowadzić zajęcia dla swoich uczniów w oparciu o zdobytą wiedzę.

Inwestowanie w nauczycieli pasjonatów daje najlepsze i najbardziej długofalowe efekty. To oni wyposażeni w wiedzę oraz narzędzia dydaktyczne będą zarażać uczniów pasją odkrywania świata i fascynacją nowoczesnymi technologiami – mówi Wojciech Szajnar, dyrektor Centrum Projektów Polska Cyfrowa. – Inwestycja w nauczycieli w projekcie Lekcja:Enter to jeden z priorytetów Centrum Projektów Polska Cyfrowa. Jestem przekonany, że realizacja tego projektu podniesie jakość kształcenia w Polsce na jeszcze wyższy poziom– dodaje.

W ramach Lekcji:Enter planowane są 3 tury udzielania grantów dla placówek doskonalenia.
W sumie przez 4 lata zostanie przekazanych około 100 grantów.

Projekt jest realizowany ze środków UE. Dofinansowanie zostało przyznane przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa w ramach działania 3.1 „Działania szkoleniowe na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.

Kontakt:

Katarzyna Hernandez, Fundacja Orange

e-mail:  katarzyna.hernandez@orange.com, tel. +48 504 092 268

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Nowoczesna szkoła z projektem Lekcja:Enter. Rusza nabór instytucji, które będą odpowiedzialne za szkolenia nauczycieli z wykorzystania cyfrowych narzędzi w edukacji.

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej