Informacje prasowe

Orange będzie podawać liczbę kart SIM w dwóch standardach

19 lipca 2012

Orange będzie podawać liczbę kart SIM w dwóch standardach

Orange zdecydował, że będzie przedstawiał liczbę aktywnych kart SIM według dotychczasowego standardu oraz modelu raportowania, który wynika ze statystyk i komunikatów podawanych przez T-Mobile. Jesteśmy do tego zmuszeni, by rynek był w stanie porównać wszystkich operatorów.

W ostatnich kwartałach T-Mobile raportuje rynkowi niespotykanie szybki wzrost liczby aktywnych kart SIM w bazie prepaid, który naszym zdaniem wynika z przyjętej przez firmę metodologii ich liczenia. Efektem są widoczne rozbieżności w statystykach podawanych m.in. przez media. Rozumiemy marketingowo-wizerunkowe cele T-Mobile, ale nie można robić tego według arbitralnie przyjętych zasad.

Póki nie będzie jednolitych kryteriów raportowania, dla zapewnienia możliwości dokładnego porównania potencjału wszystkich operatorów zdecydowaliśmy się podawać do publicznej wiadomości liczbę własnych kart SIM liczoną według dotychczasowego standardu oraz według metody T-Mobile. Jednocześnie zachęcamy pozostałych operatorów komórkowych do przyjęcia podobnych rozwiązań we własnych raportach. Jeśli tylko powstanie jednolita definicja wrócimy do podawania jednej liczby kart SIM.

Oto jak wygląda aktualna liczba kart SIM według dwóch sposobów raportowania:


Analizując ostatnie statystyki, można wywnioskować, że T-Mobile przyjął zasadę, że aktywna karta to taka, która w ciągu ostatnich 12 miesięcy była przynajmniej raz zalogowana do sieci, a klient odebrał przynajmniej jedną wiadomość SMS. W ten sposób do aktywnej bazy automatycznie są zaliczane również karty, które zostały użyte jednorazowo i od wielu miesięcy są faktycznie nieaktywne.

Trzeba pamiętać, że klienci wszystkich operatorów często korzystają z nowych kart SIM w ofertach prepaid w celu jednorazowego użycia. Na przykład kupują je, by podać numer telefonu w ogłoszeniu prasowym, po czym karta jest wyrzucana.

Według standardu Orange, zaliczaną do oficjalnych raportów kartą SIM jest tylko ta, którą użytkownik regularnie doładowuje lub świadomie przedłuża okres jej ważności. Jednorazowo można to zrobić na 12 miesięcy. Zasada interakcji ze strony użytkownika sprawia, że odzwierciedla ona realną liczbę używanych kart, które w ten sposób można wyliczyć ze znacznie większą dokładnością.
Dlatego tak ważne jest wprowadzenie w przyszłości przez UKE, czy GUS jednolitego dla wszystkich operatorów sposobu raportowania aktywnych SIM-ów, bo po raz kolejny widzimy tendencję do stosowania różnych sposobów raportowania. Będziemy wspierać taką inicjatywę i gotowi jesteśmy, by wspólnie usiąść do stołu i przedyskutować, jak powinna brzmieć definicja aktywnej karty SIM.
* * *
Orange jest liderem polskiego rynku telekomunikacyjnego i najchętniej wybieranym operatorem w Polsce. Obsługuje blisko 21 milionów klientów zapewniając im codzienny dostęp do największego portfolio nowoczesnych usług telekomunikacyjnych, w tym unikatowej oferty konwergentnej – Orange Open oraz planów taryfowych bez limitów połączeń ze wszystkimi sieciami mobilnymi i stacjonarnymi w Polsce a także numerami międzynarodowymi.
* * *
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
22 527 19 39
biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange będzie podawać liczbę kart SIM w dwóch standardach

Sieć

Więcej klientów Orange i broadbandu

26 października 2011

Więcej klientów Orange i broadbandu

Orange zdecydował, że będzie przedstawiał liczbę aktywnych kart SIM według dotychczasowego standardu oraz modelu raportowania, który wynika ze statystyk i komunikatów podawanych przez T-Mobile. Jesteśmy do tego zmuszeni, by rynek był w stanie porównać wszystkich operatorów.

W ostatnich kwartałach T-Mobile raportuje rynkowi niespotykanie szybki wzrost liczby aktywnych kart SIM w bazie prepaid, który naszym zdaniem wynika z przyjętej przez firmę metodologii ich liczenia. Efektem są widoczne rozbieżności w statystykach podawanych m.in. przez media. Rozumiemy marketingowo-wizerunkowe cele T-Mobile, ale nie można robić tego według arbitralnie przyjętych zasad.

Póki nie będzie jednolitych kryteriów raportowania, dla zapewnienia możliwości dokładnego porównania potencjału wszystkich operatorów zdecydowaliśmy się podawać do publicznej wiadomości liczbę własnych kart SIM liczoną według dotychczasowego standardu oraz według metody T-Mobile. Jednocześnie zachęcamy pozostałych operatorów komórkowych do przyjęcia podobnych rozwiązań we własnych raportach. Jeśli tylko powstanie jednolita definicja wrócimy do podawania jednej liczby kart SIM.

Oto jak wygląda aktualna liczba kart SIM według dwóch sposobów raportowania:


Analizując ostatnie statystyki, można wywnioskować, że T-Mobile przyjął zasadę, że aktywna karta to taka, która w ciągu ostatnich 12 miesięcy była przynajmniej raz zalogowana do sieci, a klient odebrał przynajmniej jedną wiadomość SMS. W ten sposób do aktywnej bazy automatycznie są zaliczane również karty, które zostały użyte jednorazowo i od wielu miesięcy są faktycznie nieaktywne.

Trzeba pamiętać, że klienci wszystkich operatorów często korzystają z nowych kart SIM w ofertach prepaid w celu jednorazowego użycia. Na przykład kupują je, by podać numer telefonu w ogłoszeniu prasowym, po czym karta jest wyrzucana.

Według standardu Orange, zaliczaną do oficjalnych raportów kartą SIM jest tylko ta, którą użytkownik regularnie doładowuje lub świadomie przedłuża okres jej ważności. Jednorazowo można to zrobić na 12 miesięcy. Zasada interakcji ze strony użytkownika sprawia, że odzwierciedla ona realną liczbę używanych kart, które w ten sposób można wyliczyć ze znacznie większą dokładnością.
Dlatego tak ważne jest wprowadzenie w przyszłości przez UKE, czy GUS jednolitego dla wszystkich operatorów sposobu raportowania aktywnych SIM-ów, bo po raz kolejny widzimy tendencję do stosowania różnych sposobów raportowania. Będziemy wspierać taką inicjatywę i gotowi jesteśmy, by wspólnie usiąść do stołu i przedyskutować, jak powinna brzmieć definicja aktywnej karty SIM.
* * *
Orange jest liderem polskiego rynku telekomunikacyjnego i najchętniej wybieranym operatorem w Polsce. Obsługuje blisko 21 milionów klientów zapewniając im codzienny dostęp do największego portfolio nowoczesnych usług telekomunikacyjnych, w tym unikatowej oferty konwergentnej – Orange Open oraz planów taryfowych bez limitów połączeń ze wszystkimi sieciami mobilnymi i stacjonarnymi w Polsce a także numerami międzynarodowymi.
* * *
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
22 527 19 39
biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Więcej klientów Orange i broadbandu

Sieć

Grupa TP liderem na wszystkich rynkach

27 października 2010

Grupa TP liderem na wszystkich rynkach

Dziś ogłosiliśmy wyniki Grupy TP za III kwartał. Utrzymaliśmy pozycję lidera na wszystkich rynkach: mobilnym, stacjonarnym i broadbandu. Tradycyjnie nie będę wdawał się w szczegóły, które możecie sami przeczytać albo tutaj pobrać cały raport. Chcę tylko zwrócić uwagę na kilka elementów, które zazwyczaj Was ciekawią. Kolejny kwartał z rzędu wzrosła nam liczba klientów Orange. Mamy ich 14,141 mln, czyli o ponad 400 tys. więcej niż 9 miesięcy temu. To efekt dobrego przyjęcia ofert abonamentowych i prepaid. Cieszy zwłaszcza rosnący udział postpaidu, bo to najbardziej wartościowy kawałek tortu. Przełamaliśmy się w broadbandzie, a przecież dopiero przed nami efekt nowych ofert neo, który zobaczymy w wynikach IV kwartału. Warto wspomnieć, że już pół miliona neostradowiczów korzysta z oferty telewizyjnej. Perspektywa równie dobra, bo podpisaliśmy umowę z TVN. Wyniki cieszą, ale wiemy, że jak zawsze sporo można poprawić. Dlatego dziękując Wam, że korzystacie z oferty Grupy TP zobowiązujemy się dalej ciężko pracować.

Udostępnij: Grupa TP liderem na wszystkich rynkach

Sieć

Orange absolutnym liderem rynku

12 sierpnia 2010

Orange absolutnym liderem rynku

Wczoraj Plus ogłosił wyniki finansowe. Wynika z nich, że do utraconej kwartał temu pozycji lidera w liczbie aktywnych kart SIM (obecnie Orange 14,029 mln, Plus 13,709 mln) w drugim kwartale dołożyli stratę pierwszego miejsca w udziale wartościowym. Przychody Orange wyniosły 1 950 mln zł, a Plusa 1 934 mln zł. O ile liczba SIM-ów ma charakter bardziej prestiżowy, to tzw. market value jest tym, o co operatorzy zawsze biją się najmocniej. Świadczy bowiem o realnej pozycji rynkowej firmy. Kiedy po IQ zbliżyliśmy się do Plusa na 16 mln zł pisałem, że brakuje już niewiele. Dziś mogę powiedzieć, że osiągnęliśmy cel i zostaliśmy ponownie absolutnym liderem rynku. Bardzo dziękuję Wam naszym klientom, że wybieracie Orange. Na pewno nie spoczniemy na laurach i do końca roku jeszcze parę razy zaskoczymy ciekawymi ofertami.

Udostępnij: Orange absolutnym liderem rynku

Informacje prasowe

Orange liderem rynku w wartości i liczbie aktywnych kart SIM

12 sierpnia 2010

Orange liderem rynku w wartości i liczbie aktywnych kart SIM

W drugim kwartale tego roku Orange wyprzedził konkurentów zarówno pod względem liczby aktywnych kart SIM, jak i wartościowego udziału w rynku. Na koniec czerwca z usług Orange korzystało 14,209 mln klientów, a przychody Orange wyniosły 1 950 mln zł. To daje Orange pozycję absolutnego lidera.

– Bardzo cieszymy się, że powróciliśmy na pozycję lidera w obydwu wskaźnikach rynkowych. Zawdzięczamy to konsekwentnej polityce marketingowo-sprzedażowej i naszym klientom, którzy obdarzyli nas zaufaniem, decydując się na naszą ofertę – powiedział Maciej Witucki, prezes Grupy TP. – Sukces to także zobowiązanie, dlatego będziemy nieustannie udawadniali, że Orange ma najlepszą ofertę na rynku.

Na koniec czerwca 2010 roku, Orange miał 14,209 mln klientów, podczas gdy z sieci Plus korzystało 13,709 mln użytkowników. W drugim kwartale br. Orange miał 1 950 mln zł przychodów, podczas gdy przychody sieci Plus, która zajmuje drugą pozycję na rynku, wyniosły 1 934 mln zł.

Udostępnij: Orange liderem rynku w wartości i liczbie aktywnych kart SIM

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej