Odpowiedzialny biznes

Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu

11 września 2012

Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu

Wczoraj poznaliśmy Liderów Odpowiedzialnego Biznesu. Konkurs został zrealizowany już po raz drugi w ramach projektu „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu„, prowadzonego przez Pracodawców RP oraz sześć partnerskich firm: Danone, GlaxoSmithKline, Hochtief Polska, Orange Polska, PGNiG i PZU.

Głównym celem Koalicji jest pomoc firmom we wdrażaniu zasad CSR. Wspólnie opracowaliśmy Kodeks Odpowiedzialnego Biznesu – zbiór zasad, którymi powinny kierować się odpowiedzialne przedsiębiorstwa oraz podręcznik zawierający praktyczne wskazówki do wdrażania strategii CSR w firmach z branż reprezentowanych przez nasze przedsiębiorstwa.

W konkursie na Lidera Społecznej Odpowiedzialności staraliśmy się wyłonić te firmy, które strategicznie podchodzą do zarządzania społeczną odpowiedzialnością swojego biznesu, mierzą jej efekty i widzą korzyści, ze stosowania tej idei w praktyce.

Wśród nagrodzonych znaleźli się: w branży FMCG – Coca-Cola HBC Polska, budowlanej – Velux Polska, finansowej – PKO Bank Polski, paliwowo – energetycznej – PKN Orlen, a w kategorii ogólnej – Volkswagen Poznań. Wśród małych firm nagrodę odebrał Jumarpol, który zajmuje się „budową podziemnych instalacji metodą bezwykopową”, a wśród średnich przedsiębiorstw Diageo Polska – firma z branży alkoholowej.

5f042d5971a23bacfbde691be54615fcbbf

W kategorii teleinformatycznej nie było nagrodzonych. No cóż – my jako partnerzy Programu nie startowaliśmy 😉

Udostępnij: Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu

Odpowiedzialny biznes

Kto jest liderem CSR ? – konkurs

15 listopada 2011

Kto jest liderem CSR ? – konkurs

CSR to bardzo niewymierna dziedzina, przynajmniej w powszechnej opinii – bo co to znaczy, że firma jest „odpowiedzialna społecznie” – wszystko i nic. Dlatego ciągle szukamy dobrych mierników, wskaźników – aby udowodnić, że CSR się opłaca. Czasami łatwo znaleźć dowody – oszczędność energii, mniej zużytych surowców, odpadów, czasami musimy bardziej się namęczyć, aby zmierzyć satysfakcję klientów, zadowolenie pracowników czy relacje ze społecznością lokalną, innym razem mówimy bardziej opisowo o wartościach firmy, etyce.

Także w rankingach i rożnego rodzaju konkursach szukamy dowodów na CSRowość firm, a przy okazji sprawdzamy, jak wypadamy na tle innych przedsiębiorstw.

W lipcu zachęcałam firmy do startu w konkursie na Liderów Odpowiedzialnego Biznesu, organizowanym przez naszą Koalicję CR. Teraz mogę zaprosić Was na ogłoszenie zwycięzców.  Uroczysta Gala, na której poznamy Liderów odbędzie się 21. listopada o godz. 18.00 w Fabryce Trzciny w Warszawie. Dla gości zagra Kama Grott Ensemble w towarzystwie Pinnaweli i Natu. Mam dla Was 5 zaproszeń.

Ale, żeby nie było łatwo – poproszę o odpowiedź na pytanie – jak mierzyć CSR?
Na wasze odpowiedzi czekam do 16.11.

 

Udostępnij: Kto jest liderem CSR ? – konkurs

Odpowiedzialny biznes

Konkurs na Lidera Odpowiedzialnego Biznesu

19 lipca 2011

Konkurs na Lidera Odpowiedzialnego Biznesu

Jeśli wasza firma lub instytucja prowadzi działalność biznesową w sposób odpowiedzialny, a dodatkowo wyróżnia się w tych działaniach w swojej branży, zapraszamy do konkursu Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu, którego organizatorem są Pracodawcy RP.  Na zgłoszenia czekamy do 12 sierpnia. Szczegóły na stronie www.koalicjacr.pl.

W badaniach, które robiliśmy w ubiegłym roku w ramach „Koalicji na rzecz odpowiedzialnego biznesu” wyszło, że firma odpowiedzialna to przede wszystkim dobry pracodawca (59% wskazań), firma prowadząca działania ekologiczne (16%) czy społeczne w środowisku lokalnym (14%), a  na samym końcu ta, która ma dobre zachowania rynkowe wobec klientów, partnerów czy konkurencji (11%).  To generalne zasady. Z drugiej strony ich przełożenie na firmę jest już bardziej indywidualne. Dla fabryki chemicznej ważna będzie ekologia produkcji, dla sektora finansowego ważniejsze – bezpieczeństwo klientów, a dla branży teleinformatycznej – kwestia wykluczenia cyfrowego.

To myślenie było też podstawą do stworzenia w naszej Koalicji  Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu, który zawiera 9 ogólnych zasad i jest wspólny dla wszystkich. Natomiast  Podręcznik, który powstaje zawierać będzie praktyczne wskazówki do wdrażania strategii CSR w sześciu branżach: paliwowo-energetycznej, budowlanej, teleinformatycznej, finansowej, FMCG oraz farmaceutycznej.

Zapraszamy więc do konkursu. I aby uspokoić inne firmy naszej branży, informuję – my jako Partner Koalicji nie startujemy w konkursie, ani nie oceniamy wniosków 😉

Udostępnij: Konkurs na Lidera Odpowiedzialnego Biznesu

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej