Bezpieczeństwo

Karty was ochronią

17 stycznia 2019

Karty was ochronią

Dziś temat nieco na pograniczu cyberbezpieczeństwa. Zdarza się Wam czasami zdecydować się na jakąś usługę tylko dlatego, że sprzedawca oferuje okres próbny? W różnej wersji – czy to miesiąc za darmo, czy trzy w cenie jednego, generalnie coś, co ma nas skusić do przyjrzenia się bliżej jego usłudze. Jest tylko jeden potencjalny problem – musimy podać numer karty. W zasadzie dwa – potem musimy pamiętać, kiedy okres próbny się kończy.

Podstępny okres próbny

Macie swoje sposoby na oba problemy? Ja tak. O ile wszędzie, gdzie tylko mogę, płacę BLIKiem, przy usłudze internetowej podania numeru karty niestety nie uniknę. Dlatego do płatności internetowych używam tylko jednego z trzech posiadanych przeze mnie „plastików”, dodatkowo ustawiając na nim bardzo rygorystyczne limity płatności dziennych i miesięcznych. Nie zapomniałem oczywiście o komunikatach push z aplikacji mojego banku zawsze, gdy ma miejsce jakakolwiek transakcja. Wtedy nawet jeśli dane naszej karty gdziekolwiek wyciekną, przestępca nie wyda zbyt wiele pieniędzy, a najpewniej zdążymy szybko zareagować.

A co w przypadku końca okresu próbnego? Póki co, jeśli zapomnimy, to następnego dnia przekonamy się ile wynosi pełna cena usługi… Warto w takiej sytuacji zapisać sobie datę w kalendarzu, albo odłożyć maila na 29/89 dni później. Pewnie dlatego Mastercard wprowadza nowe zasady dla sprzedawców, które ograniczą ryzyko zapłacenia wbrew naszej woli za usługę, która jednak nam się nie podoba. Niebawem, gdy nadejdzie pora pierwszej płatności w pełnej wysokości, usługodawca będzie miał obowiązek odpowiednio wcześnie poinformować o tym klienta (mailem lub SMSem), ze szczegółową instrukcją rezygnacji z usługi.

Z jednej strony – super sprawa, tylko przyklasnąć. Z drugiej jednak – fala scamu z linkami do „rezygnacji z ofert” za 3… 2… 1… Pomysł jak najbardziej świetny, byleby tylko nie wylać dziecka z kąpielą.

A Wy, jak radzicie sobie w kwestiach płatności online?

Fot. flickr/Sean MacEntee na licencji CC BY 2.0

Udostępnij: Karty was ochronią

Oferta

Promocja z mPotworem

21 października 2013

Promocja z mPotworem

Dziś ruszyła dwutygodniowa promocja doładowań robionych za pomocą aplikacji mPotwór. Zasilacie konto za 5 lub 10 zł i dostajecie drugie tyle w bonusie. Z oferty możecie skorzystać raz na 3 dni. Regulamin znajdziecie tutaj. Moim zdaniem mPotwór to ciekawy pomysł na szybkie doładowanie telefonu na kartę. Płatność wykonujecie w systemie MasterCard Mobile, czyli kasa idzie bezpośrednio z Waszej karty płatniczej, a transakcję zatwierdzacie kodem CVC2/CVV2. Jak to działa pokazuje krótki film. Aplikację ściągniecie na telefony z Androidem, iOS i Windows Phone.

a93f0872e642814150615692b31043ea060

Udostępnij: Promocja z mPotworem

Informacje prasowe

Orange, mBank i MasterCard Europe udostępnią płatności zbliżeniowe 
w komórkach

15 października 2012

Orange, mBank i MasterCard Europe udostępnią płatności zbliżeniowe 
w komórkach

Płatności zbliżeniowe w telefonach stają się faktem. Jako pierwsi w Polsce skorzystają 
z nich klienci Orange. Dzięki usłudze Orange Cash przygotowanej wspólnie z mBankiem 
i MasterCard Europe, już w listopadzie br., będą mogli wygodnie kupować produkty oraz  usługi płacąc zbliżeniowo za pomocą karty płatniczej w telefonie.
Orange Polska, jako pierwszy operator w Polsce i jeden z pierwszych na świecie już w marcu 2011 r., uruchomił pilotażowo płatności zbliżeniowe w technologii NFC sim-centric, dostępne 
w ramach oferty rynkowej – dla wszystkich zainteresowanych. Skorzystało z niej blisko 2000 klientów. Uzyskane w ten sposób doświadczenia potwierdziły, że klienci oczekują by usługa zapewniała bezpieczeństwo oraz łatwość korzystania z płatności w telefonie.
„Jestem przekonany, że dzięki prostocie i wygodzie usługi Orange Cash, nasi klienci chętnie będą poznawać zalety technologii mobilnego NFC. To kolejny krok, który sprawia, że smartfon staje się zdecydowanie czymś więcej niż tylko urządzeniem do rozmawiania, pisania 
i surfowania po Internecie. Cieszę się, że jako pierwsi wprowadzamy mobilną usługę NFC na masową skalę. Liczymy, że w przyszłym roku może z niej skorzystać nawet kilkaset tysięcy klientów” – mówi Maciej Witucki, Prezes Orange Polska.
Orange jest światowym liderem w oferowaniu klientom mobilnych usług NFC i tworzeniu wspólnych standardów na tym rynku. Polska będzie trzecim krajem po Francji (2010) i Wielkiej Brytanii (2011), w którym oferta Orange wystartuje komercyjnie. Trwaja też testy na innych europejskich rynkach.
Sprawna realizacja tak pionierskiego wyzwania wymagała współpracy solidnych 
i innowacyjnych partnerów – pierwszego internetowego banku w Polsce oraz organizacji płatniczej, która jest liderem na rynku transakcji mobilnych.
Znaczenie wdrożenia usługi oraz jego skali podkreśla również Prezes BRE Banku, Cezary Stypułkowski: – „mBank jest naturalnym partnerem dla takiej inicjatywy. Potwierdza to nie tylko przyznany nam tytuł najlepszego banku mobilnego wg Newsweeka, ale przede wszystkim 400 tys. klientów, którzy już korzystają z naszych rozwiązań mobilnych. Wierzymy, że rynek płatności mobilnych będzie się bardzo dynamicznie rozwijał, a mBank zamierza być na nim wiodącym graczem. Potwierdzamy to naszą obecnością w projekcie z Orange i MasterCard. Jesteśmy przekonani, że przygotowane rozwiązanie zainteresuje naszych obecnych 
i potencjalnych klientów.”
Paweł Rychliński – Cluster Head of MasterCard Polska, Ukraina, Rumunia, Bułgaria i Bałkany podkreśla, że rozwój płatności zbliżeniowych w Polsce jest warunkiem koniecznym wprowadzenia płatności mobilnych w naszym kraju.  – „W ciągu ostatnich 4 lat Polska stała się niekwestionowanym liderem rozwoju płatności zbliżeniowych. Ponad jedna trzecia terminali płatniczych wspiera już technologię Mastercard PayPassTM, a ponad 10% wszystkich transakcji kartami MasterCard w Polsce jest dokonywanych za pomocą PayPass. Pod względem miesięcznej liczby takich transakcji jesteśmy w pierwszej trójce państw na świecie. Dla klientów płatności mobilne to przede wszystkim wygoda i bezpieczeństwo w codziennym życiu, dlatego są one strategicznym obszarem rozwoju MasterCard. Naszą misją jest wprowadzanie przełomowych rozwiązań, które odmieniają oblicze usług płatniczych – z takim przełomem mamy do czynienia dzięki Orange Cash.”

Karta mBank MasterCard Orange Cash, to połączenie karty SIM Orange i karty przedpłaconej mBanku, dzięki której można płacić zbliżeniowo telefonem komórkowym wyposażonym w moduł NFC (Near Field Communication). Płatności tego typu można dokonywać we wszystkich sklepach i punktach usługowych oznaczonych logo Master Card PayPass. Karta SIM Orange Cash umieszczona w telefonie pozwala na wygodne płacenie przez jego zbliżenie do terminala płatniczego PayPass, a także może być wykorzystywana do transakcji internetowych oraz płatności zdalnych MasterCard Mobile.
Z nowej usługi może skorzystać każdy klient Orange, który podpisując lub przedłużając swoją umowę na telefon komórkowy wybierze aparat telefoniczny z technologią NFC. Wraz z nim otrzyma bezpłatnie kartę SIM mBank MasterCard Orange Cash wraz z numerem rachunku, na który może przelać środki służące później do transakcji zbliżeniowych. Transakcje są wykonywane tylko w oparciu o środki dostępne na rachunku karty.
Karta bankowa umieszczona na SIM jest anonimowa. Klient może jednak zdecydować się na bezpłatną rejestrację karty w mBanku. 20 tysięcy klientów, którzy zarejestrują swoje karty jako pierwsi, otrzymają dodatkowe 15 zł wprost na rachunek swojej karty. Ponadto, każda osoba posiadająca kartę mBank MasterCard Orange Cash, może otrzymywać przez trzy miesiące zwrot 50 proc. kwoty zasileń swojej karty (maksymalnie 50 zł/mies.), jeśli otworzy bezpłatny rachunek eKonto i z niego będzie dokonywać przelewów zasilających rachunek karty. Dzięki temu, może zyskać nawet 150 zł zwrotu.
Usługa będzie dostępna na zasadach komercyjnych od 1 listopada br., jednak klienci Orange korzystający ze sklepu internetowego oraz telesprzedaży, będą mogli zamówić ją jeszcze 
w październiku.
Lista telefonów z technologią NFC w ofercie Orange:

  • HTC One X
  • Nokia Lumia 610
  • Nokia 808 Pure View
  • Sony  Xperia S
  • Sony Xperia P
  • Sony Xperia T
  • Samsung Galaxy SIII
  • BlackBerry Bold 9900 smartphone
  • BlackBerry Bold 9790 smartphone

Szczegóły dotyczące usługi już wkrótce na www.orange.pl/OrangeCash oraz www.mBank.pl/orangecash.

 

 

 

Kontakt dla mediów:
Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska
22 527 19 39
biuro.prasowe@orange.com

Krzysztof Olszewski, rzecznik Grupy BRE Banku
607 354 543
krzysztof.olszewski@brebank.pl
Luiza Derek
22 526 10 90
Luiza_derek@mastercard.com

Udostępnij: Orange, mBank i MasterCard Europe udostępnią płatności zbliżeniowe 
w komórkach

Informacje prasowe

Płatności zbliżeniowe w telefonach Orange

10 marca 2011

Płatności zbliżeniowe w telefonach Orange

Orange rozpoczyna świadczenie usług płatności zbliżeniowych NFC (Near Field Communition). Partnerami są Bank Zachodni WBK i organizacja płatnicza MasterCard wraz z partnerem technologicznym Gemalto (TSM). W pierwszym etapie z płatności zbliżeniowych w systemie PayPass będzie mogło skorzystać około dwóch tysięcy klientów Orange.

Uruchomienie płatności zbliżeniowych NFC w Orange, to największe wdrożenie tego typu usługi w skali kraju. W czasie pilotażu zostanie wykorzystana pełna infrastruktura systemu płatności zbliżeniowych, dzięki czemu klienci skorzystają z funkcjonalności odpowiadających rozwiązaniu docelowemu. W odróżnieniu od większości usług testowanych na rynku, zastosowane zostanie rozwiązanie Trusted Service Manager, które umożliwi zdalne wgrywanie aplikacji płatniczej na kartę SIM NFC, dla tak dużej grupy klientów. Oprócz zwiększenia bezpieczeństwa, ułatwi to aktywowanie usługi eliminując konieczność osobistej wizyty w banku czy placówce operatora. Pilotaż potrwa do końca sierpnia 2011 roku, jednak przystąpienie do niego będzie możliwe jedynie przez pierwsze trzy miesiące. Korzystanie z usługi będzie bezpłatne.

By poczuć jak wygodnie płaci się „komórką”, wystarczy mieć rachunek w Bank Zachodni WBK, a podpisując nową lub przedłużając dotychczasową umowę z Orange, wybrać telefon Samsung Avila z funkcją płatności zbliżeniowych. Osoby, które skorzystają z oferty, będą mogły płacić telefonem we wszystkich punktach akceptujących płatności zbliżeniowe. Dodatkowo transakcje będą nagradzane punktami w Programie Bonusowym PAYBACK, którego Orange i Bank Zachodni WBK są partnerami. Podczas każdej płatności telefon będzie się zachowywał jak wszystkie inne urządzenia z technologią MasterCard PayPass, pozwalając na transakcje zbliżeniowe bez względu na kwotę z zastrzeżeniem, że przy zakupach o wartości powyżej 50 złotych konieczne będzie ich potwierdzenie numerem PIN.

Dzięki usłudze płatności zbliżeniowych można szybko płacić m.in. w placówkach handlowo – usługowych takich jak: Empik, Smyk, coffeeheaven, Douglas, Żabka, McDonald’s, Venezia, Kakadu, w sklepach komputerowych Sferis, w księgarniach Matras, na stacjach paliw Shell, w biletomatach na terenie Warszawy, czy na wybranych stadionach Ekstraklasy oraz wielu innych miejscach, akceptujących płatności MasterCard PayPass i Maestro PayPass.

Ten projekt to kolejny dowód na to, że możliwości telefonu komórkowego są właściwie nieograniczone Udostępniając naszym klientom telefony z aplikacją płatniczą, otwieramy kolejny, po komunikacji czy rozrywce obszar, w którym rozwiązania Orange i partnerów mogą ułatwiać życie. Usługa płatności za pomocą telefonu PayPass doskonale wpisuje się w naszą strategię oferowania innowacyjnych i przyjaznych rozwiązań dla każdego. Wierzę, że spodoba się ona naszym klientom i przyczyni się do upowszechnienia tej formy płacenia” – komentuje Mariusz Gaca, Prezes PTK Centertel, operatora sieci Orange.

„Od wprowadzenia płatności zbliżeniowych w Polsce BZ WBK pozostaje w awangardzie, oferując swoim klientom pierwszą kartę w technologii PayPass, pierwszy zegarek, pierwszy brelok. Dlatego projekt płatności mobilnych to dla nas następny, naturalny krok w rozwoju oferty. Nasi klienci to ludzie otwarci na innowacje, dynamiczni, dlatego wierzymy, że płatności mobilne w technologii MasterCard PayPass zostaną bardzo dobrze odebrane i staną się ważnym elementem budowania naszej przewagi konkurencyjnej” – mówi Tadeusz Kościński z Banku Zachodniego WBK.

Więcej informacji o usłudze płatności zbliżeniowych można znaleźć na stronach:

http://www.orange.pl/NFC  http://bzwbk.pl/orange  http://www.paypass.pl/

 

Osoby kontaktowe:

Grupa TP: Wojciech Jabczyński, rzecznik prasowy Grupy TP
Tel.: 22 527 19 39
Fax: 22 527 19 79
E-mail: biuro.prasowe@telekomunikacja.pl

BZ WBK: Artur Sikora, dyrektor Departamentu PR
Tel.: 22 586 80 05
E-mail: artur.sikora@bzwbk.pl

Udostępnij: Płatności zbliżeniowe w telefonach Orange

Innowacje

Ruszamy z płatnościami zbliżeniowymi

10 marca 2011

Ruszamy z płatnościami zbliżeniowymi

Dziś temat nieco na pograniczu cyberbezpieczeństwa. Zdarza się Wam czasami zdecydować się na jakąś usługę tylko dlatego, że sprzedawca oferuje okres próbny? W różnej wersji – czy to miesiąc za darmo, czy trzy w cenie jednego, generalnie coś, co ma nas skusić do przyjrzenia się bliżej jego usłudze. Jest tylko jeden potencjalny problem – musimy podać numer karty. W zasadzie dwa – potem musimy pamiętać, kiedy okres próbny się kończy.

Podstępny okres próbny

Macie swoje sposoby na oba problemy? Ja tak. O ile wszędzie, gdzie tylko mogę, płacę BLIKiem, przy usłudze internetowej podania numeru karty niestety nie uniknę. Dlatego do płatności internetowych używam tylko jednego z trzech posiadanych przeze mnie „plastików”, dodatkowo ustawiając na nim bardzo rygorystyczne limity płatności dziennych i miesięcznych. Nie zapomniałem oczywiście o komunikatach push z aplikacji mojego banku zawsze, gdy ma miejsce jakakolwiek transakcja. Wtedy nawet jeśli dane naszej karty gdziekolwiek wyciekną, przestępca nie wyda zbyt wiele pieniędzy, a najpewniej zdążymy szybko zareagować.

A co w przypadku końca okresu próbnego? Póki co, jeśli zapomnimy, to następnego dnia przekonamy się ile wynosi pełna cena usługi… Warto w takiej sytuacji zapisać sobie datę w kalendarzu, albo odłożyć maila na 29/89 dni później. Pewnie dlatego Mastercard wprowadza nowe zasady dla sprzedawców, które ograniczą ryzyko zapłacenia wbrew naszej woli za usługę, która jednak nam się nie podoba. Niebawem, gdy nadejdzie pora pierwszej płatności w pełnej wysokości, usługodawca będzie miał obowiązek odpowiednio wcześnie poinformować o tym klienta (mailem lub SMSem), ze szczegółową instrukcją rezygnacji z usługi.

Z jednej strony – super sprawa, tylko przyklasnąć. Z drugiej jednak – fala scamu z linkami do „rezygnacji z ofert” za 3… 2… 1… Pomysł jak najbardziej świetny, byleby tylko nie wylać dziecka z kąpielą.

A Wy, jak radzicie sobie w kwestiach płatności online?

Fot. flickr/Sean MacEntee na licencji CC BY 2.0

Udostępnij: Ruszamy z płatnościami zbliżeniowymi

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej