;

Bezpieczeństwo

Karty was ochronią (6)

Michał Rosiak

17 stycznia 2019

Karty was ochronią
6

Dziś temat nieco na pograniczu cyberbezpieczeństwa. Zdarza się Wam czasami zdecydować się na jakąś usługę tylko dlatego, że sprzedawca oferuje okres próbny? W różnej wersji – czy to miesiąc za darmo, czy trzy w cenie jednego, generalnie coś, co ma nas skusić do przyjrzenia się bliżej jego usłudze. Jest tylko jeden potencjalny problem – musimy podać numer karty. W zasadzie dwa – potem musimy pamiętać, kiedy okres próbny się kończy.

Podstępny okres próbny

Macie swoje sposoby na oba problemy? Ja tak. O ile wszędzie, gdzie tylko mogę, płacę BLIKiem, przy usłudze internetowej podania numeru karty niestety nie uniknę. Dlatego do płatności internetowych używam tylko jednego z trzech posiadanych przeze mnie „plastików”, dodatkowo ustawiając na nim bardzo rygorystyczne limity płatności dziennych i miesięcznych. Nie zapomniałem oczywiście o komunikatach push z aplikacji mojego banku zawsze, gdy ma miejsce jakakolwiek transakcja. Wtedy nawet jeśli dane naszej karty gdziekolwiek wyciekną, przestępca nie wyda zbyt wiele pieniędzy, a najpewniej zdążymy szybko zareagować.

A co w przypadku końca okresu próbnego? Póki co, jeśli zapomnimy, to następnego dnia przekonamy się ile wynosi pełna cena usługi… Warto w takiej sytuacji zapisać sobie datę w kalendarzu, albo odłożyć maila na 29/89 dni później. Pewnie dlatego Mastercard wprowadza nowe zasady dla sprzedawców, które ograniczą ryzyko zapłacenia wbrew naszej woli za usługę, która jednak nam się nie podoba. Niebawem, gdy nadejdzie pora pierwszej płatności w pełnej wysokości, usługodawca będzie miał obowiązek odpowiednio wcześnie poinformować o tym klienta (mailem lub SMSem), ze szczegółową instrukcją rezygnacji z usługi.

Z jednej strony – super sprawa, tylko przyklasnąć. Z drugiej jednak – fala scamu z linkami do „rezygnacji z ofert” za 3… 2… 1… Pomysł jak najbardziej świetny, byleby tylko nie wylać dziecka z kąpielą.

A Wy, jak radzicie sobie w kwestiach płatności online?

Fot. flickr/Sean MacEntee na licencji CC BY 2.0

Udostępnij: Karty was ochronią
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Ciężarówka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Mateusz 22:34 17-01-2019
    Z Netflixa zrezygnowałem na 7 dni przed upływem darmowego okresu, a mimo usługa wciąż był dla mnie dostępna aż do końca. Podobnie jest z platformą Origin. To jest najlepsze rozwiązanie ;)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Michał Rosiak 11:24 18-01-2019
      Zdecydowanie najbardziej wolę tak, ale nie wszędzie się da. Poza tym... po co rezygnować z Netflixa? :)
      Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 07:19 18-01-2019
    Ja nie korzystam z okresów próbnych a danych karty staram się nigdy nie podawać. Wyjątkiem są linie lotnicze (zakup biletów) i czasem booking.com (często chcą dane karty do weryfikacji). A rozwiązaniem na to jest wg mnie karta prepaid (przedpłacona) - nie pobiorą więcej niż jest dostępne, wystarczy trzymać odpowiednio mało na niej. Ja osobiście w tym celu mam kartę Revolut (no może nie tylko w tym celu bo to przede wszystkim karta multiwalutowa, ale jako prepaid na Polskę też się sprawdza wyśmienicie) na którą przelewam tyle pieniędzy ile potrzebuję nie chomikując na niej oszczędności, a ponadto aplikacja na smartfonie oczywiście powiadamia w czasie rzeczywistym o wszystkich transakcjach. Narzekasz na falę scamu z linkami do wypisania z ofert? To chyba właśnie ekstra sprawa, bo nie musisz sam sobie przypominać (jak napisałeś - mailem z odroczoną wysyłką), oni to zrobią za Ciebie. Co za różnica czy dostałbyś maila od siebie czy od nich? A nie musisz tego przynajmniej dodawać do "to-do list" :-)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Michał Rosiak 11:26 18-01-2019
      Na takie maile narzekał nie będę, to świetna sprawa jest. Boję się tego, że mogą je zacząć słać przestępcy, na takiej zasadzie jak "faktury Orange". Ślą do wszystkich, z nadzieją, że trafią na naszych abonentów.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 10:38 18-01-2019
    Ja natomiast nigdy nie podaje numerów karty płatniczej nigdzie.Lubię płacić kartą lub robię blikiem to mi wystarczy.
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 23:02 18-01-2019
    Blok to jest to :)
    Odpowiedz

;

Innowacje

Energooszczędny dom w 3 dni (9)

Marta Cieślak-Krajewska

14 stycznia 2019

Energooszczędny dom w 3 dni
9

Dzisiaj chciałam zaprosić was do domu. A właściwie do prototypu energooszczędnego i ekologicznego domu SOLACE, który od ubiegłego roku można zobaczyć w Warszawie.

Czym jest SOLACE? To całoroczny, ekologiczny i energooszczędny dom, który generuje więcej energii niż zużywa, jest zrównoważony środowiskowo, a jego wszystkie elementy są dostarczane do właściciela w jednym kontenerze. I można zbudować go w 3 dni.

Twórcą tego domu jest Solace House, polski startup, który postanowił zbudować dom, podchodząc do tego zupełnie inaczej, niż wszyscy. Czyli szybko, niedrogo (porównując koszt budowy tradycyjnego domu) i bez wielu formalności. Twórcom przyświecało przekonanie, że budowa domu wcale nie musi być długim i kosztownym procesem – wystarczy tylko odrobina kreatywności i otwarty umysł. Niezbędne elementy są dostarczane przyszłemu właścicielowi w jednym kontenerze.

Twórcy od początku chcieli stworzyć produkt przyjazny dla środowiska.  Dlatego wyposażyli dom w instalację fotowoltaiczną, która pozwala na wytwarzanie „zielonej” energii elektrycznej, a przy okazji pozwala ograniczyć koszty energii elektrycznej.

Orange Polska dostarczył do domu SOLACE rozwiązanie Smart Energy, które dzięki rozmieszczonym w budynku czujnikom pozwala użytkownikom kontrolować poziom zużycia energii w podziale na poszczególne pomieszczenia. To oznacza, że w aplikacji możecie sprawdzić bilans zgromadzonej i zużytej energii.

To kolejny przykład, kiedy Orange wspiera inteligentne rozwiązania Internetu Rzeczy. Dzięki nam Podkowa Leśna stała się smart.

Jesteście ciekawi, jak w środku wygląda ten niezwykły dom? Zapraszam 🙂

Projektanci zaprosili do przedsięwzięcia wiele firm, które przyczyniły się nie tylko do wyprodukowania prefabrykatów, z których zbudowany jest SOLACE, ale także do zagospodarowania przestrzeni wewnątrz i na zewnątrz budynku.

Dom SOLACE  powstał przy wsparciu  Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej i pod patronatem Miasta Stołecznego Warszawy.

Udostępnij: Energooszczędny dom w 3 dni
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Ciężarówka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 09:14 15-01-2019
    Super domek :) To kupuje kawałeczek działeczki i działamy ;p
    Odpowiedz
    • komentarz
      Marta Cieślak-Krajewska 09:19 16-01-2019
      mnie też się spodobał. To taki odpowiednik kawalerki dla młodych osób, z tym, że dom ma więcej powierzchni, no jest i niedrogi w utrzymaniu.
      Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 18:10 16-01-2019
      pablo_ck - i ta "kawalerka" starczy Ci na mieszkanie z rodziną??? Innowacje TAK, ale z głową..., za 150tys. masz ładny domek w stanie surowym ;) Fakt - wykończenie to dopiero droga przez mękę... :(
      Odpowiedz
      • komentarz
        Marta Cieślak-Krajewska 13:35 17-01-2019
        pablo, kawalerka z założenia nie jest dla rodzin ;-) ten domek jest odpowiednikiem mieszkania dla 1 osoby, lub pary.
        Odpowiedz
  • komentarz
    Kasia 15:19 15-01-2019
    Ile kosztuje zakup takiego domu?
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 15:51 15-01-2019
      Mniej więcej tyle: https://www.spidersweb.pl/2018/09/mikrodom-solace.html
      Odpowiedz
      • komentarz
        Kasia 17:15 15-01-2019
        Dziękuję.
        Odpowiedz
    • komentarz
      Marta Cieślak-Krajewska 09:13 16-01-2019
      Kasia, twórcy podają, że całkowity koszt to 150 tys. zł.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 10:32 15-04-2019
    Chciałbym taki dom. Szkoda, że nie podają cały koszt tego projektu. Skoro sama energia zwraca się po 6/7 latach to musi to być bardzo drogę. .. no ale projekt domu to projekt! Szukamy dalej czegoś takiego i taniego. ;:)
    Odpowiedz

;

Reklama

Milion klientów w Orange Love w nowej kampanii (23)

Stella Widomska

11 stycznia 2019

Milion klientów w Orange Love w nowej kampanii
23

Milion naszych klientów lubi bardzo różne rzeczy. A nasza nowa kampania jest o tym, że zbliża ich świetna rozrywka w pakiecie Orange Love. Spot od dziś w telewizji. Jego kreacją zajęła się agencja Leo Burnett, produkcją M5, postprodukcją Delapost, za dźwięk odpowiada Lunapark, a media zaplanował i kupił dom mediowy Initiative Media. Spot wyreżyserował Mikołaj Łebkowski, który realizował zdjęcia m.in. do Planety Singli 2 i seriali Twarzą w Twarz i Prawo Agaty.

Udostępnij: Milion klientów w Orange Love w nowej kampanii
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Klucz. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Mateusz 12:14 11-01-2019
    Pytanie z innej beczki. Kto został laureatem konkursu "Ekipa Orange"? W ciągu 10 dni roboczych miały się pojawić zwycięskie filmy na stronie, a do tej pory ich nie ma. Dostałem maila, że mnie się nie udało (na plus, że ktoś się pofatygował). Mnie jednak interesują zwycięzcy, chciałbym zobaczyć ich pracę, sprawdzić co oni mieli, a czego ja nie zaprezentowałem.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Stella Widomska 14:02 11-01-2019
      @Mateusz, już sprawdzam dlaczego na stronie nie ma jeszcze tych informacji. Dziękuję za czujność. A akcję wygrali Ula Woźniakowska i Michał Dudziński. Tu możesz zobaczyć ich materiały konkursowe: https://youtu.be/shaMyhZkz28 https://youtu.be/brEP87U-IBA
      Odpowiedz
      • komentarz
        Mateusz 15:18 11-01-2019
        Jako uczestnik czuję ogromne zażenowanie. Do Ekipy Orange wybraliście blogerów modowych. Myślałem, że Wasz blog dotyczy przede wszystkim technologii. Do tego byłem przekonany, że konkurs jest skierowany do zwykłych ludzi, którzy mają swoje pasje, a jednocześnie dobrze sobie radzą w social mediach. Wy z kolei postawiliście na gotowy "produkt". W końcu Michał i Ula świetnie sobie radzą na Instagramie, mają w sumie 180 tysięcy obserwujących. Mało tego, Michał i Ula są przyjaciółmi, ale to pewnie zbieg okoliczności. W konkursie było kilka fajnych zgłoszeń od zwykłych użytkowników, którzy chyba jak ja pomyśleli, że jest to szansa na rozwój. Ostatecznie zamiast jak sami napisaliście "warto pokazać prawdziwych ludzi" Wy postawiliście na karykaturę życia z Instagrama.
        Odpowiedz
      • komentarz
        Mateusz 14:45 16-01-2019
        Czy planujecie w jakiś sposób ustosunkować się do mojego komentarza? Zawsze byłem pod wrażeniem jak niejednokrotnie byliście pod odstrzałem wkurzonych uczestników innych konkursów. Nie baliście się podjąć dyskusji.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 11:59 17-01-2019
          Mateusz, konkurs jak każdy tego typu opiera się na w gruncie rzeczy subiektywnej opinii jury, opierającej się na zapisach regulaminu. Nie był to konkurs blogowy, lecz organizowany w naszych mediach społecznościowych. Kanały te siłą rzeczy mają nieco inny profil niż blog. Blog jest skierowany do mniejszej grupy, skupionej właśnie w około oferty czy aspektów technicznych działania naszej sieci. Nasz Facebook, Twitter czy Instagram obserwuje dużo większa rzesza fanów (liczona w przypadku Facebooka w milionach). Pamiętaj też proszę, ze dla większości smartfon to przede wszystkim przedmiot użytkowy, element stroju i mody, a nie 6 anten wbudowanych w ramkę, bateria 3400 mAh, 16 rdzeniowy procesor i kilka kości RAM na płytce o grubości 7 mm. Osoba, dla której technologia nie jest priorytetem może tak samo ciekawie opowiadać o urządzeniach, usługach i wielu innych aspektach działania firmy co pasjonat technologii.
          Odpowiedz
          • komentarz
            Mateusz 13:28 17-01-2019
            Piotrze, będę szczery. Nie kupuję tego tłumaczenia. Już sam fakt, że musiałem się o nie prosić i czekać kilka dni pokazuje, że coś jest na rzeczy. Domyślam się, że ciężko jest odpowiadać w takiej sytuacji. Pytanie brzmi, co ten konkurs miał na celu? Jeśli chcieliście wyłonić osoby, które dobrze wyglądają, świetnie prezentują przed kamerą, mają gadane, a do tego z powodzeniem prowadzą swoje social media (np. minimum 30k obserwujących), to wystarczyło o tym napisać. Jednak Wasz news ma mocno inny wydźwięk. Przede wszystkim sami napisaliście "Że owszem aktorzy z castingu fajna sprawa, ale może czasem warto pokazać prawdziwych ludzi.", po czym zatrudniacie zawodowego aktora. Gdym wiedział, że macie taki a nie inne wymagania to nie traciłbym czasu na to. Pewnie nie tylko ja. W dodatku Ula to przyjaciółka Michała. Ja naprawdę nie wierzę w takie zbieg okoliczności. "Osoba, dla której technologia nie jest priorytetem..." te osoby w żaden sposób nie nawiązują do technologii, czy to w zgłoszeniu czy w swoich social mediach, ale Wy Waszym newsie kilka razy. To chyba logiczne, że uczestnicy w taki a nie inny sposób podeszli do Waszego zadania konkursowego. Wszystkie filmy, które widziałem, nawiązują w większym lub mniejszym stopniu do technologii, co dowodzi, że ludzie nie potrafią czytać ze zrozumieniem lub Wy nie potraficie przekazać poprawnie informacji. Zresztą ja w swoim zgłoszeniu pokazałem, że potrafię pokazać technologię w bardziej przystępny sposób (żartobliwy), a nie tylko wyliczanie suchych danych. Nie rozumiem, dlaczego to Ty odpowiadasz na moje pytania a nie Stella Widomska, która była w Jury Konkursowym. Chyba najlepiej wie jakie były Wasze oczekiwania, wymagania, itp. PS. Nie musisz odpisywać, nie oczekuję tego PS. 2. "... organizowany w naszych mediach społecznościowych" dość słabo go wypromowaliście w mediach społecznościowych ;)
            Odpowiedz
            • komentarz
              Stella Widomska 14:24 17-01-2019
              Mateusz, ponieważ wywołałeś mnie do odpowiedzi jako członka jury, to już wyjaśniam. Konkurs promowaliśmy dosyć szeroko w social mediach i naszych własnych kanałach. Odbywał się na podstawie regulaminu, który widziałeś. Odpowiedziało na niego kilkadziesiąt osób. Wszystkie filmy obejrzeliśmy dokładnie, niektóre po kilka razy i mieliśmy wiele rozterek, żeby nie potraktować nikogo niesprawiedliwie czy nie ocenić pochopnie. Jednogłośnie zdecydowaliśmy się na Ulę i Michała, którzy wypadli naszym zdaniem najlepiej. Szukaliśmy osób ze swobodą, poczuciem humoru, zarażających energią. I tacy właśnie są nasi zwycięzcy. To, że jednym z zajęć wykonywanych przez Michała (obok np. reżyserowania castingów) jest aktorstwo nie ma naszym zdaniem znaczenia. Tym bardziej, że Michał nie jest znanym aktorem, nie zobaczysz go w telewizji czy kinie. Mówiąc wprost nie ma znanej twarzy. Oczywiście tego mu życzymy, ale na razie ciężko powiedzieć o nim, że jest celebrytą. Jak bez negatywnych emocji spojrzysz na jego zgłoszenie konkursowe, to wierzę, że zauważysz to samo co my, czyli to, czym Michał nas ujął. Twój zarzut, że Ula z Michałem się znają też nie jest wbrew regulaminowi. Co więcej, oglądając ich filmy konkursowe nie mieliśmy zupełnie tej wiedzy i nie miało to wpływu na naszą decyzję. Rozumiem, że czujesz się rozczarowany wynikiem konkursu (ja też nie lubię przegrywać), ale mogę Cię zapewnić, że Twoje zarzuty o ustawieniu i zmanipulowaniu wyników konkursu są bezpodstawne i niesprawiedliwe. Kończąc ten przydługi komentarz chciałam Ci powiedzieć, że ekipa to prawdopodobnie docelowo więcej niż para i trzymam kciuki, żeby przy kolejnym konkursie poszczęściło się właśnie Tobie. Życzę Ci miłego dnia! :-)
              Odpowiedz
              • komentarz
                Mateusz 15:21 17-01-2019
                Stella, jak sama napisałaś "szukaliśmy osób ze swobodą, poczuciem humoru, zarażających energią. I tacy właśnie są nasi zwycięzcy", to teraz spójrz na swój news z 29 listopada. Tam szukaliście innych osób. To jest największy zarzut, kłamstwo lub manipulacja - ja nie czuję rozczarowany a oszukany. Napisałem tutaj jeszcze kilka zdań, ale właśnie je skasowałem, bo niby po co mam to pisać, przecież nie przyznacie mi racji ;) Pozdrawiam. PS. Michał oczywiście nie jest znanym aktorem, ale --> http://www.filmpolski.pl/fp/index.php?osoba=1155754
                Odpowiedz
                • komentarz
                  Stella Widomska 15:49 17-01-2019
                  Mateusz, spojrzałam na mój wpis i nie widzę tam kłamstwa ani manipulacji (a niczego w tym opisie od 29 listopada nie zmieniałam). Napisałam tak: "Ekipa Orange to osoby (idealnie jeśli znajdziemy takie dwie), które są pozytywnie zakręcone na punkcie technologii, lubią testować, sprawdzać, opowiadać, poszukiwać, porównywać… Fajnie jeśli te osoby lubią też (z wzajemnością) Social Media, bo zwycięzcy przejmą nasze kanały w mediach społecznościowych. Czujesz zew testera? W takim razie dołącz do Ekipy Orange i zacznij bawić się najnowszymi gadżetami zawodowo!". Czy Twoim zdaniem Ula i Michał nie pasują do mojego opisu z 29 listopada? Również Cię pozdrawiam. :-)
                  Odpowiedz
                  • komentarz
                    Mateusz 16:12 17-01-2019
                    Dokładnie tak, nie pasują nawet w połowie. Gdybym wiedział co Wam konkretnie chodzi po głowie to nie zgłaszałbym się wcale lub podszedłbym do swojego zgłoszenia w inny sposób. Zresztą to nie tylko moja opinia.
                    Odpowiedz
  • komentarz
    Ron 13:26 11-01-2019
    Trwa montaż na moim osiedlu (Światłowód), 400m kabla do bloku i potem piony. Już się doczekać nie mogę :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Stella Widomska 14:03 11-01-2019
      @Ron, miałam podobny poziom ekscytacji, jak instalowali Światłowód na moim osiedlu. :-) Najważniejsze, że pół roku później nadal jestem zadowolona.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Ron 14:59 11-01-2019
        "Sarkazm" ? :D Finalnie dalej nie działa, czy dopiero po pół roku była możliwość korzystać ??
        Odpowiedz
        • komentarz
          Stella Widomska 14:26 17-01-2019
          Nie, skąd? Serio się cieszyłam. I potwierdzam, że pół roku później wszystko działa bez zarzutu i nadal się cieszę. Czego życzę i Tobie. :-)
          Odpowiedz
  • komentarz
    Krzysiek 17:07 11-01-2019
    Mam pytanie stricte techniczne: Czy do światłowodu mogę podłączyć telefon z funkcja faxu? Eksperci orange są podzieleni.
    Odpowiedz
    • komentarz
      161 02:19 13-01-2019
      Mając biznes pakiet masz tam fax2mail. Wiec raczej typowe faksowanie na voipie nie działa (?)
      Odpowiedz
      • komentarz
        Krzysiek 10:35 13-01-2019
        Niestety nie mam biznes. Oferta tylko indywidualna. Czekam na kontakt pracownika Orange- może zostawi fax na zwykłej analogowej linii.
        Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 15:59 12-01-2019
    Na co wam nowe kampanie, jak psujecie dotychczasowe??? :P Nowy Rok w orange niestety sypie zmianami in MINUS dla klientów! :( 1-abonamentowcy: https://www.telepolis.pl/wiadomosci/taryfy-promocje-uslugi/orange-przedluzenie-umowy-rabat-dzial-utrzymania-klienta-suk-duk 2-karciarze: https://www.orange.pl/omnibook/zmiany-w-regulamie-uslugi-skarbonka?_ga=2.72269658.835232052.1546958858-805067258.1533566282# Nie wiem, kto tym kręci, ale strzelacie sobie w kolano!... :(
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 22:31 13-01-2019
      Zapraszam do branży telekomunikacyjnej. Założenie operatora wirtualnego nie jest wcale takie trudne ;-) Zawsze możesz spróbować swoich sił.
      Odpowiedz
      • komentarz
        emitelek 10:18 15-01-2019
        To nie jest odpowiedź na mój wpis... A to kolejne zmiany; ciekawe, czy też będą na niekorzyść użytkowników :/ https://www.orange.pl/omnibook/odwolanie-regulaminu-uslugi-elastyczny-pakiet-internetowy-z-18-stycznia-2018-roku?_ga=2.83843921.639230190.1547494121-805067258.1533566282#
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 11:44 17-01-2019
          Wbrew pozorom jest, ale zakładam, że i tak każdy zostanie przy swojej opinii.
          Odpowiedz
          • komentarz
            emitelek 16:06 17-01-2019
            Akurat opinie to wyrażam tylko ja w tych dwóch wpisach - Ty natomiast proponujesz mi założenie firmy telekomunikacyjnej... Niestety Pawle pewnie jeszcze chodziłeś do szkoły, jak ja razem z kolegami z orange i francuskiej firmy "matki" debatowaliśmy swego czasu w Warszawie nad problemami w temacie kosztów energii dla podmiotów z Grupy Kapitałowej, co po uwolnieniu rynku energii elektrycznej zaowocowało tym, że teraz sam orange ją sprzedaje. Więc proszę ustosunkuj się do moich wpisów do każdego tematu z osobna, za co będę wdzięczny ;) Ps. Jest już nowy regulamin usługi „Elastyczny Pakiet Internetowy”? - bo na poniższej stronie go nie widać :( https://www.orange.pl/omnibook/odwolanie-regulaminu-uslugi-elastyczny-pakiet-internetowy-z-18-stycznia-2018-roku?_ga=2.110468162.639230190.1547494121-805067258.1533566282#
            Odpowiedz
  • komentarz
    Krzysiek 09:02 26-01-2019
    1 mln+ 1 klient. Bardzo, bardzo, bardzo zadowolony
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej