
Klienci, którzy korzystają z naszej usługi Orange Smart Care zgłaszają uszkodzenia smartfonów średnio co 9,3 min. Od początku tego roku to już prawie 22 tys. zgłoszeń. Aż 90 proc. dotyczy wyświetlacza, ale w takich przypadkach często uszkodzeniu ulegają także inne elementy telefonu. Niecałe 10 proc. to kłopoty wynikające z zalania wodą.
Ochrona telefonu – to się płaca
Posiadacze Orange Smart Care mogą spać spokojniej, bo nie zapłacą za naprawę morza pieniędzy. Jak obliczyliśmy klient oszczędza średnio ok. 1000 zł na naprawie. No dobrze, ale ile trzeba zapłacić za usługę? Niedużo. Miesięcznie to 11,99 zł lub 15,99 zł. Szczegóły i różnice między wariantami znajdziecie tutaj. Co istotne Orange Smart Care obejmuje ochroną nie tylko telefon zakupiony w Orange.
Według badania firmy Kantar przeprowadzonego na zlecenie Digital Care:
- 46% wszystkich użytkowników co najmniej raz doświadczyła uszkodzenia smartfona, z czego mniej niż połowa (43%) decyduje się na naprawę;
- 45% uszkodzeń ma miejsce w domu;
- 80% dotyczy zbitego wyświetlacza;
- Koszty wymiany stłuczonego wyświetlacza czasami przekracza 70% ceny nowego smartfona.
Szybkie naprawy
Na koniec kilka liczb dotyczących punktu szybkich napraw, który mamy w Orange Smart Store w warszawskim Sezamie. Przed pandemią korzystało z niego średnio 185 klientów miesięcznie, obecnie (okres od marca 2020 do kwietnia 2021) średnia to 104 klientów.
Naprawiając telefon zamiast kupować nowy, pomaga chronić nasze środowisko. Na blogu pisała o tym nasza ekspertka Hania Jaworska-Orthwein. Warto o tym pamiętać.