Odpowiedzialny biznes

116 000 – telefon w sprawie zaginionego dziecka

5 lutego 2020

116 000 – telefon w sprawie zaginionego dziecka

116 000 – telefon w sprawie zaginionego dziecka, prowadzony przez Fundację ITAKA, dzwonił w 2019 roku 1 598 razy. W tym czasie zarejestrowano 140 zgłoszeń zaginięć nieletnich, odnaleziono 107 dzieci i nastolatków. Linia 116 000 działa od ponad 10 lat, a Orange Polska od początku jest jej partnerem technologicznym i wspierającym.
Telefon do Fundacji ITAKA-Centrum Ludzi Zaginionych to już stały element akcji poszukiwania dzieci. To pod numer 116 000 dzwonią rodzice poszukujący swoich dzieci, służby poszukiwawcze, np. policja, czy inne osoby zaangażowane w te działania.
To tu dzwonią osoby, które mają informacje na temat zaginionych dzieci, widziały je lub są z nimi w kontakcie. Zweryfikowane i wiarygodne informacje przekazywane są jednostkom policji prowadzącym poszukiwania.

Jak to działa w praktyce?

Julka uciekła z domu we Wrocławiu. Fundacja ITAKA przyjęła zgłoszenie o zaginięciu i rozpoczęła poszukiwania poprzez publikację jej wizerunku. Pod numerem 116 000 dyżurujący zaczęli odbierać telefony od informatorów z Warszawy, którzy mieli kontakt z dziewczyną. Część z nich zwracała uwagę na niepokojące zachowanie nastolatki. Dzięki tym informacjom ustalono, co dzieje się z Julką i gdzie aktualnie przebywa. Finalnie na numer 116 000 skontaktowała się sama zaginiona, widząc plakat na swój temat. Specjaliści Fundacji przekonali ją do powrotu do domu i zgłoszenia się na policję.

Profilaktyka

Historia Julki to tylko jeden z ubiegłorocznych przypadków dotyczących nastolatki, która sama uciekła z domu, ale wiele spraw dotyczy tzw. porwań rodzicielskich. Dlatego wśród działań Fundacji jest profilaktyka w tym zakresie i współpraca z rodzinami zagrożonymi taką sytuacją. W ubiegłym roku eksperci z Fundacji wraz ze specjalistami z instytucji zajmujących się sytuacją dzieci w konfliktach rodzicielskich stworzyli poradnik „Standardy pomocy dziecku w sytuacji rozstania rodziców”, w którym opisane zostały dobre praktyki w zakresie pomocy rodzicom i dzieciom. (www.standardyrozstania.pl). Wszystkie zawarte w nim informacje były konsultowane przez zespół specjalistów i ekspertów z różnych dziedzin, w tym przedstawicieli organizacji pozarządowych, prokuratorów, sędziów, kuratorów, biegłych sądowych, policjantów, pedagogów, psychologów i mediatorów.

Porady przez telefon

Linia 116 000 pełni też rolę telefonu poradniczego. Ofiary porwań rodzicielskich, rodzice lub opiekunowie nastolatków, którzy uciekli z domu i bliscy zaginionych dzieci i nastolatków mogą skorzystać z pomocy psychologa. Tylko w 2019 roku psychologowie Fundacji udzielili ponad 400 porad.
W sytuacji kryzysowej, jaką jest zaginięcie, rodziny potrzebują psychologicznego wsparcia, nie tylko
w chwili zaginięcia i w trakcie poszukiwań, ale również po wyjaśnieniu sprawy, niezależnie od efektu poszukiwań. Psycholog dyżurujący przy telefonie zaufania odpowiada też na maile. W razie potrzeby diagnozuje sytuację rodzinną, pomaga uporać się z problemami, które doprowadziły do ucieczki. Pomaga też rodzinie i nastolatkowi po powrocie do domu.
Dodatkowo specjaliści Fundacji udzielają wsparcia prawnego oraz socjalnego.

116 000 -Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka, a także Linia Wsparcia działa przez
7 dni w tygodniu: od poniedziałku do piątku w godz. 13.00-17.00, w weekendy od 9.00 do 13.00. Telefon prowadzony jest przez Fundację ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, która od ponad 20 lat całościowo zajmuje się problemem zaginięcia.

Udostępnij: 116 000 – telefon w sprawie zaginionego dziecka

Odpowiedzialny biznes

Smartfon w prezencie – i co dalej

2 stycznia 2020

Smartfon w prezencie – i co dalej

W wielu domach pod choinką dzieci znalazły smartfon lub inne urządzenie elektroniczne z dostępem do internetu. Warto, aby już teraz wspólnie z dzieckiem określić zasady korzystania z sieci i zadbać o bezpieczeństwo najmłodszych.

Cyfrowy kodeks, kontrola rodzicielska czy jedno i drugie?

Ustalcie wspólnie ile, jak i w jakich godzinach dziecko będzie mogło korzystać z telefonu. Powinno ono wiedzieć, z kim może się komunikować, kiedy musi wyłączyć lub wyciszyć telefon, o czym musi informować rodziców. Zobaczcie, jak przygotować umowę z dzieckiem na korzystanie w urządzeń cyfrowych. Kasia pisała niedawno na blogu, jak wygląda taki domowy kodeks cyfrowy w jej rodzinie.

Rozmowa jest najważniejsza, ale z pomocą przychodzą też aplikacje kontroli rodzicielskiej. W telefonie, jak w komputerze, można zainstalować aplikacje zabezpieczające. Nie chodzi tylko o kontrolę tego, jak dziecko spędza czas wolny, lecz także o uniknięcie realnych zagrożeń, takich jak wirusy czy aplikacje wyłudzające pieniądze oraz dostęp do treści niedostosowanych do wieku dziecka. My polecamy naszą aplikację „Chroń dzieci w sieci”.

Szukaj w internecie wartościowych i pozytywnych wiadomości

Zadbaj o to, aby internet stał się dla dziecka nie tylko elementem rozrywki, ale miejscem wartościowych, pożytecznych aktywności. Wspólnie zaangażujcie się w poszukiwanie takich treści. Dobrym punktem zaczepienia są zainteresowania dziecka – poszukaj w sieci treści, które mogą zaciekawić, bo wiążą się z jego pasją, hobby, z czymś, co dziecko lubi robić na co dzień. Pokaż mu bezpieczne i wartościowe strony i aplikacje.

Więcej o tym, jak mądrze i bezpiecznie korzystać z internetu znajdziesz na stronie www.orange.pl/razemwsieci.

Kodeks rodzinny - korzystanie ze smartfona dla dzieci - grafika ilustracyjna

 

Udostępnij: Smartfon w prezencie – i co dalej

Odpowiedzialny biznes

Masz pomysł na dobre technologie? – zgłoś się do Funduszu Sektora 3.0

12 października 2018

Masz pomysł na dobre technologie? – zgłoś się do Funduszu Sektora 3.0

Jeśli jesteście zafascynowani nowymi technologiami i macie pomysł, co dobrego można dzięki nim zdziałać na rzecz społeczności, społeczeństwa czy środowiska – zapraszamy Was do Funduszu Sektora 3.0

Kogo szukamy?

Szukamy organizacji i firm, które mają pomysł na nowe narzędzia – aplikację, serwis, platformę online- rozwiązujące konkretny problem społeczny lub odpowiadające na potrzebę organizacji społecznej i jej odbiorców.

Co oferujemy?

Po pierwsze – dajemy wiedzę i umiejętności w postaci profesjonalnego doradztwa, mentoringu i szkoleń ułatwiających dopracowanie pomysłu i stworzenie jego spójnej koncepcji. Po drugie – na kolejnym etapie wybrane projekty mogą pozyskać fundusze na realizację – granty do 50 tys. zł.

Co nowego ?

Do tej pory odbyło się 5 edycji Funduszu. Wcześniej poszukiwaliśmy narzędzia dla organizacji społecznych. Wśród laureatów są min.

  • Pandalajka – portal wspierający zarządzanie mediami społecznościowymi;
  • Fundujesz.pl -platforma crowdfundingowa dedykowana inicjatywom społecznym;
  • TUDU.org.pl – platforma wspierająca wolontariat online;
  • Mambogram.pl – platforma online ułatwiająca wdrażanie grywalizacji;
  • portal Engo+– ułatwiający firmom angażowanie się w działania non –profit;
  • Platforma Atuty, której celem jest wymiana wiedzy, umiejętności, materiałów, np. gotowych scenariuszy projektów;
  • Aplikacja 2do2 – czyli system do rozliczania i budżetowania projektów w organizacjach pozarządowych.

W tegorocznej edycji rozszerzamy zakres – szukamy po prostu projektów na rzecz dobra społecznego – Tech for Good. A więc do dzieła!

Więcej o idei Funduszu Sektora 3.0 i zasadach konkursu znajdziecie na stronie www.sektor3-0.pl

Zapraszamy!

etapy funduszu 3.0- zgłość pomysł, dopracuj projekt, przekonaj nas, pozyskaj finansowanie, zrealizuj projekt

Udostępnij: Masz pomysł na dobre technologie? – zgłoś się do Funduszu Sektora 3.0

Odpowiedzialny biznes

Raport zintegrowany Orange Polska 2016

23 sierpnia 2017

Raport zintegrowany Orange Polska 2016

Wierzymy w liczby. Jesteśmy w przekonani, że najlepiej powiedzą nam o biznesie – dlatego co roku w firmach przygotowujemy sprawozdania finansowe, w których dominują skomplikowanych tabelki z liczbami. Wydaje się jednoznaczne, że skoro w 2015 było 9 a w 2016 roku 12 to coś tam wzrosło, a jeśli 8 – to spadło. Ale co zdążyło się w ciągu roku „pomiędzy” tymi liczbami i jak to się ma do prognozy na przyszłość – tego nie wyczytamy z tabeli. Dla dobrej interpretacji i prognoz potrzebny jest nam szerszy kontekst ekonomiczny i społeczny.

Dlatego coraz większy nacisk kładziemy na ujawnianie przez firmy danych niefinansowym, mówiących o społecznych, ekologicznych czy etycznych aspektach funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Ostatni kryzys ekonomiczny pokazał, jak ważne są takie kwestie, jak etyka, compliance i ład korporacyjny. Katastrofy ekologiczne zaś ujawniają, jak ważne są sprawy ochrony środowiska, także u naszych firm partnerskich i dostawców.

Raportowanie niefinansowe

W 2014 roku Unia Europejska rozszerzyła sprawozdawczość firm o obowiązek ujawnienia danych niefinansowych. Zgodnie z nową dyrektywą 2014/95/UE część firm musi informować w ramach sprawozdania z działalności o swojej polityce w zakresie środowiska, spraw społecznych, pracowniczych, poszanowania praw człowieka, przeciwdziałania korupcji i łapownictwu oraz przedstawić politykę w zakresie różnorodności.

W Polsce grupa firm, które są objęte dyrektywą stanowi, według danych Ministerstwa Finansów, prawie 300 podmiotów. Nowy obowiązek informacyjny dotyczy dużych jednostek zainteresowania publicznego zatrudniających powyżej 500 osób ( różnorodność od 250 osób), których sumy bilansowe przekraczają 85 mln złotych, albo których przychody netto ze sprzedaży towarów i produktów przekraczają 170 mln złotych.

Firma ma do wyboru formę raportowania – może  to być oświadczenie na temat informacji niefinansowych w sprawozdaniu z działalności lub oddzielny raport np. raport społecznej odpowiedzialności. My, podobnie jak kilkadziesiąt firm w Polsce, przygotowujemy takie raporty już od ponad 10 lat, ale wiele firm przygotuje taki raport w przyszłym roku po raz pierwszy.

Raportowanie zintegrowane

Raportowanie zintegrowane to kolejny krok.  Jakościowe, a nie tylko formalne połączenie danych niefinansowych i finansowych w jeden komplementarny dokument.

W tym roku opracowaliśmy nasz pierwszy Raport zintegrowany, który wskaźniki finansowe i dane niefinansowe łączy w jedną spójna opowieść o firmie, jej roli biznesowej i społecznej.  Było to dla nas duże wzywanie i wymagało wyjścia poza dotychczas stosowane schematy, przygotowanie nowej opowieści o firmie – pełniejszej, z szerszym kontekstem rynkowym i społecznym. W raporcie pokazaliśmy nasz model biznesowy, z jakich zasobów społecznych, ekonomicznych i naturalnych korzystamy, jakie są efekty i rezultaty naszych działań a także nasz wpływ na otoczenie.

W lipcu zaprosiliśmy Was do testowania strony internetowej z naszym Raportem zintegrowanym. Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i cenne uwagi.

Konkurs

Zapraszamy was do czytania Raportu. A jeśli podoba Wam się ta forma przekazu – zagłosujcie na nas w Konkursie Raporty Społeczne.

Na stronie konkursu znajdziecie kilkadziesiąt raportów społecznych i a także kilka zintegrowanych. Sprawdźcie, jak do odpowiedzialności społecznej podchodzi Wasz bank, dostawca energii czy firma, z której produktów korzystacie na co dzień. Może wtedy spojrzycie na nią trochę inaczej?

 

Udostępnij: Raport zintegrowany Orange Polska 2016

Odpowiedzialny biznes

Orange Polska nie pobiera opłat za połączenia z Włochami i za usługi w roamingu

25 sierpnia 2016

Orange Polska nie pobiera opłat za połączenia z Włochami i za usługi w roamingu

116 000 – telefon w sprawie zaginionego dziecka, prowadzony przez Fundację ITAKA, dzwonił w 2019 roku 1 598 razy. W tym czasie zarejestrowano 140 zgłoszeń zaginięć nieletnich, odnaleziono 107 dzieci i nastolatków. Linia 116 000 działa od ponad 10 lat, a Orange Polska od początku jest jej partnerem technologicznym i wspierającym.
Telefon do Fundacji ITAKA-Centrum Ludzi Zaginionych to już stały element akcji poszukiwania dzieci. To pod numer 116 000 dzwonią rodzice poszukujący swoich dzieci, służby poszukiwawcze, np. policja, czy inne osoby zaangażowane w te działania.
To tu dzwonią osoby, które mają informacje na temat zaginionych dzieci, widziały je lub są z nimi w kontakcie. Zweryfikowane i wiarygodne informacje przekazywane są jednostkom policji prowadzącym poszukiwania.

Jak to działa w praktyce?

Julka uciekła z domu we Wrocławiu. Fundacja ITAKA przyjęła zgłoszenie o zaginięciu i rozpoczęła poszukiwania poprzez publikację jej wizerunku. Pod numerem 116 000 dyżurujący zaczęli odbierać telefony od informatorów z Warszawy, którzy mieli kontakt z dziewczyną. Część z nich zwracała uwagę na niepokojące zachowanie nastolatki. Dzięki tym informacjom ustalono, co dzieje się z Julką i gdzie aktualnie przebywa. Finalnie na numer 116 000 skontaktowała się sama zaginiona, widząc plakat na swój temat. Specjaliści Fundacji przekonali ją do powrotu do domu i zgłoszenia się na policję.

Profilaktyka

Historia Julki to tylko jeden z ubiegłorocznych przypadków dotyczących nastolatki, która sama uciekła z domu, ale wiele spraw dotyczy tzw. porwań rodzicielskich. Dlatego wśród działań Fundacji jest profilaktyka w tym zakresie i współpraca z rodzinami zagrożonymi taką sytuacją. W ubiegłym roku eksperci z Fundacji wraz ze specjalistami z instytucji zajmujących się sytuacją dzieci w konfliktach rodzicielskich stworzyli poradnik „Standardy pomocy dziecku w sytuacji rozstania rodziców”, w którym opisane zostały dobre praktyki w zakresie pomocy rodzicom i dzieciom. (www.standardyrozstania.pl). Wszystkie zawarte w nim informacje były konsultowane przez zespół specjalistów i ekspertów z różnych dziedzin, w tym przedstawicieli organizacji pozarządowych, prokuratorów, sędziów, kuratorów, biegłych sądowych, policjantów, pedagogów, psychologów i mediatorów.

Porady przez telefon

Linia 116 000 pełni też rolę telefonu poradniczego. Ofiary porwań rodzicielskich, rodzice lub opiekunowie nastolatków, którzy uciekli z domu i bliscy zaginionych dzieci i nastolatków mogą skorzystać z pomocy psychologa. Tylko w 2019 roku psychologowie Fundacji udzielili ponad 400 porad.
W sytuacji kryzysowej, jaką jest zaginięcie, rodziny potrzebują psychologicznego wsparcia, nie tylko
w chwili zaginięcia i w trakcie poszukiwań, ale również po wyjaśnieniu sprawy, niezależnie od efektu poszukiwań. Psycholog dyżurujący przy telefonie zaufania odpowiada też na maile. W razie potrzeby diagnozuje sytuację rodzinną, pomaga uporać się z problemami, które doprowadziły do ucieczki. Pomaga też rodzinie i nastolatkowi po powrocie do domu.
Dodatkowo specjaliści Fundacji udzielają wsparcia prawnego oraz socjalnego.

116 000 -Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka, a także Linia Wsparcia działa przez
7 dni w tygodniu: od poniedziałku do piątku w godz. 13.00-17.00, w weekendy od 9.00 do 13.00. Telefon prowadzony jest przez Fundację ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, która od ponad 20 lat całościowo zajmuje się problemem zaginięcia.

Udostępnij: Orange Polska nie pobiera opłat za połączenia z Włochami i za usługi w roamingu

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej