Odpowiedzialny biznes

Raport zintegrowany Orange Polska 2016

23 sierpnia 2017

Raport zintegrowany Orange Polska 2016

Wierzymy w liczby. Jesteśmy w przekonani, że najlepiej powiedzą nam o biznesie – dlatego co roku w firmach przygotowujemy sprawozdania finansowe, w których dominują skomplikowanych tabelki z liczbami. Wydaje się jednoznaczne, że skoro w 2015 było 9 a w 2016 roku 12 to coś tam wzrosło, a jeśli 8 – to spadło. Ale co zdążyło się w ciągu roku „pomiędzy” tymi liczbami i jak to się ma do prognozy na przyszłość – tego nie wyczytamy z tabeli. Dla dobrej interpretacji i prognoz potrzebny jest nam szerszy kontekst ekonomiczny i społeczny.

Dlatego coraz większy nacisk kładziemy na ujawnianie przez firmy danych niefinansowym, mówiących o społecznych, ekologicznych czy etycznych aspektach funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Ostatni kryzys ekonomiczny pokazał, jak ważne są takie kwestie, jak etyka, compliance i ład korporacyjny. Katastrofy ekologiczne zaś ujawniają, jak ważne są sprawy ochrony środowiska, także u naszych firm partnerskich i dostawców.

Raportowanie niefinansowe

W 2014 roku Unia Europejska rozszerzyła sprawozdawczość firm o obowiązek ujawnienia danych niefinansowych. Zgodnie z nową dyrektywą 2014/95/UE część firm musi informować w ramach sprawozdania z działalności o swojej polityce w zakresie środowiska, spraw społecznych, pracowniczych, poszanowania praw człowieka, przeciwdziałania korupcji i łapownictwu oraz przedstawić politykę w zakresie różnorodności.

W Polsce grupa firm, które są objęte dyrektywą stanowi, według danych Ministerstwa Finansów, prawie 300 podmiotów. Nowy obowiązek informacyjny dotyczy dużych jednostek zainteresowania publicznego zatrudniających powyżej 500 osób ( różnorodność od 250 osób), których sumy bilansowe przekraczają 85 mln złotych, albo których przychody netto ze sprzedaży towarów i produktów przekraczają 170 mln złotych.

Firma ma do wyboru formę raportowania – może  to być oświadczenie na temat informacji niefinansowych w sprawozdaniu z działalności lub oddzielny raport np. raport społecznej odpowiedzialności. My, podobnie jak kilkadziesiąt firm w Polsce, przygotowujemy takie raporty już od ponad 10 lat, ale wiele firm przygotuje taki raport w przyszłym roku po raz pierwszy.

Raportowanie zintegrowane

Raportowanie zintegrowane to kolejny krok.  Jakościowe, a nie tylko formalne połączenie danych niefinansowych i finansowych w jeden komplementarny dokument.

W tym roku opracowaliśmy nasz pierwszy Raport zintegrowany, który wskaźniki finansowe i dane niefinansowe łączy w jedną spójna opowieść o firmie, jej roli biznesowej i społecznej.  Było to dla nas duże wzywanie i wymagało wyjścia poza dotychczas stosowane schematy, przygotowanie nowej opowieści o firmie – pełniejszej, z szerszym kontekstem rynkowym i społecznym. W raporcie pokazaliśmy nasz model biznesowy, z jakich zasobów społecznych, ekonomicznych i naturalnych korzystamy, jakie są efekty i rezultaty naszych działań a także nasz wpływ na otoczenie.

W lipcu zaprosiliśmy Was do testowania strony internetowej z naszym Raportem zintegrowanym. Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i cenne uwagi.

Konkurs

Zapraszamy was do czytania Raportu. A jeśli podoba Wam się ta forma przekazu – zagłosujcie na nas w Konkursie Raporty Społeczne.

Na stronie konkursu znajdziecie kilkadziesiąt raportów społecznych i a także kilka zintegrowanych. Sprawdźcie, jak do odpowiedzialności społecznej podchodzi Wasz bank, dostawca energii czy firma, z której produktów korzystacie na co dzień. Może wtedy spojrzycie na nią trochę inaczej?

 

Udostępnij: Raport zintegrowany Orange Polska 2016

Odpowiedzialny biznes

Orange Polska nie pobiera opłat za połączenia z Włochami i za usługi w roamingu

25 sierpnia 2016

Orange Polska nie pobiera opłat za połączenia z Włochami i za usługi w roamingu

Wierzymy w liczby. Jesteśmy w przekonani, że najlepiej powiedzą nam o biznesie – dlatego co roku w firmach przygotowujemy sprawozdania finansowe, w których dominują skomplikowanych tabelki z liczbami. Wydaje się jednoznaczne, że skoro w 2015 było 9 a w 2016 roku 12 to coś tam wzrosło, a jeśli 8 – to spadło. Ale co zdążyło się w ciągu roku „pomiędzy” tymi liczbami i jak to się ma do prognozy na przyszłość – tego nie wyczytamy z tabeli. Dla dobrej interpretacji i prognoz potrzebny jest nam szerszy kontekst ekonomiczny i społeczny.

Dlatego coraz większy nacisk kładziemy na ujawnianie przez firmy danych niefinansowym, mówiących o społecznych, ekologicznych czy etycznych aspektach funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Ostatni kryzys ekonomiczny pokazał, jak ważne są takie kwestie, jak etyka, compliance i ład korporacyjny. Katastrofy ekologiczne zaś ujawniają, jak ważne są sprawy ochrony środowiska, także u naszych firm partnerskich i dostawców.

Raportowanie niefinansowe

W 2014 roku Unia Europejska rozszerzyła sprawozdawczość firm o obowiązek ujawnienia danych niefinansowych. Zgodnie z nową dyrektywą 2014/95/UE część firm musi informować w ramach sprawozdania z działalności o swojej polityce w zakresie środowiska, spraw społecznych, pracowniczych, poszanowania praw człowieka, przeciwdziałania korupcji i łapownictwu oraz przedstawić politykę w zakresie różnorodności.

W Polsce grupa firm, które są objęte dyrektywą stanowi, według danych Ministerstwa Finansów, prawie 300 podmiotów. Nowy obowiązek informacyjny dotyczy dużych jednostek zainteresowania publicznego zatrudniających powyżej 500 osób ( różnorodność od 250 osób), których sumy bilansowe przekraczają 85 mln złotych, albo których przychody netto ze sprzedaży towarów i produktów przekraczają 170 mln złotych.

Firma ma do wyboru formę raportowania – może  to być oświadczenie na temat informacji niefinansowych w sprawozdaniu z działalności lub oddzielny raport np. raport społecznej odpowiedzialności. My, podobnie jak kilkadziesiąt firm w Polsce, przygotowujemy takie raporty już od ponad 10 lat, ale wiele firm przygotuje taki raport w przyszłym roku po raz pierwszy.

Raportowanie zintegrowane

Raportowanie zintegrowane to kolejny krok.  Jakościowe, a nie tylko formalne połączenie danych niefinansowych i finansowych w jeden komplementarny dokument.

W tym roku opracowaliśmy nasz pierwszy Raport zintegrowany, który wskaźniki finansowe i dane niefinansowe łączy w jedną spójna opowieść o firmie, jej roli biznesowej i społecznej.  Było to dla nas duże wzywanie i wymagało wyjścia poza dotychczas stosowane schematy, przygotowanie nowej opowieści o firmie – pełniejszej, z szerszym kontekstem rynkowym i społecznym. W raporcie pokazaliśmy nasz model biznesowy, z jakich zasobów społecznych, ekonomicznych i naturalnych korzystamy, jakie są efekty i rezultaty naszych działań a także nasz wpływ na otoczenie.

W lipcu zaprosiliśmy Was do testowania strony internetowej z naszym Raportem zintegrowanym. Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i cenne uwagi.

Konkurs

Zapraszamy was do czytania Raportu. A jeśli podoba Wam się ta forma przekazu – zagłosujcie na nas w Konkursie Raporty Społeczne.

Na stronie konkursu znajdziecie kilkadziesiąt raportów społecznych i a także kilka zintegrowanych. Sprawdźcie, jak do odpowiedzialności społecznej podchodzi Wasz bank, dostawca energii czy firma, z której produktów korzystacie na co dzień. Może wtedy spojrzycie na nią trochę inaczej?

 

Udostępnij: Orange Polska nie pobiera opłat za połączenia z Włochami i za usługi w roamingu

Odpowiedzialny biznes

Ranking Odpowiedzialnych

22 kwietnia 2015

Ranking Odpowiedzialnych

Ranking Odpowiedzialnych Firm odbył się już po raz 9. Cieszy fakt, że jest nas coraz więcej, smuci, że ciągle tak mało. A mówimy o liderach społecznej odpowiedzialności.

Myślę, że każda firma, która zgłasza się do tego Rankingu jest wyjątkowa.  I nie chodzi tu o odwagę porównywania się z innymi ani gotowość do sprawdzenia wiarygodności przekazanych informacji  przez zewnętrznego audytora, ale raczej o ciągłe podnoszenie sobie poprzeczki. Każdego roku ankieta  konkursu jest inna, wymagania wyższe, zgodne z trendami z Polski i ze świata. Każda firma oceniana jest po kątem odpowiedzialnego przywództwa, społecznego zaangażowania, komunikacji z interesariuszami, innowacyjności społecznej oraz odpowiedzialnego  zarządzania.

W tym roku wyjątkowe było miejsce – wręczenie nagród odbyło się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. To dla mnie znak, że o CSR powoli przestajemy mówić w zamkniętym gronie specjalistów, a podczas rozmów o gospodarce jest również miejsce na dyskuję o odpowiedzialnym i zrównoważonym rozwoju biznesu.

Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się w gronie liderów społecznej odpowiedzialności. W zestawieniu ogólnym Rankingu zajęliśmy drugie miejsce, a w kategorii branżowej – telekomunikacja, technologia, media i rozrywka jesteśmy najlepsi.
c45cfbf66062aeca29d19ef700fc7592c89

Udostępnij: Ranking Odpowiedzialnych

Informacje prasowe

Orange Polska po raz ósmy w giełdowym indeksie spółek odpowiedzialnych

19 grudnia 2014

Orange Polska po raz ósmy w giełdowym indeksie spółek odpowiedzialnych

Orange Polska ponownie znalazła się w prestiżowym gronie giełdowych spółek odpowiedzialnych społecznie. W ogłoszonym przez Giełdę Papierów Wartościowych nowym składzie RESPECT Index znalazły się 24 spółki. OPL jest obecna w tym zestawieniu od pierwszej edycji.

Giełdowy indeks RESPECT istnieje od 2009 roku i jest pierwszym w Europie Środkowej i Wschodniej zestawieniem tego typu. Celem indeksu jest propagowanie strategicznego myślenia o społecznej odpowiedzialności biznesu.

W skład indeksu wchodzą spółki wyróżniające się kompleksowym podejściem do zarządzania CSR, w sposób wiarygodny odpowiadające na potrzeby i oczekiwania interesariuszy. Wdrażające zasad CSR zarówno na poziomie tworzenia i realizacji długoterminowych celów biznesowych, jak również codziennej działalności operacyjnej.

Orange Polska od lat kompleksowo zarządza obszarem i projektami CSR. Bierze pod uwagę oczekiwania otoczenia w oparciu o dialog z interesariuszami, takimi jak: klienci, pracownicy, regulator, organizacje pozarządowe. Takie podejście pozwala na bieżąco aktualizować wiedzę na temat zmian i oczekiwań społecznych oraz brać je pod uwagę w ramach projektów biznesowych.

RESPECT Index cieszy się coraz większym zainteresowaniem przedsiębiorców i inwestorów, dostrzegających zależność między uwzględnianiem aspektów społecznych i środowiskowych, a wynikami  finansowymi przedsiębiorstwa.

Więcej informacji na temat RESPECT Index można znaleźć na stronie www.odpowiedzialni.gpw.pl

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange Polska po raz ósmy w giełdowym indeksie spółek odpowiedzialnych

Odpowiedzialny biznes

Zagłosuj na nasz Raport CSR!

27 listopada 2014

Zagłosuj na nasz Raport CSR!

Serdecznie zapraszam Was do głosowania na Raport społecznej odpowiedzialności Orange Polska 2013, który startuje w konkursie Raporty Społeczne.

Jak pamiętacie tworzyliśmy go wspólnie przez 12 tygodni w blogowym cyklu „Piszemy Raport CSR” wybieraliśmy tematy, które powinny się w nim znaleźć, projekty, o których chcielibyście więcej przeczytać a także ocenialiśmy grafikę.

Głównym celem konkursu jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania pozafinansowego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Wyróżniane są firmy, które nie tylko prowadzą działalność, biorąc pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska, ale także potrafią w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny zaprezentować swoje dokonania w publikowanych raportach. Organizatorami projektu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC oraz SGS (dawniej CSR Consulting).
Oprócz Jury Raporty w plebiscycie internetowym oceniać mogą także ich czytelnicy, przyznając „nagrodę publiczności”. Głosować można do 2 grudnia na stronie www.raportyspoleczne.pl. Liczymy na Wasze głosy!

e37ae349a2275775b21d162639cb96987f9

Udostępnij: Zagłosuj na nasz Raport CSR!

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej