Innowacje

Polskie startupy, które zmienią życie miliarda ludzi

1 czerwca 2018

Polskie startupy, które zmienią życie miliarda ludzi

Podczas pierwszej polskiej edycji konkursu  SingularityU Poland Global Impact Challenge, międzynarodowej jury wybrało startupy, który w ciągu 10 lat  zmienią życie miliarda ludzi na świecie. Okazuje się, że takie projekty funkcjonują na naszym rodzimym rynku. Rozstrzygnięcie konkursu odbyło się 24 maja br. w Campus Warsaw. Zobaczcie materiał z tego wydarzenia.

Implant w mózgu i system przetwarzania danych

Kamil Adamczyk ze zwycięskiego startupu Cardio Technology, zapowiada, że za pomocą opracowanego implantu będzie walczyć z glejakiem wielopostaciowym mózgu. Kamil ma już doświadczenie jako przedsiębiorca –  w  startupie Inteliclinic stworzył Neuroon, czyli maskę do monitorowania snu. Więcej na ten temat mogliście dowiedzieć się z „Generacji Startup” z udziałem Kamila.

Drugi zwycięzca, Wojciech Daniło ze startupu Luna, obiecuje, że jego rozwiązanie zmieni sposób przetwarzania danych, w takich dziedzinach, jak bioinformatyka, internet rzeczy, czy data science. Swoje rozwiązanie porównał do rewolucji, jaką w przetwarzaniu danych dokonał Microsoft Excel.

Zwycięzcy spędzą dwa miesiące w Dolinie Krzemowej, pracując nad swoimi rozwiązaniami. To oznacza, że polscy przedsiębiorcy mają realne szanse namieszać na międzynarodowym rynku.

Globalne wyzwanie dla przedsiębiorców

Global Impact Challenge to konkurs dla przedsiębiorców, którzy mających potencjał i ambicję do zmieniania świata. Organizatorem jest Singularity University, międzynarodowa fundacja, którą do Polski sprowadził jej absolwent, Sebastian Kulczyk. Na świecie konkursy odbywają się od 2010 roku. Sieć SingularityU Global liczy 60 oddziałów na całym świecie. Ubiegłoroczne wydarzenia zgromadziły 13 000 uczestników. Orange Polska był partnerem tegorocznego finału konkursu.

Startupy mogą zmienić świat, ale potrzebują wsparcia

Potrzebę wspieranie startupów rozumie i realizuje coraz więcej firm, widząc w nich zwinność i innowacyjność, która ma potencjał ogromnych zmian. Podczas finału Global Impact Challenge w panelu poświęconym wspieraniu Innowacji, Bożena Leśniewska, wiceprezes ds. rynku biznesowego w Orange Polska opowiadała, jak nasza firma realizuje tę misję. Od ponad pięciu lat w ramach programu akceleracyjnego Orange Fab przyjrzeliśmy się zgłoszeniom od 744 przedsiębiorców, 28 zaprosiliśmy do współpracy, a 8 rozwiązań wdrożyliśmy. Dzięki programowi możecie komunikować się z Orange Polska i Nju Mobile poprzez Messenger,  korzystać z inteligentego miejskiego systemu oświetlenia LED, a wkrótce także korzystać z systemu rezerwacji parkingów, bezprzewodowych ładowarek w salonach Orange, czy solarnych ławek z Wi Fi.

Co sądzicie o nagrodzonych startupach?

 

Udostępnij: Polskie startupy, które zmienią życie miliarda ludzi

Informacje prasowe

Orange bierze na pokład pięć nowych startupów

20 marca 2018

Orange bierze na pokład pięć nowych startupów

Whirla, SEEDIA, Fastpass, Naviparking i Makigami rozpoczęły akcelerację z Orange Polska. Inteligentne miasto, BLIK i sztuczna inteligencja w biznesie – w tych obszarach operator będzie przez najbliższe 12 tygodni rozwijać rozwiązania wspólnie z przedsiębiorcami. W czerwcu poznamy pierwsze efekty współpracy. Firmy zostały wyłonione w ramach programu Orange Fab.

–  Podejmując decyzję o współpracy z tymi firmami, szukaliśmy przede wszystkim wartości dodanej dla klientów. Mam poczucie, że każde z rozwiązań, które włączyliśmy do akceleracji, w sposób wymierny ułatwi życie naszym klientom, zarówno tym indywidualnym, korzystającym z inteligentnej infrastruktury miejskiej, jak i biznesowym, którzy chcieliby zautomatyzować procesy w swoich firmach  – powiedziała Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego w Orange Polska.

Whirla to system bezprzewodowego ładowania telefonów dla kawiarni, biur, centrów handlowych i in. Od połowy marca ładowarkę będzie można przetestować  w Smart Store Orange w warszawskiej Galerii Mokotów.  Whirla współpracowała z Orange podczas Orange Warsaw Festival 2017; udostępniała wówczas bezprzewodowe ładowarki gościom korzystającym z Orange Strefy.

Rozwiązanie było także prezentowane na blogu Orange w cyklu Generacja Startup.

SEEDIA, producent solarnych ławek, przystanków i infokiosków będzie pracował z Orange nad dodaniem nowych funkcjonalności, m.in. modułu meteorologicznego. Infrastruktura oferowana przez SEEDIA oferuje mieszkańcom nieodpłatnie możliwość skorzystania z ładowarek USB i indukcyjnych, rozkładów jazdy na wyświetlaczach e-papierowych, czy Wi-Fi. Jedna z takich ławek we współpracy z Orange Polska od sierpnia 2017 r. służy mieszkańcom Zielonej Góry.

SEEDIA była także prezentowana na blogu Orange w cyklu Generacja Startup.

Kolejne rozwiązanie, nad którym będzie pracować Orange to Fastpass, pierwsza w Polsce aplikacja pozwalająca przyjmować płatności bezgotówkowe BLIKIEM w telefonie. Wystarczy podanie kwoty transakcji, przepisanie kodu BLIK z aplikacji mobilnej banku płatnika i zatwierdzenie kwoty, aby płatność została natychmiast księgowana na koncie w Tpay.com.

Podczas 12 – tygodniowej akceleracji pracownicy urzędu jednego z polskich miast przetestują aplikację do optymalizowania i wyszukiwania najbliższych wolnych miejsc parkingowych z wykorzystaniem rozwiązania Naviparking. W dalszej perspektywie firma planuje dodanie w aplikacji możliwości zarządzania ruchem w mieście i redukcję emisji spalin.

Piąta z akcelerowanych firm, JT Weston rozwinie z Orange aplikację Makigami. Rozwiązanie jest swoistym szwedzkim stołem dla dużych firm i korporacji, umożliwiającym komponowanie własnych aplikacji z gotowych modułów, bez konieczności prac programistycznych. Makigami optymalizuje w ten sposób skomplikowane i czasochłonne procesy biznesowe np. system zarządzania urlopami pracowników, czy proces fakturowania. Makigami wykorzystuje reguły decyzyjne oparte na sztucznej inteligencji.

Orange Fab, akcelerator startupów stworzony przez Orange, ma już ugruntowana pozycję wśród najlepszych programów tego typu. Podczas czterech poprzednich edycji, do programu zgłosiło się ponad 580 startupów z Polski i Europy Wschodniej. Spośród nich, ponad 100 zaprezentowało swój produkt przed menadżerami Orange. Zrealizowane dotychczas edycje programu zaowocowały współpracą z 23 startupami, m.in.

  1.  Wandlee – wdrożenie chatbota obsługującego za pośrednictwem Messengera klientów Orange Polska i Nju Mobile
  2. Applica – wykorzystanie sztucznej inteligencji do automatyzacji procesów biznesowych wymagających semantycznej analizy tekstu
  3. Tutlo – udostępnienie pracownikom platformy do nauki języków obcych i konwersacji online
  4. Quantron – z którym Orange Polska współpracowało przy projekcie nowoczesnych lamp miejskich wykorzystujących API Smart City.

Wszyscy uczestnicy programu Orange Fab mogą liczyć na miejsce do pracy w przestrzeni FabLab powered by Orange w Warszawie, dostęp do infrastruktury światłowodowej i radiowej operatora, bezpośredni kontakt z inwestorami, mentorami i ekspertami Orange Polska, a także ekosystemem startupowym w Polsce. Mogą także bezpłatnie brać udział w ważnych wydarzeniach branżowych, m. in. Viva Technology w Paryżu i zyskać pomoc w wejściu na rynki w krajach, w których działa Grupa Orange. Poza Polską, Orange Fab jest prowadzony w Izraelu, Japonii, Hiszpanii, Francji, Senegalu, Kamerunie, Belgii i Luksemburgu, Jordanii i USA.

W styczniu 2018 r. młode spółki technologiczne doceniły program akceleracyjny, przyznając Orange Polska nagrodę specjalną Startups’ Choice w rankingu the Heart Open Innovation Awards 2017.

Program stale się rozwija. Współpracuje ze znaczącymi podmiotami na rynku, m.in. Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną, a ponadto rozbudowuje sieć kontaktów w Europie Środkowej i Wschodniej.

Więcej o Orange Fab: orangefab.pl

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com 

Udostępnij: Orange bierze na pokład pięć nowych startupów

Innowacje

Co startupy zrobią z naszymi finansami?

20 lutego 2018

Co startupy zrobią z naszymi finansami?

Nowe technologie są już obecne w każdej dziedzinie życia. Nie ominęły też naszych portfeli. Do banków on-line, płatności zbliżeniowych, czy portfela w telefonie już przywykliśmy. Co będzie dalej?

Fintech, czyli bliskie związki finansów i technologii

Ostatnio przez wszystkie przypadki odmienia się ‘blockchain’ i ‘bitcoin’. Chociaż pensja w cyfrowej walucie w powszechnym użyciu to na razie jeszcze odległa wizja, duże firmy nie pozostają obojętne wobec tego trendu. Co jeszcze zmieni się w najbliższej przyszłości? Zapytałam o to Aleksandra Naganowskiego z Mastercard, który był uczestnikiem naszego cyklicznego spotkania ze startupami, Pitch Session, które organizuje Orange Fab.

Banki obserwują i podążają za trendami w branży finansów. Najnowszym z nich jest otwarta bankowość. Co to oznacza i jak skorzystają na tym mali, innowacyjni przedsiębiorcy? Opowiada Paweł Widawski, prezes fundacji Fintech Poland.

Przy dyskusji o finansach nie mogło zabraknąć Orange Finanse. Zapytałam Marcina Chruściela, dyrektora Orange Finanse o plany dotyczące tej usługi i możliwe kierunki współpracy ze startupami z branży fintech, które zaprosiliśmy do udziału w Pitch Session.

Co startupy zrobią z naszymi finansami?

Korporacje podążają za trendami, ale w branży fintech to startupy nadają tempo. Cyfrowa skarbonka na realne monety, sztuczna inteligencja czytająca i rozumiejąca faktury, zakupy z odroczonym terminem płatności, czy cyfrowy „stróż” dla naszych rachunków to tylko niektóre propozycje startupów z obszaru fintech. Zobacz najciekawsze wystąpienia przedsiębiorców w naszym video skrócie.

Mnie przekonał startup Zoo Money i ich elektroniczna skarbonka, do której wrzucamy monety, a one zasilają konto online. Dzięki NFC możemy realizować szybkie płatności zbliżeniowe. To oznacza koniec z noszeniem monet w kieszeniach, torebkach i portfelach. A jakie są Wasze typy?

Udostępnij: Co startupy zrobią z naszymi finansami?

Innowacje

Startupowcy nagrodzili Orange Polska

3 lutego 2018

Startupowcy nagrodzili Orange Polska

Nasza wytężona praca nad wdrażaniem innowacji została właśnie doceniona – startupowcy nagrodzili Orange Polska w konkursie The Heart Open Innovation Awards 2017.

Dobrze znacie Orange Fab, czyli program, w ramach którego nawiązujemy współpracę z młodymi,  innowacyjnymi firmami i wdrażamy ich rozwiązania w firmie. Dzięki temu możecie skontaktować się z Orange Polska i Nju Mobile na Messengerze (startup Wandlee), naładować bezprzewodowo telefon podczas OWF (startup Whirla), w miastach montujemy inteligentne lampy LED (Quantron), a w smart storach Orange oferujemy inteligentne, kolorowe żarówki (OORT). Wszystkie te rozwiązania zostały stworzone przez firmy, które w ciągu pięciu lat trwania programu współpracowały z Orange.

Startupowcy nagrodzili Orange Polska

Nagroda The Heart

Startupowcy nagrodzili Orange Polska

Lata współpracy zaowocowały nie tylko wdrożeniami, ale także uznaniem ze strony przedsiębiorców. Dowodem tego jest nagroda specjalna Startups’ Choice, którą otrzymaliśmy w konkursie The Heart Open Innovation Awards 2017. Przedsiębiorcy docenili nas za otwartość na innowacje, partnerskie podejście do współpracy, fair play i szybkość podejmowania decyzji.

Dlaczego to dla nas takie ważne

Ta nagroda ma dla nas szczególne znaczenie, ponieważ przyznali startupowcy, czyli ludzie, którzy najlepiej potrafią zweryfikować wartość programów akceleracyjnych.  To efekt pracy wielu niesamowitych osób zaangażowanych w ten program: całego zespołu Orange Fab Polska, mentorów i ekspertów, przedstawicieli biznesu w Orange Polska oraz wszystkich, którzy od pięciu lat słowem i czynem wspierają to unikatowe przedsięwzięcie. Bycie „Startups’ Choice” zobowiązuje, dlatego stale pracujemy nad ulepszeniem programu. Od października pracujemy w nowym trybie – organizujemy ciągły nabór, a co dwa miesiące spotykamy się z przedsiębiorcami podczas tzw. Pitch Sessions. Najbliższe spotkanie już 15 lutego.

O konkursie

Konkurs „The Heart Open Innovation” wyłania i nagradza firmy, które aktywnie wykorzystują zewnętrzne źródła innowacji i z sukcesem wdrażają innowacyjne rozwiązania. W tym roku jury złożone z ekspertów ze świata korporacji z różnych branż, założycieli polskich startupów, reprezentantów świata nauki oraz inwestorów, nominowało Orange Polska w trzech spośród sześciu kategorii: organizacja, współpraca oraz inicjatywa (program Orange Fab) obok takich firm jak: Alior Bank, Microsoft, Neuca S.A. czy Pekao S.A. Uroczysta gala połączona z wręczeniem nagród odbyła się 31 stycznia 2018 r.  w The Heart Warsaw.

Orange Fab

Program Orange Fab ma już na swoim koncie współpracę z 23 startupami , m.in. z Wandlee (wdrożenie chatbota obsługującego klientów firmy poprzez Messengera),  Applicą (wykorzystanie opartej o sztuczną inteligencję automatyzacji procesów biznesowych wymagających semantycznej analizy tekstu), czy Tutlo (platforma online do nauki języków obcych, łącząca native speakerów za granicą z uczniami w Polsce). W ciągu 5 lat trwania programu zgłosiło się do niego ok 600 przedsiębiorców z Polski i krajów CEE. Orange Fab funkcjonuje także m.in. w USA, Francji, Hiszpanii, Izraelu, Belgii, Senegalu, Wybrzeżu Kości Słoniowej i w Azji. Więcej na http://orangefab.pl/

Udostępnij: Startupowcy nagrodzili Orange Polska

Innowacje

Lustereczko, powiedz przecie… Rozmowa z Abyss Glass

8 stycznia 2018

Lustereczko, powiedz przecie… Rozmowa z Abyss Glass

Lustereczko, powiedz przecie… Dzisiaj zaklęcie może zaczynać się podobnie, ale druga część pytania powinna brzmieć …czego właściwie chcę? Okazuje się, że na podstawie wyglądu można sporo powiedzieć o człowieku i jego potrzebach. Że niby pozory mylą, a książki nie ocenia się po okładce? Tak. Jeśli jednak zawęzimy oczekiwania, to okaże się, że mężczyzna po 40, będący klientem salonu Orange, może szukać dla siebie telefonu…z dobrym aparatem i najnowsza wersją Androida. A jeśli lustro ustawimy w sklepie z kosmetykami, lub u fryzjera może powiedzieć nam sporo o naszych potrzebach i dać konkretne rozwiązania.

Taki był właśnie pomysł Arka Adamka, twórcy Abyss Glass, startupu, który poznaliście pod koniec roku. Jego wystąpienie pokazywałam w relacji z Orange Fab Startup Pitch Sessions poświęconej Internet of Things w tym wpisie: Internet Rzeczy – co nas czeka.

Wielki Brat i inwigilacja, czyli czego się obawiamy

Marketingowe lustro, które na podstawie wyglądu tworzy profil użytkownika i proponuje mu konkretny produkt wzbudziło sporo emocji. Pod wpisem pojawiło się wiele komentarzy – o inwigilacji, problemach z bezpieczeństwem, gromadzeniu danych.

„Jak co nas czeka? Permanentna inwigilacja cytując klasyków kina. 😉 I dodatkowo problemy z bezpieczeństwem podniesione do potęgi w porównaniu do dziś.”
„już nawet lustra w wucecie będą coś tam proponowały… koniec świata…”
„Jeżeli istnieje możliwość włączenia np. kamery w telefonie czy komputerze bez naszej wiedzy to prawdopodobnie będzie też możliwość włączenia takiego lustra by rejestrować obraz. I nie mówię tu tylko o hackerach. A o właścicielu takiego sprzętu.”

Lustereczko, powiedz przecie… co o mnie wiesz

Słowem, nieźle się Abyss Glassowi dostało 😉 Postanowiłam sprawdzić to u źródła. Spotkałam się z Arkiem i zapytałam, jak wygląda kwestia gromadzenia danych, czy ich lustro faktycznie stanie się narzędziem Wielkiego Brata i czy w najbliższym czasie spotkacie je w jakimś WC? 😉 Poznałam też inne zastosowania lustra, na przykład indywidualnie dopasowany trening. Jesteście ciekawi, jak to wygląda? Obejrzyjcie najnowszy odcinek Generacji Startup.

Czy Arek Was przekonał? Jak podobają Wam się zastosowania inne przedstawione w video zastosowania lustra? Czekam na Wasze komentarze.

Udostępnij: Lustereczko, powiedz przecie… Rozmowa z Abyss Glass

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej