Informacje prasowe

Orange Polska pracuje ze start-upami nad nowymi projektami

19 lipca 2019

Orange Polska pracuje ze start-upami nad nowymi projektami

Narzędzie do profilowania grup klientów, system elektronicznych etykiet cenowych, zastosowanie Internetu Rzeczy w licznikach prądu, platforma szkoleniowa oparta na wirtualnej rzeczywistości – to tylko niektóre z projektów, nad którymi w najbliższym czasie Orange Polska będzie pracował z 9 start-upami wyłonionymi w ramach Orange Fab, we współpracy z zewnętrznymi akceleratorami  Space3ac i  Accelup oraz programem Poland Prize.

„Współpraca z młodymi, ambitnymi startupami, tworzącymi dojrzałe rynkowo rozwiązania jest dla Orange ważna. Dlatego otwieramy się na inne profesjonalne akceleratory korzystające ze środków unijnych. Space3ac i  Accelup pozwalają nam głębiej sondować rynek, dotrzeć do większej liczby start-upów a tym samym znaleźć najbardziej wartościowe rozwiązania. Program Poland Prize daje możliwość dotarcia także do projektów zagranicznych. Dzięki temu możemy się bardziej skupić na kwestiach merytorycznych i jak najlepszym dopasowaniu nowych rozwiązań do potrzeb biznesowych Orange” – powiedziała Bożena Leśniewska wiceprezes ds. rynku biznesowego Orange Polska.

Do rozwijania i testowania projektów, które mają szansę na wdrożenie w ramach komercyjnej współpracy, zostały zaproszone następujące start-upy:

1. Placeme – narzędzie do definiowania grup potencjalnych konsumentów usług m.in. pod kątem zainteresowań i glokalizacji;

2. NMT – system elektronicznych etykiet cenowych;

3. Escoral – system ekranów informacyjnych e-ink umożliwiający personalizowanie przekazu;

4. Vizum Lab – system nadzoru sprzętu i pracowników;

5. Fabe – system bezpieczeństwa obszarów przemysłowych do wczesnego wykrywania i zapobiegania awariom oraz wypadkom;

6. PySense – moduły IoT do liczników elektrycznych, przesyłające zebrane dane na platformę chmurową;

7. Tricks – platforma Tutorial Online wspierająca wydajność pracowników;

8. VR Learning – platforma szkoleniowa oparta o technologię VR.

9. SentiSquare – rozwiązanie do analityki, klasyfikacji i dystrybucji tekstu, m.in. maili.

W ramach programów akceleracyjnych Space3ac i  Accelup, w których Orange Polska jest odbiorcą technologii, start-upy mogą otrzymać do 200 tys. zł na wdrożenie swoich rozwiązań. Program Poland Prize nakierowany jest na wyszukiwanie innowacyjnych rozwiązań z zagranicy.

Start-upy oprócz mocnego zastrzyku finansowego na przeprowadzenie pilotażu u odbiorcy technologii, otrzymują szerokie wsparcie mentoringowe – nie tylko od Orange ale też dodatkowe płatne wsparcie rozwojowe z innych źródeł. Mają dostęp do infrastruktury Orange oraz możliwość integracji m.in. z innowacyjnymi platformami Live Objects i Flexible Engine. Zyskują ponadto przestrzeń co-workingową na spotkania z ekspertami lub przyszłymi klientami.

Orange Fab jest międzynarodowym programem dla start-upów stworzonym przez Orange. W Polsce wystartował w 2014 r., jako jeden z pierwszych akceleratorów na polskim rynku. Poza Polską obecny jest m.in. we Francji, Izraelu, Japonii, Hiszpanii, Senegalu, Kamerunie, Belgii i Luksemburgu, Jordanii oraz USA. W ramach programu start-upy mogą stać się partnerem biznesowym Orange, biorą udział w ważnych wydarzeniach branżowych i zyskują pomoc w wejściu na rynki w krajach, w których działa Grupa Orange.

Orange Fab planuje wzmocnić wymiar międzynarodowy programu. Start-upy otrzymują możliwość uczestniczenia w wydarzeniach zagranicznych. W najbliższym czasie planowany jest wyjazd na Demo Days jednego z chińskich akceleratorów, co da młodym firmom możliwość zaprezentowania się na tamtym rynku.

Od początku programu kilkadziesiąt projektów przeszło już lub jest w fazie testów, część z nich została wdrożona komercyjnie. Są to m.in. chatbot do komunikacji z klientem przez Messenger, system miejskiego inteligentnego oświetlenia, czy inteligentne meble miejskie (ławki solarne, kosze na śmieci, wiaty przystankowe).

Więcej informacji na stronie https://orangefab.pl/

Więcej o innowacyjnych projektach i współpracy Orange ze start-upami znajdziesz na naszym blogu i biurze prasowym.

Zainteresował Cie wpis? Jeśli chcesz otrzymywać informacje prasowe, zostaw nam swój adres e-mail
Napisz do Nas
Udostępnij: Orange Polska pracuje ze start-upami nad nowymi projektami

Informacje prasowe

Innowacyjne pomysły start-upów w ofercie Orange Polska

25 stycznia 2019

Innowacyjne pomysły start-upów w ofercie Orange Polska

Niemal 250 przeanalizowanych projektów, 15 start-upów w trakcie akceleracji, pilotaże i wdrożenia innowacyjnych rozwiązań m.in. w obszarze monitoringu bezpieczeństwa, efektywności energetycznej, inteligentnej infrastruktury miejskiej oraz lokalizacji osób i obiektów, dwie nagrody za wspieranie innowacyjnych firm – to najważniejsze efekty programu Orange Fab w 2018r. Orange Polska 24 stycznia podczas uroczystego „Demo Day” podsumował swoją współpracę ze start-upami w minionym roku.

 „Innowacyjność zmienia reguły gry rynkowej. Bez niej nie da się osiągnąć przewagi nad  konkurencją. Mamy świadomość, że na poprawę jakości życia naszych klientów wpływamy nie tylko dzięki budowaniu szerokiej dostępności usług ale także dzięki stałemu ich rozwijaniu i wdrażaniu nowych rozwiązań. Dlatego jesteśmy otwarci na niekonwencjonalne pomysły małych firm. Korzystają obie strony – start-upy zyskują wsparcie umożliwiające rynkowe wdrożenie swoich pomysłów zaś Orange Polska może dzięki temu rozwijać ofertę. Będziemy tę współpracę rozszerzać” – powiedziała Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu Orange Polska.

W ubiegłym roku operator pięciokrotnie kierował do startupów zapytania dotyczące współpracy w takich dziedzinach jak  Customer Experience, Fintech, Cybersecurity, IoT,
e-commerce. 15 firm zostało zaproszonych do akceleracji. Zyskały one bezpośredni kontakt z inwestorami, mentorami i ekspertami, a także dostęp do  klientów i infrastruktury Orange Polska. Są to:

  1. Asta Labs – system zarządzania zasobami IoT,
  2. Magic To Go – komunikacja z klientem oparta o rozszerzoną rzeczywistość,
  3. Smartporter – systemem zarządzania budynkami komercyjnymi,
  4. Retailic – wspomaganie procesów sprzedażowych w sklepach stacjonarnych,
  5. Fabe – system monitoringu bezpieczeństwa dla sektora przemysłowego,
  6. Shield Bike – system zabezpieczenia rowerów,
  7. Erly – mobilne ładowanie telefonu,
  8. Teraz Energia – zarządzanie efektywnością energetyczną,
  9. Unified API – integracja oraz agregacja danych z różnych źródeł,
  10. BillTech – aplikacja do płacenia rachunków,
  11. Whirla – bezprzewodowe ładowanie telefonów dla biur i centrów handlowych,
  12. Fastpass – aplikacja do przyjmowania płatności BLIKIEM
  13. NaviParking – zarządzanie miejscami parkingowymi,
  14. SEEDiA – solarnie zasilana inteligentna infrastruktura dla miast i biznesu,
  15. JT Weston – platforma automatyzacji pracy i procesów biznesowych.

Młode spółki technologiczne doceniły Orange Fab przyznając Orange Polska nagrodę specjalną Startups’ Choice w rankingu „The Heart Open Innovation Awards”. Firma  otrzymała również nagrodę w kategorii Mecenas Startupu w konkursie „Diamenty Top Industry”.

W roku 2019 wspólnie ze start-upami Orange będzie poszukiwał nowych rozwiązań z zakresu Customer Experience, Process automation, Artificial intelligence, Internet of Things, Big data, E-commerce, AR, VR, Security, FinTech, Blockchain, 5G, Energy.

Ponadto Orange nawiązał partnerstwo z firmami Blue Dot Solutions oraz Accelpoint. Jako odbiorca technologii będzie korzystał z ich wsparcia w naborze start-upów odpowiednich dla swoich potrzeb biznesowych. W ramach wspólnych projektów, które ruszą już I kwartale 2019, startupy mogą otrzymać do 200 tys. zł na wdrożenie rozwiązania.

Orange Fab planuje wzmocnić wymiar międzynarodowy programu, który działa już w 16 krajach na całym świecie. Start-upy otrzymają możliwość uczestniczenia w wielu wydarzeniach zagranicznych – m.in. w lutym niektóre wezmą udział w Mobile World Congress w Barcelonie. W kwietniu Orange Fab zaprasza na Innovations Garden Summit do Miasteczka Orange w Warszawie, a w maju na Viva Technology w Paryżu.

W ramach programu Poland Prize kontynuowana będzie współpraca z Ad Ventures i Startup Hub Poland przy wyszukiwaniu rozwiązań start-upów z zagranicy.

***

Orange Fab jest międzynarodowym programem dla start-upów stworzonym przez Orange. W Polsce wystartował w 2014 r., jako jeden z pierwszych akceleratorów na polskim rynku. Poza Polską obecny jest m.in. we Francji, Izraelu, Japonii, Hiszpanii, Senegalu, Kamerunie, Belgii i Luksemburgu, Jordanii i USA.

Nabór projektów odbywa się w trybie ciągłym. W ramach programu startupy mogą stać się partnerem biznesowym Orange, biorą udział w ważnych wydarzeniach branżowych i zyskują pomoc w wejściu na rynki w krajach, w których działa Grupa Orange.

Orange Fab analizuje rocznie projekty blisko 250 start-upów. Od początku programu 31 projektów przeszło już lub jest w fazie testów, część z nich została wdrożona komercyjnie. Są to m.in. chatbot do komunikacji z klientem przez Messenger, system miejskiego inteligentnego oświetlenia, czy inteligentne meble miejskie (ławki solarne, kosze na śmieci, wiaty przystankowe).

Więcej informacji na stronie https://orangefab.pl/

Udostępnij: Innowacyjne pomysły start-upów w ofercie Orange Polska

Mediateka

Orange FAB i IoT – ogłoszenie finalistów programu

16 października 2018

Orange FAB i IoT – ogłoszenie finalistów programu

Zapraszamy do pobrania wysokiej jakości zdjęć z ogłoszenia zwycięzców kolejnej edycji Orange, która tym razem dotyczyła Internetu Rzeczy (IoT).

Orange Polska jest liderem we wdrażaniu rozwiązań opartych na internecie Rzeczy (IoT). Oferuje szeroki zakres usług – od zdalnego odczytu liczników wody po bike sharing. Przekłada się to na 40-procentowy udział w rynku IoT w naszym kraju. Ważnym elementem rozwoju naszej oferty jest współpraca ze start-upami proponującymi niekonwencjonalne rozwiązania. W ramach programu Orange Fab start-upy zyskują wsparcie ekspertów, dostęp do systemów, technologii i laboratoriów Orange umożliwiający dopracowanie nowych rozwiązań i dostosowanie ich do wymogów rynku – powiedziała Bożena Leśniewska, wiceprezes Orange Polska ds. rynku biznesowego w trakcie wydarzenia.

Więcej na temat Orange FAB dowiecie się z komunikatu prasowego Orange z partnerami tworzy ekosystem IoT w Polsce

Udostępnij: Orange FAB i IoT – ogłoszenie finalistów programu

Informacje prasowe

W Mysłowicach pojemniki na śmieci będą podpięte do internetu i dadzą znać kiedy się zapełnią

25 września 2018

W Mysłowicach pojemniki na śmieci będą podpięte do internetu i dadzą znać kiedy się zapełnią

Dzięki możliwości sprawdzenia czasu zapełniania pojemników poprawi się funkcjonowanie systemu odbioru i przetwarzania odpadów w mieście. To pierwsze wykorzystanie technologii CAT-M1 na potrzeby budowy Internetu Rzeczy w usługach komunalnych w Polsce. Porozumienie w tej sprawie właśnie podpisały Urząd Miasta Mysłowice i Orange Polska. 

Gospodarka odpadami komunalnymi to dla wielu gmin duży problem, w szczególności z uwagi na konieczność dostosowania się do wskaźników obowiązujących w Unii Europejskiej. Podpisane porozumienie pozwoli na ocenę czasu zapełnienia się pojemników na odpady usytuowanych w różnych lokalizacjach. Dzięki dokładnej analizie umożliwi też zoptymalizowane harmonogramu odbioru odpadów komunalnych z poszczególnych obszarów miasta. Poprawi to funkcjonowanie całego systemu i zwiększy jego wydajność. Znajdzie to przełożenie na utrzymanie czystości w mieście, poprawiając komfort życia jego mieszkańców.

Mysłowice są otwarte na nowoczesne rozwiązania technologiczne. Jestem świadomy, w jakim kierunku rozwija się rynek usług i jak będzie on wpływać na potrzeby mieszkańców. A naszym zadaniem jako samorządu jest je zaspokajać, stąd stawianie na ideę Smart City. – powiedział prezydent miasta Mysłowice Edward Lasok. – To kolejny obszar, w którym wykorzystywać będziemy potencjał nowoczesnych rozwiązań. Po wprowadzeniu inteligentnego monitoringu miejskiego oraz systemu zarządzania oświetleniem, otwieramy się na kolejne możliwości. Specyfika układu urbanistycznego miasta rodzi różne potrzeby mieszkańców, uzależnione od tego, który obszar miasta zamieszkują. Inne są w dzielnicach głównie północnych, w których dominuje zabudowa wielorodzinna, a inne w dzielnicach charakteryzujących się zabudową jednorodzinną. Zastosowane rozwiązanie pozwoli na usprawnienie gospodarki odpadami z uwzględnieniem rzeczywistych potrzeb mieszkańców.

Internet Rzeczy to jeden z warunków budowy prawdziwie inteligentnych miast. Orange Polska nie ogranicza się do świadczenia usług telekomunikacyjnych, ale wspiera miasta w cyfrowej transformacji – powiedział Sebastian Grabowski Dyrektor IoT i Zaawansowanych Technologii w Orange Polska. – Inteligentne zarządzanie odpadami nie powinno się ograniczać jedynie do przekazywania przez kosz informacji – poprzez sieć mobilną – że jest zapełniony. Równie ważne jest, by system zarządzający całym procesem komunikował się z pojazdami zbierającymi odpady i zmieniał ich trasę, by taki kosz opróżnić. Dzięki integracji z nawigacją, powinien dobrać optymalną trasę przejazdu. A zebrane dane powinny wskazywać np. gdzie pojemników powinno być więcej, w jakich terminach powinny być opróżniane, czy prognozować potrzeby miasta na przyszłość – wyjaśnia.

Technologia CAT-M1 działa w oparciu o sieć mobilną 4G Orange Polska. Pozwala ona na przesyłanie danych między urządzeniami – czujnikami, serwerami, systemami i może obsłużyć ich nawet milion na kilometr kwadratowy. Zapewnia także znikome zużycie energii, co jest szczególnie ważne, gdy urządzenia działają na baterie. Pozwala także dotrzeć z zasięgiem do miejsc takich jak piwnice czy garaże podziemne. Orange Polska oferuje jednak nie tylko łączność, lecz szerszy zakres usług, obejmujący przede wszystkim zbieranie, agregację i prezentowanie danych spływających z urządzeń Internetu Rzeczy. W przyszłości, poza tworzeniem inteligentnych miast, Internet Rzeczy może znaleźć zastosowanie w rolnictwie, logistyce, przemyśle ciężkim i wielu innych branżach gospodarki. W pilotażu bierze także udział EDZ, firma z Mysłowic, która posiada niezbędną technologię do monitorowania procesu zarządzania odpadami.

Pilotaż prowadzony w Mysłowicach to kolejny efekt umowy z Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią podpisanej przez Orange Polska w czerwcu. Zakłada ona współpracę przy tworzeniu rekomendacji oraz wdrażaniu rozwiązań wspierających budowę Inteligentnego Miasta (Smart City). W jej ramach, w Gliwicach odbyły się m.in. pierwsze w Polsce testy technologii 5G poza laboratorium. Podobny pilotaż jest już obecnie prowadzony przez Orange wspólnie z innogy Stoen Operator i dostawcami technologii – PySENSE i Telit.

***

Internet Rzeczy jest wskazywany w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, jako jeden z motorów budowy gospodarki opartej o wiedzę i dane. Orange Polska testuje obecnie kilkadziesiąt stacji bazowych obsługujących technologie wspierające rozwiązania IoT. Kluczowa z nich – CAT-M1 może jednak działać na przeważającej większości spośród ponad 10 500 stacji bazowych, dzięki którym zasięg sieci 4G Orange Polska obejmuje ponad 99% Polaków. Pozwoli to w przyszłości łatwiej dotrzeć z usługami IoT do klientów i zaoferować im nowe rozwiązania. Obecnie operator rozpoczyna współpracę z wybranymi start-upami w tworzeniu wspólnych rozwiązań IoT w ramach programu Orange FAB.

Inteligentny monitoring miejski ruszył w Mysłowicach w czerwcu 2018 r. T drugie miasto w kraju, w którym zastosowano takie rozwiązanie. Inteligentny monitoring to nie tylko rejestracja wideo określonych obszarów, ale także reakcja systemu na poszczególne zjawiska. Wykrywając nieprawidłowości system informuje obsługujących, dzięki czemu inicjowana jest natychmiastowa reakcja. System zgodnie z założeniami ma być rokrocznie rozbudowywany.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com

Twitter: @RzecznikOrange

 

Joanna Frysztacka

Rzecznik Prasowy,

Kancelaria Prezydenta Miasta Urząd Miasta Mysłowice

Tel.: (32) 3171178

Tel.: +48 533735347

Udostępnij: W Mysłowicach pojemniki na śmieci będą podpięte do internetu i dadzą znać kiedy się zapełnią

Innowacje

Polskie startupy, które zmienią życie miliarda ludzi

1 czerwca 2018

Polskie startupy, które zmienią życie miliarda ludzi

Podczas pierwszej polskiej edycji konkursu  SingularityU Poland Global Impact Challenge, międzynarodowej jury wybrało startupy, który w ciągu 10 lat  zmienią życie miliarda ludzi na świecie. Okazuje się, że takie projekty funkcjonują na naszym rodzimym rynku. Rozstrzygnięcie konkursu odbyło się 24 maja br. w Campus Warsaw. Zobaczcie materiał z tego wydarzenia.

Implant w mózgu i system przetwarzania danych

Kamil Adamczyk ze zwycięskiego startupu Cardio Technology, zapowiada, że za pomocą opracowanego implantu będzie walczyć z glejakiem wielopostaciowym mózgu. Kamil ma już doświadczenie jako przedsiębiorca –  w  startupie Inteliclinic stworzył Neuroon, czyli maskę do monitorowania snu. Więcej na ten temat mogliście dowiedzieć się z „Generacji Startup” z udziałem Kamila.

Drugi zwycięzca, Wojciech Daniło ze startupu Luna, obiecuje, że jego rozwiązanie zmieni sposób przetwarzania danych, w takich dziedzinach, jak bioinformatyka, internet rzeczy, czy data science. Swoje rozwiązanie porównał do rewolucji, jaką w przetwarzaniu danych dokonał Microsoft Excel.

Zwycięzcy spędzą dwa miesiące w Dolinie Krzemowej, pracując nad swoimi rozwiązaniami. To oznacza, że polscy przedsiębiorcy mają realne szanse namieszać na międzynarodowym rynku.

Globalne wyzwanie dla przedsiębiorców

Global Impact Challenge to konkurs dla przedsiębiorców, którzy mających potencjał i ambicję do zmieniania świata. Organizatorem jest Singularity University, międzynarodowa fundacja, którą do Polski sprowadził jej absolwent, Sebastian Kulczyk. Na świecie konkursy odbywają się od 2010 roku. Sieć SingularityU Global liczy 60 oddziałów na całym świecie. Ubiegłoroczne wydarzenia zgromadziły 13 000 uczestników. Orange Polska był partnerem tegorocznego finału konkursu.

Startupy mogą zmienić świat, ale potrzebują wsparcia

Potrzebę wspieranie startupów rozumie i realizuje coraz więcej firm, widząc w nich zwinność i innowacyjność, która ma potencjał ogromnych zmian. Podczas finału Global Impact Challenge w panelu poświęconym wspieraniu Innowacji, Bożena Leśniewska, wiceprezes ds. rynku biznesowego w Orange Polska opowiadała, jak nasza firma realizuje tę misję. Od ponad pięciu lat w ramach programu akceleracyjnego Orange Fab przyjrzeliśmy się zgłoszeniom od 744 przedsiębiorców, 28 zaprosiliśmy do współpracy, a 8 rozwiązań wdrożyliśmy. Dzięki programowi możecie komunikować się z Orange Polska i Nju Mobile poprzez Messenger,  korzystać z inteligentego miejskiego systemu oświetlenia LED, a wkrótce także korzystać z systemu rezerwacji parkingów, bezprzewodowych ładowarek w salonach Orange, czy solarnych ławek z Wi Fi.

Co sądzicie o nagrodzonych startupach?

 

Udostępnij: Polskie startupy, które zmienią życie miliarda ludzi

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej