Informacje prasowe

Telekomy stały się wiarygodnym dostawcą usług IT

14 lutego 2019

Telekomy stały się wiarygodnym dostawcą usług IT

Już ponad 80% firm dostrzega rolę operatorów telekomunikacyjnych w dostarczaniu usług outsourcingu IT – tak wskazuje badanie Orange Insights. Wśród prezesów i członków zarządów opinię tę podziela 90% ankietowanych. Duże znaczenie ma stabilność operatorów – to czynnik wskazywany jako kluczowy w wyborze partnerów biznesowych przez ponad połowę uczestników badania.

– Świadczenie outsourcingu IT jest ważnym elementem oferty Orange Polska. W naszych usługach dla biznesu nie ograniczamy się jedynie do zapewnienia łączności. Dostarczamy infrastrukturę m.in IT dostępną w chmurze w modelu IaaS, kolokację, czy usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa, a nawet wirtualny Helpdesk. Wykorzystujemy zdobywane przez lata wiedzę i doświadczenie,  które teraz pozwalają nam dostarczać klientom innowacyjne, cyfrowe rozwiązania – mówi Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego Orange Polska.

Outsourcing usług IT w telekomach

Pobierz grafikę podsumowującą wynik badania

86% ankietowanych w badaniu firmy jako powód wyboru outsourcingu usług IT wskazało redukcję kosztów. Zwracają także uwagę, na jego rolę w usprawnianiu procesów operacyjnych w firmie (74% ankietowanych) oraz możliwość szybkiego wdrożenia rozwiązań IT (70% ankietowanych). Obok stabilności dostawcy, firmy jako czynnik wyboru dostawcy wskazywały także zaufanie do partnera. Było one istotne dla 37% z pośród największych firm biorących udział w badaniu oraz 36% firm dużych.

Znaczenie miała także funkcjonalność rozwiązań (odpowiednio 38% i 32%) i zrozumienie dla biznesu klienta (35% i 31%) czy kompetencje dostawcy (31% i 39%). Cenę jako czynnik wyboru oferty wskazało 19% największych z firm, które wzięły udział w badaniu Orange Insights oraz 34% firm dużych. Najmniej istotnymi kryteriami, wskazanymi przez  mniej niż 10% ankietowanych jest  specjalizacja oraz polecenie innej osoby.

W 2016 r. z takich usług korzystała niespełna połowa z największych firm ankietowanych w ramach Orange Insights, w 2017 już ponad 2/3, a w 2018 ponad 90%. Wśród firm, które nie korzystały z outsourcingu IT znacznie spadła liczba deklarujących brak zaufania do zewnętrznych dostawców jako główną przyczynę. W 2018 r. został on wskazany w 29% przypadków, podczas gdy w 2017 r. aż w 48%. W przeciągu roku spadł – z 31% do 24% także odsetek respondentów, którzy wskazywali na bezpieczeństwo systemów jako powód, dla którego nie chcą  korzystać z outsourcingu IT. Pokazuje to, że choć wprowadzenie zewnętrznych firm do niedawna było uważane za zbyt niebezpieczne ze względu na ochronę produktów i usług sprzedawanych przez firmę korzystającą z outsourcingu to podejście się zmieniło.

***

9 na 10 z firm biorących udział w badaniu Harvard Business Review przeprowadzonym przez Polska ICAN Institute korzysta z outsourcingu informatycznego. Objęło ono zarówno największe spośród działających w Polsce firm, jak i duże krajowe przedsiębiorstwa. W bieżącej edycji badania Orange Insights, obejmującej duże firmy i korporacje, przeprowadzono łącznie 313 ankiet. W celu uzyskania reprezentatywności danych wyniki zostały przeważone według struktury branż PKD. Badanie zostało zrealizowane metodą CATI/CAWI.

Mediateka

Udostępnij: Telekomy stały się wiarygodnym dostawcą usług IT

Reklama

Ekipa Orange przejęła nasze kanały

29 stycznia 2019

Ekipa Orange przejęła nasze kanały

Od wczoraj członkowie Ekipy Orange przejęli nasze kanały Social Media. Co to Ekipa Orange? Już wyjaśniam.

Jakiś czas temu pisałam Wam tu, że ogłosiliśmy otwarty nabór. Szukaliśmy energicznych i entuzjastycznych osób, które będą testować najnowsze technologie, produkty i aplikacje dostępne w naszych kanałach, a przede wszystkim staną się częścią Orange. Zostaliśmy zasypani zgłoszeniami. Wybór był niezwykle trudny, ale finalnie wybraliśmy dwie osoby, które zarażają uśmiechem od pierwszego poznania.

Przed Wami Ekipa Orange w składzie: Ulka Woźniakowska i Michał Dudziński.

Ulka jest krakuską mieszkającą w Warszawie, z wykształcenia filmoznawczynią. Ma twórcze ADHD. Projektuje i tworzy ubrania, pisze książki o bollywoodzkim kinie i nigdy nie wie, gdzie jest jej telefon.

Michał jest zawodowym aktorem i założycielem najmniejszego teatru na świecie. Oprócz tego podróżuje, występuje i kocha nowe technologie. W przeciwieństwie do koleżanki, telefon ma zawsze na swoim miejscu.

Czym będzie zajmować się Ekipa Orange? Zobaczycie sami, bo regularnie będziecie spotykać ich na naszych kanałach.

Udostępnij: Ekipa Orange przejęła nasze kanały

Informacje prasowe

Klienci Orange Polska mogą korzystać z eSIM

12 grudnia 2018

Klienci Orange Polska mogą korzystać z eSIM

Orange Polska wprowadził eSIM czyli elektroniczną wersję karty SIM dla urządzeń mobilnych. Na początek będzie można ją zainstalować na trzech modelach smartfonów i korzystać tak samo, jak z tradycyjnej karty. Operator będzie sukcesywnie rozszerzać listę urządzeń, na których będzie możliwa instalacja eSIM.

Instalacja karty eSIM na telefonie jest prosta – wystarczy zeskanować kod QR otrzymany od Orange. Na jednym smartfonie może jednocześnie znajdować się kilka kart eSIM. Z usługi mogą skorzystać klienci abonamentowi, usług na kartę, a także klienci biznesowi.

– Orange Polska proponuje klientom najnowsze innowacje technologiczne. Cieszę się, że jako pierwszy polski operator możemy zaproponować korzystanie z eSIM, czyli wirtualnej karty SIM. Od dziś to rozwiązanie jest dostępne w wybranych modelach smartfonów, ale przygotowujemy się do wdrożenia eSIM na kolejnych urządzeniach – mówi Jean-François Fallacher, prezes Orange Polska.

Klienci indywidualni korzystający z abonamentu komórkowego mogą zdecydować się na zakup karty eSIM przy wyborze nowego planu komórkowego, zarówno podczas wizyty w salonie, poprzez infolinię, a także przez internet.  Wymienić swoją tradycyjną kartę na eSIM mogą również użytkownicy ofert prepaid oraz Orange dla Firm. Pierwsze pięć wymian w miesiącu jest bezpłatne, każda kolejna kosztuje 25 zł. Wymiany można dokonać w salonie, poprzez infolinię oraz poprzez serwis Mój Orange na stronie internetowej, a w takiej sytuacji klient otrzyma niezbędny kod QR poprzez e-mail lub zostanie on wyświetlony na ekranie.

Wdrożenie eSIM na smartfonach to pierwszy etap wprowadzania usługi w Orange. W drugim, planowanym na początku 2019 roku, dodana zostanie możliwość korzystania z karty eSIM na smartwatchach, a w przyszłości także na innych urządzeniach mobilnych.

Mediateka

Udostępnij: Klienci Orange Polska mogą korzystać z eSIM

Sieć

Stacja bazowa potrzebna od zaraz!

21 listopada 2018

Stacja bazowa potrzebna od zaraz!

Bez zasięgu  telefonu trudno żyć – nie można zadzwonić do rodziny, na pogotowie, czy skorzystać z płatności kartą. Mimo to, nie wszyscy dostrzegają bezpośrednią zależność – zasięg jest tam, gdzie stoi stacja bazowa. Dlatego postanowiliśmy pokazać Wam miejsce, gdzie taka zależność została dostrzeżona przez mieszkańców, a w efekcie stacja działa tam już na całego ku powszechnemu zadowoleniu.

Budowa stacji bazowej – ile to trwa i dlaczego tak długo?

Budowa stacji bazowych wzbudza kontrowersje. Z jednej strony pojawia sie niepokój związany z faktem, że w okolicy pojawia się wysoka metalowa konstrukcja z jakimiś urządzeniami. Z drugiej  jest świadomość, że nie ma bez niej wszystkich udogodnień jakie niesie za sobą zasięg telefonii komórkowej. Osobiście bliżej mi do tej drugiej opinii, podobnie jak mieszkańcom Bobrowników, urokliwej miejscowości niedaleko Łowicza. Blisko z niej choćby do Nieborowa, gdzie znajduje się słynny park Arkadia Heleny Radziwiłłowej.

W Bobrownikach problemy z zasięgiem odczuwali wszyscy, dlatego intensywnie działali by się on poprawił. Planując budowę naszej sieci bierzemy pod uwagę Wasze reklamacje na jakość sygnału sieci komórkowej, jednak nie jesteśmy w stanie zareagować natychmiast. Budowa stacji bazowej trwa w Polsce co najmniej półtora roku i to w idealnych warunkach. Choć mamy też taką „rekordzistkę”, której budowa trwa już ósmy rok i nadal końca nie widać. A wszystko przez dramatycznie przedłużające się procedury i formalności.

Na budowę stacji zgodę musi wyrazić od dwudziestu do maksymalnie ponad czterdziestu różnych instytucji. Często też stajemy przed wyzwaniami podobnymi do tych, które opisałem w tekście o barierach w  rozwoju sieci szkieletowej. Nie dziwi więc, że jest to proces długotrwały i nie zawsze zakończony sukcesem.

Jak rozbudowujemy sieć mobilną?

W materiale powiedziałem, że w linku będzie nieco więcej o tym jak rozbudowujemy sieć mobilną. Po pierwsze stawiając nowe stacje bazowe – mamy już ich ponad 11 tys. Po drugie uruchamiając na tych które już stoją 4G LTE. Takich mamy już ponad 10 700. Prowadzimy także proces refarmingu, dzięki któremu możemy znacznie poprawić prędkość 4G LTE. Niedawno zakończyliśmy prace na Górnym Śląsku. Koleżanki i koledzy z sieci pisali już, żebym się szykował na coś DUŻEGO w tym temacie w przyszłym tygodniu, więc bądźcie czujni. Jednak refarming to nie wszystko – cały czas pracujemy także nad rekonfiguracją sieci, by wszystko działało sprawniej.

Kiedyś opisywałem już podobną historię z Rossosza, zajrzyjcie do tego tekstu, jeżeli chcecie wiedzieć więcej.

P.S. od mieszkańców Bobrowników dostaliśmy miły prezent. Dziękujemy!

stacja bazowa bobrowniki

Udostępnij: Stacja bazowa potrzebna od zaraz!

Reklama

Prezent na święta od Orange

20 listopada 2018

Prezent na święta od Orange

To już oficjalne. W telewizji, galeriach handlowych, na ulicach… wszędzie mamy święta. W Orange w najlepsze trwają już świąteczne kampanie ofert dla firm i na kartę, a teraz kolejna, z ofertą dla klientów indywidualnych. Jest to historia o tym, jak hołdując polskiej tradycji, przygotować się na niezapowiedzianego gościa. Komunikacja zbudowana jest wokół elementu zaskoczenia, który tylko pozornie zakłóca trwającą kolację świąteczną. Choć pojawienie się gościa budzi konsternację, finalnie pokazuje, jak powinny wyglądać prawdziwe święta. Bo polskie święta są o dzieleniu się. Ich podstawą jest mnogość potraw, pełny stół i prezent dla każdego. Jego brak to dyshonor dla gospodarzy. Jak kończy się nasza historia? Zapraszam do obejrzenia spotu.

I jeszcze garść informacji. Za kreację odpowiedzialna jest agencja Leo Burnett. Produkcją zajęło się Dynamo, postprodukcją Studio Delapost, a media zaplanował i kupił dom mediowy Initiative Media. Spot wyreżyserował Michał Gazda.

 

Udostępnij: Prezent na święta od Orange

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej