Urządzenia

Zanim oddasz telefon do serwisu

15 września 2010

Zanim oddasz telefon do serwisu

Telefony to urządzenia elektroniczne które potrafią w najmniej oczekiwanej sytuacji przestać prawidłowo funkcjonować. Wówczas pędzimy do serwisu i rozstajemy się z nimi na kilka dni lub nawet tygodni, ale czy zawsze jest jest to konieczne?
Poniżej przedstawiamy kilka praktycznych porad jak samodzielnie spróbować rozwiązać problem z telefonem.

Kopia bezpieczeństwa – warto jest co jakiś czas zrobić kopię zawartości naszego telefonu  kontaktów, zdjęć i innych plików aby w razie utraty czy problemów z aparatem można je było szybko odzyskać. Zdecydowana większość producentów telefonów dołącza do zestawu płytę odpowiednim oprogramowaniem lub umożliwia bezpłatne pobranie aplikacji z własnej strony.

„Brak karty SIM”- Jeżeli zdarzyło się, że telefon ostatnio upadł, został uderzony lub był otwierany, należy sprawdzić czy karta jest  na właściwym miejscu i/lub przeprowadzić test krzyżowy z innym aparatem wówczas uzyskamy odpowiedź czy problem jest po stronie telefonu czy karty SIM. Jeżeli po stronie aparatu należy udać się do serwisu, jeżeli po stronie karty sim wówczas możemy ją sprawdzić w salonie Orange.

Mój telefon nie włącza się lub ciągle się wyłącza. – Wyjmij i włóż ponownie baterię. Jeżeli masz dostęp do innych egzemplarzy baterii i ładowarki takiego samego typu jak Twoja, spróbuj zamienić je i określić, czy przyczyna problemu tkwi w telefonie, baterii czy ładowarce. Jeżeli telefon był nieużywany przez dłuższy okres czasu po podłączeniu ładowarki przez około 30 do 60 minut wskaźnik ładowania baterii może być niewidoczny na wyświetlaczu.

Brak zasięgu. – Sprawdź, czy moc sygnału jest wystarczająca. Jeżeli znajdujesz się wewnątrz budynku podejdź do okna, jeżeli na zewnątrz spróbuj przełączyć tryb pracy sieci z 3G (UMTS) na 2G (GSM,DCS). Jeżeli wybrany został profil „Samolotowy” lub „Offline” telefon nie będzie również w zasięgu sieci. Zmień profil na „Ogólny” lub „Normalny”, a następnie ponownie sprawdź telefon. Sposób postępowania podczas sprawdzania lub zmiany profilu telefonu jest opisany w instrukcji obsługi.

Telefon nie dzwoni. –  Sprawdź czy profil nie jest ustawiony na „cichy”/”milczy”. Jeżeli problem dotyczy jednego numeru lub grupy numerów należy sprawdzić czy numery nie zostały dodane do tzw. czarnej listy lub do grupy numerów blokowanych, połączenia wówczas są automatycznie odrzucane, w jaki sposób możecie sprawdzić te ustawienia znajdziecie w artykule na blogu pod tym adresem.

Mój telefon nagrzewa się w trakcie używania. – Podobnie jak większość urządzeń elektronicznych telefon może się nagrzać podczas ładowania lub dłuższego używania. Nie stanowi to zazwyczaj powodu do niepokoju. Jeśli jednak uważasz, że Twój telefon nagrzewa się do zbyt wysokiej temperatury lub dzieje się tak zbyt często: możesz zaktualizować oprogramowanie telefonu. Jeżeli jednak telefon nadal nadmiernie się nagrzewa należy oddać urządzenie do autoryzowanego serwisu producenta.

Aktualizacja Oprogramowania. – W przypadku gdy system w naszym telefonie zawiesza się, działa zdecydowanie wolniej niż na początku, restartuje się  lub został zawirusowany  zalecane jest jego przeinstalowanie lub aktualizacja. Producenci telefonów Nokia, SonyEricsson, LGMotorola, BlackBerry czy HTC udostępniają na swoich stronach odpowiednie instrukcje i oprogramowanie do przeprowadzenia takiej operacji. W powyższych linkach bezpośrednie odnośniki do stron producentów poświęcone aktualizacji oprogramowania.

Jeśli nie uda Ci się skutecznie rozwiązać problemu z telefonem korzystając z powyższych wskazówek uzyskasz pomoc konsultanta dzwoniąc pod numer Biura obsługi Klienta Orange *100  (klienci indywidualni) *600 (klienci biznesowi).

Jeżeli znacie inne ciekawe rozwiązania dotyczące problemów z telefonami, proszę podzielcie się nimi w komentarzach.

Udostępnij: Zanim oddasz telefon do serwisu

Urządzenia

Tips & Tricks – iPhone

2 września 2010

Tips & Tricks – iPhone

W piątek 29 sierpnia do sprzedaży w Orange trafił długo wyczekiwany iPhone 4. Jego obsługa jest intuicyjna i nie sprawia problemów, dlatego też większość z jego użytkowników nie sięga do instrukcji. Postanowiliśmy jednak przedstawić kilka praktycznych porad, które dodatkowo ułatwią obsługę urządzenia i pozwolą sprawdzić niektóre ustawienia:

1. Szybki powrót
Aby szybko przewinąć na początek możesz stuknąć pasek stanu u góry ekranu w m.in. aplikacjach: Safari, Mail, Kontaktach.. Pasek stanu to pasek z informacjami o sieci, godzinie i poziomie naładowania baterii.

 

 

 
2. Zmiana zoomu kamery
Stuknij ekran, aby wyświetlić suwak zoomu. Następnie użyj suwaka, aby zmienić powiększenie (maksymalnie 5x).

 

 

 

 

3. Rozpoczynanie zdania
Dwukrotne stuknięcie spacji spowoduje, że iPhone dopisze kropkę i rozpocznie następny wyraz od wielkiej litery.

 

 

 

4. Wprowadzenie cyfry lub symbolu
Aby szybko wprowadzić cyfrę lub symbol, dotknij ekranu, przytrzymaj palec na przyciusku   i nie unosząc go wybierz drugim palcem żądany klawisz. Gdy uniesiesz palec, iPhone z powrotem wyświetli klawiaturę ze znakami alfabetu. Dotknij znaku i przytrzymaj, aby wyświetlić listę znaków specjalnych do wyboru.

5. Wykonywanie zrzutu ekranowego (print screen).
Naciśnij i przytrzymaj przycisk Początek, a następnie naciśnij przycisk Usypianie/budzenie. Wyświetlacz zamiga, a zrzut ekranu pojawi się w Rolce z aparatu.

 

 

 

6. Ustawienia transmisji danych
Jeżeli nie chcecie narazić się na dodatkowe koszty za transmisje danych w iOS4 możemy ja wyłączyć wchodząc w Ustawienia > Ogólne > Sieć > Dane sieci komórkowej (opcja dostępna w iOS 4)

Wówczas, jeżeli będziecie chcieli skorzystać z aplikacji, która łączy się z Internetem zostaniecie o tym poinformowani stosownym komunikatem i sami zdecydujecie w jaki sposób chcecie się łączyć.

 

 

 

 

 

 
7. Ustawienie centrum wiadomości tekstowych
Jeżeli chcecie sprawdzić lub ustawić centrum sms należy skorzystać z poniższych kodów:
*#5005*7672# – sprawdzanie numeru centrum sms
*5005*7672*+48501200777#* (numer +48501200777 jest numerem SMSC sieci Orange) – ustawianie numeru SMSC
Powyższe kody wpisujemy w taki sam sposób jak numer telefonu a następnie należy wybrać przycisk Łącz.

8. Sprawdzanie parametrów sieci
To coś, dla osób lubiących sprawdzać tzw. Netmonitor. Field Test można uruchomić za pomocą kodu *3001#12345#* wpisując go w taki sam sposób jak numer telefonu. Następnie należy wybrać przycisk Łącz.

 

 

Jeżeli znacie inne ciekawe i pomocne rozwiązania lub macie pytania dotyczące obsługi iPhone, gorąco zapraszamy do dyskusji w komentarzach. A wkrótce na blogu korporacyjnym wielki test iPhona 4.

Udostępnij: Tips & Tricks – iPhone

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej