Odpowiedzialny biznes

5 sukcesów Fundacji Orange

6 grudnia 2018

5 sukcesów Fundacji Orange

Niedawno obchodziliśmy 10 urodziny naszego bloga, mnie niebawem stukną w Orange (Fundacji) 2 lata. Przez te 24 miesiące zrealizowaliśmy dziesiątki projektów, z których jesteśmy naprawdę dumni. Aby zliczyć te udane z okresu całej dekady, musiałbym sięgnąć po kalkulator. Jubilatowi nie wypada jednak zanudzać swoich czytelników.

Oto 5 rzeczy z których jako Fundacja Orange jesteśmy szczególnie dumni. Zaczynamy!

1. Największy program wolontariatu pracowniczego w Polsce

3000 pracowników rocznie angażujących się we własne lub nasze projekty społeczne, 185 tysięcy godzin spędzonych na pracy dla innych – to tylko 2 z wielu liczb, które pokazują skalę naszego wolontariatu. Więcej o nim dowiesz się tutaj.

2. 100 Pracowni Orange

W całej Polsce uruchomiliśmy łącznie 100 multimedialnych świetlic. Każda z nich działa w małych miejscowościach, do 40 tysięcy mieszkańców, gdzie takie przymioty jak stały dostęp do internetu lub nawet ogrzewanie bywają dobrami luksusowymi. W 100 miejscach odbywają się unikalne zajęcia, od gotowania kwaśnicy po programowanie robotów. Charyzmatyczni liderzy dobierają programy zajęć wychodzące naprzeciw oczekiwaniom swoich sąsiadów, my wspieramy ich i dokładamy starań, aby niczego im nie zabrakło.

Last but not least – według naszych statystyk łączny zasięg Pracowni Orange to 900 tysięcy Polaków!

3. 1410 szkół w naszych programach

Naszym wielkim powodem do dumy są programy szkolne, które pomagają nauczycielom wprowadzać dzieci w świat nowych technologii. 800 szkół uczestniczy w MegaMisji, 340 placówek w całym kraju uczy programować w ramach #SuperKoderów, kończące się Zaprogramuj Przyszłość pomogło 1200 nauczycielom z 270 szkół przeprowadzić lekcje z udziałem m.in. robotów edukacyjnych.

Budując olbrzymią skalę nie pozwalamy sobie na to, aby uronić cokolwiek z jakości. Wszyscy nasi beneficjenci są szkoleni, otrzymują grant na zakup niezbędnego sprzętu lub dostają gotowy oraz mogą liczyć na pełne wsparcie merytoryczne przez cały rok szkolny.

4. Warszawski FabLab

We wrześniu 2017 roku na ulicy Twardej 14/16 w Warszawie uruchomiliśmy FabLab powered by Orange. Makerska przestrzeń współprowadzona przez stowarzyszenie Robisz.to pełna jest nowoczesnych narzędzi: drukarek 3d, ploterów laserowych, maszyn CNC, i nie tylko. Każdy chętny może wziąć udział w zorganizowanych zajęciach lub umówić się na spotkanie, aby rozpocząć pracę nad swoim indywidualnym projektem. Przez te kilkanaście miesięcy zorganizowaliśmy tu setki zajęć i warsztatów, zrealizowaliśmy kilka głośnych programów (np. Maker Woman – koniecznie przeczytaj więcej) i mamy olbrzymie poczucie, że dopiero się rozpędzamy!

5. Mamy wpływ

Jako partner angażujemy się w dziesiątki kampanii społecznych, współtworzymy publikacje które odbijają się szerokim echem w mediach, a w lutym 2018 wypuściliśmy pierwszą edukacyjną aplikację mobilną. Czujemy, że to co robimy ma coraz większy wpływ na to, jak postrzega się kwestię dostępu do nowych technologii i szeroko rozumianą edukację cyfrową. Dowodów nie trzeba daleko szukać – Ewa Krupa, prezeska Fundacji Orange znalazła się w zestawieniu 100 osób, które w wyraźny sposób przyczyniają się do podnoszenia umiejętności cyfrowych w Polsce. Listę stworzyło Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych.

PS.
nigdy nie kończyłem tworzenia wpisu z takim bananem na twarzy 🙂

 

Udostępnij: 5 sukcesów Fundacji Orange

Odpowiedzialny biznes

Podatkowy patriotyzm telekomów

4 lipca 2014

Podatkowy patriotyzm telekomów

Dzisiaj Puls Biznesu opublikował ranking 100 największych płatników CIT w Polsce za 2012 roku. Nikomu nie muszę tłumaczyć,  że dzięki podatkom od firm nasze państwo finansuje zdrowie, edukację czy budowę autostrad. Wśród telekomów największym płatnikiem jest Orange Polska – 164,2 mln zł (razem ze spółką zależną Orange Customer Service). T-Mobile Polska zapłacił 135,3 mln zł, a P4 – 61,8 mln zł. W pierwszej setce nie znalazł się za to Polkomtel. I właśnie to mnie zaciekawiło, bo rok wcześniej nasz konkurent zapłacił CIT w wysokości 288,54 mln zł. Jeśli się nie mylę, duży spadek płaconych podatków zbiegł się w czasie z przejęciem spółki przez grupę Zygmunta Solorza – Żaka. Zwróciłem na to uwagę ponieważ mam niezłą pamięć do argumentów naszego konkurenta, który zarzucał nam niedawno, że OPL i T-M to spółki zagraniczne, a państwo powinno wspierać polskie firmy. Patrząc na ranking uważam, że jeśli chodzi o medialnie „krzykliwy” patriotyzm właściciele Polkomtela osiągnęli świetny wynik, jednak w przelewach do kasy państwa, tak patriotycznie już nie jest. Biznes to biznes.

ff0ad1801ac187953a7295e8a7c4b127df5

 

Udostępnij: Podatkowy patriotyzm telekomów

Informacje prasowe

Orange Polska w światowej czołówce firm najbardziej zaangażowanych 
w dialog z klientami na Facebooku

14 maja 2014

Orange Polska w światowej czołówce firm najbardziej zaangażowanych 
w dialog z klientami na Facebooku

Po raz kolejny Orange Polska znalazł się w pierwszej dziesiątce światowego rankingu firm, które są najbardziej skuteczne w mediach społecznościowych, udzielając odpowiedzi na zadawane tam pytania klientów. W zestawieniu przygotowanym przez Socialbakers brano pod uwagę m.in. prędkość reakcji na zapytania internautów oraz „responsywność”, czyli odsetek zapytań, na które została udzielona odpowiedź.
Ranking „najbardziej zaangażowanych społecznościowo” marek („Socially Devoted Brands”)  realizuje Socialbakers, niezależna organizacja zajmująca się monitoringiem mediów społecznościowych. Według danych za 1 kwartał 2014 roku, Orange Polska uplasował się na 7 miejscu osiągając drugi najlepszy czas udzielenia odpowiedzi na zapytanie zadane na Facebooku (18 minut) oraz trzeci najwyższy wynik jeśli chodzi o responsywność, który wyniósł 96,61%. O finalnej pozycji w rankingu decydowała liczba udzielonych odpowiedzi pomniejszona o liczbę pytań, na które firma nie odpowiedziała.
– Wyznaczamy najlepsze standardy komunikacji z klientami w mediach społecznościowych i od 2012 roku prowadzimy działania na dużą skalę – informuje Jolanta Dudek, Dyrektor Wykonawczy ds. Obsługi Klientów Orange Polska. – Kontaktujemy się z naszymi klientami nie tylko na markowych profilach na Facebooku, blogu Orange Polska czy Twitterze, ale niemal w każdym dostępnym miejscu internetu tj. na forach, zewnętrznych blogach i w komentarzach pod artykułami online. W 2013 roku zespół Orange Ekspertów tylko na Facebooku udzielił odpowiedzi na ok. 60 tysięcy pytań użytkowników. Prócz tego, stworzyliśmy specjalną aplikację na Facebooku „pomoc Orange”, ułatwiającą klientom samodzielne rozwiązanie problemu, m.in. za pomocą wirtualnego doradcy, instruktażowych filmów wideo czy na forum pomocy technicznej – dodaje.
Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange Polska w światowej czołówce firm najbardziej zaangażowanych 
w dialog z klientami na Facebooku

Odpowiedzialny biznes

Farmerzy jak gwiazdy piłkarskie, czyli reklamowy początek roku

20 lutego 2013

Farmerzy jak gwiazdy piłkarskie, czyli reklamowy początek roku

Przed Wami subiektywny ranking siedmiu najlepszych reklam sportowych początku 2013 roku.

7. Promocji nowej rakiety tenisowej HEAD Graphene™ Speer towarzyszył nietypowy event z udziałem Novaka Djokovica – na torze wyścigowym w Australii. Pomysłodawcy znaleźli sposób na to, by zobrazować, jak szybko leci serwowana piłka tenisowa. Djokovic serwował w chwili, gdy mijał go rozpędzony samochód. Kto pierwszy wpadł na metę – piłka czy Audi? Zobaczcie sami.

6. David Beckham jeszcze nie zdążył pokazać w Paryżu swoich umiejętności piłkarskich, za to na ekranach telewizorów już można go oglądać w nowej reklamie sieci odzieżowej H&M. Spot wyreżyserował Brytyjczyk Guy Ritchie.

5.  Pozytywne emocje wzbudziła reklama z byłym koszykarzem Dikembe Mutombo, emitowana podczas SuperBowl. Mutombo słynął z blokowania rzutów rywali i tę umiejętność wykorzystali twórcy kampanii.

4. Firma Nike w nowej reklamie butów Mercurial Vapor przewrotnie wykorzystała zwolnione tempo, by pokazać szybkość.

3. W poszechnej opinii strzałem w dziesiątkę było wykorzystanie trójki Polaków z Dortmundu w reklamie Opla.

2. Messi i Cristiano Ronaldo pojawili się w jednej reklamie dla telewizji Al-Jazeera. Najlepsi piłkarze świata wymienili kilka SMS-ów przed meczem Barcelony z Realem Madryt.

1. Wyobraźmy sobie farmerów, traktowanych tak samo, jak brytyjscy piłkarze. Jak by to było, gdyby farmerzy prowadzili luksusowe samochody, byli rozpieszczani i śledzeni przez fotoreporterów, gdyby stawiano im pomniki? Okazuje się, że jest pewne miejsce na świecie, gdzie taki stan rzeczy się ziścił. Firmuje je nie kto inny, jak sam Eric Cantona.

A jakie reklamy zdążyły Wam zapaść w pamięć na początku tego roku?

Udostępnij: Farmerzy jak gwiazdy piłkarskie, czyli reklamowy początek roku

Innowacje

Orange w światowym TOP 5

5 lutego 2013

Orange w światowym TOP 5

Znacie firmę Socialbakers? To jedna z największych na świecie organizacji zajmujących się monitoringiem social mediów. Każdego dnia analizuje ponad 10 milionów profili na serwisach społecznościowych i miliardy interakcji pomiędzy ich użytkownikami. Krótko mówiąc – wiedzą niemało 🙂

Tym bardziej jesteśmy bardzo dumni, że w prowadzonym przez Socialbakers rankingu firm, które najskuteczniej prowadzą działania społecznościowe i najlepiej budują swoje relacje z użytkownikami zajęliśmy 5. miejsce. Piąte na świecie – jako jedyny fanpage z Polski i jedyny fanpage Orange na świecie! 🙂

Analiza firmy badawczej udziela odpowiedzi na pytanie, jak często i jak bardzo marka angażuje się w dialog na stronie na Facebooku. Pod uwagę brane są rozmiar społeczności (liczba fanów), response time, czyli to jak szybko marka odpowiada na pytania internautów, response rate, czyli na ile komentarzy i postów zamieszczonych przez internautów marka udzieliła odpowiedzi oraz różnica między liczbą udzielonych przez markę odpowiedzi a liczbą pytań pozostawionych bez reakcji. Te cztery wskaźniki decydują o pozycji w rankingu i odzwierciedlają jakość obsługi w mediach społecznościowych. Jeśli jesteście ciekawi szczegółów, metodologią badania możecie zapoznać się tutaj: http://sociallydevoted.socialbakers.com/.

Według danych Socialbakers 92,30% postów na naszym profilu nie pozostaje bez odpowiedzi. To dla nas bardzo ważna sprawa, bo – jak być może wiecie – staramy się z Wami rozmawiać często i dużo. To wielka zasługa dwudziestu pięciu Orange Ekspertów, którzy pomagają Wam, internautom nie tylko na naszej stronie na Facebooku, ale też na Google+, YouTube, forach, blogach – także tu, w komentarzach na naszym blogu.

 

cf547983fef4653638821b709476f0e0a5d

3119d28c16b8eb22fa3575d1449038fcf2b

Udostępnij: Orange w światowym TOP 5

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej