Odpowiedzialny biznes

Raport zintegrowany – testujemy stronę

12 lipca 2017

Raport zintegrowany – testujemy stronę

Obecnie dla wielu firm ważnym tematem jest kwestia raportowania danych niefinansowych. Temat ten jest dyskutowany w związku z przyjęciem Dyrektywy Unijnej (2014/95/UE), która nakłada na wybrane firmy obowiązek raportowania niefinansowego, czyli kwestii społecznych i pracowniczych, środowiska naturalnego, poszanowania praw człowieka oraz przeciwdziałania korupcji i łapownictwu, a także opisu rezultatów stosowania obowiązujących w firmie polityk w tych obszarach.

Raportowanie niefinansowe w Orange Polska

Dla nas to nic nowego, ponieważ nasza przygoda z raportowaniem niefinansowym trwa już 10 lat. Pierwszy nasz Raport Społeczny, jeszcze dla Telekomunikacji Polskiej, powstał w 2006 roku (dane za 2005 r.). Już wtedy przygotowaliśmy raport według międzynarodowego standardu Raportowania GRI (Global Reporting Initative). Nasz coroczny Raport CSR bazuje na standardzie GRI, odwołuje się do wskaźników ISO 26000 i zasad Global Compact. Jest też sprawdzany przez niezależnego audytora.

W tym roku podęliśmy kolejne wyzwanie – stworzyliśmy raport zintegrowany, który stanowi nową jakość komunikacji nie tylko do inwestorów, ale do wszystkich interesariuszy.

Raport zintegrowany

Raport taki łączy informacje finansowe, zawarte do tej pory w corocznych sprawozdaniach finansowych firmy, z informacjami niefinansowymi, które są domeną Raportów CSR, zapewniając jednoznaczny i spójny obraz dokonań ekonomicznych, społecznych i środowiskowych organizacji. To nie jest proste „dodanie” kolejnych rubryk do rozbudowanych tabel finansowych, ale nowy sposób budowania opowieści o firmie – o tym, w jakich warunkach działa, jak robi biznes – jaki ma model biznesowy, jakie cele sobie stawia i jakie ma wyniki.

Raport zintegrowany Orange Polska 2016 w formie pdf jest już opublikowany na stronie. Stworzyliśmy również interaktywną stronę internetową, którą chcielibyśmy przetestować z Wami, zanim ją uruchomimy. Zapraszam do współpracy osoby, które chciałyby zostać testerami funkcjonalności tej strony. Osoby te otrzymają od nas link testowy. Ich zadaniem będzie przeklikać się przez raport i napisać dla nas recenzję – wskazując co się podoba, a co wymaga poprawy przed publikacją.

Osoby, które wybierzemy do testowania, otrzymają od nas w podziękowaniu słuchawki Sennheiser HD 201 oraz płytę wybranego artysty z Orange Warsaw Festival lub Open’er Festival powered by Orange

Czekamy na Wasze zgłoszenia do jutra – 13 lipca, do godziny 12.00. W zgłoszeniu napiszcie, jakie funkcjonalności powinien posiadać dobry internetowy Raport.

Udostępnij: Raport zintegrowany – testujemy stronę

Odpowiedzialny biznes

Piszemy raport zintegrowany

21 marca 2017

Piszemy raport zintegrowany

Monika Kulik

Jak co roku przygotowujemy raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska. W tym roku podjęliśmy nowe wyzwanie i przygotowujemy … raport zintegrowany, co oznacza, że dane finansowe i niefinansowe znajdą się w jednym wspólnym dokumencie, który zyska całkiem nową jakość.

A przy okazji przygotowujemy się już do realizacji nowych przepisów związanych implementacją w Polsce Dyrektywy 2014/95/UE w sprawie raportowania informacji niefinansowych. Wprowadza ona od 2017 roku dla wybranych firm, w tym dla naszej, obowiązek sprawozdawania kwestii związanych z obszarami: środowiskowym, społecznym i zarządzania.

Chciałabym zaprosić Was do dyskusji nad zawartością naszego Raportu. W 2014 roku przez kilka tygodni na blogu pracowaliśmy wspólnie nad kształtem i zawartością tego dokumentu w ramach cyklu „Piszemy raport CSR”.
W tym roku również liczę na Wasze podpowiedzi. Jakie dane niefinansowe – społeczne czy środowiskowe, powinny znaleźć się w tegorocznym dokumencie.

Spójrzcie na nasze poprzednie Raporty CSR – co warto przenieść, co uznać za mniej istotne, co dodać, aby dać pełny obraz firmy.

Aby zachęcić Was do dyskusji, obiecuję nagrody dla najbardziej aktywnych dyskutantów, którzy przedstawią ciekawe pomysły na treść.

Udostępnij: Piszemy raport zintegrowany

Odpowiedzialny biznes

Raport CSR Orange Polska najlepszy!

9 grudnia 2014

Raport CSR Orange Polska najlepszy!

W 8. edycji konkursu na Raporty Społeczne 2014 otrzymaliśmy nagrodę główną! Jury doceniło nasz Raport m.in. za klarowność przekazu ważnej misji społecznej firmy, bogatą prezentację mierzalnych i niemierzalnych efektów działań, ciekawą formę graficzną, przejrzysty układ, kompletność informacji oraz skuteczne zaangażowanie interesariuszy w proces przygotowania raportu. Jak widzicie Wasz współudział w przygotowaniu treści, ocenie wersji graficznej okazał się nieoceniony, a i sam proces naszej komunikacji na blogu w ramach cyklu „Piszemy Raport CSR” zyskał uznanie 😉 Dziękujemy!

Głównym celem konkursu jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania pozafinansowego i pokazanie dobrych praktyk. Wyróżniane są przedsiębiorstwa, które nie tylko prowadzą działalność, biorąc pd uwagę interes społeczeństwa i środowiska, ale także potrafią w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny zaprezentować swoje dokonania w publikowanych raportach. Pierwsza edycja konkursu odbyła się w 2007 roku. Organizatorami projektu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC oraz SGS (dawniej CSR Consulting). Konkursowi patronuje: Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Gospodarki, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.

f4f3165d952467a33a2631490fbcb5d2382

Udostępnij: Raport CSR Orange Polska najlepszy!

Odpowiedzialny biznes

Zagłosuj na nasz Raport CSR!

27 listopada 2014

Zagłosuj na nasz Raport CSR!

Serdecznie zapraszam Was do głosowania na Raport społecznej odpowiedzialności Orange Polska 2013, który startuje w konkursie Raporty Społeczne.

Jak pamiętacie tworzyliśmy go wspólnie przez 12 tygodni w blogowym cyklu „Piszemy Raport CSR” wybieraliśmy tematy, które powinny się w nim znaleźć, projekty, o których chcielibyście więcej przeczytać a także ocenialiśmy grafikę.

Głównym celem konkursu jest zwrócenie uwagi na znaczenie raportowania pozafinansowego i wskazanie dobrych praktyk w tym zakresie. Wyróżniane są firmy, które nie tylko prowadzą działalność, biorąc pod uwagę interes społeczeństwa i środowiska, ale także potrafią w sposób jasny, przejrzysty i wiarygodny zaprezentować swoje dokonania w publikowanych raportach. Organizatorami projektu są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, PwC oraz SGS (dawniej CSR Consulting).
Oprócz Jury Raporty w plebiscycie internetowym oceniać mogą także ich czytelnicy, przyznając „nagrodę publiczności”. Głosować można do 2 grudnia na stronie www.raportyspoleczne.pl. Liczymy na Wasze głosy!

e37ae349a2275775b21d162639cb96987f9

Udostępnij: Zagłosuj na nasz Raport CSR!

Odpowiedzialny biznes

Napisaliśmy Raport CSR

11 września 2014

Napisaliśmy Raport CSR

Obecnie dla wielu firm ważnym tematem jest kwestia raportowania danych niefinansowych. Temat ten jest dyskutowany w związku z przyjęciem Dyrektywy Unijnej (2014/95/UE), która nakłada na wybrane firmy obowiązek raportowania niefinansowego, czyli kwestii społecznych i pracowniczych, środowiska naturalnego, poszanowania praw człowieka oraz przeciwdziałania korupcji i łapownictwu, a także opisu rezultatów stosowania obowiązujących w firmie polityk w tych obszarach.

Raportowanie niefinansowe w Orange Polska

Dla nas to nic nowego, ponieważ nasza przygoda z raportowaniem niefinansowym trwa już 10 lat. Pierwszy nasz Raport Społeczny, jeszcze dla Telekomunikacji Polskiej, powstał w 2006 roku (dane za 2005 r.). Już wtedy przygotowaliśmy raport według międzynarodowego standardu Raportowania GRI (Global Reporting Initative). Nasz coroczny Raport CSR bazuje na standardzie GRI, odwołuje się do wskaźników ISO 26000 i zasad Global Compact. Jest też sprawdzany przez niezależnego audytora.

W tym roku podęliśmy kolejne wyzwanie – stworzyliśmy raport zintegrowany, który stanowi nową jakość komunikacji nie tylko do inwestorów, ale do wszystkich interesariuszy.

Raport zintegrowany

Raport taki łączy informacje finansowe, zawarte do tej pory w corocznych sprawozdaniach finansowych firmy, z informacjami niefinansowymi, które są domeną Raportów CSR, zapewniając jednoznaczny i spójny obraz dokonań ekonomicznych, społecznych i środowiskowych organizacji. To nie jest proste „dodanie” kolejnych rubryk do rozbudowanych tabel finansowych, ale nowy sposób budowania opowieści o firmie – o tym, w jakich warunkach działa, jak robi biznes – jaki ma model biznesowy, jakie cele sobie stawia i jakie ma wyniki.

Raport zintegrowany Orange Polska 2016 w formie pdf jest już opublikowany na stronie. Stworzyliśmy również interaktywną stronę internetową, którą chcielibyśmy przetestować z Wami, zanim ją uruchomimy. Zapraszam do współpracy osoby, które chciałyby zostać testerami funkcjonalności tej strony. Osoby te otrzymają od nas link testowy. Ich zadaniem będzie przeklikać się przez raport i napisać dla nas recenzję – wskazując co się podoba, a co wymaga poprawy przed publikacją.

Osoby, które wybierzemy do testowania, otrzymają od nas w podziękowaniu słuchawki Sennheiser HD 201 oraz płytę wybranego artysty z Orange Warsaw Festival lub Open’er Festival powered by Orange

Czekamy na Wasze zgłoszenia do jutra – 13 lipca, do godziny 12.00. W zgłoszeniu napiszcie, jakie funkcjonalności powinien posiadać dobry internetowy Raport.

Udostępnij: Napisaliśmy Raport CSR

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej