Odpowiedzialny biznes

Raport Zintegrowany Orange Polska 2020

3 sierpnia 2021

Raport Zintegrowany Orange Polska 2020

Coraz częściej w ocenie spółek spotykamy się z pytaniami o wskaźniki ESG. Także nasi inwestorzy, szczególnie instytucjonalni, są coraz bardziej zainteresowani tym tematem. O co chodzi?

Wskaźniki zrównoważonego rozwoju

ESG to nic innego jak: E – Środowisko (z ang. environment), S – Społeczna odpowiedzialność (social responsibility) i G – Ład korporacyjny (corporate governance) – czyli części składowe zrównoważonego rozwoju firmy.

Dziś inwestorom nie wystarczają już informacje na temat przychodów czy EBITDA. Chcą wiedzieć, czy firma jest godna zaufania, dba o pracowników, nie zanieczyszcza środowiska i jak wywiązuje się z deklaracji klimatycznych. W dłuższej perspektywie taki podejście bardziej się opłaca.

Pod tym kątem oceniane są także spółki w Indeksie ESG na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Co więcej, zagadnienia te pojawiły się w nowym projekcie Dobrych Praktyk Giełdowych GPW, który skierowany jest do wszystkich spółek. To pokazuje, że dziś nie ma już odwrotu od odpowiedzialnego zarządzania i transparentnego raportowania wpływu przedsiębiorstw na otoczenie społeczne i środowisko.

ESG w Orange

Dane na temat ESG znajdziecie także w naszych raportach rocznych – obecnie wydaliśmy już 5. raport zintegrowany, gdzie kompleksowo pokazujemy nasz model biznesowy i sposób zarządzania, nasze cele i ich realizację, opisujemy środowisko pracy oraz nasze programy zaangażowania społecznego czy politykę klimatyczną.

E – Środowisko

W naszym Raporcie Zintegrowanym za 2020 rok znajdziecie obszerny materiał na temat nowo przyjętej polityki klimatycznej, która zawiera wymierne i konkretne cele
w zakresie zmniejszenia zużycia energii oraz emisji CO2. Prezentujemy też informacje o działaniach w zakresie zbiórki zużytego sprzętu i telefonów. Dążymy coraz bardziej w kierunku ekonomii obiegu zamkniętego.

S – Społeczna odpowiedzialność

W obszarze społecznym z jednej strony pokazujemy naszych pracowników i ich warunki pracy – jak dbamy o ich bezpieczeństwo, także w czasie pandemii, prezentujemy naszą kulturę organizacyjną, politykę zarządzania różnorodnością oraz przestrzeń dla rozwoju i zaangażowania – także w wolontariat pracowniczy. Z drugiej strony ten obszar to także zaangażowanie społeczne i wpływ na społeczności. Pokazujemy, jakie programy edukacyjne i społeczne realizuje Fundacja Orange i jak firma angażuje się w ważne kwestie – np. edukację cyfrową seniorów czy wsparcie dla innowacyjności.

G – Ład korporacyjny

W raporcie prezentujemy też naszą strukturę i sposób zarządzania, stosowanie zasad etyki i Compliance, sposób zarządzania ryzykami, także w obszarze społecznym, respektowanie praw udziałowców oraz realizację obowiązków informacyjnych względem wszystkich interesariuszy.

Dzięki uwzględnieniu wskaźników ESG w raportowaniu dajemy dobry materiał do oceny dla analityków giełdowych czy inwestorów. Pokazujemy także, że firma to zaangażowany obywatel, dobry sąsiad oraz wartościowy członek społeczeństwa.

Zapraszamy do lektury Raportu Zintegrowanego Orange Polska 2020.

Okładka Raportu rocznego 2020

Udostępnij: Raport Zintegrowany Orange Polska 2020

Odpowiedzialny biznes

Zagłosuj na Raport Orange Polska

26 sierpnia 2019

Zagłosuj na Raport Orange Polska

Serdecznie zapraszam Was do głosowania na Raport Zintegrowany Orange Polska 2018, który startuje w konkursie Raporty Społeczne.

O naszym Raporcie

Raporty społeczne przygotowujemy od kilkunastu lat, a przez ostatnie 3 lata są to raporty zintegrowane. Raport zintegrowany oznacza, że dane finansowe i niefinansowe – społeczne, środowiskowe – znajdują się w jednym wspólnym dokumencie. Takie ujęcie pozwala nam w kompleksowy sposób opowiedzieć o firmie, kim jesteśmy i co robimy. Centralnym punktem raportu jest tzw. łańcuch wartości, który pokazuje, w jakim otoczeniu działamy, z jakich kapitałów czerpiemy zasoby, jak wygląda nasz model biznesowy, strategia i wyniki. W porównaniu z rokiem ubiegłym jest w nim więcej informacji o naszym łańcuchu dostaw czy respektowaniu praw człowieka.

O konkursie

W Konkursie Raporty Społeczne każdy może ocenić, która organizacja najlepiej zaprezentowała swoje działania na rzecz społeczeństwa i środowiska. Co roku jedną z nagród w konkursie przyznają internauci. O ich nagrodę rywalizują organizacje, które przygotowały raporty społeczne, zintegrowane i sprawozdania z działalności niefinansowej. W tegorocznej, 13. edycji, jest do wyboru 45 publikacji. Na tę liczbę składa się między innymi 15 debiutów, 10 raportów zintegrowanych oraz 8 raportów instytucji pozabiznesowych (w tym 4 raporty administracji publicznej, 3 organizacji pozarządowych i jeden uczelni wyższej).

Konkurs Raporty Społeczne odbywa się od 2007 roku. Jego organizatorami są Stowarzyszenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu i firma Deloitte.

Jak głosować

W głosowaniu internautów można wziąć udział do 16 września, poprzez formularz dostępny na stronie http://raportyspoleczne.pl. Głos oddaje się na 3 publikacje. W formularzu należy również wpisać swój adres e-mail oraz określić grupę interesariuszy, której jest się reprezentantem. Na koniec trzeba potwierdzić udział w głosowaniu poprzez kliknięcie linku przesłanego na podany adres e-mail. Dopiero wtedy głos zostanie zapisany w systemie.
Z raportami zgłoszonymi do konkursu w 2019 roku i biorącymi udział w głosowaniu można zapoznać się poprzez Bibliotekę Raportów, dostępną na stronie http://raportyspoleczne.pl/biblioteka-raportow/.

Baner konkursu raporty społeczne z napisem - zagłosuj na nasz raport i okładką Raportu Zintegrowanego Orange Polska

Nasz ubiegłoroczny Raport otrzymał wiele nagród – w konkursie na najlepszy raport zintegrowany 2017 Central European Sustainability Report Award – Green Frog Award organizowanym przez firmę doradczą Deloitte, nagrodę za najlepszy raport zintegrowany za rok 2017 oraz nagrodę specjalną od Giełdy Papierów Wartościowych w 12. edycji Konkursu Raporty Społeczne, wyróżnienie w konkursie The Best Annual Report 2017 organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków.

Udostępnij: Zagłosuj na Raport Orange Polska

Odpowiedzialny biznes

Inwestycje infrastrukturalne i społeczne

23 lipca 2019

Inwestycje infrastrukturalne i społeczne

Ranking Indeksu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego (DESI) z 2019 r. wskazuje, że Polska zajmuje 25 miejsce na 28 państw członkowskich UE. Kraj czyni stałe postępy, jednak są one zbyt małe.
Pod względem łączności zajmujemy  24. miejsce. Największy postęp został odnotowany w stosunku do rozwoju mobilnych usług szerokopasmowych, w przypadku którego wyniki Polski były lepsze niż średnia w UE. Kluczem do poprawy sytuacji są inwestycje.

Inwestycjami w sieć mobilną Polska dogania średnią unijną

Nasza ojczyzna jest na poziomie bliskim lub równym unijnej średniej pod względem zasięgu 4G (93%), rozwoju szybkich łączy szerokopasmowych (36%) i wskaźnika cen łączy szerokopasmowych (86) ale odbiega od tej wartości pod względem zasięgu (66% vs. średnia dla UE 83%). Bardzo dobry wynik Polska uzyskała również w odniesieniu do liczby abonentów usług mobilnych znacznie przekraczając średnią UE (Polska 163, średnia UE 96).

Światłowód inwestycyjnym priorytetem

Infografika - inwestycje społeczne i gospodarcze Orange Polska

kliknij by pobrać pełną wersję infografiki

Dlatego inwestycje i rozbudowa sieci światłowodowej to jeden z priorytetów Orange Polska na najbliższe lata. W sumie na trwający program rozbudowy sieci światłowodowej operator planuje wydać około 4 mld zł. Według planu w zasięgu superszybkiego światłowodowego internetu znajdzie się na koniec 2020 roku ok. 5 mln gospodarstw domowych.

W tej chwili ze światłowodu Orange korzysta już ponad 400 tys. klientów a w zasięgu naszej sieci światłowodowej mieszka obecnie 3,5 mln. rodzin.  To jedna czwarta wszystkich gospodarstw domowych w Polsce.

Inwestycje Orange w edukacje

Inwestujemy nie tylko w technologię, ale też w edukację. Poprzez Fundację Orange aktywnie działamy na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych Polaków. Nawet 900 tysięcy osób może korzystać z multimedialnych Pracowni Orange, których już 100 znajduje się w małych miasteczkach i wsiach całej Polski.

W ramach programu MegaMisja 20 tysięcy dzieci w 800 szkołach może uczyć się bezpiecznego i twórczego korzystania z internetu i nowych technologii. 7 180 dzieci z 340 szkół poznało podstawy kodowania dzięki programowi SuperKoderzy. Dodatkowo , w ramach programu Zaprogramuj Przyszłość, współfinansowanego z POPC w latach 2017-18, Fundacja Orange objęła szkoleniami 18 000 dzieci. Dodatkowo 1200 nauczycieli przygotowała do prowadzenia zajęć z programowania dla najmłodszych.

W najbliższych 4 latach w ramach projektu Lekcja: Enter , finansowanego ze środków POPC, ponad 75 000 nauczycieli zostanie przygotowanych do wykorzystywania technologii podczas swoich zajęć szkolnych.

Więcej faktów na temat naszych inwestycji w sieć infrastrukturalną i społeczną znajdziecie w Raporcie Zintegrowanym 2018.

Udostępnij: Inwestycje infrastrukturalne i społeczne

Odpowiedzialny biznes

Polska w pigułce

4 lipca 2019

Polska w pigułce

Często, gdy mówimy o różnorodności w miejscu pracy patrzymy na nią bardzo jednostronnie, poprzez wybrane kategorie – płeć, wiek, narodowość, sprawność. Tymczasem różnorodność to całe spectrum naszych różnic. Ktoś kiedyś powiedział, że różnimy się na ponad 7,5 miliarda sposobów, ale wszyscy w zasadzie jesteśmy tacy sami. My w Orane Polska różnimy się na ponad 13 tys. sposobów.

Jesteśmy jednym z największych pracodawców i największą firmą telekomunikacyjną w kraju. Orange Polska zatrudnia ponad 13 tys. pracowników w całej Polsce. Tylko 56% załogi to mieszkańcy pięciu największych polskich miast – reszta pracuje  w mniejszych ośrodkach. Grupa zatrudnia stałych pracowników w około 160 lokalizacjach. W 2 województwach (mazowieckim i śląskim) liczba pracowników Orange przekracza 1000 osób.

Orange Polska to także szerokie spektrum zawodów i profesji. Tworzymy miejsce, gdzie wspólnie pracują specjaliści ds. sprzedaży, monterzy, specjaliści przemysłu i budownictwa, rozwoju i technologii informatycznych, programiści, specjaliści nauk biologicznych, dziedzin prawa, ds. rynku nieruchomości, pracownicy administracyjni i biurowi, czy ds. finansowo- statystycznych. W każdej z 32 kategorii zawodów (raportowanej do GUS) mamy reprezentantów naszej firmy.

Najmłodszy pracownik na 19 lat, najstarszy 69. Większość pracowników to mężczyźni 60,9%. Kobiety stanowią 39,1% ogółu pracowników, a na stanowiskach managerskich jest ich 32,9%. Nasz cel, przyjęty w strategii społecznej odpowiedzialności, to przynajmniej 35%. Są wśród nas także pracownicy z niepełnosprawnościami- 1,8%.

Więcej faktów na temat naszej firmy, jej pracowników i warunków pracy znajdziecie w Raporcie Zintegrowanym 2018.

Dane na temat pracowników Orange Polska, podane w tekscie wpisu.

Udostępnij: Polska w pigułce

Odpowiedzialny biznes

Piszemy Raport Zintegrowany 2018

8 marca 2019

Piszemy Raport Zintegrowany 2018

Jak co roku zapraszamy Was do dyskusji nad naszym Raportem Rocznym.

Trochę historii

Orange Polska raportuje dane niefinansowe od ponad 11 lat. Pierwszy nasz Raport Społeczny, jeszcze dla Telekomunikacji Polskiej, powstał w 2006 roku (dane za 2005 r.). Już wtedy przygotowaliśmy raport według międzynarodowego standardu Raportowania GRI (Global Reporting Initative). Od trzech lat publikujemy raport zintegrowany i taki raport opublikujemy również za rok 2018.
Nasze poprzednie raporty znajdziecie na stronie www.orange.pl/odpowiedzialny-biznes-raporty-csr.

Dlaczego raportujemy dane niefinansowe?

Publikacja danych niefinansowych, czy to w formie oświadczenia, czy oddzielnego dokumentu, to nie tylko proces wydawniczy. To przede wszystkim proces przyjrzenia się organizacji pod kątem wpływu na otoczenie, identyfikacji najważniejszych wyzwań społecznych i określenie na ich podstawie celów, określenie mierników działań w wybranych aspektach, monitorowanie tych wskaźników, aby można było nimi zarządzać. Dobry raport to nie tylko pokazanie stanu obecnego, ale przede wszystkim sposobu realizacji wyzwań społecznych stojących przed firmą, prezentacja metody osiągania celów społecznych i stanu ich realizacji.

Dlaczego raport zintegrowany?

Raport zintegrowany oznacza, że dane finansowe i niefinansowe – społeczne, środowiskowe, znajdują się w jednym wspólnym dokumencie. Takie ujęcie pozwala nam w kompleksowy sposób opowiedzieć o firmie, kim jesteśmy i co robimy. Centralnym punktem raportu jest tzw. łańcuch wartości który pokazuje, w jakim otoczeniu działamy, z jakich kapitałów czerpiemy zasoby, jak wygląda nasz model biznesowy, strategia i wyniki.

Raport zintegrowany 2017- wersja on- line i PDF.

Dialog

Chcielibyśmy zaprosić Was do dyskusji nad zawartością naszego Raportu.

 

Udostępnij: Piszemy Raport Zintegrowany 2018

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej