Odpowiedzialny biznes

Inwestycje infrastrukturalne i społeczne

23 lipca 2019

Inwestycje infrastrukturalne i społeczne

Ranking Indeksu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego (DESI) z 2019 r. wskazuje, że Polska zajmuje 25 miejsce na 28 państw członkowskich UE. Kraj czyni stałe postępy, jednak są one zbyt małe.
Pod względem łączności zajmujemy  24. miejsce. Największy postęp został odnotowany w stosunku do rozwoju mobilnych usług szerokopasmowych, w przypadku którego wyniki Polski były lepsze niż średnia w UE. Kluczem do poprawy sytuacji są inwestycje.

Inwestycjami w sieć mobilną Polska dogania średnią unijną

Nasza ojczyzna jest na poziomie bliskim lub równym unijnej średniej pod względem zasięgu 4G (93%), rozwoju szybkich łączy szerokopasmowych (36%) i wskaźnika cen łączy szerokopasmowych (86) ale odbiega od tej wartości pod względem zasięgu (66% vs. średnia dla UE 83%). Bardzo dobry wynik Polska uzyskała również w odniesieniu do liczby abonentów usług mobilnych znacznie przekraczając średnią UE (Polska 163, średnia UE 96).

Światłowód inwestycyjnym priorytetem

Infografika - inwestycje społeczne i gospodarcze Orange Polska

kliknij by pobrać pełną wersję infografiki

Dlatego inwestycje i rozbudowa sieci światłowodowej to jeden z priorytetów Orange Polska na najbliższe lata. W sumie na trwający program rozbudowy sieci światłowodowej operator planuje wydać około 4 mld zł. Według planu w zasięgu superszybkiego światłowodowego internetu znajdzie się na koniec 2020 roku ok. 5 mln gospodarstw domowych.

W tej chwili ze światłowodu Orange korzysta już ponad 400 tys. klientów a w zasięgu naszej sieci światłowodowej mieszka obecnie 3,5 mln. rodzin.  To jedna czwarta wszystkich gospodarstw domowych w Polsce.

Inwestycje Orange w edukacje

Inwestujemy nie tylko w technologię, ale też w edukację. Poprzez Fundację Orange aktywnie działamy na rzecz rozwoju kompetencji cyfrowych Polaków. Nawet 900 tysięcy osób może korzystać z multimedialnych Pracowni Orange, których już 100 znajduje się w małych miasteczkach i wsiach całej Polski.

W ramach programu MegaMisja 20 tysięcy dzieci w 800 szkołach może uczyć się bezpiecznego i twórczego korzystania z internetu i nowych technologii. 7 180 dzieci z 340 szkół poznało podstawy kodowania dzięki programowi SuperKoderzy. Dodatkowo , w ramach programu Zaprogramuj Przyszłość, współfinansowanego z POPC w latach 2017-18, Fundacja Orange objęła szkoleniami 18 000 dzieci. Dodatkowo 1200 nauczycieli przygotowała do prowadzenia zajęć z programowania dla najmłodszych.

W najbliższych 4 latach w ramach projektu Lekcja: Enter , finansowanego ze środków POPC, ponad 75 000 nauczycieli zostanie przygotowanych do wykorzystywania technologii podczas swoich zajęć szkolnych.

Więcej faktów na temat naszych inwestycji w sieć infrastrukturalną i społeczną znajdziecie w Raporcie Zintegrowanym 2018.

Udostępnij: Inwestycje infrastrukturalne i społeczne

Odpowiedzialny biznes

Polska w pigułce

4 lipca 2019

Polska w pigułce

Często, gdy mówimy o różnorodności w miejscu pracy patrzymy na nią bardzo jednostronnie, poprzez wybrane kategorie – płeć, wiek, narodowość, sprawność. Tymczasem różnorodność to całe spectrum naszych różnic. Ktoś kiedyś powiedział, że różnimy się na ponad 7,5 miliarda sposobów, ale wszyscy w zasadzie jesteśmy tacy sami. My w Orane Polska różnimy się na ponad 13 tys. sposobów.

Jesteśmy jednym z największych pracodawców i największą firmą telekomunikacyjną w kraju. Orange Polska zatrudnia ponad 13 tys. pracowników w całej Polsce. Tylko 56% załogi to mieszkańcy pięciu największych polskich miast – reszta pracuje  w mniejszych ośrodkach. Grupa zatrudnia stałych pracowników w około 160 lokalizacjach. W 2 województwach (mazowieckim i śląskim) liczba pracowników Orange przekracza 1000 osób.

Orange Polska to także szerokie spektrum zawodów i profesji. Tworzymy miejsce, gdzie wspólnie pracują specjaliści ds. sprzedaży, monterzy, specjaliści przemysłu i budownictwa, rozwoju i technologii informatycznych, programiści, specjaliści nauk biologicznych, dziedzin prawa, ds. rynku nieruchomości, pracownicy administracyjni i biurowi, czy ds. finansowo- statystycznych. W każdej z 32 kategorii zawodów (raportowanej do GUS) mamy reprezentantów naszej firmy.

Najmłodszy pracownik na 19 lat, najstarszy 69. Większość pracowników to mężczyźni 60,9%. Kobiety stanowią 39,1% ogółu pracowników, a na stanowiskach managerskich jest ich 32,9%. Nasz cel, przyjęty w strategii społecznej odpowiedzialności, to przynajmniej 35%. Są wśród nas także pracownicy z niepełnosprawnościami- 1,8%.

Więcej faktów na temat naszej firmy, jej pracowników i warunków pracy znajdziecie w Raporcie Zintegrowanym 2018.

Dane na temat pracowników Orange Polska, podane w tekscie wpisu.

Udostępnij: Polska w pigułce

Odpowiedzialny biznes

Piszemy Raport Zintegrowany 2018

8 marca 2019

Piszemy Raport Zintegrowany 2018

Jak co roku zapraszamy Was do dyskusji nad naszym Raportem Rocznym.

Trochę historii

Orange Polska raportuje dane niefinansowe od ponad 11 lat. Pierwszy nasz Raport Społeczny, jeszcze dla Telekomunikacji Polskiej, powstał w 2006 roku (dane za 2005 r.). Już wtedy przygotowaliśmy raport według międzynarodowego standardu Raportowania GRI (Global Reporting Initative). Od trzech lat publikujemy raport zintegrowany i taki raport opublikujemy również za rok 2018.
Nasze poprzednie raporty znajdziecie na stronie www.orange.pl/odpowiedzialny-biznes-raporty-csr.

Dlaczego raportujemy dane niefinansowe?

Publikacja danych niefinansowych, czy to w formie oświadczenia, czy oddzielnego dokumentu, to nie tylko proces wydawniczy. To przede wszystkim proces przyjrzenia się organizacji pod kątem wpływu na otoczenie, identyfikacji najważniejszych wyzwań społecznych i określenie na ich podstawie celów, określenie mierników działań w wybranych aspektach, monitorowanie tych wskaźników, aby można było nimi zarządzać. Dobry raport to nie tylko pokazanie stanu obecnego, ale przede wszystkim sposobu realizacji wyzwań społecznych stojących przed firmą, prezentacja metody osiągania celów społecznych i stanu ich realizacji.

Dlaczego raport zintegrowany?

Raport zintegrowany oznacza, że dane finansowe i niefinansowe – społeczne, środowiskowe, znajdują się w jednym wspólnym dokumencie. Takie ujęcie pozwala nam w kompleksowy sposób opowiedzieć o firmie, kim jesteśmy i co robimy. Centralnym punktem raportu jest tzw. łańcuch wartości który pokazuje, w jakim otoczeniu działamy, z jakich kapitałów czerpiemy zasoby, jak wygląda nasz model biznesowy, strategia i wyniki.

Raport zintegrowany 2017- wersja on- line i PDF.

Dialog

Chcielibyśmy zaprosić Was do dyskusji nad zawartością naszego Raportu.

 

Udostępnij: Piszemy Raport Zintegrowany 2018

Odpowiedzialny biznes

Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

25 lipca 2018

Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

Podobnie, jak w ubiegłym roku (Raport zintegrowany – testujemy stronę) zapraszam Was do przetestowania on-linowej wersji Raportu Zintegrowanego Orange Polska 2017.

Wasze uwagi do pierwszego raportu zintegrowanego były dla niezwykle cenne – pozwoliły nie tylko naprawić błędy, poprawić funkcjonalność czy zmienić ustawienia. Wiele uwag przenieśliśmy do tegorocznej wersji raportu.  Raport Zintegrowany Orange Polsk 2016 otrzymał nagrodę w konkursie „The Best Annual Report 2016″, organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków. Znalazł się też w finale prestiżowego międzynarodowego konkursu „Finance for the Future Award 2017”,
w kategorii promującej zintegrowane myślenie i raportowanie.

Raport zintegrowany Orange Polska nagrodzony

Co się nie zmieniło?

Podobnie, jak w roku ubiegłym mamy Raport w wersji dokumentu pdf, który będzie również drukowany. Okazuje się bowiem, że ta wersja sprawdza się podczas spotkań, konferencji, wizyt w różnych instytucjach i organizacjach. Ten dokument w kompleksowy sposób opowiada o firmie, kim jesteśmy i co robimy i może być wykorzystania do przedstawienia się jako inwestor na nowym terenie, partner biznesowy dla współpracy czy firma, która może być atrakcyjna dla inwestora. Również wśród naszych kontrahentów przy nawiązywaniu współpracy , jako element przetargu czy zapytania ofertowego „Czy Państwa firma realizuje działania z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu”.

Nie zmienił się układ raportu, który w dużej mierze oparty jest na standardach  powszechnie stosowanych w raportowaniu niefinansowym. Centralnym punktem raportu jest tzw. łańcuch wartości, który pokazuje, w jakim otoczeniu działamy, z jakich kapitałów czerpiemy zasoby, jak wygląda nasz model biznesowy, strategia i wyniki

Co się zmieniło?

Mamy nowe menu i sposób poruszania  się po stronach Raportu. Zmieniliśmy sposób  pokazania i powiazania modelu biznesowego, celów i rezultatów. Proponujemy też nowy sposób opisania ryzyk i sposobu zarządzania nimi. Dla zainteresowanych –  pojawia się możliwość tworzenia interaktywnych wykresów. Ale najlepiej przetestujcie to sami.

Zapraszam do współpracy osoby, które chciałyby zostać testerami funkcjonalności tej strony. Osoby te otrzymają od nas link testowy. Ich zadaniem będzie „przeklikać” się przez raport i napisać dla nas recenzję – wskazując co się podoba, a co wymaga poprawy przed publikacją.

Osoby, które wybierzemy do testowania, otrzymają od nas w podziękowaniu płytę wybranego artysty z Orange Warsaw Festival Taco Hemingway „szprycer”, Florence „How big, how, blue, how beautiful”, Dua Lipa, Sam Smith The thrill of it all, Tyler the Creator, WOLF.

Czekamy na Wasze zgłoszenia do 31.07.2018. W zgłoszeniu napiszcie, jakie funkcjonalności powinien posiadać dobry internetowy raport społeczny.

Udostępnij: Raport zintegrowany 2017 – testujemy stronę

Odpowiedzialny biznes

Raport zintegrowany Orange Polska 2016

23 sierpnia 2017

Raport zintegrowany Orange Polska 2016

Wierzymy w liczby. Jesteśmy w przekonani, że najlepiej powiedzą nam o biznesie – dlatego co roku w firmach przygotowujemy sprawozdania finansowe, w których dominują skomplikowanych tabelki z liczbami. Wydaje się jednoznaczne, że skoro w 2015 było 9 a w 2016 roku 12 to coś tam wzrosło, a jeśli 8 – to spadło. Ale co zdążyło się w ciągu roku „pomiędzy” tymi liczbami i jak to się ma do prognozy na przyszłość – tego nie wyczytamy z tabeli. Dla dobrej interpretacji i prognoz potrzebny jest nam szerszy kontekst ekonomiczny i społeczny.

Dlatego coraz większy nacisk kładziemy na ujawnianie przez firmy danych niefinansowym, mówiących o społecznych, ekologicznych czy etycznych aspektach funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Ostatni kryzys ekonomiczny pokazał, jak ważne są takie kwestie, jak etyka, compliance i ład korporacyjny. Katastrofy ekologiczne zaś ujawniają, jak ważne są sprawy ochrony środowiska, także u naszych firm partnerskich i dostawców.

Raportowanie niefinansowe

W 2014 roku Unia Europejska rozszerzyła sprawozdawczość firm o obowiązek ujawnienia danych niefinansowych. Zgodnie z nową dyrektywą 2014/95/UE część firm musi informować w ramach sprawozdania z działalności o swojej polityce w zakresie środowiska, spraw społecznych, pracowniczych, poszanowania praw człowieka, przeciwdziałania korupcji i łapownictwu oraz przedstawić politykę w zakresie różnorodności.

W Polsce grupa firm, które są objęte dyrektywą stanowi, według danych Ministerstwa Finansów, prawie 300 podmiotów. Nowy obowiązek informacyjny dotyczy dużych jednostek zainteresowania publicznego zatrudniających powyżej 500 osób ( różnorodność od 250 osób), których sumy bilansowe przekraczają 85 mln złotych, albo których przychody netto ze sprzedaży towarów i produktów przekraczają 170 mln złotych.

Firma ma do wyboru formę raportowania – może  to być oświadczenie na temat informacji niefinansowych w sprawozdaniu z działalności lub oddzielny raport np. raport społecznej odpowiedzialności. My, podobnie jak kilkadziesiąt firm w Polsce, przygotowujemy takie raporty już od ponad 10 lat, ale wiele firm przygotuje taki raport w przyszłym roku po raz pierwszy.

Raportowanie zintegrowane

Raportowanie zintegrowane to kolejny krok.  Jakościowe, a nie tylko formalne połączenie danych niefinansowych i finansowych w jeden komplementarny dokument.

W tym roku opracowaliśmy nasz pierwszy Raport zintegrowany, który wskaźniki finansowe i dane niefinansowe łączy w jedną spójna opowieść o firmie, jej roli biznesowej i społecznej.  Było to dla nas duże wzywanie i wymagało wyjścia poza dotychczas stosowane schematy, przygotowanie nowej opowieści o firmie – pełniejszej, z szerszym kontekstem rynkowym i społecznym. W raporcie pokazaliśmy nasz model biznesowy, z jakich zasobów społecznych, ekonomicznych i naturalnych korzystamy, jakie są efekty i rezultaty naszych działań a także nasz wpływ na otoczenie.

W lipcu zaprosiliśmy Was do testowania strony internetowej z naszym Raportem zintegrowanym. Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i cenne uwagi.

Konkurs

Zapraszamy was do czytania Raportu. A jeśli podoba Wam się ta forma przekazu – zagłosujcie na nas w Konkursie Raporty Społeczne.

Na stronie konkursu znajdziecie kilkadziesiąt raportów społecznych i a także kilka zintegrowanych. Sprawdźcie, jak do odpowiedzialności społecznej podchodzi Wasz bank, dostawca energii czy firma, z której produktów korzystacie na co dzień. Może wtedy spojrzycie na nią trochę inaczej?

 

Udostępnij: Raport zintegrowany Orange Polska 2016

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej