Odpowiedzialny biznes

#SuperKoderzy i MegaMisja w czasie kwarantanny

22 kwietnia 2020

#SuperKoderzy i MegaMisja w czasie kwarantanny

Szkoły są zamknięte, zdalna nauka jest dodatkowym wyzwaniem. Zapytałem nauczycieli, jak korzystają z umiejętności zdobytych w MegaMisji i #SuperKoderach. Marek Grzywna z toruńskiej SP 23 w czasie kwarantanny nie stracił entuzjazmu: – program #SuperKoderzy znakomicie przygotował uczniów i nas nauczycieli do pracy w innych realiach: pracy zdalnej – mówi. – Oprócz pracy z robotami, pracujemy też z wykorzystaniem komputera, musimy się ze sobą łączyć zdalnie, np. w celu wykonania projektu zespołowego. Dzięki temu nabyliśmy już wcześniej umiejętności potrzebne do pracy zdalnej, które teraz wykorzystujemy. Ja i moi uczniowie traktujemy internet jako naturalne środowisko – dodaje. Lekcje #SuperKoderów w tej klasie to coś więcej niż przekaz wiedzy o technikach kodowania: to wspólne projekty, miejsce, w którym wielu uczniów rozwija swoje pasje. Widziałem ich w akcji, kiedy odwiedziliśmy Marka, by zrobić zdjęcia uczniów w akcji. Zarówno najmłodsi, jak i starsi #SuperKoderzy na przerwach przychodzą odwiedzić pracownię komputerową i z wypiekami na twarzy dopytują o kolejne tematy zajęć. Nic dziwnego, że od czasu zamknięcia szkół doskonale poradzili sobie z nowymi wyzwaniami. Mało tego:

Uczniowie sami przygotowali algorytm, który porządkuje plan dnia, proponując czas na zdalną naukę, odpoczynek, aktywność fizyczną.

Także zajęcia MegaMisji przygotowują do korzystania z cyfrowych narzędzi. – Czas kwarantanny pozwala wykorzystać umiejętności bezpiecznego korzystania z zasobów internetu. Dzieci wiedzą jak zabezpieczać dane na różnych platformach oraz jak prawidłowo przesyłać swoje prace – opowiada mi Ewa Lisiowska, liderka MegaMisji w szkole podstawowej nr 187 na warszawskich Bielanach. Dzięki wcześniejszej pracy, praca online jest nieco łatwiejsza. W klasach 1-3, dla których przeznaczona jest MegaMisja, wielkie znaczenie ma relacja z nauczycielem.

Kwarantanna to doskonała okazja, aby uczyć wykorzystania cyfrowych narzędzi.  

Staram się zaspokoić potrzebę kontaktu przez spotkania z dziećmi na Skype lub grając z nimi online – dodaje nauczycielka. MegaMisja Fundacji Orange Uczniowie nie tylko uczą się narzędzi i zasad bezpieczeństwa online, lecz wiedzą też, jak legalnie korzystać z cyfrowych zasobów. W ramach zajęć z MegaMisji zostali wprowadzeni w zagadnienie podstaw prawa autorskiego. – Doskonale pamiętam te zajęcia. Wszyscy przygotowywali prace plastyczne, które później były opatrzone ich nazwiskiem. W trakcie zajęć, gdy dzieci były zajęte wykonywaniem kolejnego zadania, zamieniłam nazwiska pod pracami. Reakcja dzieci po odkryciu zamiany była następująca: „Kto to zrobił?”, „Tak nie wolno!”, „To nie twoja praca!”. Szybko wyjaśniłam, że był to celowy zabieg. W trakcie tych zajęć uczniowie nauczyli się jak ważne jest szanowanie czyjejś pracy i dbanie o własne prace, aby ktoś ich nie wykorzystał bez ich zgody – wspomina Ewa Lisiowska.

Tysiące przykładów kreatywności

Sytuacje podobne do tego, o czym opowiadają nauczyciele z warszawskich Bielan i Torunia to rzeczywistość wielu szkół. Do tej pory do MegaMisji przystąpiło 1000 szkół, w których 27000 uczniów uczy się bezpiecznego i kreatywnego korzystania z sieci. Do #SuperKoderów dołączyło dotychczas 10000 uczniów z 500 szkół. Cieszymy się, że w tym trudnym czasie cyfrowe kompetencje mogą choć troszkę ułatwić naukę i pracę dzieciakom i nauczycielom w całej Polsce.

Dołącz do MegaMisji i #SuperKoderów!

Rekrutacja do kolejnych MegaMisji i #SuperKoderów trwa. Możecie przeczytać o niej więcej tutaj. Zgłoszenia szkół przyjmujemy do 15 maja. Przekażcie tę informację znajomym nauczycielom! Na pewno się nie zawiodą 🙂

Udostępnij: #SuperKoderzy i MegaMisja w czasie kwarantanny

Odpowiedzialny biznes

Szukamy 12 kobiet, które nie boją się zmian

23 października 2018

Szukamy 12 kobiet, które nie boją się zmian

W lipcu i sierpniu opisywałem niesamowite projekty stworzone przez uczestniczki 3 edycji naszego projektu dla kobiet – Maker Woman. Więcej dowiesz się tutaj.

Mam wielką przyjemność ogłosić, że planujemy 4 edycję projektu. Zgłoszenia, pod tym adresem, przyjmujemy do końca października.

Każda z 12 dziewczyn, która zakwalifikuje się do MakerWoman, przeżyje przygodę życia. Najpierw wszystkie uczestniczki, w naszym FabLabie, wezmą udział w unikalnych warsztatach podczas których nauczą się podstaw obsługi plotera laserowego, druku 3D, modelowania Fusion 360, mechanical designu i opanują podstawy elektroniki (a to nie wszystko, sic!).

Następnie, dzięki zdobytym umiejętnościom, każda z nich przystąpi do prac nad swoim własnym wynalazkiem.

Dotychczasowe trzy edycje Maker Woman pokazały, że dla wielu kobiet przygoda z programem była początkiem wielkich zmian w życiu. Kilka z nich rozkręca swój biznes, część Makerek dopracowuje swoje prototypy, jeszcze inne – wzbogacone o nowe i niezwykle cenne umiejętności – wracają na rynek pracy (np. po urlopie wychowawczym). Wierzymy, że tym razem będzie podobnie!

Udostępnij: Szukamy 12 kobiet, które nie boją się zmian

Odpowiedzialny biznes

Chce do nas dołączyć 1831 szkół!

25 maja 2018

Chce do nas dołączyć 1831 szkół!

27 kwietnia zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń na nowy rok szkolny (18/19) do MegaMisji (program dedykowany klasom 1-3) oraz #SuperKoderów (program dedykowany klasom 4-6). Listę zakwalifikowanych odpowiednio 200 oraz 170 placówek podamy w poniedziałek, 28 maja. Już teraz wiemy, że zainteresowanie naszymi programami jest GIGANTYCZNE.

O dołączenie do MegaMisji od września biło się 906 szkół (wnioski zamknięte lub nie w pełni zamknięte). Tylko 200 z nich trafi na pokład naszego flagowego programu dla najmłodszych uczniów szkół podstawowych.

Równie zacięta rywalizacja miała miejsce w przypadku #SuperKoderów. Tutaj, o 170 miejsc, ścigało się 925 placówek, które w pełni lub częściowo wypełniły formularz zgłoszeniowy.

Przypomnijmy: program MegaMisja został stworzony z myślą o uczniach klas 1-3. Daje solidną bazę cyfrowej edukacji. W trakcie zajęć dzieci uczą się, jakie treści można publikować w internecie, jak chronić swoją prywatność, jak unikać niebezpieczeństw w sieci, jak znaleźć wiarygodne informacje, tworzyć i edytować proste grafiki, dźwięki i filmy. Mechanizm MegaMisji zakłada zarówno zajęcia z wykorzystaniem tabletów jak i pracę grupową, np. wspólne tworzenie plakatów. Opiera się na współpracy między dziećmi i twórczej dyskusji w trakcie zajęć, która przyspiesza nabywanie cyfrowych kompetencji. W dotychczasowych edycjach MegaMisji udział wzięło 600 szkół z całej Polski.

#SuperKoderzy są przeznaczeni dla starszych uczniów, z klas 4-6, a jego konwencja ma być atrakcyjna dla dzieciaków, które poznały już cyfrowy elementarz. Uczniowie biorący udział w tym programie uczą się programować podczas klasycznych przedmiotów szkolnych. Szkopuł polega na tym, że dzięki nam nowe technologie wkomponowują się w zajęcia muzyki, angielskiego, polskiego, i nie tylko. Podczas rekrutacji każda z chętnych szkół deklaruje jaką ścieżkę chce realizować. W tym roku najpopularniejsi okazali się majsterkowicze (realizowani w ramach informatyki, techniki lub matematyki)  i robomatematycy.

W zeszłym roku wszystkich zgłoszeń do obu programów (otwartych i zamkniętych) było 834, czyli ponad dwa razy mniej niż obecnie.

Udostępnij: Chce do nas dołączyć 1831 szkół!

Odpowiedzialny biznes

Rekrutacyjne kruczki

8 grudnia 2011

Rekrutacyjne kruczki

Szkoły są zamknięte, zdalna nauka jest dodatkowym wyzwaniem. Zapytałem nauczycieli, jak korzystają z umiejętności zdobytych w MegaMisji i #SuperKoderach. Marek Grzywna z toruńskiej SP 23 w czasie kwarantanny nie stracił entuzjazmu: – program #SuperKoderzy znakomicie przygotował uczniów i nas nauczycieli do pracy w innych realiach: pracy zdalnej – mówi. – Oprócz pracy z robotami, pracujemy też z wykorzystaniem komputera, musimy się ze sobą łączyć zdalnie, np. w celu wykonania projektu zespołowego. Dzięki temu nabyliśmy już wcześniej umiejętności potrzebne do pracy zdalnej, które teraz wykorzystujemy. Ja i moi uczniowie traktujemy internet jako naturalne środowisko – dodaje. Lekcje #SuperKoderów w tej klasie to coś więcej niż przekaz wiedzy o technikach kodowania: to wspólne projekty, miejsce, w którym wielu uczniów rozwija swoje pasje. Widziałem ich w akcji, kiedy odwiedziliśmy Marka, by zrobić zdjęcia uczniów w akcji. Zarówno najmłodsi, jak i starsi #SuperKoderzy na przerwach przychodzą odwiedzić pracownię komputerową i z wypiekami na twarzy dopytują o kolejne tematy zajęć. Nic dziwnego, że od czasu zamknięcia szkół doskonale poradzili sobie z nowymi wyzwaniami. Mało tego:

Uczniowie sami przygotowali algorytm, który porządkuje plan dnia, proponując czas na zdalną naukę, odpoczynek, aktywność fizyczną.

Także zajęcia MegaMisji przygotowują do korzystania z cyfrowych narzędzi. – Czas kwarantanny pozwala wykorzystać umiejętności bezpiecznego korzystania z zasobów internetu. Dzieci wiedzą jak zabezpieczać dane na różnych platformach oraz jak prawidłowo przesyłać swoje prace – opowiada mi Ewa Lisiowska, liderka MegaMisji w szkole podstawowej nr 187 na warszawskich Bielanach. Dzięki wcześniejszej pracy, praca online jest nieco łatwiejsza. W klasach 1-3, dla których przeznaczona jest MegaMisja, wielkie znaczenie ma relacja z nauczycielem.

Kwarantanna to doskonała okazja, aby uczyć wykorzystania cyfrowych narzędzi.  

Staram się zaspokoić potrzebę kontaktu przez spotkania z dziećmi na Skype lub grając z nimi online – dodaje nauczycielka. MegaMisja Fundacji Orange Uczniowie nie tylko uczą się narzędzi i zasad bezpieczeństwa online, lecz wiedzą też, jak legalnie korzystać z cyfrowych zasobów. W ramach zajęć z MegaMisji zostali wprowadzeni w zagadnienie podstaw prawa autorskiego. – Doskonale pamiętam te zajęcia. Wszyscy przygotowywali prace plastyczne, które później były opatrzone ich nazwiskiem. W trakcie zajęć, gdy dzieci były zajęte wykonywaniem kolejnego zadania, zamieniłam nazwiska pod pracami. Reakcja dzieci po odkryciu zamiany była następująca: „Kto to zrobił?”, „Tak nie wolno!”, „To nie twoja praca!”. Szybko wyjaśniłam, że był to celowy zabieg. W trakcie tych zajęć uczniowie nauczyli się jak ważne jest szanowanie czyjejś pracy i dbanie o własne prace, aby ktoś ich nie wykorzystał bez ich zgody – wspomina Ewa Lisiowska.

Tysiące przykładów kreatywności

Sytuacje podobne do tego, o czym opowiadają nauczyciele z warszawskich Bielan i Torunia to rzeczywistość wielu szkół. Do tej pory do MegaMisji przystąpiło 1000 szkół, w których 27000 uczniów uczy się bezpiecznego i kreatywnego korzystania z sieci. Do #SuperKoderów dołączyło dotychczas 10000 uczniów z 500 szkół. Cieszymy się, że w tym trudnym czasie cyfrowe kompetencje mogą choć troszkę ułatwić naukę i pracę dzieciakom i nauczycielom w całej Polsce.

Dołącz do MegaMisji i #SuperKoderów!

Rekrutacja do kolejnych MegaMisji i #SuperKoderów trwa. Możecie przeczytać o niej więcej tutaj. Zgłoszenia szkół przyjmujemy do 15 maja. Przekażcie tę informację znajomym nauczycielom! Na pewno się nie zawiodą 🙂

Udostępnij: Rekrutacyjne kruczki

Odpowiedzialny biznes

uTalentowani – konkurs

31 stycznia 2011

uTalentowani – konkurs

Jak pracownik może zostać menedżerem w Grupie TP? Niestety nie napiszę, że to proste. Ale przynajmniej możliwe ; ) Poszukiwane są osoby, które wyróżniają się potencjałem menedżerskim. Kandydaci przechodzą wieloetapowy i długi proces selekcji. W ub. piątek do grona Talentów GTP dołączyło kolejne 48 osób.

Jednym  z tegorocznych laureatów jest znany Wam doskonale z bloga sportowego Jarek Kończak. – „Łatwo nie było, bo na przestrzeni kilku miesięcy, trzeba było przejść siedem etapów. Rozmowy z HR, testy z angielskiego, sporo zadań do rozwiązania on-line. To raczej nikogo nie zdziwi, że skala trudności rosła z etapu na etap. Na końcu była całodniowa – finałowa sesja, gdzie wiadomo było, że tylko część z nas odpadnie choć sukces jest blisko. Przez kilka godzin wcielałem się raz w jakiegoś szefa od kas fiskalnych, później meblowałem sklepy odzieżowe, produkowałem zabawki, rozwiązywałem problem z krnąbrną jednostka wojskową czy też zakładałem portal medyczny – czyli rzeczy, które ja, jak pewnie wielu innych startujących w tym etapie nigdy nie robiło – więc żadnych wzorów nie mieliśmy. A wszystko to przy bardzo ograniczonym czasie pod okiem kilku osób, które oceniały każde słowo, sposób zachowania, dobór argumentów, odporność na stres, czy reakcje na stale zmieniającą się sytuację. To taka trochę mała matura, tyle, że biznesowa” – wspomina Jarek.

Gościem specjalnym gali była Martyna Wojciechowska, która opowiadała o swojej pracy, podróżach i wyzwaniach. – „Ludzie rodzą się z talentem. Czasami nie jesteśmy w stanie dostrzec swojego talentu albo rozwijamy się w innej dziedzinie. Trzeba jednak nad nim pracować, bo inaczej jest bezużyteczny” – stwierdziła Martyna. – „Trzeba wyznaczać sobie dalekosiężne cele, nie ograniczać się. Nie wiemy gdzie jest granica naszych możliwości. Ważne jest by droga do celu sprawiała nam radość, tak samo jak i codzienna praca”.
Gdybyście mogli wybrać jeden talent, z którym chcielibyście się urodzić, co wybralibyście i dlaczego? Na autora najciekawszego komentarza opublikowanego do końca tygodnia czeka książka Martyny wraz z jej autografem!

Udostępnij: uTalentowani – konkurs

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej