Innowacje

Automatyzacja i wirtualna rzeczywistość – trendy na 2020

8 maja 2018

Automatyzacja i wirtualna rzeczywistość –  trendy na 2020

Konferencja Innovation Gardens Summit już dawno za nami, ale temat nadal jest żywy.

O tym, jak będzie wyglądał nasz świat w 2020 r. według prelegentów IGS mogliście przeczytać tutaj.

Dzisiaj mam dla Was drugą część relacji, a w niej dema i rozwiązania, które pokazali nasi partnerzy. Gdybym miała podsumować trendy w kilku słowach byłoby to: automatyzacja i wirtualna rzeczywistość.

HTC i Nokia postawiły na wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość. Goście mogli sprawdzić działanie technologii walcząc na wirtualnej arenie. Huawei zaprezentowała swoją mobilną wystawę „Roads to a Better Future”, której częścią jest zaawansowany system monitorowania miast z wykorzystaniem czujników AI i przetwarzania danych. Wsparcie dla inteligentnych miast pokazał także startup NaviParking, z którym Orange podjęło współpracę w ramach programu Orange Fab. Z kolei Samsung postawił na inteligentne sprzęty domowe, m.in. lodówkę skomunikowaną z telefonem.

Zobaczcie drugą część materiału z Innovation Gardens Summit 2018.

Nasi partnerzy naprawdę podnoszą poprzeczkę. Jesteście ciekawi, co pojawi się za rok?

Udostępnij: Automatyzacja i wirtualna rzeczywistość –  trendy na 2020

Informacje prasowe

Nowa kampania reklamowa Orange w rzeczywistości rozszerzonej

15 kwietnia 2012

Nowa kampania reklamowa Orange w rzeczywistości rozszerzonej

16 kwietnia rusza nowa mobilna kampania reklamowa marki Orange w rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality). Zdjęcie w gazecie – za pośrednictwem kamerki smartfona lub tabletu – otworzy przed czytelnikiem film video i link do strony internetowej z dodatkowymi informacjami. To pierwsza tego typu kampania na dużą skalę w Polsce.

Kampania, przygotowana przez dom mediowy MEC, wykorzystuje innowacyjną aplikację Aurasma.

W wybranych tytułach prasowych (m.in. Gazeta Wyborcza, Metro, Polityka, Viva, Zwierciadło) pojawią się reklamy informujące o nowych usługach w ofercie Orange. Po najechaniu kamerką smartfona lub tabletu na zdjęcie plakatowe, tzw. marker, na ekranie urządzenia wyświetli się reklamowy film video. Kliknięcie na video przeniesie użytkownika na stronę internetową Orange. Do odtworzenia filmu na smartfonie potrzebna jest bezpłatna aplikacja Aurasma.

To nie koniec nowości marketingowych w świecie cyfrowym. Już wkrótce ruszy kolejna multimedialna kampania Orange, która oprócz Aurasmy, będzie wykorzystywała wiele innych innowacyjnych działań, po raz pierwszy na taką skalę w Polsce. Tym razem nie tylko w prasie, ale już we wszystkich mediach szerokozasięgowych (między innymi na outdoorze, dekoderach cyfrowych czy w kinie).

Aurasma to pierwsza na świecie przeglądarka wizualna. Wykorzystuje ona technologię rzeczywistości rozszerzonej, łączącej świat rzeczywisty z treściami interaktywnymi, takimi jak filmy video czy animacje, zwane „Aurami”. Darmowa aplikacja Aurasma jest kompatybilna z iPhone 3GS, 4, 4S, iPadem 2 oraz wybranymi urządzeniami mobilnymi, działającymi w systemie Android.

Udostępnij: Nowa kampania reklamowa Orange w rzeczywistości rozszerzonej

Innowacje

Przymierzalnia on-line

29 marca 2011

Przymierzalnia on-line

Konferencja Innovation Gardens Summit już dawno za nami, ale temat nadal jest żywy.

O tym, jak będzie wyglądał nasz świat w 2020 r. według prelegentów IGS mogliście przeczytać tutaj.

Dzisiaj mam dla Was drugą część relacji, a w niej dema i rozwiązania, które pokazali nasi partnerzy. Gdybym miała podsumować trendy w kilku słowach byłoby to: automatyzacja i wirtualna rzeczywistość.

HTC i Nokia postawiły na wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość. Goście mogli sprawdzić działanie technologii walcząc na wirtualnej arenie. Huawei zaprezentowała swoją mobilną wystawę „Roads to a Better Future”, której częścią jest zaawansowany system monitorowania miast z wykorzystaniem czujników AI i przetwarzania danych. Wsparcie dla inteligentnych miast pokazał także startup NaviParking, z którym Orange podjęło współpracę w ramach programu Orange Fab. Z kolei Samsung postawił na inteligentne sprzęty domowe, m.in. lodówkę skomunikowaną z telefonem.

Zobaczcie drugą część materiału z Innovation Gardens Summit 2018.

Nasi partnerzy naprawdę podnoszą poprzeczkę. Jesteście ciekawi, co pojawi się za rok?

Udostępnij: Przymierzalnia on-line

Innowacje

Coraz bogatsza rzeczywistość, czyli co nas czeka w Nowym 2011 Roku ?

30 grudnia 2010

Coraz bogatsza rzeczywistość, czyli co nas czeka w Nowym 2011 Roku ?

Koniec roku zbliza się wielkimi krokami. W ubiegłym tygodniu rozpoczęłam podsumowanie wpisem o b-Linku. Dzisiaj przedstawiam Wam technologię, która staje się w Polsce coraz bardziej popularna i ma szansę stać się hitem w 2011 roku. O czym mowa?
Augmented Reality, czyli rozszerzona rzeczywistość jest systemem łączącym świat rzeczywisty z generowanym komputerowo. Użytkownik za pomocą specjalnych okularów lub kamery w telefonie komórkowym może w tym samym czasie oglądać obraz rzeczywisty oraz nałożone na niego elementy wirtualne, które ukryte są pod specjalnymi markerami (fotokodami). O rozszerzonej rzeczywistości możecie przeczytać i posłuchać we wcześniejszym wpisie (tutaj). Technologia, która zrobiła furorę w krajach azjatyckich, powoli przyjmuje się także u nas. Użytkownicy Orange mogli sprawdzić jej działanie m.in. podczas sierpniowego Orange Warsaw Festival, korzystając z aplikacji Orange Navi. Krakowskie sukiennice wykorzystały rozszerzoną rzeczywistość w aplikacji na telefon komórkowy AR mGuide, dzięki której użytkownicy mogli obejrzeć sukiennice w 3D (info). Technologię można wykorzystać także w codziennych sytacjach, jak ta 🙂

Rozszerzona rzeczywistość nie jest nową technologią – pierwszy system powstał w 1968 roku i od tego czasu jest systematycznie rozwijany (krótka historia AR). Czy w 2011 roku na dobre zadomowi się na naszym rynku? Tego nie wiem, myślę jednak, że jej popularność będzie stopniowo wzrastać, a markery – fotokody będące przepustką do rozszerzonej rzeczywistości staną się częstym widokiem w naszym otoczeniu – na przystankach, billboardach, produktach spożywczych, w restauracyjnym menu, kinie lub metrze.

A gdybyście mogli zajrzeć w szklaną kulę i przepowiedzieć, jakie technologie odniosą sukces w 2011 roku, co chcielibyście w niej zobaczyć? Rozszerzoną rzeczywistość, światłowody, aplikacje dla osób niepełnosprawnych, telewizję w telefonie komórkowym DVBH czy coś zupełnie innego? Czekam na Wasze pomysły 🙂

Udostępnij: Coraz bogatsza rzeczywistość, czyli co nas czeka w Nowym 2011 Roku ?

Innowacje

Augmented reality

1 grudnia 2009

Augmented reality

W sobotę odbyła się ciekawa akcja promocyjna Łodzi związana z mobilnym przewodnikiem po mieście. Rozwiązanie oparto na fotokodach umieszczonych na obiektach, umożliwiających nam ściągniecie przyporządkowanego opisu. Tym sposobem możemy przekazać dowolne treści umieszczone przez właściciela „magicznego kwadratu”. Pomimo promocji i kilku wcześniejszych prób wejścia na rynek, nadal daleko nam do Japonii, gdzie fotokody od kilku lat są bardzo popularne i stanowią sposób na skuteczne przekazanie informacji oraz reklamę. Podobnie jak w przypadku mPayments, tutaj również nie spójnego działania operatorów, co nie sprzyja popularyzowaniu rozwiązań.

W kolejce ustawiają się kolejne rozwiązania rozszerzające i wzbogacające nasz realny świat. Augmented reality daje nam możliwość wzbogacenia rzeczywistości o treści zaczerpnięte z Internetu. Na obraz widziany okiem kamery telefonu, możemy nałożyć dodatkowe obiekty pobierane z sieci i osadzone na ekranie urządzenia. W ten sposób skanując fotokod z gazet, możemy zobaczyć jak będzie wyglądał nasz samochód na ulicy lub lampa z Ikei w pokoju.  Pierwsze komercyjne zastosowania technologii pojawiły się już i np. Ikea umieściła fotokody w swoich katalogach. Jak to wygląda w przypadku MiniCoopera zobaczcie sami.

Przyszłość przyniesie nam też zmiany w sposobie interakcji z urządzeniami mobilnymi. Standardowa klawiatura i ekran dotykowy zostaną wyparte. Interfejs telefonu zostanie połączony z rzeczywistością obserwowaną przez półprzezroczyste okulary zintegrowane z wyświetlaczami wysokiej rozdzielczości. Interfejs stanie się częścią naszych doznań wzrokowych i słuchowych kontekstowo łącząc się z obserwowanym środowiskiem. Komunikować będziemy się głosem, gestami, a także poprzez wyrażanie emocji.

W TP R&D platforma jest już gotowa i od pewnego czasu ją testujemy oraz tworzymy prototypy usług. Czy na bazie AR uda się zbudować równie popularne i dochodowe z punktu widzenia operatora usługi jak te oparte na SMS? Prognozy są bardzo obiecujące, bo jak donosi Juniper Research, do 2014 roku tylko rynek reklamy może być wart ok. 730 mln USD. W ślad za tym podążać będzie zapewne rozrywka czy inne, nie znane jeszcze dziś formy użycia. Wierzę, w duży sukces tych rozwiązań. Będę Was informował o postępie w pracach.

Udostępnij: Augmented reality

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej