Obsługa i Relacje z Klientami

Czy salony stacjonarne są nam jeszcze potrzebne?

23 czerwca 2018

Czy salony stacjonarne są nam jeszcze potrzebne?

Tydzień temu otworzyliśmy w Warszawie osiemnasty, najbardziej nowoczesny Orange Smart Store (zobaczcie zdjęcia z otwarcia). Nowy salon mieści się w dawnym Domu Handlowym Sezam, w centrum stolicy. Odwiedziłam nasz nowy Smart Store, żeby na własne oczy przekonać się, jak wygląda salon XXI wieku. Przy okazji zapytałam warszawiaków, czy salony stacjonarne są nam jeszcze potrzebne?

Sprawdzić online, kupić offline

W raporcie „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w roku 2030” przygotowanego przez Comarch i Kantar TNS zapytano respondentów, gdzie najchętniej kupują AGD oraz elektronikę (telewizory, Hi-Fi). Okazało się, że tylko jedna trzecia (30 proc.) zamawia je online, a aż 63 proc. woli kupować takie urządzania stacjonarnie. Przy czym aż 46 proc. robi wcześniejsze rozeznanie na temat sprzętu online, a finalnie kupuje go w sklepie stacjonarnym. Oznacza to, że w przypadku telewizorów, kamer, smartfonów wolimy jednak zobaczyć i dotknąć urządzenia, zanim zdecydujemy się na zakup.

Zakupy offline, ale cyfrowe

We wspomnianym raporcie  87 proc. klientów przewiduje, że większość sklepów będzie zapewniać klientom usługi cyfrowe. Wiedząc o tym, w Orange Polska zadbaliśmy o to, by nasze salony były cyfrowe. W Smart Store macie do wyboru ponad 2000 produktów i usług dostępnych od ręki, a wszystko to dostępne w trzech przyjaznych strefach: Dom, Firma, Rozrywka. W każdej z nich można zapłacić bezgotówkowo. Na miejscu na klientów czekają wykwalifikowani pracownicy, którzy chętnie wszystko wyjaśnią, odpowiedzą na pytania i zaprezentują urządzenia. I chociaż we wspomnianym raporcie 61 proc. klientów przewiduje, że w przyszłości tradycyjni sprzedawcy zostaną zastąpieni osobistymi doradcami wirtualnymi, w Smart Store na razie się na to nie zanosi 🙂

Co jeszcze odróżnia nowy Smart Store go od innych salonów? Zobaczcie nasz materiał.

Do końca tego roku ponad 100 mniejszych punktów w całym kraju przejdzie modernizację, a do 2020 już co piąty nasz salon będzie „smart”.

Po wizycie w nowym Smart Store wiem, że warto tu wrócić – na miejscu sprawy można załatwić szybko i od ręki, otoczenie jest przyjazne, a salon usytuowany jest w samym centrum miasta. Na miejscu można usiąść na kanapie i sprawdzić działanie Orange TV 🙂

Na koniec ciekawostka: tak budował się nasz Smart Store, w dużym przyspieszeniu 😉

A jakie jest Wasze zdanie: czy salony stacjonarne są nam potrzebne?

Udostępnij: Czy salony stacjonarne są nam jeszcze potrzebne?

Informacje prasowe

Smart Store Orange – najlepszy standard obsługi

27 kwietnia 2015

Smart Store Orange – najlepszy standard obsługi

Interaktywny salon przyszłości, przyjazny, intuicyjny, zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami. Smart Store Orange przy ul. Pańskiej 57 w Warszawie zostanie otwarty dla klientów we wtorek 28 kwietnia. Nowoczesna  multimedialna forma prezentacji oferty zachęca klientów do odkrywania cyfrowych rozwiązań.

Naszą ambicją jest, aby codzienne doświadczenia klientów z Orange były postrzegane jako przyjazne i pozbawione wysiłku. Aby odróżniały nas pozytywnie od innych na rynku. Smart Store to nie tylko ładne, nowoczesne wnętrze, ale przede wszystkim nowe, cyfrowe doświadczenia, możliwość wypróbowania wszystkich rozwiązań, które klientowi towarzyszą w codziennych, ważnych dla niego sytuacjach – powiedział Bruno Duthoit, prezes Orange Polska. – Smart Store to przyjazne i maksymalnie spersonalizowane podejście, najlepsze standardy obsługi. Klienci odczują, że szanujemy ich czas, a załoga, z pomocą zastosowanych tu nowoczesnych rozwiązań, sprawi, że wizyta w salonie będzie wykorzystana najbardziej efektywnie, jak to możliwe – dodał.

Przestrzeń Orange Smart Store jest podzielona na 3 strefy, nawiązujące do tego, co liczy się dla klientów, do codziennych sytuacji, w których towarzyszy im technologia: Dom, Rozrywka, Firma. W salonie nie ma klasycznych stanowisk obsługi i przypisanych do nich sprzedawców. Obsługa podąża za klientem do strefy, którą sam sobie wybrał. W każdej strefie można dokonać zakupu i bezgotówkowej płatności.

Wizyta w salonie rozpoczyna się w recepcji,  gdzie klienci otrzymają odpowiedzi na wszelkie pytania i szybko załatwią proste sprawy, takie jak zaktualizowanie danych, sprawdzenie wysokości rachunku, czy doładowania. Uzyskają wsparcie w zdiagnozowaniu i rozwiązaniu problemu z telefonem czy wymianą karty SIM. Pracownicy recepcji zajmą się także innymi sprawami – sprawdzą dostępność telefonów, akcesoriów i innych urządzeń, którymi jest zainteresowany klient. Obsługę klientów ułatwi znajomość historii kontaktów z Orange (np. informacje o ostatnim zakupie, etc.).

Nieskomplikowane sprawy można załatwić także w strefie samoobsługi. Na ekranie dotykowym kiosku multimedialnego będzie można samodzielnie wejść do aplikacji Mój Orange i sprawdzić listę faktur oraz stan konta czy też wykorzystanie pakietów.

Wszyscy, których sprawa wymaga dłuższego pobytu w salonie, mają do dyspozycji  inteligentny system obsługi ruchu w salonie. Mogą wybrać sobie dogodny termin wizyty lub zapisać się do kolejki oczekujących na obsługę robiąc w tym czasie coś innego. O pozycji w kolejce i zaproszeniu do obsługi mogą zostać powiadomieni np. SMS-em.

Klienci oczekujący na obsługę otrzymują tablet, pełniący rolę wirtualnego przewodnika po salonie. Dzięki zastosowaniu beaconów, na ekranie tabletu pojawia się informacja, w której strefie klient obecnie przebywa i jakie rozwiązania są w niej polecane. Tablety wyposażone są w technologię NFC – skanując dowolny produkt dostępny w salonie, klient uzyska natychmiast pełną informację o nim.

Na tablecie można łatwo sprawdzić ofertę Orange, obliczyć zniżki, pełni też rolę  wirtualnego koszyka, do którego można dodawać wybrane produkty i usługi. Oprogramowanie tabletów jest zintegrowane ze stanowiskami sprzedaży, sprzedawca widzi więc, czym interesuje się klient i dzięki temu może obsłużyć go w bardziej indywidualny sposób.

W strefie mobilnej, klienci będą mogli przetestować nowości, w tym telefony, tablety i różne gadżety. Z pomocą konsultantów będą mogli dobrać sprzęt, który im najbardziej odpowiada. Zainteresowani najnowszymi technologiami, będą mogli zapoznać się np. z okularami do wirtualnej rzeczywistości, smart watch-ami, smart bandami, bezprzewodowymi ładowarkami indukcyjnymi czy technologią druku 3D.

W salonie dostępna będzie także szeroka gama blisko 250 rodzajów akcesoriów  – etui, ładowarki, słuchawki, głośniki, czy zestawy głośnomówiące.

Smart Store przyjazny jest także dla klientów, którym przy załatwianiu spraw w salonie towarzyszą dzieci. Z pewnością spodoba im się możliwość zabawy w przytulnej, domowej strefie rozrywki, np. grając gry na PlayStation 3, czy wypróbowanie możliwości smartfonów i tabletów.

W kasie Smart Store  można opłacić różne rachunki – nie tylko rachunki Orange, ale również za gaz, prąd i inne. Jako jedyny salon w Polsce będzie realizował płatności za pomocą punktów Payback.

Smart Store w Warszawie to  jedno z pierwszych tego typu miejsc w Europie. Pierwszy Smart Store Orange powstał w Rumunii w marcu br., już wkrótce uruchomione będą dwa kolejne:  jeden we Francji,  drugi w  Hiszpanii.


Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
email: biuro.prasowe@orange.com

Mediateka

Udostępnij: Smart Store Orange – najlepszy standard obsługi

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej