Odpowiedzialny biznes

Kursy dla seniorów

16 marca 2021

Kursy dla seniorów

Serdecznie zapraszamy na kolejną edycję cyfrowych szkoleń dla seniorów.

Zapraszamy wszystkich, którzy mają już za sobą pierwsze kroki w sieci, ale chcą pewniej poczuć się w cyfrowym świecie i sprawniej się w nim poruszać. Na kursie opowiemy, jak korzystać z sieci na różnych urządzeniach, jak zadbać o bezpieczeństwo swoje i swoich danych, dokonać płatności przez internet czy umówić się z lekarzem na e-wizytę.

To już trzecia edycja szkoleń, które przygotowaliśmy w ramach projektu ABC Senior wraz Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej. W naszym programie znajdziecie kilka nowych tematów, o które prosili starsi uczestnicy. Spotkania maja postać webinarów, podczas których uczestnicy mają możliwość zadawania pytań i przećwiczenia zdobytych umiejętności. Szkolenia są bezpłatne.

Zaproście Wasze babcie, dziadków, ciocie, wujków, a także rodziców na warsztaty – spotykamy się we wtorki o godzinie 14.00.

Lekcja 1:
23 marca, wtorek, godz. 14:00
Wszystko, co warto wiedzieć o internecie
– Jakie są rodzaje dostępu do internetu i który kiedy najlepiej stosować?
– Co to jest Wi-Fi?
– Co możemy podłączyć do WI-FI?

Lekcja 2
30 marca, wtorek, godz. 14:00
Komputer, tablet, smartfon, telewizor?
– Jak korzystać z rożnych urządzeń w połączeniu z internetem
– Pokazanie zalet i wad poszczególnych urządzeń w codziennym użytkowaniu

Lekcja 3
6.04 kwietnia, wtorek, godz. 14:00
Nowoczesna telewizja czyli Smart TV
– Na co może pozwalać dekoder od operatora TV
– TV na smartfonie i tablecie

Lekcja 4
13.04. kwietnia, wtorek, godz. 14:00
Mój pierwszy smartfon – na co zwrócić uwagę przy wyborze smartfona
– Dlaczego warto go mieć?
– Podpowiadamy jaki wybrać i odpowiadamy na pytania

Lekcja 5
20.04. kwietnia, wtorek, godz. 14:00
Smartfon pomocny na co dzień – pierwsze kroki
– Konfiguracja konta Google
– Pisanie głosem

Lekcja 6
27 kwietnia, wtorek, godz. 14:00
Smartfon pomocny na co dzień – aplikacje
– Google Maps – jak dotrzeć do wybranego miejsca dowolnym środkiem lokomocji
– Street View – jak dokładnie wygląda szukane miejsce, budynek,
– Jak zaplanować czas podróży komunikacją miejską – jak dojadę
– Lokalizator – znajdźmy się

Lekcja 7
4 maja, wtorek, godz. 14.00
Asystent Google – zapytaj go a On Ci pomoże znaleźć potrzebne informacje
– Google translator

Lekcja 8
11 maja, wtorek, godz. 14.00
Smartfon pomocny na co dzień – społeczności
– Komunikatory

Lekcja 9
18 maja, wtorek, godz. 14:00
Płatności internetowe – możliwości, aplikacje
– Aplikacja Mój Orange – opłacenie faktury, doładowanie konta

Lekcja 10
25 maja, wtorek, godz.14.00
Bezpieczeństwo w internecie
– Jak dbać o swoje bezpieczeństwo
– Bezpieczne hasło

Lekcja 11
1 czerwca, wtorek, godz. 14:00
Bezpieczeństwa w internecie – ciąg dalszy
– Co jeśli stracimy dowód- Zabezpiecz PESEL
– Chroń dzieci w sieci – jak monitorować wnuki

Lekcja 12
8 czerwca, wtorek, godz. 14:00
E-zdrowie – jak nowe technologie wspierają nas w dbaniu o zdrowie
– Smarband – jakie są dostępne i jakie ma funkcje
– Aplikacje monitorujące aktywność, kroki
– Bezpłatne ćwiczenia na youtube

Zapisy na warsztaty  na stronie www.abcsenior.com. Zapraszamy.

Para seniorów przed tabletem

Udostępnij: Kursy dla seniorów

Odpowiedzialny biznes

Orange Ekspert dla seniora

23 lutego 2021

Orange Ekspert dla seniora

Zależy nam, aby seniorzy nie bali się korzystać z nowych technologii i umieli poruszać się w cyfrowym świecie. Dlatego od kilku lat organizujemy szkolenia dla osób starszych. Pokazujemy im, jak mogą korzystać z sieci i usług cyfrowych. Wcześniej były to warsztaty stacjonarne, obecnie – wirtualne.

W ubiegłym roku wspólnie z Krajowym Instytutem Gospodarki Senioralnej, w ramach projektu ABC Senior, zorganizowaliśmy 2 cykle webinariów ABC cyfrowego świata ze smartfonem. Podczas tych spotkań pokazywaliśmy, jak założyć konto mailowe, opłacić rachunek, umówić się na e-wizytę u lekarza czy korzystać z komunikatorów i aplikacji.

Aby seniorzy mogli w każdej chwili skorzystać z podpowiedzi dotyczących interesujących ich zagadnień czy usług, przygotowaliśmy filmy instruktażowe Orange Ekspert Senior w kilku wskazanych przez nich tematach – korzystania z sieci, aplikacji oraz naszych usług. To szczególnie ważne teraz – kiedy przenieśliśmy nasze życia do on-line i zdalnie zarządzamy naszym kontem, płacimy rachunki czy spotykamy się z bliskimi w sieci. Filmy w prosty i obrazowy sposób, krok po kroku, prezentują dane zagadnienie. Ich treść i format były konsultowane z osobami starszymi.

Obecnie w ramach cyklu Orange Ekspert Senior prezentujemy, jak założyć konto Google  czy korzystać z komunikatora Whatsapp, gdy spotkania w realu z bliskimi są utrudnione. Jest też film na temat map i geolokalizacji. Seniorom podobała się możliwość wysłania lokalizacji – uznali ją za szczególnie przydatną, gdy są w nowym, nieznanym im miejscu.

Naszym starszym klientom pokazujemy też, jak działa aplikacja mój Orange, jak można opłacić e-fakturę czy doładować konto. To ważne, aby seniorzy byli samodzielni – także w cyfrowym świecie i byli w nim bezpieczni.

Ale nie zapominamy też o spotkaniach on-line – już niedługo wracamy z nowymi propozycjami webinariów.

Para seniorów przed tabletem

Udostępnij: Orange Ekspert dla seniora

Odpowiedzialny biznes

Senior bezpieczny w sieci

16 lutego 2021

Senior bezpieczny w sieci

Ostatnio obchodziliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu. Jak zwykle mówiliśmy o bezpieczeństwie dzieci w sieci. Ale nie powinniśmy zapominać także o starszych użytkownikach internetu – seniorach. Szczególnie teraz, kiedy z uwagi na pandemię wielu z nich przeszło szybki kurs cyfryzacji.

Senior w sieci

Jak wynika z badań konsumenckich UKE prowadzonych w 2019 roku – największą motywacją osób starszych do wejścia do cyfrowego świata jest poczucie sensu. Szybkie zdobywanie informacji (62,9%) oraz ciekawość świata (61,3%) to najczęstsze powody dla których decydują się na korzystanie z internetu. Dla jednej trzeciej internautów powyżej 60 r.ż. znaczenie ma także korzystanie z bankowości internetowej oraz oszczędność czasu. Wiele osób przekonuje się do komunikatorów, dzięki którym mogą połączyć się z bliskimi, zobaczyć ich na swoim telefonie czy laptopie i porozmawiać twarzą w twarz.

Najczęściej wykorzystywanymi usługami internetowymi wśród konsumentów 60+ są: przeglądanie stron internetowych, odbieranie/wysyłanie poczty email, jak również używanie komunikatorów i portali społecznościowych. Co najmniej kilka razy w miesiącu korzystają z bankowości internetowej oraz płacą rachunki przez internet. Osobami, które najczęściej pomagają seniorom w korzystaniu z internetu są dzieci (64,5%) oraz wnuki (39,7%).

Według danych za 2019 rok 69,8 proc. osób powyżej 60 r.ż. nie korzystało z internetu. Najczęściej wskazywanymi powodami niekorzystania z internetu są brak umiejętności jego obsługi (54,6%) i poczucia użyteczności (47,1%) oraz nieposiadanie odpowiedniego sprzętu (26,8%).

Główną obawą seniorów związaną z używaniem internetu jest możliwość stania się ofiarą oszustwa (39,9%). Istotne znaczenie ma również wyciek danych i haseł (32,1%) oraz brak przekonania o możliwości nauczenia się obsługi przeglądarki internetowej, które wydaje się być w tym przypadku kluczowe (29,7%). Nieco rzadziej seniorom towarzyszy również obawa dotycząca wchodzenia na szkodliwe strony, zagrożenia dla zdrowia oraz uzależnienie od internetu.

Pandemia – żniwa dla oszustów

W 2020 roku wszystko się zmieniło. Internet okazał się w wielu przypadkach niezbędny – aby umówić się na wizytę u lekarza, opłacić rachunek, załatwić sprawy urzędowe. Seniorzy zaczęli się uczyć tych aktywności, aby nadal być … samodzielnymi. To bardzo ważna dla nich potrzeba – chcą jak najdłużej być samodzielni, sprawni i nie prosić innych o pomoc.

Pandemia sprawiła, że oszustwa seniorów się nasiliły. W 2019 roku ofiarą przestępców padło 3821 seniorów, a oszukani stracili 72 mln złotych. Przestępcy dostosowali się do nowych warunków, a koronawirus i obawy z nim związane stały się dobrym pretekstem do nowych metod. W 2020 roku 5289 osób zostało oszukanych metodą „na wnuczka” i podobnymi na kwotę 86 mln złotych. Należy pamiętać, że problem może być poważniejszy, bo takie przestępstwa nie zawsze są zgłaszane.

Wielu oszustów przeniosło się do sieci, aby tu spotkać się z seniorami. W sieci nasz „wnuczek” prosząc o pieniądze korzysta z mediów społecznościowych czy maila, ale mechanizm jest ten sam – nagła sytuacja, emocje – wypadek samochodowy, zagrożenie życia i prośba o przekazanie pieniędzy. Czasem to może być też prośba od bliskiej osoby o niewielkie wsparcie poprzez kod do płatności bankowej, a potem okazuje się, że kwota, która zniknęła z naszego konta wcale nie jest taka mała. Seniorzy lubią poznawać nowe osoby, także w sieci. Po jakimś czasie nasz dobry – cyfrowy znajomy prosi nas o pożyczkę, wsparcie czy ratunek w trudnej sytuacji i potem okazuje się, że kontakt z nim się urywa.

Jest jeszcze sposób na ZUS lun inne ważne instytucje – senior dostaje urzędowy mail, a nadawca podaje się za Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W wiadomości zaszyte są niebezpieczne linki lub załączniki z jasnym wskazaniem, że należy w nie kliknąć lub pobrać je na swoje urządzenie. Groźnie brzmi na przykład krajowa kontrola skarbowa, a oszuści w przesyłanych wiadomościach zachęcają do pobrania i otworzenia załączników, informując, że jest to urzędowy formularz do wypełnienia.

Oszuści wykorzystują też zaufanie seniorów do usług bankowych – co widać w metodzie „SPYWINDOW” (ang. „okno szpiegowskie”). Oszust, podając się za pracownika banku, zachęca do otworzenia teoretycznie bezpiecznego dokumentu. Żeby to zrobić, musimy podać nasze dane logowania do konta bankowego. SpyWindow przesyła te dane oszustowi, a do nas przychodzi fałszywe potwierdzenie autoryzacji.

Przestępcy mogą też podawać się za znane osoby i zachęcać do wejścia na strony, na których ukryte jest złosliwe oprogramowanie. Starsze osoby padają też często ofiarami fałszywych aukcji, e-sklepów i sprzedawców i płacą za nieistniejący produkt.

I oczywiście jest oszustwo na koronawirusa i na przykład wiadomość o konieczności zapłaty za szczepionkę.

To tylko niektóre z niebezpieczeństw, na które narażeni są seniorzy. Jak sobie z nimi radzić, jak nie dać się oszukać? Podpowiedzi można znaleźć publikacji „Metoda na… czyli metody oszustw w sieci, na które trzeba uważać”. Jest to poradnik dla seniora wydany w ramach programu „Seniorze – spotkajmy się w sieci”. Przestudiujcie go ze swoimi rodzicami lub dziadkami.

starsza kobieta z telefonem na kanapie, dalej starszy mężczyzna na krześle

Udostępnij: Senior bezpieczny w sieci

Odpowiedzialny biznes

Certyfikat OK Senior dla Orange

19 stycznia 2021

Certyfikat OK Senior dla Orange

Około 26% naszych klientów to osoby powyżej 65. roku życia, dla których nowoczesna technologia nie zawsze jest intuicyjna i prosta – potrzebują innej komunikacji, więcej czasu i empatii. Staramy się jak najlepiej odpowiadać na te potrzeby, oferując udogodnienia na infolinii – dedykowanych doradców, którzy nawet najtrudniejsze kwestie techniczne wytłumaczą prostym i zrozumiałym językiem, a rozmowa z nimi może trwać tak długo, jak tylko to będzie konieczne dla załatwienia sprawy. W salonach również wprowadziliśmy standard obsługi osób starszych, który obejmuje prosty i zrozumiały język wypowiedzi, empatię i cierpliwość, ale też takie czynności, jak zapisywanie w papierowej notatce najważniejszych informacji, czy edukacja starszego Klienta z obsługi kupionego telefonu. Seniorzy dostają też o nas korespondencję drukowaną powiększoną czcionką.

O sprawdzenie tych wszystkich udogodnień poprosiliśmy Krajowy Instytut Gospodarki Senioralnej w ramach certyfikatu OK Senior. Zakres audytu obejmował analizę dokumentów, wywiady z pracownikami, ale także, co najważniejsze, badania tajemniczego klienta. Seniorzy Audytorzy sprawdzali nasze salony i dzwonili na infolinię w sprawie oferty, faktury czy zakupu telefonu.

Przyznany nam Certyfikat OK Senior potwierdza, że nasza obsługa, zarówno na infolinii jak i w salonach jest:

  • bezpieczna – spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa dla Klienta 60+,
  • zrozumiała – jest łatwa w odbiorze dla osób starszych,
  • potrzebna – odpowiada na rzeczywiste potrzeby osób starszych,
  • przystępna – jest łatwo dostępna dla zainteresowanych.

Certyfikat dla infolinii otrzymaliśmy już po raz 3., a dla salonów – 2. raz. Jest on dla nas bardzo cenny, szczególnie teraz – kiedy seniorom należy się jak najlepsza ochrona i opieka. Po każdym audycie otrzymujemy raport, który pokazuje nasze mocne i słabe strony. Raport ten jest szczegółowo analizowany, abyśmy mogli coraz lepiej odpowiadać na potrzeby osób starszych. To część naszych działań w ramach polityki senioralnej w Orange Polska.

znak certyfikatu - napis OK senior w kole z gwiazdek

Udostępnij: Certyfikat OK Senior dla Orange

Odpowiedzialny biznes

Jak skutecznie komunikować się z pokoleniem 50+?

17 listopada 2020

Jak skutecznie komunikować się z pokoleniem 50+?

Pawał Patkowski - portretKim jest współczesny senior? Jak stereotypowe myślenie o osobach starszych ma się do faktów i jak powinniśmy się z nimi komunikować? To ważne pytania dla każdej firmy. Zapraszam Was do przeczytania rozmowy z Pawłem Patkowskim, dyrektorem Marki i Komunikacji Marketingowej w Orange Polska, współautorem książki „Marketing generacji silver – jak skutecznie komunikować się z pokoleniem 50+”

Paweł, jakim konsumentem jest senior? Nie można chyba wrzucić do jednego worka ponad 13,4 milionów osób w wieku 50+?

Tak, faktycznie pojęcie senior 50+ oznacza bardzo szeroki przedział wiekowy, który obejmuje różnice ponad 40 lat. Co więcej, średnia długość życia systematycznie się wydłuża. Można założyć, że liczba osób dożywających ponad 90 lat będzie się zwiększać. Tym bardziej nie powinno się grupy 50+ traktować homogenicznie, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę kryterium mocno wpływające na ich życia, jakim jest przejście na emeryturę. Z punktu widzenia demograficznego, jak i behawioralnego traktowanie seniorów 50+ jako jednolitej grupy jest pozbawione sensu. Style życia osób zaliczanych do „srebrnowłosych” są tak różne, jak ich poziom dochodów, zainteresowania i etapy aktywności zawodowej.

Osoby do 65 roku życia są przeważnie aktywne zawodowo. Ich zwyczaje zakupowe i sposoby spędzania wolnego czasu nie różnią się bardzo od osób młodszych o dekadę. Pięćdziesięcioparolatek często ma już odchowane dzieci i spłacone kredyty, a może nawet oszczędności. Mając za sobą ponad 25-30 lat pracy jest doświadczonym i cenionym pracownikiem, ekspertem w swojej dziedzinie. Niejednokrotnie jest u szczytu swojej kariery, kieruje pracą innych, a zatem dobrze zarabia. Osiągnął stabilizację zawodową, finansową i jest spełniony w życiu prywatnym. Jest wciąż w „sile wieku”. Ma czas i pieniądze, by korzystać z życia, rozwijać pasje lub po prostu realizować marzenia. Co więcej zmiany, jakie towarzyszą cyfrowej rewolucji powodują, że przedstawiciele tego pokolenia znacznie szybciej niż 10, czy 20 lat temu przyswajają nowe wzorce konsumpcji.

Należy też pamiętać, że osoby w wieku 50+ opiekują się rodzicami, którzy od dawna żyją na emeryturze. Dlatego starszy segment tj. 65+, najprościej definiować, jako emerytów, bo to najtrafniej określa ich sposób funkcjonowania, spędzania wolnego czasu i wskazuje źródło utrzymania. Emeryt to ktoś, kto już w swoim życiu zapracował na szacunek i na to, by teraz odpocząć, zająć się swoim sprawami, mieć wreszcie czas dla siebie i swoich pasji lub po prostu dla wnuków. Takie rozróżnienie jest kluczowe dla precyzyjnego zrozumienia i zadresowania potrzeb obu segmentów.

Czy firmy takie, jak nasza postrzegają te grupę klientów jako wartościowych konsumentów, czy nadal mamy stereotypowe i „analogowe” postrzeganie starszych?

Niestety stereotypowe postrzeganie wciąż jest powszechne. Najczęściej pokutującym przekonaniem jest to, że są mało aktywni. Natomiast zmiany ich zachowań idą w parze z trendami zachodzącymi w całym społeczeństwie. Współcześni sześćdziesięcio i siedemdziesięciolatkowie niewiele odbiegają od innych Polaków. Mało tego, w wyniku ich rosnącej świadomości zdrowotnej są masowymi konsumentami ekologicznej żywności i suplementów diety, coraz częściej można ich spotkać jeżdżących na rowerze czy uprawiających nordic walking. Natomiast szeroko rozumiana grupa emerytów (czyli 65+) jest w dużej części aktywna w przeróżnych kołach zainteresowań, na Uniwersytetach Trzeciego Wieku i w lokalnych klubach seniora.

W 2018 roku, według danych Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, powstało 260 domów i klubów seniora czyli podwojona została ich dotychczasowa liczba. Według Wikipedii w Polsce działa ok. 400 Uniwersytetów Trzeciego Wieku do których co roku uczęszcza ponad 90 tysięcy słuchaczy. Innym stereotypem jest, że „srebrnogłowi” to niski potencjał zakupowy, że kupują mało i jak najtaniej. Jest wprost przeciwnie. To grupa bardzo atrakcyjna pod względem komercyjnym, która w żadnym razie nie stanowi marginesu siły nabywczej społeczeństwa.

Według raportu GfK udział tej grupy w całkowitej wartości zakupów dóbr szybkozbywalnych to niemal 30%. A prognozuje się, że w ciągu najbliższych 15 lat wzrośnie do prawie 37%.  Co bardzo znamienne, badania GfK wskazują, że przeciętna wartość zakupów w gospodarstwach zamieszkałych przez seniorów jest wyższa niż w pozostałych gospodarstwach i to aż o ponad 1/3.

O ich atrakcyjności komercyjnej świadczy też to, że seniorzy dobrze orientują się w bieżących cenach i są konsumentami bardziej lojalnymi, mniej skłonnymi do ponoszenia ryzyka. Stąd mniej chętnie zmieniają marki. Dlatego są pożądanym klientem dla naszej firmy. W Orange wysoko cenimy ich lojalność, a także rzetelność i terminowość w płaceniu rachunków. Co często nie jest najmocniejszą stroną młodszych ludzi.

Wreszcie fałszywym przekonaniem jest, że pokolenie silver zwykło się kojarzyć się jako tradycyjnych użytkowników telefonów stacjonarnych i klientów usług pocztowych, którzy w niewielkim stopniu korzystają z internetu. Wystarczy zajrzeć do badań TGI, by zweryfikować ten pogląd. Aż 56% osób w wieku 55+ korzysta z internetu, taki sam odsetek deklaruje umiejętność posługiwania się komputerem w domu.

Internauta senior to świadomy użytkownik, który korzysta z maili, bankowości internetowej i poszukiwania informacji o produktach. Wśród internautów w wieku 55+, aż 2/3 robi zakupy online. Jeszcze więcej, bo aż 88% seniorów posługuje się telefonem komórkowym, z czego więcej niż co drugi korzysta ze smartfona. W okresie ostatnich dziesięciu lat ten odsetek się niemal podwoił.

Zjawisko jest naturalnym następstwem rozwoju technologii cyfrowych i rosnącej dostępności usług teleinformatycznych. Według danych ZUS aż 73% emerytów pobiera świadczenia poprzez konto bankowe. Udział pobierających wypłaty gotówkowe sukcesywnie maleje. Osoby dojrzałe w wieku przedemerytalnym coraz częściej posługują się komputerami i smartfonami w pracy, po czym przechodząc na emeryturę nadal korzystają z wygody, jaką dają nowoczesne sposoby komunikowania. Umiejętności i dobytą wiedzę przenoszą na grunt prywatny w zakresie funkcji telefonów. Najpopularniejsze jest wysyłanie SMS, korzystanie z aparatu fotograficznego i internetu w telefonie. Pocztą elektroniczną posługuje się mniej niż połowa seniorów, a YouTube w telefonie ogląda mniej niż jeden na trzech. Kolejne generacje wchodzące w wiek dojrzały przenoszą swoje przyzwyczajenia i wzorce zachowań, co w przypadku technologii widać bardzo wyraźnie.

Co zrobić, aby dobrze porozumieć się z klientem – seniorem i być dobrze przez niego zrozumianym. Jaki jest dekalog skutecznej komunikacji z tą grupą klientów?

Żeby dobrze porozumieć się z klientem seniorem należy poświęcić mu czas, okazać cierpliwości i życzliwość. Jeśli to opanowaliśmy, to pierwsze nie należy seniorom wypominać ich wieku. Działa prosty mechanizm: ich metryka jest prywatną, wręcz intymną sprawą. Często osoby podeszłe wiekiem uważają, że mają tyle lat na ile się czują. A wypominanie lat traktują jako swoiste stygmatyzowanie.

Po drugie warto z wieku zrobić atut doświadczenia życiowego. Wielu przedstawicieli tej grupy ma świadomość, że ich niepodważalnym atutem jest nagromadzone doświadczenie życiowe. Zwłaszcza my jako usługodawcy o tym powinniśmy pamiętać.

Po trzecie ważne jest są wszelkie aspekty zdrowotne. Seniorzy są otwarci na wiedzę na temat zdrowego odżywiania, diety i utrzymania kondycji i kontaktów z bliskimi. Firmy, które przygotowują specjalnie dostosowaną dla seniorów ofertę i przy tym edukują o korzyściach czy opiece zdrowotnej szybko mogą zyskać zaufanie i lojalność.

Czwartą kwestią jest zapewnienie prostego języka i łatwej do zrozumienia formy komunikacji. Ludzie niezależnie od wieku cenią sobie wygodę. Nie inaczej jest z osobami w wieku dalece dojrzałym. Z tą różnicą, że przyswajanie przez nich informacji z racji zaawansowanego wieku może być procesem wymagającym nieco więcej czasu i wysiłku.

Po piąte nikt nie lubi być samotnym. Samotność jest jedną z najczęstszych przyczyn depresji u seniorów. Nawet budując przekaz bardzo indywidualnie adresowanych usług telekomunikacyjnych, historię warto budować wokół społeczności np. rodziny.

Po szóste, seniorzy doceniają sytuacje, w których nadawane są im aktywne role. Pokazywani są, jako osoby mogące realizować swoje marzenia, wyzwania. Gdzie mogą być użyteczni i potrzebni innym.

Siódmym aspektem jest potrzeba dostrzegania ich różnorodności, indywidualizmu. Każdy chciałby czuć się ważnym i dostrzeganym przez otoczenie, a zwłaszcza jeśli się jest klientem od wielu lat, co miesiąc opłacającym rachunki.

Po ósme nie starajmy się idealizować ich świata, lukrować wyglądu czy wygładzać zmarszczki. Ta grupa jest wyczulona na ściemę i fałszywe pochlebstwa, które niektórzy „cwani” gracza rynkowi próbowali im wciskać.

Dziewiątą kwestią o jakiej warto pamiętać jest to, że seniorzy to ludzie o bardzo wyrobionych poglądach na to, co ważne i ugruntowanych wartościach życiowych. Ich mądrość życiowa bezpośrednio wynika ze zdobytego bagażu doświadczeń. Wraz z wiekiem doceniamy wartości ponadczasowe takie, jak: życzliwość, uczciwość, szlachetność i relacje międzyludzkie, a więc przyjaźń i lojalność.

I wreszcie po dziesiąte: humor i dystans do świata. Każdy senior polubi lekki, zabawny świat, do którego zaprosi go marka. Uważajmy tylko, żeby ta historia nie była w ich odbiorze ośmieszająca lub zagrażająca ich własnemu poczuciu wartości. Pamiętajmy seniorzy, to nasi ważni i lojalni klienci. Umiejętnie o nich dbajmy i traktujmy z należytym im szacunkiem.

P.S. A jeszcze dziś o 14.00 jak w każdy wtorek zapraszamy seniorów na kolejne webinariumABC Cyfrowego Świata.

książka Marketing generacji silver

 

Udostępnij: Jak skutecznie komunikować się z pokoleniem 50+?

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej