Na początku roku cały świat elektroniki użytkowej spotkał się w Las Vegas na 50 edycji targów CES. Po raz pierwszy miałem okazję w nich uczestniczyć i przyznam, zrobiły na mnie ogromne wrażenie. To, co pokazały wielkie koncerny i cała masa start up-ów zdumiewa w jakim tempie rozwija się technologiczny świat. Siedzimy w nim po uszy i towarzyszy nam w życiu w coraz większym stopniu. Virtual Reality, Augmented Reality, telewizory 4K i 8K, smartfony, smart watches, drony, smart home, gry, inteligentne samochody i cała masa różnych gadżetów – zapraszam do obejrzenia mojej relacji z CES 2017. Dziękuję firmom Huawei i Samsung za pomoc i życzliwie przyjęcie na targach.
To już naprawdę ostatnie chwile. Dołącz do Orange Fab
29 grudnia 2016
To już naprawdę ostatnie chwile. Jeżeli jesteście początkującym start-upem lub macie u siebie rozwiązania, które warto pokazać na szeroką skalę, zgłoście się do programu Orange Fab. Czekamy do 31 grudnia br. Zgłoszenia przyjmujemy TUTAJ. Pomożemy Wam zaistnieć i wejść do zbudowanej sieci dystrybucji. Korzyści jakie zyskujecie to:
warsztaty i wykłady prowadzone przez ekspertów Orange oraz mentorów zewnętrznych
wsparcie finansowe (do 40 tys. złotych na współpracę),
zaprezentowanie swojego produktu na Viva Technology w Paryżu, jednej z największych startupowych imprez w Europie
udostępnienie zasobów technicznych – infrastruktury sieciowej, otwartych interfejsów API
marketing – badania konsumenckie, dostęp do sieci sprzedaży Orange, nie tylko w Polsce, ale i zagranicą,
feedback i praca z ekspertami Orange nad modelem biznesowym,
Ze współpracy z nami skorzystali m.in.
OORT, którego żarówki Smart LED są sprzedawane w smart storach Orange na całym świecie.
iWisher, który zaimplementował rozwiązanie w sklepie orange www.orange.pl/telefonybezumowy
HOLLO, który rozbudował aplikację assistance i umieścił ją w Orange App Center
Wise Stories, które rozwija cyfrowe bajki dla dzieci i pracuje nad wersją na Androida
Dołącz do nas i spotkajmy się w Fabie w 2017 roku.
Startuje nowa kampania Orange Fab non stop. Zgłoś swój startup!
8 sierpnia 2016
Podobno nie ma gotowej recepty na sukces, szczęście, czy miłość. Jednak jeśli uważniej przyjrzeć się osobom, czy firmom, którym się powiodło, można znaleźć wspólny mianownik. Szczęście i pasja, czy realizm i solidny model biznesowy? – odpowiedzi na to pytanie szukali prelegenci ostatniego Miasteczka Myśli.
Poniżej relacja – sprawdźcie, co dla Was wysmażyliśmy 🙂
Podczas wydarzenia poznaliśmy także zwycięzców Orange Fab. Do akceleracji weszli:
Usługi LBS za pomocą femtokomórek autorstwa PKRM. Rozwiązanie wykorzystuje innowacyjną metodę wykrywania telefonu komórkowego za pomocą małej stacji nadawczej – femtokomórki. Umożliwia marketingowe wykorzystanie femtokomórki w okolicy, w której przebywa właściciel telefonu.
Brinch stworzony przez Lemon Labs – wirtualny asystent klienta. Pozwala na lepsze poznanie nawyków kupujących, a w następstwie tworzenie spersonalizowanych ofert komunikowanych przez smartfony.
Aplikacja hollo.pl (firma: Edu4work)pozwala na szybkie znalezienie i wezwanie pomocy np. holownika w najbliższej okolicy w przypadku awarii lub wypadku drogowego.Należność można uregulować dzięki modułowi płatności mobilnych.
Kekemeke firmy Sellupp – program lojalnościowy dla klientów małych i średnich firm usługowych. Zamiast pieczątek na kartonikach zbieramy je w aplikacji mobilnej.
Jury przyznało także wyróżnienia specjalne dwóm firmom:
OORT opracowany przez firmę Thing to nowa odsłona rozwiązań typu „smart home”. Pozwala użytkownikom kontrolować urządzenia (np. kolorowe żarówki, która mogą stworzyć romantyzną aurę lub chłode światło, w zależności od potrzeb) za pomocą jednej aplikacji.
Gra społecznościowa HYENT, autorstwa firmy o tej samej nazwie toczy się w świecie rzeczywistym, akcje są oparte o aktywności w otaczającym nas środowisku. Gracze zdobywają punkty wymienne na pieniądze i pozycje rankingowe z wartościowymi nagrodami.
Gratuluję finalistom i trzymam kciuki za rozwijanie pomysłu. Efekty zobaczymy w czerwcu.
Offline czy online: gdzie rozwijać startup modowy? One znają odpowiedź
20 maja 2016
E- commerce jest niezwykle popularnym rozwiązaniem wśród marek i startupów z branży modowej. Otworzenie sklepu online, czy wystawienie swoich produktów na platformie zakupowej jest znacznie bardziej opłacalne niż butik stacjonarny.
Jednak branża modowa rządzi się swoimi prawami – żeby kupić płaszcz, czy buty trzeba najpierw dotknąć, przymierzyć i ocenić własnym (lub nie własnym, ale zaufanym) okiem. Niektórzy dają klientom możliwość obejrzenia produktu w domu i bezpłatnego zwrotu, jak Zalando, które w 2015 roku miało 107 mln euro zysku i 18 milionów aktywnych klientów.
Inni stosują rozwiązania pośrednie, pokazując na ekranie komputera, jak ubranie może wyglądać w 3D. Zobacz: Jak zostałam Simem. Krótka historia w 3D. Jeszcze inni wolą spotkac się z klientami osobiście, na przykład podczas targów mody.
W pierwszą sobotę maja odwiedziliśmy z blogową kamerą największe i najbardziej znane tego typu targi, HUSH warsaw. Przez kilka godzin obserwowaliśmy, jak wygląda młody biznes modowy. Porozmawialiśmy z współtwórczynią HUSH warsaw, Magdą Korcz, która razem z Anią Piętą zorganizowała już osiem edycji targów, o tym, jak działa obecnie branża modowa, jak osiągnąć sukces i jak odnajdują się na rynku młode marki. Zapytaliśmy projektantów o to, jak docierają do swoich klientów i czy sami siebie uważają za startupy? Zobaczcie, co nam powiedzieli.
Na targach spotkaliśmy pewną znaną blogerkę, która najpierw założyła blog, a potem zajęła się projektowaniem i sprzedażą ubrań i z powodzeniem łączy obie pasje. Kto pamięta, gdzie na blogu orange pojawiła się wcześniej ta blogerka, niech pisze w komentarzach – mam niespodziankę.
Jeśli spodobał Wam się ten odcinek Generacji Startup, zapraszam do obejrzenia wcześniejszego, poświęconego starupowi modowemu, który odniósł sukces szyjąc ubrania z dresu: Ryzykowna moda
Przypominam, że do 20 czerwca br. czekamy na zgłoszenia startupów, które chcą rozwijać swój biznes z Orange, do programu Orange Fab non stop. Aktualnie zapraszamy startupy działające w obszarze Smart City. Formularz zgłoszeniowy jest dostępny TUTAJ
Pamiętacie, jak pod koniec lutego przedstawiłam Wam startupy, które zakwalifikowały sie do 3. edycji Orange Fab? Jeśli nie, możecie zobaczyć to tutaj: Orange Fab – wielki finał za nami. Sprawdź, kto jedzie dalej. Wise Stories, Tap4parking, iWisher, Deskdoo i Inselly uczestniczą właśnie w 12 tygodniowym programie akceleracji, podczas którego wspólnie rozwijamy ich produkty i pracujemy nad optymalnym modelem biznesowym.
Życie w akceleratorze to jednak nie tylko prace nad produktem. To także spotkania (wiele), speed dates, pitchowanie, ciągła nauka i… seriale o geekach. A w międzyczasie sen (mało), kawa (dużo) i nowe pomysły 🙂 Towarzyszyliśmy naszym startupom z kamerą podczas intensywnego tygodnia. Byliśmy z nimi na Wolves Summit, w Małej Barcelonie oraz na warsztatach Agile w Campus Warsaw.
Zobaczcie, ile godzin śpi startupowiec, co go napędza i co robi w wekendy.
Jeśli chcecie doświadczyć, jak wygląda życie startupowca, koniecznie dołączcie do programu w jesiennej 4. edycji Orange Fab.
A może znacie jakieś ciekawe historie z życia startupowca? Koniecznie podzielcie się nimi w komentarzach.
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej