Innowacje

Lustereczko, powiedz przecie… Rozmowa z Abyss Glass

8 stycznia 2018

Lustereczko, powiedz przecie… Rozmowa z Abyss Glass

Lustereczko, powiedz przecie… Dzisiaj zaklęcie może zaczynać się podobnie, ale druga część pytania powinna brzmieć …czego właściwie chcę? Okazuje się, że na podstawie wyglądu można sporo powiedzieć o człowieku i jego potrzebach. Że niby pozory mylą, a książki nie ocenia się po okładce? Tak. Jeśli jednak zawęzimy oczekiwania, to okaże się, że mężczyzna po 40, będący klientem salonu Orange, może szukać dla siebie telefonu…z dobrym aparatem i najnowsza wersją Androida. A jeśli lustro ustawimy w sklepie z kosmetykami, lub u fryzjera może powiedzieć nam sporo o naszych potrzebach i dać konkretne rozwiązania.

Taki był właśnie pomysł Arka Adamka, twórcy Abyss Glass, startupu, który poznaliście pod koniec roku. Jego wystąpienie pokazywałam w relacji z Orange Fab Startup Pitch Sessions poświęconej Internet of Things w tym wpisie: Internet Rzeczy – co nas czeka.

Wielki Brat i inwigilacja, czyli czego się obawiamy

Marketingowe lustro, które na podstawie wyglądu tworzy profil użytkownika i proponuje mu konkretny produkt wzbudziło sporo emocji. Pod wpisem pojawiło się wiele komentarzy – o inwigilacji, problemach z bezpieczeństwem, gromadzeniu danych.

„Jak co nas czeka? Permanentna inwigilacja cytując klasyków kina. 😉 I dodatkowo problemy z bezpieczeństwem podniesione do potęgi w porównaniu do dziś.”
„już nawet lustra w wucecie będą coś tam proponowały… koniec świata…”
„Jeżeli istnieje możliwość włączenia np. kamery w telefonie czy komputerze bez naszej wiedzy to prawdopodobnie będzie też możliwość włączenia takiego lustra by rejestrować obraz. I nie mówię tu tylko o hackerach. A o właścicielu takiego sprzętu.”

Lustereczko, powiedz przecie… co o mnie wiesz

Słowem, nieźle się Abyss Glassowi dostało 😉 Postanowiłam sprawdzić to u źródła. Spotkałam się z Arkiem i zapytałam, jak wygląda kwestia gromadzenia danych, czy ich lustro faktycznie stanie się narzędziem Wielkiego Brata i czy w najbliższym czasie spotkacie je w jakimś WC? 😉 Poznałam też inne zastosowania lustra, na przykład indywidualnie dopasowany trening. Jesteście ciekawi, jak to wygląda? Obejrzyjcie najnowszy odcinek Generacji Startup.

Czy Arek Was przekonał? Jak podobają Wam się zastosowania inne przedstawione w video zastosowania lustra? Czekam na Wasze komentarze.

Udostępnij: Lustereczko, powiedz przecie… Rozmowa z Abyss Glass

Innowacje

Customer Care – co pokazały nam startupy? KONKURS

21 grudnia 2017

Customer Care – co pokazały nam startupy? KONKURS

Zgodnie z zapowiedzią z rozpoczęcia 5. edycji, w tym sezonie Orange Fab co dwa miesiące organizujemy pitch session, czyli przegląd najciekawszych startupów w wybranym obszarze (więcej na ten temat na blogu: Orange Fab zmienia reguły gry).

W październiku poznaliśmy najciekawsze startupowe rozwiązanie z obszaru Internetu Rzeczy (nie wszystkie Wam się spodobały). Na początku tego tygodnia odbyło się już drugie spotkanie, tym razem poświęcone rozwiązaniom z obszaru szeroko pojętego Customer Care.

Przedsiębiorcy zebrali się w warszawskim Miasteczku Orange i w krótkich wystąpieniach opowiedzieli o swoich produktach i usługach, które w przyszłości mogą być wykorzystane przez firmy do poprawy doświadczeń klientów. Wybrałam dla Was najciekawsze rozwiązania.

Podczas spotkania poprosiłam też o komentarz Remigiusza Franka, dyrektora Obsługi w Kanałach Automatycznych i Cyfrowych w Orange Polska, który na co dzień zajmuje się Customer Care i doświadczeniami naszych klientów/ Zobaczcie, co powiedział.

Jestem ciekawa, które z zaprezentowanych rozwiązań jest Waszym zdaniem najbardziej przydatne – nawigacja dla użytkowników parkingów, konkursy społecznościowe dla użytkowników Instagrama, czy narzędzie do organizacji własnej pracy?

Kolejne spotkanie w ramach Orange Fab Startup Pitch już 15 lutego 2018 r. Tym razem poznamy najciekawsze rozwiązania z obszaru Fintech. Jeśli znacie ciekawe startupy fintechowe, wpiszcie ich nazwę w komentarzach. Dla najciekawszych rekomendacji mam gadżety – power banki z głośnikiem i opaski z micro USB. Na rekomendacje czekam do końca roku.

Udostępnij: Customer Care – co pokazały nam startupy? KONKURS

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej