
Lustereczko, powiedz przecie… Dzisiaj zaklęcie może zaczynać się podobnie, ale druga część pytania powinna brzmieć …czego właściwie chcę? Okazuje się, że na podstawie wyglądu można sporo powiedzieć o człowieku i jego potrzebach. Że niby pozory mylą, a książki nie ocenia się po okładce? Tak. Jeśli jednak zawęzimy oczekiwania, to okaże się, że mężczyzna po 40, będący klientem salonu Orange, może szukać dla siebie telefonu…z dobrym aparatem i najnowsza wersją Androida. A jeśli lustro ustawimy w sklepie z kosmetykami, lub u fryzjera może powiedzieć nam sporo o naszych potrzebach i dać konkretne rozwiązania.
Taki był właśnie pomysł Arka Adamka, twórcy Abyss Glass, startupu, który poznaliście pod koniec roku. Jego wystąpienie pokazywałam w relacji z Orange Fab Startup Pitch Sessions poświęconej Internet of Things w tym wpisie: Internet Rzeczy – co nas czeka.
Wielki Brat i inwigilacja, czyli czego się obawiamy
Marketingowe lustro, które na podstawie wyglądu tworzy profil użytkownika i proponuje mu konkretny produkt wzbudziło sporo emocji. Pod wpisem pojawiło się wiele komentarzy – o inwigilacji, problemach z bezpieczeństwem, gromadzeniu danych.
Lustereczko, powiedz przecie… co o mnie wiesz
Słowem, nieźle się Abyss Glassowi dostało 😉 Postanowiłam sprawdzić to u źródła. Spotkałam się z Arkiem i zapytałam, jak wygląda kwestia gromadzenia danych, czy ich lustro faktycznie stanie się narzędziem Wielkiego Brata i czy w najbliższym czasie spotkacie je w jakimś WC? 😉 Poznałam też inne zastosowania lustra, na przykład indywidualnie dopasowany trening. Jesteście ciekawi, jak to wygląda? Obejrzyjcie najnowszy odcinek Generacji Startup.
Czy Arek Was przekonał? Jak podobają Wam się zastosowania inne przedstawione w video zastosowania lustra? Czekam na Wasze komentarze.
Komentarze
-
Zwracam uwagę na opublikowane wyniki MNP, dlatego ręce na pokład, a nie tam Orange Fabs czy coś. Zmiany zmiany zmiany... w PRE-Paid, kolejna zmiana opłata aktywacyjna najwyższa na rynku 49,99 w abo. Zmiany zmiany zmiany... Powrót MIXa w nowej odsłonie - ilość doładowań, a nie czas, Reaktywacja ZetaFona...
-
Orange Fab, a nie "czy coś". To program, dzięki m.in. któremu możesz porozmawiać na Facebook Messenger z naszym czatem, my mogliśmy wprowadzi do oferty oprawy LED do lamp ulicznych i produkty OORT. A co do przenoszenia numerów... widziałeś wyniki stacjonarne?
-
Piotrek no proszę Cie :) Przecież to nie tajemnica skąd macie stacjonarne, dawne TP. Usługi mobilne, tutaj możemy się skupić.
-
Ron, czyli nie widziałeś wyników ;-) Ponad 30 tys. bilansu na plus w przejętych numerach stacjonarnych ;-)
-
Ale tutaj nie ma zaskoczenia:) Najlepiej rozwinięta "infra" po TP.
-
-
-
-
Ron, przecież Orange Fab właśnie wspiera zmiany - poszukujemy innowacji, także w obszarach telco. Kilka przykładów podał Piotrek, a już za chwilę zapraszamy do akceleracji kolejne świetne startupy.
-
-
Jeśli coś można źle wykorzystać, to ktoś to w końcu zrobi. Jeśli dobrze zrozumiałem dane są rejestrowane. I już. Nie dosłuchałem ale dane są rejestrowane? Do jednej bazie danych? No cóż piękny system monitoringu, dołóżmy rozpoznawanie twarzy, zapewne dla "wygody klienta" żeby sobie np. przypomniał poprzednie zakupy czy oferty. Czy jestem paranoikiem, zapewne tak. Dla równowagi dodam że wyśmiewano tych którzy twierdzili że przy pomocy telefonów będzie można zdalnie podsłuchiwać otoczenie czy "przechwytywać" obraz z kamer z laptopów.
-
mike, dane nie są rejestrowane, system nie tworzy profili użytkowników.
-
-
Tak niedługo w WC od razu lustereczko zmierzy mi.............i zaproponuje rozmiar jeansów ;p Ja byłbym ostrożny z tymi nowymi technologiami.
-
Ej no. To ja pracuję na miano "naczelnego paraonoika" ;)
-
-
Pytanie raczej do Piotra ale w klimacie danych. Czy zamierzacie jak Plus wprowadzić do Samsungow zabezpieczenia Knox do terminali w ofercie ratalnej? Jak widzę jakie uprawnienia i możliwości ma ta aplikacja to mi się włos jeży.
-
Nie słyszałem o takich planach.
-