Odpowiedzialny biznes

Maker Woman pomogło jej rozkręcić swój start-up

9 sierpnia 2018

Maker Woman pomogło jej rozkręcić swój start-up

Miesiąc temu podsumowaliśmy trzy dotychczasowe edycje programu Fundacji Orange dla kobiet wchodzących i powracających na rynek pracy, czyli #MakerWoman. Najpierw przeszkoliliśmy 36 uczestniczek z obsługi nowoczesnych urządzeń dostępnych w FabLab powered by Orange, by potem wesprzeć je w stworzeniu autorskich prototypów.

Talię stworzonych przez nasze bohaterki projektów możemy śmiało podzielić na dwa stosy. Pierwszy to innowacyjne rozwiązania, wymagające jednak rozwinięcia i mogące być zalążkiem większego projektu w przyszłości. Drugi to już gotowe prototypy będące kompletnymi (lub prawie finalnymi) produktami, gotowymi na zmierzenie się z rynkiem. Pomysł Joanny Iwińskiej, której historie chciałem Ci streścić, z całą pewnością zalicza się do tej drugiej grupy.

Zobacz nasz materiał wideo o Joannie i jej projekcie:

Joanna, dzięki nabytym umiejętnościom w FabLabie oraz merytorycznemu wsparciu, postanowiła udoskonalić i wzbogacić swój kiełkujący biznes – produkcję autorskich zabawek oraz dekoracji mieszkaniowych dla najmłodszych.

Nauczenie się obsługi drukarki 3D czy plotera laserowego, dało jej możliwość samodzielnego zaprojektowania i nadania realnego kształtu swoim produktom. – Od zawsze lubiłam rysować, wymyślać, tworzyć i mieć tego namacalny efekt. Ogromną przyjemność sprawia mi kiedy projekty tworzą całości i finalnie są używane w świecie realnym – tłumaczy Joanna.

Efekty jej starań możesz podziwiać na fanpage jej marki – IWI .

Trzymam kciuki, a Ty?

Poznaj inne prototypy #MakerWoman, które przedstawiłem wcześniej na łamach bloga:

Udostępnij: Maker Woman pomogło jej rozkręcić swój start-up

Odpowiedzialny biznes

Teatr, którym sterujesz aplikacją

31 lipca 2018

Teatr, którym sterujesz aplikacją

Na początku lipca podsumowaliśmy trzy edycje naszego programu dla kobiet wchodzących i powracających na rynek pracy – #MakerWoman. 36 jego bohaterek kolejno: nauczyło się obsługi innowacyjnych urządzeń dostępnych w FabLab powered by Orange (drukarki 3d, ploter laserowy i wiele, wiele innych) i przystąpiło do realizacji własnego prototypów. To idealny moment, abyśmy bliżej poznali najciekawsze z nich.

Karolina to jedna z tych uczestniczek #MakerWoman, której pomysł robi na mnie zdecydowanie największe wrażenie.

Zobacz nasz materiał wideo o Karolinie i jej projekcie:

Jej koncept to mobilna scena teatralna, w której użytkownik może regulować oświetlenie poprzez aplikację. Jak przystało na magistra prawa, Karolina zadbała o wszystkie detale. Całość panela oświetleniowego opiera się na adresowalnych diodach LED. Ich barwę i intensywność można konfigurować indywidualnie, dzięki czemu na scenie tworzy się unikalna, bajkowa atmosfera.

Ruch postaci i scenografii opiera się na parze magnesów neodymowych, z których jeden przymocowany jest do danego elementu na scenie, a drugi umożliwia jego manipulację od dołu konstrukcji. Co fascynujące, dzięki konstrukcji przedniej sceny i zastosowania mlecznej płyty, na scenie można odgrywać teatr cieni.

Zdaniem autorki, mobilna scena może służyć jako pomoc dydaktyczna przy zajęciach teatralnych lub jako zabawka w świetlicach, w szkołach i w domu.

Projekt Karoliny w całości narodził się w FabLabie.

Poznaj inne prototypy #MakerWoman, które przedstawiłem wcześniej na łamach bloga:

Udostępnij: Teatr, którym sterujesz aplikacją

Odpowiedzialny biznes

Jej wynalazek pomoże w walce ze stresem

27 lipca 2018

Jej wynalazek pomoże w walce ze stresem

Program #MakerWoman, czyli wspólne przedsięwzięcie Fundacji Orange i stowarzyszenia Robisz.to miał na celu udzielenie wsparcia 36 kobietom wchodzącym lub powracającym na rynek pracy. Każda z uczestniczek w ciągu kilku miesięcy odbyła kurs programowania, drukowania w 3D, obsługi plotera laserowego, a następnie – przystąpiła do realizacji obmyślonego przez siebie prototypu.

Mottem jakie nam przyświecało podczas uruchamiania programu było zaszczepienie w każdej z 36 ambitnych dziewczyn bakcyla wynalazcy. Efekt? Przyćmił nasze najśmielsze oczekiwania.

Anna Wójcik to kolejna z 36 #MakerWoman, której historia dowodzi, że dzięki odpowiedniemu wsparciu, każdy jest w stanie rozwinąć swój – nierzadko ukryty – potencjał.

Zobacz nasz materiał wideo o Ani:

Jej wynalazek może odmienić życie wielu ludzi cierpiących na bezsenność , choroby serca i narażonych na stres. Oddychacz, bo taką nazwę mu nadała, pomaga regulować oddech w trudnych sytuacjach. Jak działa? Po wybraniu wybranej przez użytkownika opcji, ścianki obiektu zaczynają się delikatnie rozchylać (oddychać), a przez kontakt cielesny człowiek zaczyna oddychać w tym samym rytmie co oddychacz, niwelując jednocześnie np. stres, bez potrzeby kontrolowania długości wdechu i wydechu. Ponadto, Ania położyła nacisk nie tylko na funkcjonalność, ale też design, który ponad wszelką wątpliwość także przykuwa uwagę.

Trzymam za nią kciuki i wierzę, że to początek o wiele większego konceptu.

Wkrótce zaprezentuję kolejny projekt powstały dzięki #MakerWoman. Wszystkie 36 prototypów możesz poznać już dzisiaj na: FabLabTwarda.pl/MakerWoman

Udostępnij: Jej wynalazek pomoże w walce ze stresem

Odpowiedzialny biznes

Kasia to #MakerWoman

25 lipca 2018

Kasia to #MakerWoman

W ramach Maker Women – programu Fundacji Orange i stowarzyszenia Robisz.to najpierw przeszkoliliśmy 36 uczestniczek z obsługi najnowszych urządzeń (m.in. plotera laserowego, drukarki 3D), a następnie – pomogliśmy w zrealizowaniu własnego prototypu.

Za każdym z 36 projektów kryje się 36 unikalnych historii osób, które dzięki udziałowi w #MakerWoman zmieniły swoje życie. Z całą pewnością jedną z nich jest Katarzyna Dycha.

Zobacz nasz materiał wideo o Kasi:

Jej historia jest z gatunku takich, o których myślisz: „nadaje się na wstęp do motywacyjnego wystąpienia na TEDx”. Kilka lat temu skończyła etnologię, w Łodzi. Zawodowo związała się z gastronomią. Tak mijało jej życie, aż kilka miesięcy temu natrafiła na ogłoszenie o naborze do #MakerWoman. Zaaplikowała. Z ciekawości.  Udało się. Jak przyznaje – na początku nie umiała nic. Już w ciągu kilku miesięcy sprawnie nauczyła się obsługiwać dostępne w FabLab powered by Orange urządzenia i wpadła na pomysł, jaki prototyp stworzyć.

W ramach projektu Marker Women, wykonała mebel modułowy, który łączy ze sobą funkcje krzesła, szezlongu oraz półki. Dzięki łatwemu systemowi łączenia, modyfikacje modułów nie stanowią trudności dla użytkownika. Mebel wykonany jest ze sklejki, a zestaw uzupełnia komfortowy, składany materac. Co kluczowe, jej projekt wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu osób, które nie mają do dyspozycji dużych powierzchni w mieszkaniu, a zarazem cenią sobie funkcjonalność i wysmakowany design.

Robi wrażenie, prawda?

Wszystkie 36 projektów zobaczycie na stronie: www.FabLabTwarda.pl/MakerWoman

Udostępnij: Kasia to #MakerWoman

Odpowiedzialny biznes

Chce do nas dołączyć 1831 szkół!

25 maja 2018

Chce do nas dołączyć 1831 szkół!

27 kwietnia zakończyliśmy przyjmowanie zgłoszeń na nowy rok szkolny (18/19) do MegaMisji (program dedykowany klasom 1-3) oraz #SuperKoderów (program dedykowany klasom 4-6). Listę zakwalifikowanych odpowiednio 200 oraz 170 placówek podamy w poniedziałek, 28 maja. Już teraz wiemy, że zainteresowanie naszymi programami jest GIGANTYCZNE.

O dołączenie do MegaMisji od września biło się 906 szkół (wnioski zamknięte lub nie w pełni zamknięte). Tylko 200 z nich trafi na pokład naszego flagowego programu dla najmłodszych uczniów szkół podstawowych.

Równie zacięta rywalizacja miała miejsce w przypadku #SuperKoderów. Tutaj, o 170 miejsc, ścigało się 925 placówek, które w pełni lub częściowo wypełniły formularz zgłoszeniowy.

Przypomnijmy: program MegaMisja został stworzony z myślą o uczniach klas 1-3. Daje solidną bazę cyfrowej edukacji. W trakcie zajęć dzieci uczą się, jakie treści można publikować w internecie, jak chronić swoją prywatność, jak unikać niebezpieczeństw w sieci, jak znaleźć wiarygodne informacje, tworzyć i edytować proste grafiki, dźwięki i filmy. Mechanizm MegaMisji zakłada zarówno zajęcia z wykorzystaniem tabletów jak i pracę grupową, np. wspólne tworzenie plakatów. Opiera się na współpracy między dziećmi i twórczej dyskusji w trakcie zajęć, która przyspiesza nabywanie cyfrowych kompetencji. W dotychczasowych edycjach MegaMisji udział wzięło 600 szkół z całej Polski.

#SuperKoderzy są przeznaczeni dla starszych uczniów, z klas 4-6, a jego konwencja ma być atrakcyjna dla dzieciaków, które poznały już cyfrowy elementarz. Uczniowie biorący udział w tym programie uczą się programować podczas klasycznych przedmiotów szkolnych. Szkopuł polega na tym, że dzięki nam nowe technologie wkomponowują się w zajęcia muzyki, angielskiego, polskiego, i nie tylko. Podczas rekrutacji każda z chętnych szkół deklaruje jaką ścieżkę chce realizować. W tym roku najpopularniejsi okazali się majsterkowicze (realizowani w ramach informatyki, techniki lub matematyki)  i robomatematycy.

W zeszłym roku wszystkich zgłoszeń do obu programów (otwartych i zamkniętych) było 834, czyli ponad dwa razy mniej niż obecnie.

Udostępnij: Chce do nas dołączyć 1831 szkół!

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej