Urządzenia

Samsung nr 1

29 lipca 2013

Samsung nr 1

Przeglądając dzisiaj rano internet natrafiłam na opublikowane dane firmy analitycznej IDC), pokazujące udziały w rynku smartfonów.  Na czele stawki jest Samsung, który w drugim kwartale 2013 roku sprzedał 72,4 mln smartfonów, co daje mu 30,4 procent rynku. Drugie miejsce przypadło Apple z 31 mln iPhone’ów. Co ciekawe duże wzrost zanotowały też LG, Lenovo i ZTE.

4a614da64aa83286418d2ba899cecba32da

Z jakich telefonów najczęściech korzystacie? Czy możecie polecić aplikacje, które używacie i są dla Was ułatwieniem w codziennym życiu?

Udostępnij: Samsung nr 1

Sieć

Obronna nadaktywność kablówek

25 listopada 2012

Obronna nadaktywność kablówek

Przez ostatnie kilkanaście dni czytałem w mediach, jak to UKE nas wspiera kosztem operatorów alternatywnych i kablówek. Zrzeszający ich KIGEiT wysłał nawet skargę do Komisji Europejskiej. Zadziało się PR-owo i lobbingowo. A poszło o regulacje, które przestają kogokolwiek faworyzować i mają dbać nie tylko o konkurencję na rynku, ale także inwestycje. Wiem, że to bolesne biznesowo, kiedy nagle przestaje się mieć na rynku fory i szczerze rozumiem obronną nadaktywność, zwłaszcza kablówek. Jest czego bronić. Przez ostanie kilka lat, zwłaszcza w dużych miastach, konkurenci maksymalnie wykorzystali przywilej dostępu do regulowanej sieci Orange Polska, przy jednoczesnym braku konieczności udostępniania własnej komukolwiek. Mogli też dyktować dowolnie ceny, w przeciwieństwie do nas. Teraz, kiedy obowiązki mogą być symetryczne, czytaj ty korzystaj z mojej sieci, a ja z twojej oraz walczymy o klientów na takich samych rynkowych zasadach, podniósł się lament. A fakty są takie, że w dużych miastach jak np. Trójmiasto, Warszawa, Kraków nasz udział w dostępie szerokopasmowym jest zdecydowanie niższy od kablówek. Poniżej tabela pokazująca podział rynku w 2011 roku, Orange Polska versus kablówki i operatorzy alternatywni, który od tego czasu nie zmienił się znacząco. Na wielu osiedlach, gdzie mieszkają najzamożniejsi klienci panuje niemal monopol kablarzy, bo konkurowanie z nimi było praktyczne niemożliwe. To przyniosło im duże przychody i zyski więc nie trzeba było inwestować na mniej opłacalnych terenach. Dlatego pytanie, czy będąc na ich miejscu, nie chcielibyście zachować status quo albo chociaż opóźnić ile się da zmiany, pozostaje retoryczne. Rozumiejąc o co walczycie drodzy konkurenci, proszę nie nazywajcie powrotu do normalności faworyzowaniem Orange Polska. Nikt, kto zna ekonomię w to nie uwierzy.

41e6df4ebed4274c4d3735af14550b9f499

Udostępnij: Obronna nadaktywność kablówek

Urządzenia

Czy to koniec kultu iPada?

6 listopada 2012

Czy to koniec kultu iPada?

Dzięki International Data Corporation, która zajmuje się analizą danych z branży IT zwróciliśmy uwagę na ciekawe zjawisko – w trzecim kwartale tego roku Apple stracił udziały w rynku tabletów na rzecz urządzeń pracujących pod kontrolą systemu Android.

Wzrost zanotowali główni rywale – Samsung, a także Asus, zajmujący się produkcją tabletu Google Nexus 7 do którego Apple stara się usilnie porównać swojego małego iPada.

Oczywiście nie ma co dramatyzować – udziały Apple spadły o 15,1% do poziomu 50,4%, co daje firmie z Cupertino wciąż ponad połowę udziałów na rynku i niezachwianą pozycję lidera wśród producentów tabletów.

Poza tym spadek odnotowany został jeszcze przed premierą iPada mini i iPada 4, które w ciągu trzech dni sprzedały się w 3 milionach egzemplarzy. Jednak  te 3 miliony dotyczą sprzedaży dwóch tabletów, a warto przypomnieć, iPad 3 (wybaczcie, nazwa „Nowy iPad” jest w tej chwilii kompletnie nieakceptowalna) sprzedał się

Apple nadal pozostaje i pewnie długo pozostanie liderem na rynku tabletów, jednak premiera iPada Mini nie wywołała nieprzespanych nocy u setek fanów czekających w śpiworach przed sklepami Apple. Czasy, kiedy każdy chciał mieć nie tablet, a właśnie iPada odeszły w niepamięć. Konkurencja ma pomysły, a ludzie coraz częściej decydują się na zakup drogich tabletów z Androidem. iPad mini to sprzęt w którym innowacji nie odnajdziemy, jest to jedynie odpowiedź Apple na zapotrzebowanie klientów na mniejsze, poręczniejsze tablety. A dla niektórych z nas (na przykład dla mnie) to jednak zdecydowanie za mało.

Udostępnij: Czy to koniec kultu iPada?

Informacje prasowe

Orange liderem rynku w wartości i liczbie aktywnych kart SIM

12 sierpnia 2010

Orange liderem rynku w wartości i liczbie aktywnych kart SIM

W drugim kwartale tego roku Orange wyprzedził konkurentów zarówno pod względem liczby aktywnych kart SIM, jak i wartościowego udziału w rynku. Na koniec czerwca z usług Orange korzystało 14,209 mln klientów, a przychody Orange wyniosły 1 950 mln zł. To daje Orange pozycję absolutnego lidera.

– Bardzo cieszymy się, że powróciliśmy na pozycję lidera w obydwu wskaźnikach rynkowych. Zawdzięczamy to konsekwentnej polityce marketingowo-sprzedażowej i naszym klientom, którzy obdarzyli nas zaufaniem, decydując się na naszą ofertę – powiedział Maciej Witucki, prezes Grupy TP. – Sukces to także zobowiązanie, dlatego będziemy nieustannie udawadniali, że Orange ma najlepszą ofertę na rynku.

Na koniec czerwca 2010 roku, Orange miał 14,209 mln klientów, podczas gdy z sieci Plus korzystało 13,709 mln użytkowników. W drugim kwartale br. Orange miał 1 950 mln zł przychodów, podczas gdy przychody sieci Plus, która zajmuje drugą pozycję na rynku, wyniosły 1 934 mln zł.

Udostępnij: Orange liderem rynku w wartości i liczbie aktywnych kart SIM

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej