Urząd Komunikacji Elektronicznej

Porozumienie, które zmieniło rynek

Rok temu podpisaliśmy historyczne porozumienie z UKE. Po trzech latach siedzenia w okopach, regulator postanowił zaufać operatorowi, by rynek mógł się rozwijać. To precedens, który dziś może być przykładem pozytywnego działania administracji. Dlaczego? Minął rok i nasze inwestycje realizujemy ponad plan. Jak to wygląda w praktyce pisze dziś Gazeta Wyborcza. Stworzyliśmy tzw. chińskie mury, by nasi konkurenci mieli pewność …

Porozumienie, które zmieniło rynek Read More »

Inwestycje i transparentność rynku – bilans roku realizacji porozumienia UKE z TP

Blisko 300 tys. łączy szerokopasmowych wybudowała i zmodernizowała Telekomunikacja Polska w ramach porozumienia z Urzędem Komunikacji Elektronicznej podpisanym dokładnie rok temu. Wdrażane są tzw. chińskie mury zapewniające niedyskryminację we współpracy między operatorami. – Porozumienie już w pierwszym roku obowiązywania zmieniło polski rynek telekomunikacyjny. Rozpoczęte inwestycje pozwolą zrobić długo oczekiwany krok naprzód, by dostarczyć Polakom szybki …

Inwestycje i transparentność rynku – bilans roku realizacji porozumienia UKE z TP Read More »

VAT, miliony i wycięte drzewa

Wczoraj TVN CNBC zrobił materiał, jakie dodatkowe koszty dla firm przyniesie podwyżka VAT-u o jeden procent od 2011 roku. Prawo telekomunikacyjne nakłada na wszystkich operatorów obowiązek informacyjny, by każdy abonent dowiedział się o zmianie cennika. Muszą pójść w ruch maszyny drukarskie, a listonosze będą mieli pełne torby przesyłek. Jak wstępnie obliczyliśmy, koszt produkcji + wysyłki wyniesie dla TP …

VAT, miliony i wycięte drzewa Read More »

Przełomowe, ale niemedialne

UKE ogłosiło niedawno „zakończenie testu zawężenia marży w odniesieniu do usług detalicznych TP„. Temat, okazał się mało sexi i wiele mediów zwyczajnie go pominęło. Jednak pod tym zdaniem napisanym w mało przyjaznym żargonie, kryje się przełomowe wydarzenie dla całego rynku telekomunikacyjnego. Zmiana metody wyliczania BSA, czyli odejście od słynnego retail minus oznacza, że TP będzie mogła skuteczniej konkurować o internautów, na …

Przełomowe, ale niemedialne Read More »

Cóż to jest ten peering?

W ostatnim czasie na forum licznych grup dyskusyjnych znowu zrobiło się głośno o temacie peeringu. Wszystko za sprawą Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który kwestię peeringu z siecią Telekomunikacji Polskiej postanowił objąć regulacją i ustanowić urzędowe ceny na takie połączenia z siecią TP. Powiedzmy więc sobie co to takiego ten peering… To nic innego jak wymiana ruchu internetowego …

Cóż to jest ten peering? Read More »

Wymiana i tranzyt ruchu IP nie będą regulowane

„Zdaniem Komisji użytkownicy Internetu w Polsce korzystają już z dobrodziejstw konkurencji w usługach, a ceny spadają, wobec czego nie ma potrzeby nakładania dodatkowych obciążeń regulacyjnych.” I dalej „Komisja uważa ponadto, że poddanie tych rynków regulacji mogłoby mieć negatywne skutki dla alternatywnych operatorów oferujących usługi tranzytu i zniechęcać ich do inwestowania w infrastrukturę sieciową.” To cytaty …

Wymiana i tranzyt ruchu IP nie będą regulowane Read More »

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.