Sieć

Potrzebujecie częściej widzieć kuriera?

29 marca 2011

Potrzebujecie częściej widzieć kuriera?

W ostatni piątek UOKiK przypomniał na stronie w necie o dwóch karach, jakie dał Orange pod koniec 2010 roku. Nie będę utyskiwał nad medialnym aspektem powtarzanych zarzutów wobec firm telekomunikacyjnych. Zastanawiam się raczej nad przepisami, które mają chronić konsumentów. Na bieżąco współpracujemy z UOKiK, usuwamy sporne paragrafy i zapisy. Poprawiamy umowy, aby były nie tylko zgodne z prawem, ale też chudsze i przejrzyste. To oczywiste, że nie chodzi nam o to, by „naciągać” klientów, bo to droga do nikąd. Klient, który natnie się już nigdy nie wróci, ale jeśli wygodnie i sprawnie go obsłużymy na pewno tak. Dlatego są kwestie, z którymi trudno się zgodzić. Tak jest w przypadku zasad zawierania umów na odległość, za co dostaliśmy karę. W naszej ocenie sugerowane rozwiązanie jest sprzeczne z logiką przepisów o ochronie konsumenta, które zapewniają już klientowi prawo do odstąpienia od umów w terminie 10 dni. Żądanie teraz, by kurier po dostarczeniu umowy (z której wzorem klient może się wcześniej z łatwością zapoznać na stronie sklepu internetowego) pozostawił ją nabywcy, a następnie wrócił po nią po kilku dniach zdecydowanie komplikuje i podraża proces. To w konsekwencji zwiększa cenę usług sprzedawanych przez telefon lub on-line. Taka interpretacja moim zdaniem uderza we wszystkie dziedziny handlu, w których stosowana jest sprzedaż przez telefon i Internet. Sam kupuję aplikacje przez iTunes, bilety lotnicze, książki i różne inne rzeczy od firm działających tylko w necie. Bez problemu zapoznaję się z umowami, klikam gdzie trzeba i żaden kurier nie musiał mnie odwiedzać dwa razy. Jestem ciekawy Waszej opinii, czy obecne przepisy (10 dni na odstąpienie, możliwość przejrzenia umów w necie) wystarczają, aby ochronić klientów? Co zrobić, by nie było konieczności drukowania ton papieru i wożenia go po Polsce?

Udostępnij: Potrzebujecie częściej widzieć kuriera?

Informacje prasowe

Zgoda UOKiK dla współpracy PTC i PTK Centertel

16 marca 2011

Zgoda UOKiK dla współpracy PTC i PTK Centertel

Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era i Heyah oraz PTK Centertel, operator sieci Orange uzyskały zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na założenie spółki joint-venture, która będzie odpowiedzialna za zarządzanie radiowymi sieciami dostępowymi obu operatorów.

W drugiej połowie grudnia ubiegłego roku obie firmy podpisały list intencyjny dotyczący  współpracy w zakresie wzajemnego korzystania z mobilnej infrastruktury sieciowej oraz pasm częstotliwości. Skierowały również do UOKiK stosowny wniosek o zgodę na założenie spółki joint-venture odpowiedzialnej za budowanie, zarządzanie i utrzymanie współdziałających sieci w ramach planowanej współpracy.

Dzisiejsza pozytywna decyzja UOKiK oznacza, że  PTC oraz PTK Centertel mogą rozpocząć wiążące negocjacje w celu szczegółowego ustalenia warunków współpracy oraz powołania spółki, a także określenia zasad jej funkcjonowania.  Zakres współpracy PTC i PTK Centertel ograniczy się wyłącznie do wybranych kwestii technicznych i nie będzie dotyczył innych sfer ich działalności na rynku telekomunikacyjnym.

Cieszymy się z dzisiejszej decyzji Urzędu. Jest ona bardzo ważna dla obu naszych firm i przełomowa dla całego rynku telekomunikacyjnego w Polsce, ale przede wszystkim jest korzystna dla klientów, którzy dzięki temu będą mieli dostęp do sieci mobilnych zapewniających większy zasięg i szybszą transmisję danych oraz do najnowszych technologii – powiedział Miroslav Rakowski, prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej

UOKiK zapalił zielone światło dla planowanej współpracy. Zyskamy na tym wszyscy:  i operatorzy, którzy bardziej efektywnie będą mogli planować inwestycje w infrastrukturę, i klienci, bo zyskają większy zasięg usług, i państwo, gdyż infrastruktura do łączności mobilnej nie będzie dublowana jak dotychczas lecz będzie się efektywnie uzupełniać – powiedział Maciej Witucki, prezes Grupy TP.

Operatorzy przewidują, że negocjacje pomiędzy nimi oraz prace nad przygotowaniem stosownych umów powinny zakończyć się do końca pierwszego półrocza bieżącego roku. Efektem tego będzie powołanie spółki joint-venture, w której każdy z operatorów będzie posiadał 50 proc udziałów. Komercyjne uruchomienie projektu oraz rozpoczęcie wzajemnego wykorzystywania zasobów sieciowych możliwe będzie  w 2012 roku.

Współpraca PTC i PTK Centertel zwiększy opłacalność oraz efektywność inwestycji sieciowych obu firm, co pozytywnie wpłynie na szybszy rozwój nowoczesnej infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce. Dzięki temu klienci będą mogli korzystać z sieci o jeszcze lepszej jakości, wspierających innowacyjne usługi.

Udostępnij: Zgoda UOKiK dla współpracy PTC i PTK Centertel

Informacje prasowe

PTK Centertel oraz PTC planują współkorzystanie z radiowych sieci dostępowych

17 grudnia 2010

PTK Centertel oraz PTC planują współkorzystanie z radiowych sieci dostępowych

PTK Centertel, operator sieci Orange oraz Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era i Heyah podpisały list intencyjny o współpracy w zakresie wzajemnego korzystania z infrastruktury sieciowej oraz pasm częstotliwości. Firmy skierowały do UOKiK wniosek o zgodę na założenie spółki joint-venture, odpowiedzialnej za zarządzanie radiowymi sieciami dostępowymi obu operatorów. Dzięki tej współpracy klienci będą mogli korzystać z sieci o jeszcze lepszej jakości, wspierających dostarczanie innowacyjnych usług. Wzrośnie również opłacalność oraz efektywność inwestycji sieciowych. Pozwoli to na szybszy rozwój infrastruktury i w ciągu 5 lat przyniesie obu partnerom oszczędności rzędu setek milionów złotych.

Współpraca między operatorami przy inwestycjach i eksploatacji sieci to rynkowa przyszłość, ale zarazem konieczność. Od dawna przekonuję, że operatorzy komórkowi mogą i powinni razem budować nowoczesną sieć w Polsce. Dzięki współpracy można poprawić marże operatorów i ograniczyć ryzyko inwestycji w nowe technologie. Podpisany dziś list intencyjny z PTC otwiera drogę do takiej współpracy – powiedział prezes Grupy TP Maciej Witucki.

Współpraca, której początkiem jest podpisany dzisiaj list intencyjny to nowy rozdział w usługach telekomunikacyjnych w Polsce. Dwie czołowe polskie firmy połączą swój potencjał, aby zaoferować klientom najlepszą w Polsce infrastrukturę do obsługi telefonii i internetu mobilnego. Wspólna rozbudowa i zarządzanie sieciami oznacza szereg korzyści dla klientów – powiedział Klaus Hartmann Prezes Zarządu PTC.

Wstępna koncepcja zakłada równe, 50 proc. udziały w planowanej spółce joint-venture. Jej zadaniem ma być budowanie, zarządzanie i utrzymanie współdziałających sieci w ramach wzajemnej współpracy.

Strony deklarują, że po uzyskaniu pozytywnej decyzji UOKiK uzgodnią szczegółowe zasady współpracy oraz sformalizują je w postaci stosownych umów. Firmy ustaliły, że zakres ich współpracy ograniczy się wyłącznie do wybranych kwestii technicznych i nie będzie dotyczył innych sfer ich działalności na rynku telekomunikacyjnym.

Nawiązanie współpracy będzie korzystne dla rynku, klientów i obu operatorów. Umożliwi osiągnięcie następujących celów:

  • Zwiększenie zasięgu i dostępności sieci, co umożliwi większej liczbie klientów korzystanie z nowoczesnych usług, takich jak szerokopasmowy, mobilny dostęp do internetu,
  • Zmniejszenie kosztów i zwiększenie efektywności dzięki wspólnemu planowaniu nowych inwestycji oraz rozbudowy istniejącej infrastruktury,
  • Zachowanie własności sieci obydwu partnerów, przy jednoczesnej redukcji kosztów ich utrzymania,

Udostępnij: PTK Centertel oraz PTC planują współkorzystanie z radiowych sieci dostępowych

Informacje prasowe

Stanowisko PTK Centertel w sprawie wszczęcia przez UOKiK postępowania antymonopolowego związanego z usługą DVB-H

24 października 2010

Stanowisko PTK Centertel w sprawie wszczęcia przez UOKiK postępowania antymonopolowego związanego z usługą DVB-H

PTK Centertel nie ustalał z innymi operatorami wspólnych działań, których celem miało być utrudnianie wprowadzenia usługi DVB-H w oparciu o ofertę spółki Info-TV-FM. Nie uczestniczyliśmy też w żadnym niezgodnym z prawem porozumieniu. Będziemy dalej udzielać UOKiK wszelkich niezbędnych informacji i wyjaśnień.

Wielokrotnie publicznie podkreślaliśmy, że biznesowa oferta spółki Info-TV-FM nie spełniała naszych oczekiwań i na zaproponowanych nam warunkach nie mogliśmy jej przyjąć, gdyż uruchomienie DVB-H musi opłacać się obu stronom.

Warto zwrócić uwagę, że usługa DVB-H jest biznesowo trudno opłacalna, zwłaszcza w sytuacji, gdy mamy do czynienia z wieloma podmiotami, które mają uczestnić w jej świadczeniu. W związku z małym popytem producenci telefonów, którym nie zwracają się wydatki zwiazane z rozwojem i produkcją aparatów wyposażonych w odbiorniki DVB-H, mają w ofercie jedynie pojednyncze i bardzo drogie modele, co dodatkowo oznacza wyższe koszty potencjalnego wdrażania usługi (rosnący poziom subsydiów), niż pierwotnie można było tego oczekiwać.

Udostępnij: Stanowisko PTK Centertel w sprawie wszczęcia przez UOKiK postępowania antymonopolowego związanego z usługą DVB-H

Sieć

A jednak trzeba płacić rachunki

18 marca 2010

A jednak trzeba płacić rachunki

Wczoraj Dziennik Gazeta Prawna doniósł, że operator nie może wyłaczyć komórki, nawet jak klient nie płaci rachunków. Powołał się na UOKiK i sąd. Precedens, jak to mówią. Już pomyślałem, że będzie można go rozciągnąć na inne dobra cywilizacyjne prąd, gaz, paliwo do samochodu, spłatę kredytu hipotecznego, a może nawet prenumeratę gazety codziennej. Przerażone pewnie były też firmy windykacyjne i księgowi. Niestety szczęście nie trwało długo. UOKiK szybko wyjaśnił, o co tak naprawdę chodziło i że rachunki jednak płacić trzeba, jak chce się dzwonić. Dziś Rzepa nie mogła się powstrzymać przed analizą wywodu konkurencji. Mogę tylko dodać, że zgodnie z prawem, zanim wyłączymy klienta za niezapłacone faktury najpierw ślemy mu sms-y z przypominajkami, dzwonimy, wysyłamy pisemne zawiadomienie i wyłączamy jednostronnie telefon. Rozwiąznie umowy to absolutna ostateczność.

Udostępnij: A jednak trzeba płacić rachunki

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej