Oferta

Świąteczna niespodzianka Orange

31 marca 2009

Świąteczna niespodzianka Orange

Wczoraj prezes Orange Grażyna Piotrowska-Oliwa w TVN CNBC Biznes zapowiedziała, że jeszcze przed świętami firma przedstawi nową ofertę prepaid. W necie i na moim blogu od razu pojawiło się wiele interpretacji, komentarzy i plotek. Dlatego myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie zamieszczenie stenogramu rozmowy.

Redaktor: No, ale odpuszcza, że tak powiem, w wojnie o prepaid? Bo na razie nie widać odpowiedzi.

GPO: Panie redaktorze, ofertę bardzo łatwo jest zakomunikować, że teraz 29 gr jest do wszystkich, ale klient widzi 29 gr, natomiast nie widzi, że oferta od poprzedniej różni się tym, że w przypadku jednego z operatorów, ruch poza siecią kosztował 59 gr w ramach sieci kosztował 19 gr. Struktura ruchu dużych operatorów i przy prepaidzie jest mnie więcej taka, że 80 proc. ruchu odbywa się na poziomie sieci. Teraz znowu prosta arytmetyka, 29 gr do wszystkich oznacza podwyżkę z 19 gr do 29 w 80 proc. wykonywanych rozmów i dla 20 proc. wykonywanych rozmów obniżkę z 59 do 29 gr, więc ja bym była ostrożna, co do określeń mówiących: wojna cenowa. Mamy przygotowaną w tej chwili ofertę, lada moment ją wypuścimy i myślę, że nie będziemy się tak bawić z klientami.

Redaktor: Lada moment, czyli?

GPO: Na dniach.

Redaktor: Na dniach?

GPO: Na dniach.

Redaktor: Pierwszy tydzień kwietnia, czyli ten tydzień, już? Tak?

GPO: Może świąteczna niespodzianka.

Udostępnij: Świąteczna niespodzianka Orange

Oferta

Wojna cenowa, klienci zawsze wygrywają

16 marca 2009

Wojna cenowa, klienci zawsze wygrywają

Dziś rozpoczęła się wojna cenowa i licytacja, kto da taniej połączenia poza swoją sieć. Play i Plus równocześnie wytoczyły działa kalibru 0,29 gr/min. Heyah przebiła w pakiecie na 0,25 gr/min. Klienci korzystający z prepaidów są zachwyceni, księgowi dużo mniej. Nasi marketingowcy byli przygotowani na taki scenariusz, analizowali rynek, zderzając pomysły z ekonomią i zdrowym rozsądkiem. Orange na pewno odpowie na ofertę konkurencji, ale wybór strategii nie jest łatwy. Co zrobić, aby dać klientom atrakcyjną ofertę, utrzymać ich w sieci i nie dopłacać do interesu? Matematyka jest prosta. Stawka MTR to niecałe 22 gr, jeśli dodamy VAT, to za każdą minutę połączenia Play i Plus zarabiają 2 gr. Działania Playa są dla mnie racjonalne. Dzięki regulatorowi mają wyższy MTR – 57 gr/min (taka asymetria to chyba rekord świata). Im więcej zdobędą klientów, do których będą dzwonić z innych sieci, tym więcej zarobią i staną się cenniejsi dla inwestorów. Opłaca się im windować ceny w dół, licząc na przejęcie klientów wielkiej trójki i rosnący ruch do ich sieci. Plus zdecydował się nie popuścić i od razu zaproponował 0,29 gr na (prócz Play), aczkolwiek nie bez marketingowych pułapek, jak zbadali to już wnikliwi internauci. Jeszcze dalej poszła Era. Zobaczymy, jak potoczy się walka. Zwłaszcza, że to dopiero jej pierwszy akt, bo od lipca 2009 stawki MTR spadną do niecałych 17 gr. Jednak bez względu na wynik rywalizacji, na wojnie cenowej zawsze wygrywają klienci.

Udostępnij: Wojna cenowa, klienci zawsze wygrywają

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej