Informacje prasowe

Orange Polska sprzedaje Wirtualną Polskę

23 października 2013

Orange Polska sprzedaje Wirtualną Polskę

Orange Polska podpisał umowę sprzedaży Wirtualnej Polski na rzecz spółki O2, jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się grup internetowych w Polsce. Przejęcie finansuje fundusz private equity Innova Capital. Wartość transakcji wynosi 375 mln złotych.

Decyzja o sprzedaży Wirtualnej Polski wynika z planu strategicznego Orange Polska, który zakłada koncentrację na podstawowej działalności i zbycie niezwiązanych z nią aktywów.

– Zależało nam na tym, by wybrać partnera oferującego nie tylko najlepsze warunki transakcji, ale też gwarantującego rozwój Wirtualnej Polski.  Wybraliśmy fundusz private equity Innova Capital, który finansuje przejęcie WP i połączenie jej z Grupą O2. Powstanie firma, która zostanie liderem w segmencie portali horyzontalnych w Polsce. Jestem więc spokojny o przyszłość Wirtualnej Polski – powiedział Bruno Duthoit, prezes Orange Polska.

– Wierzymy, że dzięki połączeniu o2 i Wirtualnej Polski stworzymy gracza numer jeden w Polsce. Obserwujemy rynek internetowy nie tylko w naszym kraju, ale i na świecie. Będziemy szukać kolejnych możliwości akwizycyjnych, również w obszarach wykraczających poza to, co oba portale robiły do tej pory- mówi Krzysztof Krawczyk z funduszu Innova Capital.

Umowa ma charakter warunkowy i wymaga zgody UOKiK. Orange Polska spodziewa się sfinalizowania transakcji w 1 kwartale 2014r .

Wirtualna Polska to najstarszy portal internetowy w Polsce. Z ponad 13-ma milionami realnych użytkowników plasuje się na drugimi miejscu wśród polskich portali internetowych. Jest serwisem numer 1 w kategorii informacje i praca, numerem 2 w kategorii rozrywka, lifestyle i sport oraz numerem 3 w kategorii biznes i podróże.

O2 jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się grup internetowych w Polsce. Należą do niej między innymi takie serwisy, jak „Pudelek”, „Wrzuta” czy „Kafeteria”, które miesięcznie odwiedza ponad 10 milionów Internautów.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange Polska sprzedaje Wirtualną Polskę

Informacje prasowe

Oświadczenie TP w sprawie spekulacji medialnych o sprzedaży Wirtualnej Polski

13 lipca 2011

Oświadczenie TP w sprawie spekulacji medialnych o sprzedaży Wirtualnej Polski

Odnosząc się do spekulacji medialnych dotyczących domniemanych możliwości sprzedaży portalu Wirtualna Polska, Telekomunikacja Polska informuje, że podane informacje nie mają potwierdzenia w faktach. Grupa TP nie rozpoczęła procedury sprzedaży.

Udostępnij: Oświadczenie TP w sprawie spekulacji medialnych o sprzedaży Wirtualnej Polski

Sieć

WP najpopularniejszym polskim serwisem

26 lutego 2011

WP najpopularniejszym polskim serwisem

Orange Polska podpisał umowę sprzedaży Wirtualnej Polski na rzecz spółki O2, jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się grup internetowych w Polsce. Przejęcie finansuje fundusz private equity Innova Capital. Wartość transakcji wynosi 375 mln złotych.

Decyzja o sprzedaży Wirtualnej Polski wynika z planu strategicznego Orange Polska, który zakłada koncentrację na podstawowej działalności i zbycie niezwiązanych z nią aktywów.

– Zależało nam na tym, by wybrać partnera oferującego nie tylko najlepsze warunki transakcji, ale też gwarantującego rozwój Wirtualnej Polski.  Wybraliśmy fundusz private equity Innova Capital, który finansuje przejęcie WP i połączenie jej z Grupą O2. Powstanie firma, która zostanie liderem w segmencie portali horyzontalnych w Polsce. Jestem więc spokojny o przyszłość Wirtualnej Polski – powiedział Bruno Duthoit, prezes Orange Polska.

– Wierzymy, że dzięki połączeniu o2 i Wirtualnej Polski stworzymy gracza numer jeden w Polsce. Obserwujemy rynek internetowy nie tylko w naszym kraju, ale i na świecie. Będziemy szukać kolejnych możliwości akwizycyjnych, również w obszarach wykraczających poza to, co oba portale robiły do tej pory- mówi Krzysztof Krawczyk z funduszu Innova Capital.

Umowa ma charakter warunkowy i wymaga zgody UOKiK. Orange Polska spodziewa się sfinalizowania transakcji w 1 kwartale 2014r .

Wirtualna Polska to najstarszy portal internetowy w Polsce. Z ponad 13-ma milionami realnych użytkowników plasuje się na drugimi miejscu wśród polskich portali internetowych. Jest serwisem numer 1 w kategorii informacje i praca, numerem 2 w kategorii rozrywka, lifestyle i sport oraz numerem 3 w kategorii biznes i podróże.

O2 jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się grup internetowych w Polsce. Należą do niej między innymi takie serwisy, jak „Pudelek”, „Wrzuta” czy „Kafeteria”, które miesięcznie odwiedza ponad 10 milionów Internautów.

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska
Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: WP najpopularniejszym polskim serwisem

Odpowiedzialny biznes

15 urodziny Wirtualnej Polski – konkurs

8 października 2010

15 urodziny Wirtualnej Polski – konkurs

Moje pierwsze konto internetowe założyłam wiele lat temu na wp.pl. Mam je zresztą do dziś, podobnie jak i 8 mln Polaków. Ten portal towarzyszy nam już wiele lat. No właśnie, ile? Nie wiem, czy wiecie, ale dokładnie dziś przypada okrągła rocznica – Wirtualna Polska skończyła 15 lat!
WP pojawiła się w rodzimej, wtedy jeszcze bardzo raczkującej, sieci 15 lat temu, jako pierwszy polski portal internetowy. Jako pierwsza stworzyła katalog stron WWW i możliwość ich pozycjonowania, na szeroką skalę zastosowała XHTML, wprowadziła personalizację i panel rozmów na żywo. Pierwsza oddała internautom multimedialny komunikator zintegrowany z systemem Jabber oraz zastosowała w nim technologię VoIP. Pierwsza zdecydowała się na współtworzenie zawartości portalu przez użytkowników. Była pionierem we wdrażaniu internetowych płatności i udostępnianiu legalnych plików mp3. W styczniu 2007 roku uruchomiła telewizję internetową – dziś WPtv to najpopularniejsza platforma wideo w polskiej sieci. Grupa Wirtualna Polska notuje miesięcznie ponad 2,3 mld odsłon!!!

Jeszcze długo wymieniać można byłoby jej sukcesy, które od początku zawdzięcza internautom, zawsze chętnie odwiedzającym jej strony oraz pracownikom – ich zaangażowaniu, pomysłom, działaniom. Właśnie wystartowała niecodzienna – bo z udziałem pracowników spółki i internautów – kampania reklamowa portalu. Na stronie głównej WP można już podziwiać urodzinowe, stworzone i wybrane przez użytkowników logo, a w specjalnym serwisie http://15lat.wp.pl – zobaczyć wideożyczenia urodzinowe Zarządu WP i znanych z pierwszych stron gazet celebrytów, a także archiwalnie zdjęcia, np. stron głównych portalu.
Ale to nie koniec atrakcji. Internauci mogą też cieszyć się teraz urodzinową promocją w porównywarce cen i produktów tanio.pl. Wybranych 15, atrakcyjnych produktów, przez cały miesiąc obchodzenia urodzin można nabyć w atrakcyjnych, dużo niższych cenach. Wkrótce ruszy też wyjątkowy – urodzinowy – blog, pisany przez pracowników WP. A jako ciekawostkę powiem Wam, że WP znalazła się właśnie na pierwszym miejscu wśród najbardziej odpowiedzialnych społecznie portali zdaniem polskich internautów.

Pozostaje nam wszystkim również dołączyć się do życzeń! Trzymamy kciuki za następne udane 15 lat i dłużej!

A dla naszych blogerów szybki i prosty konkurs: w jakim mieście znajduje się główna siedziba WP?

Udostępnij: 15 urodziny Wirtualnej Polski – konkurs

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej