Informacje prasowe

Nowe otwarcie Orange Polska na rynku hurtowym: rozwój współpracy międzyoperatorskiej, wkrótce oferta MVNO

14 grudnia 2021

Nowe otwarcie Orange Polska na rynku hurtowym: rozwój współpracy międzyoperatorskiej, wkrótce oferta MVNO

Rozwój  oferty dostępowej w technologii światłowodowej, usług transmisji danych i dostępu do infrastruktury – to filary strategii Orange Polska .Grow na rynku hurtowym. Orange planuje też udostępnić operatorom swoją sieć mobilną, wprowadzając usługę MVNO – pojawi się ona w ofercie już w pierwszej połowie przyszłego roku.

Współpraca międzyoperatorska pozwala Orange jeszcze efektywniej wykorzystywać potencjał swojej infrastruktury.  Z kolei dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych oznacza to możliwość oferowania nowoczesnych usług klientom bez konieczności ponoszenia znaczących nakładów inwestycyjnych na budowę własnej sieci.

Rynek telekomunikacyjny bardzo się zmienił w ostatnich latach. Dziś coraz częściej operatorzy są nie tylko konkurentami, ale w wielu obszarach potrafią razem wypracować rozwiązania, na których zyskują wszyscy – mówi Maciej Nowohoński, członek zarządu Orange Polska ds. Rynku Hurtowego i Sprzedaży Nieruchomości.

Więcej światłowodów w ofercie hurtowej

W Polsce wciąż jest wiele miejsc, których mieszkańcy są zagrożeni wykluczeniem cyfrowym ze względu na brak odpowiedniej infrastruktury. Kluczową rolę w budowie nowej sieci FTTH będzie pełnić Światłowód Inwestycje. To powołana przez Orange Polska wraz z inwestorem zewnętrznym spółka hurtowa, która do 2025 roku będzie rozwijała  sieć światłowodową docierającą do 2,4 mln gospodarstw domowych, z czego 1,7 mln to nowe łącza.  Wybudowana zostanie tam, gdzie dziś brakuje szerokopasmowej infrastruktury. Jednocześnie Orange w dalszym ciągu będzie oferować operatorom dotychczasowe zasięgi, a także realizować projekty POPC. W sumie do końca 2023 roku operatorzy będą mieli do dyspozycji ponad 400 tysięcy łączy z inwestycji Orange Polska w ramach programu POPC, z czego ponad 90 tysięcy to zasięgi, które dopiero zostaną wybudowane. – Chcemy zwiększyć współpracę z małymi i średnimi ISP działającymi na lokalnych rynkach,  wsłuchujemy się też w głosy z branży. Będziemy się starali uatrakcyjnić naszą ofertę i uprościć warunki współpracy. Planujemy m.in. wdrożyć nowy portal do obsługi zamówień i procesów w ramach usług realizowanych na światłowodzie – wyjaśnia Maciej Nowohoński.

Będzie to spore ułatwienie dla operatorów, którzy zamiast łączyć systemy swoje i dostawcy poprzez interfejs programistyczny (API), wybiorą sposób współpracy z Orange poprzez serwis internetowy.

Ambicją Orange Polska przedstawioną w strategii .Grow jest sześciokrotny wzrost liczby hurtowych klientów światłowodowych do końca roku 2024.

Nowoczesna platforma dla operatorów MVNO już wkrótce

Orange otwiera na współpracę hurtową również swoją sieć mobilną. Dotychczas wykorzystywał ją w usługach transmisji danych Ethernet, umożliwiając dostęp do usług w rejonach bez kablowej infrastruktury telekomunikacyjnej.  W najbliższej przyszłości klienci hurtowi Orange będą mogli stać się operatorami telefonii komórkowej i w ten sposób kreować konwergentną ofertę. Nowa usługa dla MVNO zapewni im dostęp do bardzo dobrej jakości sieci, bezpieczeństwo teleinformatyczne i kompleksowe wsparcie. Rozwiązanie będzie oferowane w dwóch wariantach, adekwatnie do możliwości technicznych operatora. Orange zapewni wygodną obsługę poprzez specjalną platformę, dostępną poprzez API lub z poziomu serwisu internetowego.

– W projekcie MVNO widzimy szansę na zbudowanie narzędzi, które pozwolą na stworzenie szeroko rozumianej hurtowej oferty mobilnej. Nie myślimy jedynie o klasycznym MVNO, ale także o rozwoju – we współpracy z operatorami – usług przyszłości takich jak IoT i Smart City – dodaje Maciej Nowohoński.

Nowa usługa ma być dostępna dla operatorów w pierwszym półroczu 2022 roku, zarówno jako gotowe rozwiązanie,  jak również  personalizowane pod indywidualne potrzeby klientów.

Usługi operatorskie szyte na miarę

Orange w dalszym ciągu będzie wspierać operatorów w zakresie dostarczania usług transmisji danych, dostępu do internetu oraz infrastruktury telekomunikacyjnej. Hurtownik  umożliwia dużym podmiotom realizację sieci szkieletowych i dostępowych (w tym do masztów radiowych) wykorzystujących zaawansowane łącza transmisyjne 100Gb, światłowody czy rozległą kanalizację.

Dla małych i średnich ISP w ostatnim roku Orange wprowadził wiele nowych rozwiązań, w tym takie jak ELAN, DROP wspierających budowę zaawansowanych i bezpiecznych sieci. Ofertowe nowości są obecnie produktami dojrzałymi, które sprawdzają się w codziennym biznesie. Orange to również wiodący dostawca usług dostępu internetu operatorskiego. Wysokiej jakości kontent, platformy do pracy zdalnej i gier online, ochrona przed atakami DDoS to kluczowe elementy oferty hurtowej. Na co dzień operatorów wspiera zespół doświadczonych inżynierów Orange, tworząc rozwiązania pod ich indywidualne potrzeby.

Część hurtowa Orange Polska odpowiada za współpracę z przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi dostarczając usługi operatorskie w oparciu o najnowsze technologie. Portfolio zawiera m.in. usługi transmisji danych, dostępu do internetu, kanalizacji i słupów, projekty techniczne, stacjonarne usługi głosowe, a także usługi dostępu do abonentów na FTTH: BSA i LLU. Z oferty hurtowej Orange Polska korzysta blisko 3000 operatorów w Polsce i za granicą. Zobacz więcej na https://www.hurt-orange.pl/.

Mediateka

Udostępnij: Nowe otwarcie Orange Polska na rynku hurtowym: rozwój współpracy międzyoperatorskiej, wkrótce oferta MVNO

Informacje prasowe

Orange Polska będzie współpracował z PGE i Tauronem

3 listopada 2015

Orange Polska będzie współpracował z PGE i Tauronem

Orange Polska podpisał z PGE Dystrybucja S.A. oraz Tauron Dystrybucja S.A. porozumienia o współpracy, w wyniku której powstaną nowoczesne rozwiązania dla sieci elektroenergetycznych oraz telekomunikacyjnych.

Firmy zamierzają podjąć współpracę w dziedzinie inwestycji infrastrukturalnych oraz rozwiązań teleinformatycznych automatyzujących procesy zarządzania dostarczaniem energii i optymalizacją jej zużycia. Zakres współpracy określą w przyszłości umowy ramowe.

Porozumienia rozpoczynają nowy etap współpracy pomiędzy branżami telekomunikacji i energetyki w zakresie inwestycji oraz obszaru Smart Grid/Smart Meters. Nasze dotychczasowe doświadczenie w realizowanych projektach pilotażowych wskazuje na olbrzymi potencjał biznesowy  jaki może dać nam energetyka.  Przyszłe wspólne przedsięwzięcia pomogą naszym firmom w rozszerzeniu działalności na nowe obszary oraz w urozmaiceniu i uatrakcyjnieniu oferty – powiedział Piotr Muszyński, wiceprezes Orange Polska ds. operacyjnych.

Kontakt dla mediów:

Wojciech Jabczyński
Rzecznik Orange Polska
biuro.prasowe@orange.com
https://twitter.com/RzecznikOrange 

Udostępnij: Orange Polska będzie współpracował z PGE i Tauronem

Informacje prasowe

Orange Polska wraz z mBankiem tworzą mobilny bank detaliczny

19 marca 2014

Orange Polska wraz z mBankiem tworzą mobilny bank detaliczny

Orange Polska i mBank podpisały umowę, dzięki której powstanie mobilny bank detaliczny dla użytkowników smartfonów i tabletów. Usługi finansowe świadczone będą pod marką Orange. Start oferty został zaplanowany na drugą połowę 2014 roku.

Oferta będzie skierowana do klientów indywidualnych oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Obejmie płatności mobilne, rachunki bieżące, pożyczki, depozyty oraz karty kredytowe 
i debetowe. Dzięki nowym, atrakcyjnym pakietom, składającym się z usług finansowych 
i telekomunikacyjnych, klienci zyskają więcej.

Orange Polska będzie odpowiedzialny za marketing i pozyskanie klientów do wspólnego przedsięwzięcia, zaś mBank będzie świadczyć usługi bankowe w ramach nowego oddziału, utworzonego w strukturach banku.

„Klienci banków oczekują maksymalnego ułatwienia i uproszczenia sposobu zarządzania swoimi pieniędzmi, niezależnie od miejsca w którym się znajdują. Takim rozwiązaniem jest właśnie mobilny bank. Łączy on w sobie kompetencje Orange Polska, operatora największej sieci szybkiego internetu mobilnego i stacjonarnego oraz mBanku, wyznaczającego trendy w nowoczesnej bankowości elektronicznej. Doświadczenie i potencjał obu firm gwarantuje najwyższą jakość usług. Wejście na nowe rynki, w tym rynek finansowy, jest jednym z istotnych elementów naszej strategii” – powiedział prezes Orange Polska, Bruno Duthoit.

„Gdy prawdziwie mobilny bank tworzy nową platformę wspólnie z największym krajowym operatorem, to musi być to czytelny sygnał zmian, jakie zachodzą na rynku usług finansowych. mBank będzie się konsekwentnie rozwijać w dziedzinie bankowości mobilnej – zarówno pod marką własną, jak i we współpracy z Orange Polska” – powiedział Cezary Stypułkowski, prezes mBanku.

Współpraca operatora i banku oznacza, że klienci będą mogli korzystać z usług bankowych zarówno przy pomocy urządzeń mobilnych, jak i serwisu on-line zawsze i wszędzie. Klientem nowego serwisu będzie można zostać instalując aplikację na telefonie komórkowym 
i samodzielnie otwierając rachunek bankowy.

***

Wojciech Jabczyński, Rzecznik Orange Polska

Tel.: 22 527 19 39
e-mail: biuro.prasowe@orange.com

Udostępnij: Orange Polska wraz z mBankiem tworzą mobilny bank detaliczny

Oferta

Wybieracie, co chcecie z Media Markt i Saturn

5 kwietnia 2013

Wybieracie, co chcecie z Media Markt i Saturn

Nie każdy potrzebuje nowy telefon, kiedy podpisuje lub przedłuża umowę z Orange. Dlatego w ubiegłym roku proponowaliśmy Wam w zamian np. bony zakupowe do Saturna i Media Markt. Pomysł fajnie się sprawdził, dlatego zdecydowaliśmy się rozszerzyć współpracę i od dzisiaj macie możliwość wybrania dowolnego produktu z oferty Media Markt i Saturn po wyjątkowych cenach. Rabaty na laptop, lodówkę, czy pralkę będą sięgały nawet 1 tys. zł. Jak skorzystać? Od dzisiaj w 27 sklepach Media Markt i Saturn znajdziecie specjalnie oznaczone strefy usług, gdzie wszystko załatwicie od ręki. Do końca maja br. strefy będą już we wszystkich placówkach sieci. Docelowo będziecie mogli też skorzystać ze sklepów internetowych Media Markt i Saturn. Listę placówek i więcej szczegółów znajdziecie w naszym komunikacie oraz w strefach.

9fe70fbe3243697e760fbe894368111b356

Udostępnij: Wybieracie, co chcecie z Media Markt i Saturn

Bezpieczeństwo

Wzorowe partnerstwo!

28 marca 2013

Wzorowe partnerstwo!

Współpracę Orange Polska z Fundacją Dzieci Niczyje w zakresie bezpieczeństwa dzieci w Internecie uznano za najlepsze partnerstwo firmy z organizacją społeczną w międzynarodowym konkursie Komisji Europejskiej European CSR Award Scheme for Partnerships, Innovation and Impact.

17610a310e5f8522298e66ea9219114ac94

O idei konkursu rozmawiam z Mirellą Panek-Owsiańską, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu, organizatorem polskiej edycji.

Co to za konkurs i jak jest jego cel?
Konkurs European CSR Award Scheme powstał w celu nagrodzenia partnerstw ustanowionych pomiędzy przedsiębiorstwem i co najmniej jednym pozabiznesowym interesariuszem. Jego celem  jest promocja projektów wielostronnych i wymiana najlepszych praktyk CSR pomiędzy przedsiębiorstwami na poziomie europejskim. Dodatkowo szerzenie globalnej świadomości na temat pozytywnego wpływu, jaki przedsiębiorstwa mogą wywierać na społeczeństwo oraz tworzenie innowacyjnych rozwiązań w celu rozwiązywania problemów zrównoważonego rozwoju.

Jak wyglądała procedura konkursowa?
Do tegorocznej pierwszej edycji zgłosiły się w Polsce 52 partnerstwa. W porównaniu do innych krajów europejskich jest to dotychczas najlepszy wynik (nie wszędzie zakończył się już konkurs). Jury było dwustopniowe. Na pierwszym etapie oceny Rada Ekspertów wybrała partnerstwa, które rekomendowała kapitule Konkursu. Następnie Kapituła podczas finału wybrała zwycięzców z pośród 6 finalistów. W konkursie były dwie kategorie duże oraz małe i średnie przedsiębiorstwo.

Jakie były kryteria dla wyłonienia najlepszych partnerstw pomiędzy firmą a organizacją społeczną?
Zwycięzcy w każdej kategorii zostali wybrani na podstawie oceny pozytywnego wpływu, jaki ich projekty wywarły zarówno na społeczeństwo, jak i środowisko biznesowe. Jury szukało innowacyjnych i zrównoważonych inicjatyw, które można skutecznie powielać w innych krajach. Do finału w kategorii duże przedsiębiorstwa weszły projekty GlaxoSmithKline, PwC, Microsoft oraz Orange Polska.

Co zadecydowało o tym, że współpraca Orange z Fundacją Dzieci Niczyje w zakresie bezpieczeństwa dzieci w sieci została uznana za najlepszą praktykę? 
Jurorzy docenili podjęcie istotnego problemu społecznego, będącego jednocześnie wyzwaniem dla branży. Istotna okazała się również  doskonała długoletnia współpraca, której objawem jest zaufanie do kompetencji partnera społecznego. Widać, ze partnerzy wykorzystali swoje najlepsze kompetencje we wspólnym rozwiązywaniu  problemu społecznego.

Co dalej? 
Zwycięskie projekty będą miały szansę zaprezentować się na arenie Europejskiej. Będą zaprezentowane na wielkiej Gali zamykającej projekt 25 czerwca 2013. I miejmy nadzieję zaowocuje to implementacją projektów na szerszą skalę w Europie.

Orange Polska i Fundacja Dzieci Niczyje od 8 lat wspólnie realizują działania zwiększające  świadomość zagrożeń w sieci i wzrost poziomu bezpieczeństwa dzieci poprzez edukację  – zarówno najmłodszych internautów jak również ich opiekunów – rodziców i  nauczycieli. Efektem tej współpracy jest m.in. serwis www.sieciaki.pl, platforma e-learningowa z interaktywnymi kursami, Helpline.org.pl obejmujący bezpłatną linię interwencyjną 800 100100 i stronę internetową dla dzieci, za pośrednictwem których mogą one zgłaszać niepokojące dla nich sytuacje związane z przebywaniem w sieci, poradnik dla rodziców „Bezpieczne media”.

Udostępnij: Wzorowe partnerstwo!

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej