Reklama

Najbardziej popularne reklamy na YouTube

17 stycznia 2017

Najbardziej popularne reklamy na YouTube

Stella Widomska

Mam w rękach świeżutkie zostawienia reklam, które w 2016 roku zdobyły największą popularność wśród użytkowników YouTube z Polski, jak i z całej Europy. Niekwestionowanym zwycięzcą polskiego rankingu jest Allegro (co mnie zupełnie nie dziwi). W zestawieniu zajęli trzy pierwsze miejsca. Z reklamą Czego szukasz w Święta? znaleźli się również na ósmym miejscu podsumowania europejskiego. Gratuluję, bo z zapartym tchem śledziłam Legendy Polskie i przygodę Allegro z Tomaszem Bagińskim.

Ale, ale.. Orange też ma się czym pochwalić. W zestawieniu polskim zajęliśmy 9 miejsce z reklamą „Historie na Kartę: 6 złotych monet”. Projekt wymyślony i przygotowany z VML oraz twórcami YouTube – Rafałem i Robertem z Abstrachuje.tv, CyberMarianem, Olą Kasprzyk i Madeline Gavi. Do dziś pamiętam te zdjęcia. 30 stopni na zewnątrz, nagrzana do granic możliwości oświetleniem hala i aktorzy w kożuchach. Ale jak widać było warto:-)

I dodam jeszcze tylko, że ranking filmów jest ustalany w oparciu o najważniejsze dane pokazujące zaangażowanie użytkowników — liczbę obejrzeń w Polsce i w Europie oraz procentowy udział odtworzeń w ruchu organicznym w stosunku do płatnego. Zestawienie dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.

Poniżej jako ciekawostkę załączam Wam zestawienia polskie i europejskie.

 

ZESTAWIENIE POLSKIE

  1. Czego szukasz w Święta? Allegro
  2. Legendy Polskie: Twardowsky Allegro
  3. Legendy Polskie: Operacja Bazyliszek Allegro
  4. Robert Lewandowski i Tomasz Kot T-Mobile
  5. Legendy Polskie: Jaga Allegro
  6. #FantaMoji Fanta
  7. Świąteczne ciężarówki Coca-Cola Coca-Cola Polska
  8. Puszki Coca-Cola z YouTuberami Coca-Cola Polska
  9. Historie na Kartę: 6 złotych monet Orange Polska
  10. Find Your Magic Axe

 

ZESTAWIENIE EUROPEJSKIE

  1. Nike Football: The Switch  Nike Football
  2. John Lewis Christmas Advert  John Lewis
  3. Sainsbury’s Christmas Advert  Sainsbury’s
  4. #Zeitschenken  EDEKA
  5.  Taste the Feeling  Coca-Cola
  6. Cornetto Love Story  Cornetto Algida
  7. Netto-Katzen  Nettotv
  8. Czego szukasz w Święta?  Allegro
  9. M&S 2016 Christmas Ad  M&S
  10. The DNA Journey – momondo  LetsOpenOurWorld

Udostępnij: Najbardziej popularne reklamy na YouTube

Innowacje

Zasięg najlepszych – wygraj bilety na OVF

28 listopada 2014

Zasięg najlepszych – wygraj bilety na OVF

Już za tydzień odbędzie się Orange Video Fest by Life Tube. O konferencji już pisaliśmy, ale dzisiaj zdradzę co specjalnego przygotowaliśmy dla widzów i przede wszystkim mamy dla Was kilka biletów na OVF.

Oprócz spotkań i występów z jutuberami, przygotowaliśmy specjalną grę miejską: Zasięg najlepszych. Celem drużyn będzie zbudowanie jak największego zasięgu w Polsce. Punkty będzie można zdobywać wykonując specjalne zadania z animatorami jak i jutuberami. Uczestnicy będą zbierać również specjalne pamiątkowe karty (łącznie 15) z wizerunkiem jutuberów.

27b39e37bf2a3892c563f8caf884a7d9d0f

Mam dla Was mam zadanie. Narysujcie, namalujcie, ulepcie (technika jest dowolna) swojego ulubionego jutubera/jutuberkę i prześlijcie zdjęcie na mój adres (marek.wajda@orange.com). Spośród zgłoszonych prac wybierzemy trzy najlepsze, a ich autorzy otrzymają podwójną wejściówkę na OVF. Na prace czekam do środy (3 grudnia) do godz. 10, a wyniki podamy jeszcze tego samego dnia. Powodzenia i do zobaczenia 😉

UPDATE – wyniki konkursu. Bilety wygrywa Izabell, Kacper i Ziemowit (bilety otrzymacie mailem) – a poniżej nagrodzone prace.

1klfj9848hw8uhfaujapj90

Bilety są jeszcze do nabycia na stronie. Nie może Was zabraknąć na tym spotkaniu!

Udostępnij: Zasięg najlepszych – wygraj bilety na OVF

Odpowiedzialny biznes

Orange Video Fest

5 listopada 2014

Orange Video Fest

Już 6 grudnia zapraszamy na Orange Wideo Fest, największą konferencję poświęconą polskim jutuberom. Będzie absolutna czołówka.
Po ubiegłorocznym cyklu konferencji Orange Blog Talks zamierzaliśmy zorganizować duże spotkanie youtuberów, zanim ogłoszono, że rok 2014 będzie rokiem youtube 😉 Z różnych względów projekt zawiesiliśmy, ale ciągle krążył w naszych głowach. Dlatego gdy w połowie roku spotkaliśmy się LifeTube od razu przyjęliśmy ich propozycje i włączyliśmy się w organizację Orange Video Fest.

Chcemy, żeby była to największa i najlepsza konferencja. Partnerem został zresztą Youtube. Organizatorem jest LifeTube a współorganizatorem  Agora Internet Artists – największe polskie sieci, do których należą najlepsi polscy jutuberzy. Patronem medialnym zostało natemat.pl.

– Czołowi polscy YouTuberzy w jednym miejscu, kilka tysięcy widzów na Torwarze i do tego duża dawka wiedzy merytorycznej o YouTube. Tego w Polsce jeszcze nie było. Orange Video Fest by LifeTube to prawdziwe święto YouTube, youtuberów i ich widzów – podkreśla Barbara Sołtysińska, CEO LifeTube, organizatora wydarzenia.
b688714e375cc350c50e21b2389d9349f8a

Kogo spotkacie na Torwarze? M.in. SA Wardęga, Abstrachuje, SKKF, AdBuster, Rock, Łukasz Jakóbiak, Polimaty, Red Lipstick Monster, Mówiąc Inaczej, Matura to Bzdura, Cyber Marian, Ravgor, Wapniak, Martin Stankiewicz, LekkoStronniczy i Szymon Majewski (wszystkich jutuberów znajdziecie na stronie orangewideofest.pl). Będą także specjalni goście z USA (na razie potwierdzony jest przyjazd Stuart Edge i Furious Pete) i nie tylko.

Jutuberzy wystąpią na głównej scenie, będziecie mogli zadawać im pytania a także zbierać autografy. W specjalnie przygotowanej strefie, którą dowodzić będzie Rock będzie miejsce dla graczy komputerowych. Dla wszystkich przygotowaliśmy specjalną grę miejską. To oczywiście jeszcze nie koniec atrakcji i niespodzianek.

Równolegle odbywać będzie się konferencja biznesowa. Będzie można się dowiedzieć m.in. o tym jak wykorzystać YouTube w strategii biznesowej, jak zmierzyć oglądalność czy przeanalizujemy najlepsze kampanie wideo.
Całość imprezy zakończy wręczenie nagród Youtube Partner Rewards.

Bilety możecie kupić tutaj a kilka będzie można wkrótce zdobyć w blogowym konkursie 😉

Udostępnij: Orange Video Fest

Odpowiedzialny biznes

Godzina w sekundę

3 grudnia 2012

Godzina w sekundę

Dowiedziałem się niedawno (dzięki dość zabawnej stronie http://www.onehourpersecond.com/), że w każdej sekundzie do serwisu YouTube dodawanych jest godzina nowych filmów. A to jest wiadomość z początku naszego roku, więc można się spodziewać, że teraz ten proces jeszcze przyśpieszył. Zacząłem się zastanawiać, kto to wszystko ogląda, ale YouTube zaklina się, że każdego dnia notują 4 miliardy wyświetleń, a liczba ta stale rośnie.

To mnie zdumiewa jeszcze bardziej. Wydaje się, że powinno to oznaczać klęskę telewizji stacjonarnej ale nie – z tego co wiem wszystkie FunPacki z oferty Orange sprzedają się całkiem nieźle. Sporym zainteresowaniem cieszą wszystkie „Video on demand” czy takie usługi jak Telewizja Tu i Tam (w której też jest opcja VOD). Równie dobrze ma się tradycyjna telewizja analogowa i cyfrowa. Dzienniki w popularnych stacjach notują po 4 miliony widzów w bardziej emocjonujące wieczory.

Stąd wniosek, że skoro telewizja ma się dobrze to generalnie wszyscy oglądamy coraz więcej materiałów wideo. Do tego YT twierdzi, że coraz więcej materiałów powstaje i pojawia się w sieci. A więc coraz więcej kręcimy, tworzymy, montujemy. Dziś każdy ma kamerę w aparacie. Nakręcony dopiero co film można od razu poddać edycji (na pewno są takie opcje w najnowszych Samsungach Galaxy) i od razu opublikować.

Tak zrobił mój kolega, nagrał panią jadącą samochodem z zaciągniętym ręcznym hamulcem – jego film w 2 tygodnie miał 2 miliony wyświetleń, zamieściło go na swoich kanałach kilkanaście osób (notując dodatkowe kilkaset tysięcy per kanał) a on sam sprzedał prawa do filmu za godziwe pieniądze. Ale nie tylko my sami przyczyniamy się do tego.

17462cd492eb9cde9d94a829ddc6f5fcfbe

Producenci sprzętu myślą za nas jak umożliwić nam tworzenie filmów w warunkach w jakich do tej pory było to niemożliwe. I nie mam tu na myśli wstrząsoodpornych i wodoodpornych kamer typu GO Pro. Raczej zdalnie sterowane za pomocą iPada latające drony  czy kamery w kształcie piłki, przesyłające obraz otoczenia w promieniu 360 stopni, które można wrzucić nawet do płonącego budynku.

A przecież to jeszcze nie koniec. W tym momencie wojskowi testują kamery przyszłości. Takie, które mogą łączyć w sobie wiele różnych sensorów, widzących obraz za pomocą różnych długości fal. W opisywanym urządzeniu-kamerze te wszystkie informacje będą nakładane na siebie i tak prezentowane użytkownikowi. I nie straszne będą ciemności, dym, mgła czy być może przeszkody w postaci ścian (kto to wie?) I jak to zwykle w historii bywa prawdopodobnie technologia ta z czasem z wojska trafi pod strzechy i będzie wykorzystywana do celów komercyjnych lub hobbystycznych (jak wzmacniacze obrazu czy noktowizory w dzisiejszych kamerach wideo).

b328c609d118acf296f0a814dfa6b767b1e

Jest więc szansa, że wideo (również dzięki YouTube) będzie następnym językiem internetu. Podobno jedno zdjęcie mowi więcej niż 1000 słów. A 30 klatek na sekundę? A godzina fimu w sekundę? Czeka nas prawdziwy zalew informacji.  A moze wąż zacznie zjadać własny ogon i nam się to wszystko zwyczajnie znudzi?

Udostępnij: Godzina w sekundę

Odpowiedzialny biznes

15 milionów wyświetleń spotów!

6 sierpnia 2012

15 milionów wyświetleń spotów!

Nasze chłopaki mają się znowu czym pochwalić. Kanał Serca i Rozumu – YouTube.pl/SerceiRozum osiągnął niebagatelną liczbę 15 milionów wyświetleń. Jako ciekawostkę podam, że jest to nasz drugi kanał na YT. Pierwszy YouTube.pl/SerceiRozumTP miał 2,6 miliona wyświetleń.

Największym hitem na naszym kanale jest spot FunPack HD, który lada moment sam osiągnie poziom 2 milionów wyświetleń.

Na naszym kanale poza spotami wrzucamy również nasze radiówki i tutaj królem jest zdecydowanie radiówka Mokry po pachy z 664 tys. wyświetleń.

Jest to prawdopodobnie jeden z najlepszych wyników jeśli chodzi o wszystkie brandy w Polsce, a może najlepszy? Prawdopodobnie, bo brakuje dobrego zestawienia kanałów komercyjnych na YT (jeśli jakieś znacie, podeślijcie nam :D). Zrobiliśmy dla Was krótkie zestawienie rynku telekomunikacyjnego na YT.

1. Serce i Rozum – 15 milionów wyświetleń

2. Netia – 6,9 milionów łącznie z dwóch kanałów: Wolność Wyboru i Netia Konkurs

3. Play – 4,1 milionów wyświetleń

4. Orange – 3,6 milionów wyświetleń

5. T-Mobile – 1,8 milionów wyświetleń

6. Vectra – 1,2 miliona wyświetleń

7. UPC – 0,8 miliona wyświetleń

Udostępnij: 15 milionów wyświetleń spotów!

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej