Często piszemy na blogu o postępach w budowie nowych stacji bazowych i kolejnych lokalizacjach, w których odpalamy częstotliwości. A o światłowodzie jakby troszkę mniej. A przecież w zasięgu światłowodu mamy już ponad 1,7 mln gospodarstw domowych i firm! Gdybyśmy mieli tyle BTS/eNodeB to każdy obsługiwałby około 21 mieszkańców Polski.
Oczywiście, takiego zagęszczenia w przewidywalnej przyszłości nie osiągniemy ;-)
Dobrze, ale miało być o miastach, a nie stacjach bazowych. Z Orange Światłowodu korzystać mogą już mieszkańcy 54 miast. O Zielonej Górze pisałem w piątek, ale dzisiaj postanowiłem potraktować temat „z lotu ptaka” – a więc na mapce. Jeżeli dokładnie policzycie, na mapce znajdziecie o jedno miasto więcej. Zaznaczyliśmy je innym kolorem. To miasta, Police, gdzie niedługo wejdziemy ze światłowodem i to z dużym zapałem i werwą ;-)
Kliknij na mapę by pobrać większą grafikę.
Jednak ta mapa wymaga zdania uzupełnienia. Postanowiliśmy na niej zaznaczyć te miejscowości, w których bardzo intensywnie inwestujemy lub będziemy inwestować w Orange Światłowód, a liczba gospodarstw domowych w zasięgu już może być liczona w tysiącach, lub niedługo sięgnie tej liczby. Są też miasta, w których Orange Światłowód jest dostępny wyłącznie w jednym lub kilku budynkach – takich jest aż 162, a ich pełną listę znajdziecie na stronie orange.pl
Jak wiecie nie próżnujemy. Przykładem może być Zakopane, w którym w zasięgu mamy ponad 1 600 gospodarstw domowych, wszystkie podłączone w tym roku. Również w Wałbrzychu na początku tego roku nie było żadnych mieszkań podłączonych do światłowodu, teraz po dwóch miesiącach intensywnej pracy jest ich ponad 2 200. Zresztą sprawdźcie sami kiedy napisałem o pierwszych klientach światłowodu pod Zamkiem Książ. W ostatnich miesiącach bardzo intensywnie inwestowaliśmy też w Inowrocławiu, gdzie zbliżamy się do 5 000. gospodarstw domowych w zasięgu, czy Przemyślu, gdzie niedawno podpisaliśmy porozumienie z samorządem. Tam, nad Sanem, dzięki nawiązaniu współpracy z lokalnym operatorem światłowodowym obecnie w zasięgu naszych usług światłowodowych jest już ponad 7 000 gospodarstw domowych. Sporo działo się także w ostatnich miesiącach w Ciechanowie, Legionowie, Zgierzu, a z większych miast – w Gdyni i Rzeszowie. W wielu z tych miejsc współpracowaliśmy także z lokalnymi dostawcami, choćby we wspomnianym wyżej Przemyślu.
Oczywiście najwięcej mieszkań podłączonych do światłowodu jest oczywiście w Warszawie. Osoba, która odgadnie ile ich jest dostanie mały prezent – składankę utworów pod tytułem (jakby nie było) „Love”. Do tego ładny kubek „All you need is Love” ;-) Jak nikt nie odgadnie, wygrywa osoba, która będzie najbliżej.
P.S. Oczywiście - chodziło mi o to ile mamy gospodarstw domowych w zasięgu ;-). Większość z Was odczytała moje intencje, a @ojeju ma jeszcze dodatkową szansę ;-)
Aktualizacja
Czas na rozstrzygnięcie konkursu . Poprawnie odpowiedział KK – aktualnie mamy w Warszawie nieco ponad 400 tys. mieszkań w zasięgu. Proszę o kontakt na mój adres mailowy piotr.domanski2(at)orange.com, bym wiedział, gdzie mam wysłać nagrodę.
Aktualizacja 2 (28.02.2018)
Na końcu tekstu, w którym opisuje podłączanie światłowodu w moim mieszkaniu podałem też szereg miast, w których zaczęliśmy podłączać światłowód na przełomie 2017 i 2018 r.
Komentarze
Przynajmniej w miarę szybka informacja, a nie jak kiedyś, że się jeszcze wypieraliście. 😛
OdpowiedzKoło 15:15 – 15:35 w Katowicach był problem w ogóle z zasięgiem Orange, miałem ciągle „brak sieci” 🙁
OdpowiedzTransmisja padła, a 2G jest dalekie od awarii. 2G jest niezastąpione.
OdpowiedzTransmisja padła w każdej technologii. Rozmowy/sms działały w każdej technologii.
OdpowiedzPołączenia i SMS w 2G u mnie śmigały. Transmisja mnie nie interesuje.
OdpowiedzWięc 2G nie jest niezastąpione skoro w każdej technologii mogłeś dzwonić/sms’ować i w każdej technologii nie mogłeś korzystać z internetu.
OdpowiedzTak tylko że co jakiś czas w ogóle nie mam dostępu do sieci – usługi głosowe i sms-y jednak nie działają poprawnie.
OdpowiedzNo i bardzo dobrze.Będzie można przeczytać „Ogniem i Mieczem” zamiast siedzieć na fejsie 🙂
OdpowiedzFajnie bym wyglądał w tramwaju z tomem trylogii na kolanach 😀
OdpowiedzByłbyś obiektem podziwu 🙂
OdpowiedzA czy mogą występować również problemy z połączeniami telefonicznymi ? Dostaje komunikat nie zarejestrowano w sieci.
OdpowiedzCześć – czy już wiadomo co było problemem?
OdpowiedzDo Arka
OdpowiedzSą problemy z połączeniami bi ja mam taki problem , jest brak zasięgu a dostępne są tylko numery alarmowe
Problem nadal występuje w przeciwieństwie do tego co piszę Orange. Zasięg uzyskuję jak przełączę telefon w tryb 2G. Mam wtedy parę kresek, a i tak pojawia się informacja, że można się tylko łączyć z telefonami alarmowymi. Telefon restartowałem już kilka razy. Bez efektów.
OdpowiedzU mnie nadal na podkarpaciu okolice Chwałowic Witkowic wystepuje problem z połączeniami głosowymi ani na 2g 3g lte nie można wykonać połaczenia tylko alarmowe.Przy okazji koło Stalowej Woli miał zostać uruchomiony nadajnik około 26.maja LTE czy już działa bo zasieg jest bardzo kiepski nawet na połaczenia głosowe w tyk okolicach co pisałem Witkowice kod pocztowy 37-455
OdpowiedzDobrze ze wszystko szybko udało się naprawić. Ludzie robią takie problemy ze…..jeszcze nie jedną awaria przed nami…technologia ma to do siebie że czasem się „psuje”. Też odczułem dzisiejszą awarię, straciłem ok 17 całkowicie zasięg, później net pracował tylko w trybie H+, ale dało radę zarejestrować się w pewnym serwisie i kupić żonie 4 kosmetyki w cenie 2 🙂
OdpowiedzWpis Pabla zawiera lokowanie sklepu 🙂
OdpowiedzOj tam, oj tam ;p ;p
OdpowiedzOstrołęka (pow.OStrołęka) na chwilę obecną dalej nic nie działa, ani transmisja ani głos, nie docierają sms/mms
Odpowiedzu mnie nadal brak internetu:(( co się dzieje?
OdpowiedzPanie Piotrze tak na przyszłość przydałaby się notka wcześniej…Dzisiaj próbuje się na infolinie dodzwonić i przez 25 minut nikt nie odbiera?(10+15)
OdpowiedzCzy mogę liczyć na rekompensatę z tego powodu???
OdpowiedzLiczyć możesz.
OdpowiedzJasne.
OdpowiedzZgodnie z regulaminem świadczenia usług masz prawo do zwrotu 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej za każdy dzień w przerwy w świadczeniu usług, a także wypłacenia przez nas kary umownej wysokości 1/30 miesięcznej opłaty za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi, o ile okres trwania przerwy był dłuższy niż 36 godzin w jednym okresie rozliczeniowym.
OdpowiedzPanie Piotrze mam dziwną sytuację, mam plan maksymalny lte dla firm od roku i w ostatnich dniach mam dziwnie zakładany ,,lejek,,-od 7-23 mam ścieńcie do 5Mbs a od 23:01 do 6:59 pełną prędkość…wszystko byłoby ok(wiem o istnieniu lejka technicznego), gdyby nie fakt, że wczoraj według mój orange miałem zużycie 500Mbs(awaria), przedwczoraj ~10Gb, czy stosujecie coś takiego jak pernamenty lejek? Z tego co wiem lejek powinien być ściągnięty po 24 godzinach…
OdpowiedzZapraszam na Nasz Orange, tam rozwiązujemy takie problemy.
OdpowiedzPatrzę na Google Analitics, a tam czytelnik z Kielc… i zaraz później komentarz od pablo_ck. Sam też postaram się sprawdzić jak wygląda sytuacja i dam znać.
OdpowiedzŚwiętokrzyskie rządzi 🙂
Odpowiedzpablo ck-już zgłoszone, choć nawet konsultanci się dziwili, że jak można założyć lejek technologiczny przy zużyciu dziennym 384 MB…I tak dzień w dzień mam zakładany, mimo tego, że 10GB dziennie to nie jakiś ,,koniec świata i heavy user”a też dostałem…
OdpowiedzBardzo brakowało mi w tym dniu informacji, np. przez sms, że jest awaria. Miałem mieć bardzo ważną rozmowę przez skype i 15 minut przed nią brakło internetu. O dziwo, znajoma nie miała takich problemów, więc myślałem, że to wina telefonu. Na szczęście zadzwoniłem na infolinię, i tam mnie powiadomiono o problemie. Chciałbym, by była usługa, która powiadomi mnie o takich problemach pojawiających się w danym rejonie.
OdpowiedzW Warszawie znowu problem z internetem, nie działają aplikacje, zasieg spada do zera przy próbie właczenia czegokolwiek
OdpowiedzNa początek spróbuj zresetować urządzenie. Jeżeli to nie pomoże skontaktuj się proszę z naszą infolinią. Polecam tę *900 – to nasza pomoc techniczna.
Odpowiedz