Sieć

Wieczorny spacer ze smartfonem 5G po Warszawie

Piotr Domański Piotr Domański
23 września 2019
Wieczorny spacer ze smartfonem 5G po Warszawie

Ruszyłem na spacer po warszawskiej Ochocie by przetestować sieć 5G, którą Orange uruchomiło wspólnie z Ericssonem. Wieczory już chłodne, jednak taka okazja nie trafia się często - przetestować sieć mobilną kolejnej generacji. Specjalnie nie brałem ze sobą mapy zasięgu, miałem ją wyłącznie w (nie najlepszej) pamięci. Chciałem po prostu pokonać trasę wzdłuż dzielnicy i zobaczyć jak sieć będzie działać. Korzystałem oczywiście z Orange Neva Jet.

Ruszamy na Ochotę w poszukiwaniu 5G

Na Ochotę wjechałem od strony Al. Krakowskiej, ulicą Grójecką. Zasięg sieci 5G złapałem nieco za stacją Warszawa Rakowiec. Pierwszy speedtest, który zrobiłem będąc na skraju zasięgu pokazał nieco ponad 190 Mb/s.

Wieczorny spacer ze smartfonem do 5G po Warszawie - zdjęcie speedtest

Tutaj pierwsza dygresja. Jeżeli spojrzycie na smartfon dostrzeżecie, że telefon pokazuje 4 na pięć kresek zasięgu. Mimo to nadal byłem na skraju zasięgu. Dlaczego? Jak pewnie wiecie z wcześniejszych wpisów o 5G i komunikatu prasowego o testach wspólnie z Ericsson testujemy 5G w jedynej obecnie dostępnej wersji – Non-Stand Alone. Oznacza to, że telefon najpierw łączy się z siecią 4G LTE (dokładnie 5 MHz wydzielonymi z pasma 2100 MHz), a następnie przełącza się na 5G, gdy wejdzie w zasięg pasma 3400-3480 MHz. Jak pewnie wiecie (a jeżeli nie wiecie przeczytajcie wpis: „Częstotliwość częstotliwości nierówna – pasma <<pokryciowe>> i <<pojemnościowe>>”) im wyższe pasmo, tym mniejszy zasięg. Telefon sygnalizuje, że jest w zasięgu 5G już wtedy, gdy złapie 5 MHz w paśmie 2100, fachowo nazwane anchorem, czyli kotwicą. A to co widać jako „kreski na telefonie” to właśnie zasięg  kotwicy.

700 Mb/s z wąsem, lecz nieco za węgłem szybko spada

Wieczorny spacer ze smartfonem do 5G po Warszawie - zdjęcie speedtest 705 Mb/s

Koniec z dygresjami, idźmy dalej. Dalej podążyłem na północ, ulicą Grójecką, aż w okolice Hali Banacha. Pamiętałem, że gdzieś tam znajduje się stacja bazowa, obsługująca 5G, co oczywiście poskutkowało zacnymi 700+ Mb/s na ekranie smartfona. Jednak to by było zbyt proste. Dlatego ruszyłem w ramach testów w boczne uliczki, gdzie prędkość transferu danych dość szybko spadła, do okolic 400-500 Mb/s, chociaż od samej stacji nie odszedłem w linii prostej zbyt daleko.

Wieczorny spacer ze smartfonem do 5G po Warszawie - zdjęcie speedtest blisko 400 Mb/s

Wieczorny spacer ze smartfonem do 5G po Warszawie - zdjęcie speedtest ponad 500Mb/s

Tutaj pozwolę sobie na kolejną dygresję. Oba te testy, wykonane w bardzo podobnej odległości od stacji bazowej, jednak w drugim przypadku jest ona zasłonięta przez budynki i drzewa. To pokazuje jak ważna jest odpowiednia gęstość rozmieszczenia stacji bazowych, szczególnie w miastach, gdzie będą korzystać (i już korzystają) z nich nasi klienci. Ograniczeniem ich gęstszego upakowania są jednak normy PEM. Tutaj już kieruję Was do tekstu o „Białej Księdze” Ministerstwa Cyfryzacji.

Jak to wygląda na granicy zasięgu?

Idźmy zatem dalej. Postanowiłem ruszyć w prawo, w stronę Pola Mokotowskiego. Dotarłem aż pod cmentarz żołnierzy radzieckich, gdzie zaobserwowałem z pełną mocą to o czym pisałem nieco – telefon był na granicy zasięgu 5G. W pierwszym momencie nie złapał „nośnej” 5G, dlatego speedtest pokazał niską wartość, a potem wskoczyło już 5G i transfer od razu przyśpieszył.

Ruszyłem dalej, w stronę Placu Zawiszy. Po drodze zrobiłem jeszcze kilka speedtestów, by w końcu dotrzeć  do ciągu biurowców przy Al. Jerozolimskich. Gdzie zrobiłem jeszcze dwa testy prędkości – pierwszy na początku tego ciągu, drugi tuż obok Dworca Zachodniego.

Wieczorny spacer ze smartfonem do 5G po Warszawie - zdjęcie speedtest

To dopiero początek testów 5G na blogu

To nasz pierwszy blogowy spacer z 5G, wykonałem łącznie 14 speedtestów, co spowodowało pobranie łącznie ponad 11 GB danych ;-) Kolejny chciałbym zrobić sprawdzając nie speedtesty, lecz konkretne usługi/aplikacje. Pierwszy pomysł to oczywiście na YouTube w wysokiej jakości (1080p50 mówiąc wprost), a także Orange TV Go i Netflix. Jednak nadal szukam innych pomysłów, dlatego będziemy wdzięczni za każdą propozycję.

O swoich wrażeniach z badań napisał też GSMonline, iMagazine i TECHNOsenior.

Komentarze

P
P 08:06 23-09-2019

Woda na młyn dla przeciwników 5G. Po tym wpisie powstanie masa filmików na yt, że orange testuje i ukrywa to przed ludźmi (bo jak wiemy najlepsze ukrycie to oficjalny blog biura prasowego) xd

Odpowiedz
Tomek
Tomek 08:52 23-09-2019

Inne pomysły to zrobić test pobierania plików pod http i ftp, np pobieranie 10 GB i pobieranie kilku plików na raz. A także upload na serwer, a może upload wideo 4K ważącego kilka GB na YouTube? Chociaż na upload jeszcze za wcześnie bo z tego co się orientuję to upload leci jeszcze po LTE?
I zacnie wyglądałoby użycie różnych aplikacji to pomiaru sieci, czyli użycie np nPerf, PRO Speed Test, RFBenchmark, Speed Test (od speedtest.pl).

Odpowiedz
    Efekt
    Efekt 16:00 23-09-2019

    Prawda jest taka że LTE też miało być szybkie a już nie jest, i ta sieć 5g też się nasyci i też będzie słaba

    Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 16:12 23-09-2019

      Prawda jest taka, że gdy spojrzysz na wykres wzrostu transferu danych, przyrostu pojemności sieci 4G i weźmiesz pod uwagę jej maksymalne możliwości, to wyciągniesz z tego wniosek, że bez uruchomienia dodatkowej warstwy w postaci 5G niedługo 2 Mb/s będą szczytem możliwości w centrach dużych miast.

      Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 16:13 23-09-2019

      Lubię i szanuję dialog oraz dyskusję. Nie lubię straszenia, przeinaczania i fejków. A także argumentów pt.: „wielu naukowców uważa, że…” (tylko nie wiadomo o jakich chodzi) oraz „przecież każdy wie, że…”. Tyle w temacie.

      Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 16:14 23-09-2019

      Dzięki!

      Odpowiedz
P
P 10:06 23-09-2019

Woda na młyn dla przeciwników 5G. Po tym wpisie powstanie masa filmików na yt, że orange testuje i ukrywa to przed ludźmi (bo jak wiemy najlepsze ukrycie to oficjalny blog biura prasowego) xd

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 18:13 23-09-2019

    Lubię i szanuję dialog oraz dyskusję. Nie lubię straszenia, przeinaczania i fejków. A także argumentów pt.: „wielu naukowców uważa, że…” (tylko nie wiadomo o jakich chodzi) oraz „przecież każdy wie, że…”. Tyle w temacie.

    Odpowiedz
Tomek
Tomek 10:52 23-09-2019

Inne pomysły to zrobić test pobierania plików pod http i ftp, np pobieranie 10 GB i pobieranie kilku plików na raz. A także upload na serwer, a może upload wideo 4K ważącego kilka GB na YouTube? Chociaż na upload jeszcze za wcześnie bo z tego co się orientuję to upload leci jeszcze po LTE?
I zacnie wyglądałoby użycie różnych aplikacji to pomiaru sieci, czyli użycie np nPerf, PRO Speed Test, RFBenchmark, Speed Test (od speedtest.pl).

Odpowiedz
    Efekt
    Efekt 18:00 23-09-2019

    Prawda jest taka że LTE też miało być szybkie a już nie jest, i ta sieć 5g też się nasyci i też będzie słaba

    Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 18:12 23-09-2019

      Prawda jest taka, że gdy spojrzysz na wykres wzrostu transferu danych, przyrostu pojemności sieci 4G i weźmiesz pod uwagę jej maksymalne możliwości, to wyciągniesz z tego wniosek, że bez uruchomienia dodatkowej warstwy w postaci 5G niedługo 2 Mb/s będą szczytem możliwości w centrach dużych miast.

      Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 18:14 23-09-2019

    Dzięki!

    Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 08:24 24-09-2019

    I upload i download idą po 5G. Różna jest proporcja czasu przeznaczona na oba te kierunki (w 5G nie przydziela się jak w przypadku 4G zasobów pasma, lecz czas). Dlaczego? Bo tak właśnie korzystacie z sieci – głównie pobierając dane.

    Odpowiedz
      Adam
      Adam 20:43 01-04-2020

      3500 MHz to jest pasmo n48 czy n78?

      Odpowiedz
Piotrekk85
Piotrekk85 16:21 23-09-2019

Są plany na większy upload?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 06:26 24-09-2019

    Jeżeli będzie miało to sens i będzie wynikać z potrzeb klientów to oczywiście.

    Odpowiedz
Krzysiek87
Krzysiek87 17:40 23-09-2019

Trzeba przyznać,że wyniki speedtest robią wrażenie,ciekawe tylko jak zachowa się sieć w przypadku wdrożenia komercyjnego,bo w przypadku LTE miała być odporna na dużą liczbę użytkowników a w praktyce działa w niektórych miejscach tak jak ADSL. Piotrze czekam z niecierpliwością na odpowiedź dotyczącą usługi VoIP podpinanej do Funboxa.Poinformowałeś,że zaczniesz od tego przy którymś wpisie na blogu. Pozdrawiam

Odpowiedz
    pablo_ck
    pablo_ck 19:36 23-09-2019

    Stabilność video w jakości 4k w ruchu :p ?

    Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 06:24 24-09-2019

    I upload i download idą po 5G. Różna jest proporcja czasu przeznaczona na oba te kierunki (w 5G nie przydziela się jak w przypadku 4G zasobów pasma, lecz czas). Dlaczego? Bo tak właśnie korzystacie z sieci – głównie pobierając dane.

    Odpowiedz
      Adam
      Adam 18:43 01-04-2020

      3500 MHz to jest pasmo n48 czy n78?

      Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 06:30 24-09-2019

    Żadna sieć radiowa nie jest odporna na zbyt dużą liczbę klientów. 5G ma mieć tę granicę przesuniętą wyżej.

    Odpowiedz
Piotrekk85
Piotrekk85 18:21 23-09-2019

Są plany na większy upload?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 08:26 24-09-2019

    Jeżeli będzie miało to sens i będzie wynikać z potrzeb klientów to oczywiście.

    Odpowiedz
Krzysiek87
Krzysiek87 19:40 23-09-2019

Trzeba przyznać,że wyniki speedtest robią wrażenie,ciekawe tylko jak zachowa się sieć w przypadku wdrożenia komercyjnego,bo w przypadku LTE miała być odporna na dużą liczbę użytkowników a w praktyce działa w niektórych miejscach tak jak ADSL. Piotrze czekam z niecierpliwością na odpowiedź dotyczącą usługi VoIP podpinanej do Funboxa.Poinformowałeś,że zaczniesz od tego przy którymś wpisie na blogu. Pozdrawiam

Odpowiedz
    pablo_ck
    pablo_ck 21:36 23-09-2019

    Stabilność video w jakości 4k w ruchu :p ?

    Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 08:30 24-09-2019

    Żadna sieć radiowa nie jest odporna na zbyt dużą liczbę klientów. 5G ma mieć tę granicę przesuniętą wyżej.

    Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 11:02 24-09-2019

W końcu coś sie dzieje i u Was.Dzialajcie byle do przodu ??

Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 13:02 24-09-2019

W końcu coś sie dzieje i u Was.Dzialajcie byle do przodu ??

Odpowiedz
Tomek
Tomek 15:06 24-09-2019

5G nie jest dla ludzi tylko dla przemysłu oraz rządu prawda? Po co przedstawić to w ten sposób? LTE wystarcza kompletnie. Nikt nie pobiera sezonów seriali podczas spaceru na mieście. Co to za przykład? W domu ludzie mają WIFI i szybkie łącza Internetowe. Tam się takie rzeczy pobiera i ogląda. Streaming w 4k lub 8k na ekranach telefonów lub tabletów? Naprawdę? W takim celu zainwestuje Orange miliardy? Wątpię.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 07:55 25-09-2019

    5G jest Ci potrzebne, byś za kilka lat mógł nadal korzystać ze swojego smartfona. „Ludzie” jak ich nazwałeś chcą korzystać ze swoich smartfonów, tam gdzie chcą, a nie tam gdzie mają WiFi. Gdyby było inaczej, transfer danych w sieci mobilnej nie rósłby o kilkadziesiąt procent każdego roku. Biznesowi, też jest potrzebne, lecz do zupełnie innych celów.

    Odpowiedz
    Patryk
    Patryk 07:35 03-10-2019

    Tak zakilka lat braknie na samym lte bo coraz wiecej urzadzen ludzie maja i coraz wiecej uzywa i nternetu. technologia sie rozwija. autobusy beda same jezdzic i wgl. I tak ludzie wysylaja rozne zdjecia filmy z telefonow a moze i nikt nie pobiera sezonow w dokladnym trego znaczeniu. Ale samo ogladanie pamietajmy ze to tez pobieranie tylko tymczasowo sie zapisuje w telefonie a potem kasuje ale nadal to pobieranie. Więc jak ktos na miescie (czyt. poza domem ) odpali yt netflixa iple czy cos tam innego i sb cos obejrzy to tez pobiera. A co do tg ze glownie w domu sie pobiera i cie testy na miescie nie interesuja? Kolega zapewne do uzywania w domu nie korzysta z anteny podłączonej do routera bo by wiedział ze to samo z 5g wiec to co lapie na miescie z domu tez mozesz zlapac. A i nie zapomnij ze nie kazdy ma superszybki internet(światłowodowy). Polecam się wybrać chocby na wies gdzie masz isp dajacych neta max 10Mb gdzie szybszy transfer tylko lte poprawia a jakby wskoczylo 5G . Szybciej wejdzie np na wsie 5g niz Swiatlowod bo latwiej. Kable trza by kopac rozciagac i wgl a 5g wystarczy zmienic oprogramowanie na bazie, zmienic antene podpiac swiatlowod. Nie zapomnijmy że linki na wifi w niektorych miejscach przy odpowiedniej konfiguracji wyciagaja prawie 1Gb wiec to zaden wyczyn

    Odpowiedz
Tomek
Tomek 17:06 24-09-2019

5G nie jest dla ludzi tylko dla przemysłu oraz rządu prawda? Po co przedstawić to w ten sposób? LTE wystarcza kompletnie. Nikt nie pobiera sezonów seriali podczas spaceru na mieście. Co to za przykład? W domu ludzie mają WIFI i szybkie łącza Internetowe. Tam się takie rzeczy pobiera i ogląda. Streaming w 4k lub 8k na ekranach telefonów lub tabletów? Naprawdę? W takim celu zainwestuje Orange miliardy? Wątpię.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 09:55 25-09-2019

    5G jest Ci potrzebne, byś za kilka lat mógł nadal korzystać ze swojego smartfona. „Ludzie” jak ich nazwałeś chcą korzystać ze swoich smartfonów, tam gdzie chcą, a nie tam gdzie mają WiFi. Gdyby było inaczej, transfer danych w sieci mobilnej nie rósłby o kilkadziesiąt procent każdego roku. Biznesowi, też jest potrzebne, lecz do zupełnie innych celów.

    Odpowiedz
    Patryk
    Patryk 09:35 03-10-2019

    Tak zakilka lat braknie na samym lte bo coraz wiecej urzadzen ludzie maja i coraz wiecej uzywa i nternetu. technologia sie rozwija. autobusy beda same jezdzic i wgl. I tak ludzie wysylaja rozne zdjecia filmy z telefonow a moze i nikt nie pobiera sezonow w dokladnym trego znaczeniu. Ale samo ogladanie pamietajmy ze to tez pobieranie tylko tymczasowo sie zapisuje w telefonie a potem kasuje ale nadal to pobieranie. Więc jak ktos na miescie (czyt. poza domem ) odpali yt netflixa iple czy cos tam innego i sb cos obejrzy to tez pobiera. A co do tg ze glownie w domu sie pobiera i cie testy na miescie nie interesuja? Kolega zapewne do uzywania w domu nie korzysta z anteny podłączonej do routera bo by wiedział ze to samo z 5g wiec to co lapie na miescie z domu tez mozesz zlapac. A i nie zapomnij ze nie kazdy ma superszybki internet(światłowodowy). Polecam się wybrać chocby na wies gdzie masz isp dajacych neta max 10Mb gdzie szybszy transfer tylko lte poprawia a jakby wskoczylo 5G . Szybciej wejdzie np na wsie 5g niz Swiatlowod bo latwiej. Kable trza by kopac rozciagac i wgl a 5g wystarczy zmienic oprogramowanie na bazie, zmienic antene podpiac swiatlowod. Nie zapomnijmy że linki na wifi w niektorych miejscach przy odpowiedniej konfiguracji wyciagaja prawie 1Gb wiec to zaden wyczyn

    Odpowiedz
Marek
Marek 08:55 26-09-2019

Nie bój, nie bój – też się zapcha

Odpowiedz
Marek
Marek 10:55 26-09-2019

Nie bój, nie bój – też się zapcha

Odpowiedz
Rozmo
Rozmo 15:05 29-09-2019

Ja bym raczej poprawił zasięg LTE w Polsce szczególnie po mniejszych miejscowościach (także wsiach), a 5G to do dużych aglomeracji 🙂

Odpowiedz
Rozmo
Rozmo 17:05 29-09-2019

Ja bym raczej poprawił zasięg LTE w Polsce szczególnie po mniejszych miejscowościach (także wsiach), a 5G to do dużych aglomeracji 🙂

Odpowiedz
Ktos5G
Ktos5G 19:49 06-10-2019

A ja zapytam z jaką dokładnością będzie można w 5G lokalizować urządzenie korzystające z 5G, tym samym ustalać położenie użytkownika ? Jako, że liczba stacja BTS będzie musiała być dużo większa niż przy 4G to i zapewne dokładność namierzania się znacznie zwiększy.

Odpowiedz
Ktos5G
Ktos5G 21:49 06-10-2019

A ja zapytam z jaką dokładnością będzie można w 5G lokalizować urządzenie korzystające z 5G, tym samym ustalać położenie użytkownika ? Jako, że liczba stacja BTS będzie musiała być dużo większa niż przy 4G to i zapewne dokładność namierzania się znacznie zwiększy.

Odpowiedz
Robert z Chojnic
Robert z Chojnic 14:41 13-11-2019

Nie rozumiem tych komentarzy…za x lat bedzie 8..9 g i nikt nie bedzie pamiętał tych wywodów…świat idzie do przodu ..technologia też ..ziemia nie jest płaska…ja osobiście używam inernetu na kartę..takie prędkości i większe sa wskazane i nieuniknione

Odpowiedz
Robert z Chojnic
Robert z Chojnic 15:41 13-11-2019

Nie rozumiem tych komentarzy…za x lat bedzie 8..9 g i nikt nie bedzie pamiętał tych wywodów…świat idzie do przodu ..technologia też ..ziemia nie jest płaska…ja osobiście używam inernetu na kartę..takie prędkości i większe sa wskazane i nieuniknione

Odpowiedz
Mirek
Mirek 03:54 30-05-2020

Moim cena łącza stałego jest za wysoka u pomarańczowego i dlatego wielu klientów szuka alternatywy w postaci internetu bezprzewodowego za pomocą komórki. Jeśli łącze stałe kosztowałoby 20-30 zł miesięcznie to większość miłośników pakietów internetowych kupiłaby światłowód!

Odpowiedz
Mirek
Mirek 05:54 30-05-2020

Moim cena łącza stałego jest za wysoka u pomarańczowego i dlatego wielu klientów szuka alternatywy w postaci internetu bezprzewodowego za pomocą komórki. Jeśli łącze stałe kosztowałoby 20-30 zł miesięcznie to większość miłośników pakietów internetowych kupiłaby światłowód!

Odpowiedz

Oferta

Nagraliśmy teledysk Samsungiem Galaxy Note 10+

Marta Krajewska Marta Krajewska
20 września 2019
Nagraliśmy teledysk Samsungiem Galaxy Note 10+

Od premiery Samsunga Galaxy Note 10+ minął już prawie miesiąc. W tym czasie sprawdziliśmy, co potrafi nowy flagowiec koreańskiej marki. Okazuje się, że poczwórny aparat ze stabilizacją obrazu i funkcją life focus robi nie tylko fenomenalne zdjęcia. Potrafi także nakręcić  teledysk!

Bartek z kanału Bart_Check, który recenzuje telefony z naszej oferty, postanowił sprawdzić, jak Note10+ sprawdzi się w roli profesjonalnego sprzętu do tworzenia video. Zaprosił do współpracy zespół Sexy Suicide, który przy współpracy z Orange Polska i Samsungiem stworzył teledysk do coveru piosenki Lady Pank, pt. "Sztuka latania". Pewnie jesteście ciekawi, jak wyszło? Zobaczcie.

Jeśli jesteście ciekawi, co jeszcze potrafi Samsung Galaxy Note 10+, zerknijcie na recenzję Bartka, w której opowiada m.in., jak powstawał teledysk.

Jeśli recenzja Was przekonała, to Samsung Galaxy Note 10 możecie mieć już od 160,99 zł/mc w Planie Mobilnym 75 (0 zł na start). Sprawdź: Samsung Galaxy Note 10.

Komentarze

Jackson
Jackson 16:16 06-09-2024

Chciałbym podziękować, ze wkoncu zmodernizowliscie nadajnik w miejscowości Dąbrowa Gmina Pawłów 😁jest pasmo LTE 800, 1800 i 2100 szkoda że nie ma 5 g 3600 ale dobre i to 😀Pozdrawiam

Odpowiedz
Karol
Karol 17:53 06-09-2024

A miejscowość Gadka/ Jagodne powiat Skarżysko kościelne nędzne 3G porywach LTE ( 1 kreska) albo 2G! A w budynkach występuje połączenia alarmowe.

Orange tłumaczy się tak proszę wył telefon lub włączyć Wi-Fi caling 😂

Konkurencja posiada nadajnik ale Orange nie bo mu się nie opłaca.

Odpowiedz
MArcin
MArcin 11:43 10-09-2024

Proszę o informacje kiedy dowieszka do masztu P4 RZE7013 w miejscowości Nowy Borek, gmina Błażowa, woj. Podkarpackie. Dziura zasięgowa

Odpowiedz
Ikoli
Ikoli 19:57 11-09-2024

Skoro mowa o Grzybowie, to zapytam o zasięg kilka kilometrów dalej na zachód w nadmorskim pasie – miejscowość Rogowo pomiędzy Dźwirzynem a Mrzeżynem. W sezonie wakacyjnym bardzo słabe możliwości rozmowy oraz internet, który prawie nie działa. Teren bardzo się rozwija, rok do roku przybywa nowych inwestycji m.in. kilka apartamentowców po kilkaset mieszkań. Kto obsłuży tych klientów? Konkurencja?

Odpowiedz

Oferta

iPhone 11 i iPhone 11 Pro trafiły do sprzedaży w Orange

Marta Krajewska Marta Krajewska
20 września 2019
iPhone 11 i iPhone 11 Pro trafiły do sprzedaży w Orange

Od dzisiaj w Orange możecie kupić najnowsze smartfony kultowej marki Apple: iPhone 11 i iPhone 11 Pro. Dzisiaj rozpoczynamy również wysyłkę smartfonów zamówionych w przedsprzedaży.

Do sprzedaży trafiły: iPhone 11 w trzech wersjach - 64GB, 128GB, i 256GB oraz iPhone 11 Pro równiez w trzech wersjach - 64GB, 128GB i 512GB, a także iPhone 11 Pro Max 512GB.

Wszystkie modele znajdziecie w naszym sklepie online oraz w salonach stacjonarnych. Cena iPhone 11 64GB zaczyna się od 121 zł/mc (399 zł na start) w Planie Mobilnym 75. Za model iPhone 11 Pro Max 512GB zapłacicie 273 zł/mc i 599 zł na start w tym samym planie mobilnym. Ceny poszczególnych modeli sprawdzicie na stronie.

Sprawdź: iPhone 11 i iPhone 11 Pro w sklepie Orange

Dzisiaj zabieram się do testów nowego iPhone 11 Pro.  Niedługo wrócę do Was z recenzją.

Komentarze

emitelek
emitelek 17:42 11-12-2024

Żałosne… 1000GB na 31 dnie… A czemu nie milionGB?!?!?! 😛

Odpowiedz
bartsimpson
bartsimpson 16:36 12-12-2024

wystarczy trochę pomyśleć i przedłużyć sobie na rok i więcej, bonus wchodzi w zakładkę bonus gb za doładowanie. Bardzo kozacka promocja.

Odpowiedz
Peter
Peter 09:39 14-12-2024

1000gb za zgody a pozniej milion telefonow od Bog wie kogo z ofertami Bog wie czego, dziekuje postoje.

Odpowiedz
Gość
Gość 16:04 15-12-2024

@peter – Masz rację
Nie ma nic za darmo!!!! Ludzie lecą na 1000GB , jak ” pszczoły do ula ” Później po wyrażeniu takiej zgody będą dzwonić , wysyłać sms , maile o każdej porze dnia i nocy przez całą dobę i każdy ɓedzie miał dostęp do tego numeru telefonu !!!!
Naiwnych klientów niemyślacych racjonalnie jednak nie j brakuje .

Odpowiedz
Gość
Gość 16:28 15-12-2024

Masz rację , szukają naiwnych ludzi , nie ma nic za darmo , człowiek wyrażając zgodę sprzedaje swoje namiary i dane !!!!!!

Odpowiedz
Scroll to Top